Ik heb een Macbook dat problemen had en is retour naar de leverancier en ik kreeg een credit factuur. Mijn vraag is nu:
1. De Macbook had ik geboekt met afschrijvingen over een aantal jaren, maar dat kan ik dus stoppen. Hoe zet ik die afschrijving dan correct uit in mijn boekhouding?
2. De creditfactuur die ik kreeg van de leverancier hoe boek ik dat correct?
Is dit allebei in hetzelfde boekjaar gebeurd?
Citaat van: Annalies Janssens op 07 november, 2023, 17:34:40Is dit allebei in hetzelfde boekjaar gebeurd?
Ja, dat is in hetzelfde
jaar. 2023 dus.
Dan kun je het beste de eerste boeking/betaling verwijderen opnieuw boeken zonder afschrijving. Bijvoorbeeld op kantoorkosten.
De credit-factuur boek je dan ook op kantoorkosten en dan met een - (min) ervoor.
Citaat van: Annalies Janssens op 10 november, 2023, 19:56:17Dan kun je het beste de eerste boeking/betaling verwijderen opnieuw boeken zonder afschrijving. Bijvoorbeeld op kantoorkosten.
De credit-factuur boek je dan ook op kantoorkosten en dan met een - (min) ervoor.
Dank je voor de hulp. Ik ga het zo doen.