Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - ICTaanbieding

#1
Beste,

Ik ben meerdere jaren als zelfstandig ondernemer onderweg. In het kort, 2 grote klanten en een 5 tal kleinere klantjes.
1 van de grote klanten heb ik een intensieve samenwerking mee en die bied mij nu een financiële participatie.

Kortom, in loondienst met een bonusregeling.

Ik wil echter mijn eigen klanten gaan inbrengen, ik heb een voorstel salaris, voorstel bonus gehad en wil hier professioneel op reageren.
Ik zoek iemand die mij kan ondersteunen in dit proces, mij kan adviseren en waar nodig documenten kan gaan opstellen.

Hoor het graag als je me kunt helpen. Liefst iemand die in de weekenden en avonden snel kan schakelen. Of in Apeldoorn kan afspreken.

Danny

#2
Nieuws, wet- & regelgeving / Verbouwing pand
29 januari, 2016, 18:19:02
Beste,

Wij gaan naar een pand en dit gaan we zelf verbouwen. Hier is een zaag voor nodig om al het hout op maat te zagen.

Nu zitten wij in de ICT en Marketing is het dan geen probleem om een zaagmachine (kosten 600 ex) zakelijk op te voeren?
#3
Oké ik vond het echt heel apart.
#4
Ja precies belasting technisch krijg je het wel weer goed.  Maar het mag niet toch wat ze doen? Als iedereen dat gaat doen wordt het een zooitje
#5
Ik krijg op 7 januari opeens een factuur met factuurdatum op 31 december.

Ik doe mijn BTW aangifte altijd gelijk de eerste week dus ik vind dat super irritant. En gaat me dan ook een beetje om het principe.  Dit mag toch gewoon helemaal niet?

Ben nu al 2 weken in discussie er over maar ze willen er niks mee doen.
#6
Duidelijk dankjewel :)
#7
Nieuws, wet- & regelgeving / Catering doorbelasting
08 december, 2015, 13:44:01
Beste,

Ik verkoop diensten en heb altijd met 21% BTW te maken.

Nu wil het wel eens voorkomen dat ik broodjes haal, die broodjes betaal ik 6% BTW over en als de groep klaar is met de opleiding dan krijgen ze van mij een factuur met zoals afgesproken 7 euro per persoon cateringkosten. (ik belast dus kosten door voor eten en drinken)

Ben ik nu verplicht 6% btw te rekenen of kan ik gewoon 21% aanhouden.
Let op, die 7 euro is gewoon een vast bedrag en komt niet overeen met wat ik inkoop (qua kosten)

Ben benieuwd :)
#8
Helemaal mee eens Ton, alleen ik heb het soms juist rond het begin van de maand erg druk met geld verdienen dat de administratie het liefst dan al eerder is gedaan haha.
dus als ik dat zou kunnen vereenvoudigen door de facturen automatisch te kunnen mailen op een bepaalde datum dan zou dat enorm handig zijn.

#9
Nieuwe functionaliteiten / Factuur mailen inplannen
29 januari, 2015, 10:05:28
Ik maak wel eens facturen (maandfacturen voor klanten) op 20e van de maand met factuurdatum 1e van volgende maand.
Nu zou het enorm schelen als ik deze facturen ook zou kunnen inplannen voor verzending.

Dus wellicht iets voor een nieuwe functionaliteit in de toekomst, met factuur herhalingen werkt dit natuurlijk wel al alleen is het helaas bij mij geen maand het zelfde haha.

#10
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: familie in de zaak
11 december, 2014, 20:46:24
Dankje Yvette helemaal duidelijk, met oog op de toekomst moet het dan sowieso een 0 uren contract worden. kun je de salarisadministratie zelf doen of ben je verplicht dit te laten doen?

Ik twijfel nog een beetje, ik heb nu een ICT bedrijf, wat verder prima loopt maar ondernemend als ik ben zou ik nog een schoonmaakbedrijf willen starten en daar mensen voor willen inhuren die dat uitvoeren waar onder in het begin familie.

Nu zit ik ook met het probleem dat je als eenmanszaak geen 2e eenmanszaak kunt beginnen, dus het moet dan met een 2e handelsnaam. Echter zal iedereen die ICTaanbieding bij kvk opzoekt dan ook de schoonmaak activiteiten zien, en dat vind ik dan weer niet zo heel professioneel. Hoe kijken jullie hiernaar?
#11
Nieuws, wet- & regelgeving / familie in de zaak
11 december, 2014, 16:47:59
Beste,

Ik wil een 2e bedrijf opstarten en hiervoor ga ik hulp nodig hebben van familie leden. Het betreft een (kleinschalig) schoonmaak bedrijf en ik wil met mijn zus gaan afspreken dat ze een deel van de klanten op zich zal gaan nemen. In de toekomst als het goed loopt zullen daar nog andere bijkomen op basis van 0 uren contract.

Wat kan ik het beste doen en wat zijn dan de juridische gevolgen.

1. kan ik mijn zus tegen kleine vergoeding laten meewerken in het bedrijf?
2. kan ik mijn zus een 0 uren contract bieden en hoe werkt dit met loonbelasting, salarisstroken etc?

hoor graag jullie mening!

#12
Nieuwe functionaliteiten / Re: ING IDEAL
05 mei, 2014, 12:40:43
[ideal-link] Ik heb het gevonden :)

Is een prima oplossing, liefst zou ik een IDEAL logo tonen welke doorlinkt naar juiste URL nu hebben mijn klanten een link naar sielsystems zichtbaar in de mail staan.
Dat maakt mij niet zo heel veel uit, maar IDEAL logo zou wat netter zijn denk ik?
#13
Nieuwe functionaliteiten / Re: ING IDEAL
05 mei, 2014, 10:44:44
Tnx nog voor dit antwoord, werkt inmiddels prima alleen lukt het me nog niet om URL aan te passen naar mijn website maar dat is iets voor ING
Wat ik me wel afvroeg is het volgende:

Ik maak in Acumulus een factuur aan, open de boeking en mail hem als PDF naar de klant, in deze PDF staat nu de IDEAL link wat overigens prachtig is. Van klanten krijg ik echter de terugkoppeling dat ze de link naar IDEAL liever al in de mail hebben staan, omdat ze nu met het betalen een extra handeling moeten verrichten namelijk het openen van de PDF (wat je volgens mij toch wel moet doen maar goed) de vraag is nu dus, kan ik door middel van een code de link ook in mijn e-mails krijgen?
#14
Nieuwe functionaliteiten / ING IDEAL
28 april, 2014, 12:39:01
Ik heb vandaag ING IDEAL gekoppeld (productie) en ook in Productie maar even getest.
Nu heb ik de volgende vragen hier nog wel over:

1. Klopt het dat wanneer mijn klant middels IDEAL de betaling voldoet hij in Acumulus deze klant niet herkent en hem op status betaald zet?
2. Kan ik ervoor zorgen dat een klant na het betalen op mijn website terecht komt? Vul je hier in ING alleen Het kopje succes URL voor in?

#15
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
02 maart, 2014, 17:07:47
Exact zoals ik het nu inderdaad doe, maarja je doet op een dag als ondernemer zoveel. Dit soort dingen hier op het forum bijvoorbeeld.
inlezen, gesprekken social media allemaal op 1 dag maar dat word wel erg uitgebreid als je dat dagelijks moet specificeren.
Ik hou het gewoon beknopt, gewerkt aan de website en social media 4 uur .. etc etc.
#16
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
02 maart, 2014, 00:12:42
Ga ik doen, en per dag :)
Dank!
#17
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
02 maart, 2014, 00:10:16
Nee we hebben het voor dit bedrijf over een omzet van misschien 20.000 per jaar. Dat is dan lastiger inderdaad.
#18
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
01 maart, 2014, 23:56:49
En is jullie advies dan ook om 1 dossier aan te maken, en daar gewoon per week alle uren in te doen.. week 9 40 uur week 10 35 uur
of is dat onvoldoende en moet het duidelijk zijn per dag?
#19
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
01 maart, 2014, 23:53:38
Zie trouwens dat je ook bij een relatie een dossier kunt aanmaken en daar de uren kunt registreren.
Nu werk ik ook veel voor het bedrijf zelf (niet declarabele uren) Kan ik gewoon een relatie aanmaken met mijn eigen bedrijfsnaam en daar die uren opboeken. Zet ik het gewoon op uurtarief 0 (zoals ik dat ook doe bij Fixed price afspraken)
#20
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
01 maart, 2014, 23:37:13
Tjah ik werk daadwerkelijk elke dag van een uur of 8 tot een uur of 10 in de avond uiteraard met pauze's
Maar ik verwacht het eerste jaar wel gewoon een winst waar je goed van kunt leven zeg maar.
#21
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
01 maart, 2014, 23:29:06
En onder compleet word verstaan dat ik niet even een terugkerende agenda item kan aanmaken die dagelijks terugkomt? Maandag werk dinsdag werk woensdag werk...
#22
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Uren criterium
01 maart, 2014, 23:26:19
Duidelijk, bedankt!
Agenda digitaal is dan voldoende ?
#23
Nieuws, wet- & regelgeving / Uren criterium
01 maart, 2014, 23:23:07
Ik ga straks full time werken aan mijn eigen bedrijf. Dit is niet iets waar ik echt uren in hoef te maken. Al draait geen enkel bedrijf natuurlijk als je er geen uren in maakt en ben gewoon 12 uur per dag aan het werk.

Moet ik deze uren nauwkeurig bijhouden, of is het vanzelfsprekend dat als je alleen inkomsten heb uit eigen bedrijf je het uren criterium gewoon heb gehaald?
#24
Nieuwe functionaliteiten / Re: iOS App / Android
01 maart, 2014, 11:18:58
Voornamelijk het feit dat het gemakkelijk vanaf je begin scherm van je telefoon te openen is (gewoon gemak eigenlijk)
En je kunt een App zo inrichten dat hij volledig op het Web gebaseerd is. De mobiele web versie verwerk je dan in een App.
Je heb dan een App in de store staan maar niet de verplichting allemaal versies te hoeven updaten.

Ik snap het van jullie kant ook goed hoor, het is een hoop gedoe en verschillende type apparaten.
#25
Nieuwe functionaliteiten / Re: iOS App / Android
01 maart, 2014, 10:59:35
duidelijke visie, ik denk dat dit een verkeerde keus is daar klanten dit echt gaan verwachten in de toekomst.
Maar ik zal zelf een app maken voor mijn eigen telefoon dan is het voor mij opgelost haha!

Tnx
#26
Nieuwe functionaliteiten / Re: iOS App / Android
01 maart, 2014, 10:56:11
Ja maar is nog geen App van volgens mij?
#27
Nieuwe functionaliteiten / iOS App / Android
01 maart, 2014, 10:53:01
Kunnen we op redelijk korte termijn verwachten dat simpele boekingen ook via een App op de mobiel gedaan kunnen gaan worden?
Heb even gezocht maar volgens mij hebben jullie nog geen app?
Kan zelf wel een App maken, maar leuker als dit in jullie beheer ligt natuurlijk :)
#28
Vraag & aanbod / ICT producten of hulp nodig?
22 januari, 2014, 16:16:46
Bel voor hulp of advies op werkdagen naar 010-7509893 spoed? bel 06-36127862

ICTaanbieding is er om u te helpen bij het maken van de beste keus voor een ICT gerelateerd product. Advisering en levering van Netwerkoplossingen, computers, printers en direct aan te schaffen via onze webshop! Wij werken samen met onze klanten continu aan productiviteitsverbetering en kostenbeheersing.

Vanuit mijn ervaring heb ik gemerkt dat veel bedrijven (MKB met 1 tot 15 man personeel) de ICT nog regelmatig zelf probeert te doen. dit geeft veel onrust in het bedrijf daar niemand er echt verstand van heeft. Daarbij kan men zich regelmatig niet richten op de core business aangezien de ICT (te)veel tijd in beslag neemt. ICTaanbieding probeert zijn klanten hierin te ondersteunen en er zorg voor te dragen dat dit allemaal naar wenst verloopt.

Gebruikers van Acumulus ontvangen 3% korting op elke bestelling met kortingscode: Acumulus
Dat lijkt niet zo heel veel, maar vanwege de al zeer scherpe prijzen zult u uw product niet zo snel goedkoper vinden elders. Mocht dit wel het geval zijn hoor ik het uiteraard graag zodat ik kan zien wat ik voor u kan betekenen.

www.ictaanbieding.nl