Hoofdmenu

Recente berichten

#81
Speciale onderwerpen / Re: Gekochte MacBook retour en...
Laatste bericht door Vincent - 10 november, 2023, 13:03:53
Citaat van: Annalies Janssens op 07 november, 2023, 17:34:40Is dit allebei in hetzelfde boekjaar gebeurd?

Ja, dat is in hetzelfde
 jaar. 2023 dus.
#82
Webkoppelingen / Re: Verzoek: Shopify gemengde ...
Laatste bericht door iceeyz - 07 november, 2023, 20:02:21
Oh, misschien maakt het allemaal niet zo veel uit zie ik nu. Orders kunnen in Shopify (deels) gecrediteerd worden, waarna dezelfde orderregel wordt aangepast met een kolom "Refunds". Dat wordt chaos bij toekomstige refunds van bestaande orders, dus ik schakel maar over op maandelijkse geaccumuleerde bedragen uit de Shopify rapportages.

Ook dat is te automatiseren, wat misschien niet gek is voor andere gebruikers. Het Total Sales rapport is als CSV te exporteren en is wel chronologisch juist, met nieuwe regels voor refunds.
#83
Webkoppelingen / Verzoek: Shopify gemengde BTW ...
Laatste bericht door iceeyz - 07 november, 2023, 19:39:02
Momenteel levert de standaard Shopify Order export optie een .csv met geen BTW info per orderregel, waardoor Acumulus de order skipt bij het importeren.
Begrijpelijk, maar vermoeiend :).

Zou het mogelijk zijn de orders wel in te laten lezen, maar deze als conceptorder weg te schrijven?
Het zou enorm schelen als bijvoorbeeld relaties al wel vast worden aangemaakt, alsook de order met orderregels, waarbij alleen met het handje de bedragen en BTW tarieven gecorrigeerd moeten worden.

Alvast bedankt.

Een ander/complexer alternatief is om de importfunctionaliteit uit te breiden met alternatieve veelgebruikte formaten, zoals Matrixify, die bijv. ook uit de gratis ablestar-cli komt rollen. Deze kan wel per line-item btw informatie weergeven.
#84
Speciale onderwerpen / Re: Gekochte MacBook retour en...
Laatste bericht door Annalies Janssens - 07 november, 2023, 17:34:40
Is dit allebei in hetzelfde boekjaar gebeurd?
#85
Speciale onderwerpen / Gekochte MacBook retour en gel...
Laatste bericht door Vincent - 07 november, 2023, 15:37:44
Ik heb een Macbook dat problemen had en is retour naar de leverancier en ik kreeg een credit factuur. Mijn vraag is nu:

1. De Macbook had ik geboekt met afschrijvingen over een aantal jaren, maar dat kan ik dus stoppen. Hoe zet ik die afschrijving dan correct uit in mijn boekhouding?

2. De creditfactuur die ik kreeg van de leverancier hoe boek ik dat correct?
#86
Webkoppelingen / Prestashop plugin; bij fouten ...
Laatste bericht door frank-26 - 04 november, 2023, 13:54:43
Als er een fout is wordt de factuur of creditnota niet verzonden ook niet als concept terwijl die dat wel aangeeft.



*Altijd verzenden, als de factuur al is verzonden wordt de bestaande factuur verwijderd in Acumulus

Reeks: creditnota-referenties van 002137 tot 002137.
InvoiceManager::sendMultiple(): Factuur voor creditnota 002137 is verzonden (reden: nieuwe verzending) Mislukt, fouten gevonden
• Waarschuwing: 821: Een van de bestelregels bevat een foutief btw percentage. De factuur is als concept opgeslagen. In Acumulus zijn deze onder "Overzichten » Concept-facturen / offertes" terug te vinden. Controleer en corrigeer daar de factuur.
• Waarschuwing: 809: Het factuurbedrag klopt niet met het totaal van de regels. Daarom is er een correctieregel toegevoegd met een bedrag (ex. btw) van €1.43 en een btw bedrag van €-1.43. De factuur is als concept opgeslagen. In Acumulus zijn deze onder "Overzichten » Concept-facturen / offertes" terug te vinden. Controleer en corrigeer daar de factuur.
• Fout: 400 Bad Request, VXEU16: Ongeldige vatrate voor NL op issuedate.

Webwinkel: PrestaShop 1.7.8.7
module: Acumulus 7.6.7; Library: 7.6.7
PHP: 7.4.33; (Curl: 7.84.0 (ssl: NSS/3.79; zlib: 1.2.7))
Database: MariaDB Server 10.4.30-MariaDB-cll-lve


indien in geavanceerde instellingen van...

Voeg een correctieregel toe, de factuur zal echter nog steeds als concept verstuurd worden.

naar ...
Verstuur een waarschuwing, de factuur wordt als concept verstuurd.
dan wordt de factuur/creditnota met waarschuwing wel naar concept verzonden, een maal in concept zitten er helemaal geen fouten in??
#87
Speciale onderwerpen / Re: Wissen van cache geheugen
Laatste bericht door BS-Tech - 03 november, 2023, 18:56:58
Acumulus, zouden wij hier een antwoord op kunnen krijgen?
#88
Speciale onderwerpen / Re: Wissen van cache geheugen
Laatste bericht door BS-Tech - 27 oktober, 2023, 19:47:51
Voor mij een beetje dezelfde vraag. Zo nu en dan sluipt er wel eens een foutje in een ingevoerde tekst. Deze zou ik er graag uit willen halen.
Maar omdat het cachegeheugen vaak heel handig is zou ik niet alles willen verwijderen.

Het zou fijn zijn als het cache geheugen te openen is met een text-editor, zodat ik verkeerde/ongewenste dingen er uit kan halen.

Dus de vraag, waar zouden we dit cache geheugen kunnen vinden? Is dit voor ons benaderbaar?

Met vriendelijke groet,

Bas Siepermann
#89
Speciale onderwerpen / Wissen van cache geheugen
Laatste bericht door Ton Elings - 27 oktober, 2023, 12:07:52
Ik maak voor de toelichting van facturen gebruik van het cache geheugen van Acumulus om niet telkens opnieuw te moeten tikken.
Nu hebben zich in het cache geheugen zoveel toelichtingen verzameld dat ik erg ver moet scrollen om de laatste toelichting teksten te vinden.
Hoe kan ik dit cache geheugen wissen zodat ik een verse start kan maken?

Groetjes,
Ton Elings
#90
Nieuwe functionaliteiten / Re: Zapier?
Laatste bericht door Stefan V - 16 oktober, 2023, 20:44:37
Ik Ga hier ook maar weer eens een slinger aan dit topic geven.
Vooral omdat de laatste reactie van @bert of @Guido al 5 jaar terug is?

Er zijn meerdere openstaande feature request waar gewoon niet op geantwoord wordt.
We snappen echt wel dat het ontwikkelen van acumulus en bepaalde functie veel tijd kost, maar geef dan op ze minst een antwoord of een status. Want "nee" is ook een antwoord. Nu blijven we lange tijd met onduidelijkheid zitten.