Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#2551
Het Wetsvoorstel Incassokosten beschermt de consument niet tegen te hoge incassokosten, maar zadelt de consument en de samenleving juist op met veel hogere kosten. Invoering van de nieuwe wet leidt tot een enorme stijging van het aantal gerechtelijke procedures.

http://www.financieel-management.nl/content/view/13286/wetsvoorstel-incassokosten-gaat-miljoenen-kosten
#2552
De regeling dient ter normering van de vergoeding voor incassokosten. Incassokosten zijn de kosten die een schuldeiser maakt om een geldvordering te innen, indien de schuldenaar deze niet uit zichzelf betaalt. Voorgesteld wordt om een maximale vergoeding voor incassokosten voor vorderingen met een hoofdsom tot 25.000 euro vast te leggen. In dit wetsvoorstel is de grondslag opgenomen voor de algemene maatregel van bestuur waarin de vergoeding voor de incassokosten wordt gemaximeerd.

http://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorstel_incassokosten
#2553
Veel smaken zijn er niet. Met een eenmanszaak, VOF of CV blijft alle winst direct belastbaar inkomen. Bij een BV kun je geld wel in de BV laten zitten maar dan krijg je toch ook te maken met winstbelasting. Alleen minder dan IB.

Als je niet daadwerkelijk veel investeert, zal je linksom of rechtsom belasting moeten afdragen. Alleen multinationals betalen slechts 6% maar zover ben je nog niet. :)
#2554
Nieuws, wet- & regelgeving / Kosten kantoor aan huis
13 november, 2009, 22:20:06
De aftrek van woonkosten voor het bedrijf zijn de laatste jaren behoorlijk beperkt. Voor het werken vanuit een koopwoning is het helemaal ingewikkeld. Lees dit eens.

http://www.inzakengaan.nl/fiscus/eigenhuis.html

of dit:

http://www.result.nl/blog/archief/2009/10/ (werkt niet meer)
#2555
Citaat van: cb005978
CiteerNu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden

Dit is de url die je ziet wanneer je op de link in de factuur klikt en doorgelinkt wordt naar iDEAL.

Met Sub-ID\'s ga ik niet aan de slag. Ik zou eerst moeten snappen wat dat is. Misschien als je niks meestuurt, dat er dan ook niks komt te staan?
De ontvanger van de factuur wordt eerst naar een pagina van sielsystems geleid omdat deze pagina de \"webshop\" nabootst van de verzender. Normaliter heb je zelf een webshop en wordt dit formulier door jezelf op je eigen site klaargezet. Met deze constructie zorgen wij ervoor dat je zelf geen webshop hoeft te maken.

Die subID staat standaard op 0 en mag niet ontbreken zover ik heb begrepen.
#2556
Citaat van: cb005978(http://i100.photobucket.com/albums/m31/cb005978/snapshot.jpg)

Op de bovenste regel staat enkel een \"nul\" of letter  \"O\".

Kan dat misschien wat verfraaid worden met wat andere tekst?
Ik denk dat dit de subID is. Je kunt aan een rekening een subID hangen. Ook daar moet ik verder in duiken maar ik nodig je van harte uit dit zelf ook te doen.

Pas op met het aanbrengen van subID\'s want het formulier vanuit Acumulus stuurt op dit moment altijd het nummer 0.
#2557
Citaat van: cb005978Nu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden en kan er aan het einde van de procedure wanneer iemand klikt op \"Ga terug naar de winkel\" door gelinkt worden naar een url naar keuze? Zou beijvoorbeeld leuk zijn om naar een landingpage op je eigen site door te linken met een bedankje en gelijk wat promotie te doen.
Wanneer je inlogt in het Dashbord en je klikt op Profiel -> Beveiliging, dan kun je daar je eigen retour-url\'s invoeren.

Citaat van: cb005978Verder viel het me op dat de factuur niet meteen betaald werd gezet. Is dat een keuze?
Ik zou niet direct weten hoe dat geautomatiseerd zou moeten worden. Er kan een XML-bestand worden gestuurd. Ik moet dat uitzoeken.
#2558
Ik zie hier op korte termijn geen oplossing voor. Ik zal dan dan erg veel schermen moeten aanpassen.

De speciale gebruiker is bedoeld om anderen zoals bijvoorbeeld een boekhouder toegang te geven zonder de Beheerknop. Veel meer rechten-differentiaties zijn eigenlijk niet de bedoeling geweest.
#2559
Weer voor een baas werken? Alleen als het écht niet anders kan. Crisis of niet, steeds meer mensen werken liever voor zichzelf.

http://www.cultutekst.nl/jolandabreur/archive/2009-11-01/Nooit_meer_voor_een_baas
#2560
Ik heb dit ook ingebouwd voor de factuur in Word (rtf-bestand). Alleen kent rtf geen url\'s dus moest ik de link er als tekst in plakken. Dit ziet er minder chique uit en vraagt van de ontvanger om de link te kopiëren in de browser.
#2562
Joris,

Als je de gegevens van de Rabobank hebt gekregen, zou ik wel met je mee willen kijken omdat ik de procedure bij de Rabobank nog niet heb meegemaakt.
#2563
Als je begint als freelancer zul je naamsbekendheid moeten krijgen. Als niemand jou en je kwaliteiten kent dan zul je geen opdrachten krijgen. In dit artikel 4 tips om succesvol als freelancer naamsbekendheid te krijgen.

http://www.b2bcontact.nl/freelance/804-4-tips-om-als-freelancer-succesvol-naamsbekendheid-te-creeren
#2564
De Belastingdienst mag voortaan niet meer dan drie maanden heffingsrente rekenen als een aanslag moet worden betaald. Dat heeft de Hoge Raad bepaald op 25 september.

http://www.nuzakelijk.nl/geldzaken/2116728/maximaal-drie-maanden-heffingsrente.html
#2565
Interessante vraag die ik nog niet eerder heb gekregen maar wel begrijpelijk vind.

Ik zal hier eens over nadenken.  :)
#2566
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat bij het verhogen van de AOW-leeftijd ook rekening wordt gehouden met zelfstandig ondernemers.

Zogeheten zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) zijn bijvoorbeeld veel in de bouw actief en doen ook zwaar werk. Maar zij worden in het kabinetsplan voor een hogere pensioenleeftijd niet ontzien, omdat ze geen werknemer zijn.

http://www.nu.nl/economie/2121123/kamer-dringt-oplossing-aow-zelfstandigen-.html
#2567
Het opstarten van een onderneming duurt in Nederland gemiddeld 10 dagen. Dat is relatief snel in vergelijking met andere Europese landen zoals Spanje (47 dagen) en Duitsland (18), stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek.

http://www.kvk.nl/Nieuws/opstartenbedrijfgaatsnelinnederland.asp
#2568
Citaat van: hksTip voor Bert-Jan: zet nog even voor belangstellenden een stappenplan op een rijtje. Dat kan jezelf ook veel tijd aan ondersteuning besparen!
Paul.
Zal ik doen.
#2569
Jos, ik zou anders even de helpdesk van iDEAL bellen. Het gaat om iDEAL-basic.
#2570
De melding: Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

is iets waarvoor ik even zou bellen naar de helpdesk van ING.

Als dat de enige melding is, die je krijgt, is de rest denk ik wel in orde.
#2571
Ik zal de link ook inbouwen in de Word-versie.

Heb je iDEAL-basic aangevraagd?
#2573
Paul, dank voor de goede tip en promotie.

Niekoesj, dank voor de technische doorbraak.
#2574
Ik heb nu ook een logo-tje toegevoegd. Leek mij wel chique.
#2575
Ik zal het zo maken dat indien deze velden geen waarde hebben, het factuurnummer wordt ingevuld. Zitten we altijd goed.

ABN-AMRO lijkt een iets ander verhaal en toch vaste kosten van 14 euro per maand. Ik denk dat ik het eerst maar even bij ING en Rabobank houd.
#2576
Citaat van: NiekoesjIk krijg met de Testomgeving de melding dat \"Beschrijving van artikel1 ingevoerd moet worden\".

Deze was leeg..

Is dat bij ING niet verplicht?

Volgens mij niet. En in de productie-omgeving?
#2577
Hoi Niekoesj,

Je kunt de iDEAL-gegevens toevoegen aan de rekeninggegevens bij Beheer. Klik op de rekening waar iDEAL voor mogelijk is, selecteer de bank en vul de ID en sleutel in.


Ik ben benieuwd of de Rabobank gelijk werkt.
#2578
Alles is nu ingebouwd in Acumulus.

Ik weet alleen dat ING werkt want andere rekeningen heb ik niet. Misschien wil Niekoesj de Rabobank testen. Volgens mij lijkt dit erg op ING.

ABN-AMRO is wellicht een iets ander verhaal, dus als er een gebruiker is met een rekening bij ABN-AMRO, zou ik graag e.e.a. stap voor stap samen willen doornemen.
#2579
Citaat van: Joel Plas
Citaat van: Bert-JanDankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?


Ik zie dat de ABN AMRO voor hun Lite pakket 14 euro per maand rekent (factureren automatisch 20 transacties per maand), ik was toch al een overstap aan het overwegen, ga nu overstappen naar ING of Rabobank...

Volgens mij zijn de basis-varianten gratis, dat wil zeggen: je betaalt alleen voor transacties.
#2580
Citaat van: NiekoesjHey Bert-Jan,

Ziet er al goed uit!  :)

Alleen probeer nog even de hidden return-fields aan te passen. Maar dit mag opzich niets uitmaken aangezien de pagina alleen voor de debiteuren te raadplegen is. Ze willen immers wel hun factuur voldoen.
Het zou anders zijn als dit een openbaar systeem zou zijn.  :D

Kunnen deze weggelaten worden? Ik dacht dat deze verplicht waren en onvermijdelijk zichtbaar zijn.

Citaat van: NiekoesjEven voor de settins van Acumulus; Iedereen heeft een eigen bank he? Iedere bank die deelneemt aan het iDealprogramma heeft een eigen POST-submit link. Voor Rabobank is dat https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

Klopt, ik ga een lijste inbouwen voor elke bank met de test- en productie-link. Dan kunnen nieuwe gebruikers snel makkelijk de tests doen.

Citaat van: Niekoesj+ nog een feitje, de debiteur moet WEL op de knop \"Terug naar webwinkel\" klikken als de betaling is voldaan.
Dan wordt namelijk de juiste verwerkings-pagina aangeroepen.  :D

Wordt de betaling anders niet verwerkt?
#2581
Dankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?
#2582
Ik heb iDEAL aangevraagd en de gegevens in Acumulus gezet in de testomgeving.

Zoiets moet het worden:

www.acumulus.nl/downloads/Factuur_20090003.pdf

Dit is afgestemd op ING. Andere banken volgen als hier interesse voor is.

Om dit ook te doen als gebruiker van Acumulus, dien je zelf iDEAL-basic aan te vragen, een aantal tests te doen en zodra je geaccordeerd bent, de ID en key in Acumulus in te voeren bij de rekeninggegevens (nu nog niet zichtbaar).

Ik denk nog na om de aanmeldprocedure en testprocedure uit handen te nemen van de gebruikers omdat dat een gedoe is. Houd er rekening mee dat het doorlopen van de testprocedure tijd kost en daarom wellicht geld.

Ik zou de betaling annuleren maar dat hoeft niet!  :D
#2583
Ik heb persoonlijk wat weerstand tegen het inschakelen van een tussenpartij. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat de constructie:

- simpel is;
- goedkoop;
- en direct is.

Wat mij aanspreekt in de Basic-varianten van de banken is dat deze geen vaste kosten kennen en je direct werkt met de software van de bank.

Tussenpartijen komen en gaan. Banken blijven (dankzij Bos) wat langer bestaan.
#2585
Men praat over ca. 15 transacties per dag geloof ik. Ik heb sterk de indruk dat de gemiddelde gebruiker van Acumulus zou willen dat er 15 facturen per dag worden betaald.

Het voordeel van de light-versie is het ontbreken van vaste kosten. men betaalt alleen voor de transactie: 75 cent.
#2586
Ik ben weer stukje verder. Waar ik tegenaan loop is dat iedere klant zelf een iDEAL-contract moet aanvragen en een aantal tests moet doen. Dat is voor iemand die niet gewend is om webpagina\'s te programmeren wellicht een brug te ver.

Ik zoek naar een oplossing om dit aanmeldproces uit te besteden.
#2587
Citaat van: cb005978Ik krijg hier een heel warm gevoel bij! Op mijn Ecoaching site zou ik graag de mogelijkheid willen scheppen om met Ideal te betalen.

Let wel op, dit gaat over een iDEAL-betaling via de factuur en niet via je eigen site. Dat is een ander verhaal.
#2588
Dankzij Niekoesj wil ik verder werken aan de volgende oplossing:

- gebruikers van Acumulus kunnen bij een uitgaande factuur aangeven dat er ook met iDEAL betaald kan worden;
- daarvoor dient elke gebruiker van Acumulus zelf een iDEAL-contract aan te gaan bij de eigen bank. Het gaat hierbij om de meest eenvoudige variant: Basic (ING), Lite (Rabobank), Easy (ABNAMRO). Deze contracten kennen - zover ik heb gezien - geen vaste kosten;
- deze varianten vragen alleen dat er via een webform gegevens worden aangeleverd aan de iDEAL-site van de betreffende bank;
- Acumulus maakt deze webform;
- de gebruiker voert bij Beheer in Acumulus per rekening de iDEAL-gegevens in zoals ID e.d. (scherm nog niet af);
- zodra de gebruiker iDEAL aanvinkt bij de nieuwe factuur, wordt een link in de factuur gezet;
- deze link verwijst naar een pagina van onze webserver:

https://www.sielsystems.nl/acumulus/test/?ID=1234567890 (uniek nummer) (werkt nog niet)

- de klant klikt in de PDF-factuur op deze link;
- van daaruit klikt de klant door naar iDEAL.
#2589
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
02 november, 2009, 23:39:30
Ik zal eens kijken naar het BTW-nummer. In de PDF-moet deze natuurlijk wel komen te staan.

Je kunt een debiteurennummer invoeren als kenmerk bij de relatie-gegevens. Als daar wat staat, wordt dit op de factuur gezet.

Een dienst is ook een product. Ook mensen die diensten leveren, zijn productief. Er bestaat wel een juridisch onderscheid tussen diensten en goederen.
#2590
Dankjewel voor de handleiding. Ik ben deze aan het lezen. Deed ik twee jaar geleden ook maar ik ben weer veel kwijt.

Jouw form is interessant. Ik filosofeer over een mogelijkheid dat klanten hun iDEAL gegevens kunnen invoeren zodat Acumulus dit form met factuurgegevens klaarzet. Bijvoorbeeld op www.acumulus.nl/ideal/klantnummer (niet actief).

Ik moet wel uitzoeken hoe dat bij de verschillende banken zit.
#2591
In de webpagina in het form.  ;)
#2592
Interessant Niekoesj. Je hebt een form gemaakt (waarschijnlijk conform de richtlijnen van de bank) waarin alle benodigde data wordt verstuurd naar iDEAL.

Zou dat voor alle banken hetzelfde form zijn?

Ik zag dat er een php-variabele niet wordt omgezet: FAC-$facid. Klopt dat?  :)
#2593
Een stamrecht BV, een BV die men laat oprichten om een ontslagvergoeding in te beheren, wordt vaak ingezet om een eigen onderneming te starten. Een bruto ontslagvergoeding kan met behulp van een stamrecht BV belastingvrij worden gebruikt om allerlei zakelijke kosten te betalen.

Utrecht, maandag 2 november 2009

Een stamrecht BV is een BV waar (ex)werknemers belastingvrij hun ontslagvergoeding in af kunnen laten storten. Naast het oprichten van een stamrecht BV zijn er nog andere fiscale aanwendingsmogelijkheden waar (ex)werknemers gebruik van kunnen maken, zoals 'direct afrekenen met de belastingdienst' en 'een stamrechtverzekering'. Vanaf 2010 kan er ook worden gekozen voor banksparen. Banksparen zal als nieuwe variant aantrekkelijk worden voor relatief 'kleinere' ontslagvergoedingen.

Voordelen stamrecht BV

Bij VRB Belastingadviseurs, marktleider in het oprichten en onderhouden van stamrecht BV's, ziet men een enorme vraag naar het oprichten van stamrecht BV's. Van Rijswijk, directeur van VRB, geeft aan dat dit mede komt door de, in vergelijking met andere aanwendingsmogelijkheden, grote flexibiliteit in het uitkeren van de ontslagvergoeding naar privé. Ook kan men het geld belastingvrij aanwenden voor de start van een eigen onderneming en de aanschaf van een (vakantie)woning. Op een nieuwe website van VRB www.vrb-stamrechtbvoprichten.nl vinden geïnteresseerden alles over het oprichten en de werking van een stamrecht BV.

Start eigen onderneming

Van Rijswijk: "Wanneer iemand zijn ontslagvergoeding heeft laten afstorten in een stamrecht BV dan kan men dit bruto bedrag belastingvrij investeren in een eigen onderneming. Zo kan het geld belastingvrij worden gebruikt voor de aanschaf van een auto, kunnen telefoon- en internetkosten worden betaald en kunnen etentjes met zakelijke relaties vanuit het bruto geld worden voldaan. Al met al voldoende redenen om de ontslagvergoeding in een stamrecht BV te laten afstorten en de fiscus te laten meebetalen aan je eigen zaak". Wel geeft Van Rijswijk aan dat je hier natuurlijk niet te makkelijk naar moet kijken. "Laat alles goed vastleggen in 'ruim opgestelde' documenten en laat alles op de juiste wijze afstemmen met de belastingdienst, dit voorkomt eventuele discussies achteraf" aldus Van Rijswijk.

http://www.verstuurpersbericht.nl/10344-veel-startende-ondernemers-na-oprichten-stamrecht-bv/
#2594
Dankjewel Marcel. We willen inderdaad niet groot worden. Het moet wel leuk en persoonlijk blijven.
#2595
Veel startende ondernemers en zzp\'ers werken veelal vanuit huis. Dit is uiteraard kostenbesparend, maar hierdoor lopen zij veel kansen mis omdat zij onvoldoende in contact komen met andere ondernemers. Het ontbreekt aan overleg, netwerkmogelijkheden, feedback. In Barendrecht wordt er nu gestart met een uniek concept waarbij kostenbesparingen samengaan met de kruisbestuiving die starters en zzp\'ers zo hard nodig hebben.

http://www.deondernemer.nl/artikel/2077173/Uniek-businessconcept-voor-starters-en-zzp%27ers
#2596
Net als hightech bedrijven kunnen ook ondernemers in de creatieve sector gebruik gaan maken van speciale startersfondsen voor financiële ondersteuning.

Dat laat minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) de Tweede Kamer zondag weten in een brief.

Van der Hoeven, staatssecretaris Frank Heemskerk en minister Ronald Plasterk (Cultuur) willen er op deze manier voor zorgen dat Nederland op designgebied bij de wereldtop kan blijven horen.

http://www.nu.nl/economie/2113683/startersfonds-creatieve-bedrijven.html
#2597
Ik zou dit wel eens willen bekijken. Is het mogelijk een voorbeeldlink te sturen of gooi je dan jouw administratie door de war?
#2598
Ik heb Century Gothic toegevoegd.

In principe kunnen alle lettertypen worden toegevoegd mits de ttf-bestanden voor normaal en vet beschikbaar zijn.
#2599
Bij de export naar Word, kun je elk font gebruiken wat op jouw computer staat, want je opent de factuur met Word (of OpenOffice.org) op je eigen pc. Word heeft toegang tot alle lettertypen die op jouw pc staan.

Bij PDF wordt het document volledig op de server gemaakt. Wij moeten dus een aantal fonts op de server hebben staan.

Ik zal eens kijken of ik Century Gothic kan toevoegen.
#2600
Klinkt als een goed idee. Ik denk dan aan de mogelijkheid om direct een leeg document te openen in Word, waar de adresgegevens reeds staan weergegeven.

Ook zou het mooi zijn als je een mailing kunt maken.