Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Clensch

#1
Dank voor de snelle reactie Guido,

de functionaliteit die ik mis(te) is, in essentie, een overzicht van alle projecten op projectnummer.

Ik zie nu echter dat het overzicht "uren en Projecten" die sorteermogelijkheid biedt. Het zou wel prettig zijn als de uitvoer begint met het projectnummer en niet met de naam relatie.

De mogelijkheden voor het opmaken (lay-out) van facturen binnen Acumulus is nogal beperkt. Een mogelijkheid om een .csv rapport per project uit te draaien, waaruit dan de onderstaande gegevens voor het opmaken van een factuur kunnen worden gehaald, blijft een wens.Hierdoor wordt de mogelijkheid gecreƫerd om facturen volgens een eigen lay-out te presenteren en zijn de beperkingen vwb logo's achtergronden, briefpapier wellicht verleden tijd.

Met vriendelijke groet,

Adrie Vos

#2
Beste,

Ik "misbruik" Acumulus ook als projectadministratie. Aangezien er per klant gelijktijdig meerdere projecten, voor verschillende contactpersonen, worden uitgevoerd wordt per project een relatie aangemaakt met het projectnummer _ naam relatie _ projectnaam. Mijn projectnummer is chronologisch, het laatste project heeft het hoogste nummer. De klanten administreren eveneens elk project onder hun eigen projectnummer. Elk project krijg, buiten Acumulus, een eigen directory waarin alles wordt ondergebracht. .Op zich werkt dit allemaal prima alleen lukt het mij niet om automatisch een factuur te genereren met de opmaak;

Geadresseerde <Klant>
<naam contactpersoon>

Kenmerk klant <projectnummer Klant>
Kenmerk Clensch <projectnummer>
Factuurnummer <factuurnummer>
Factuurdatum <datum>

Betreft <projectnaam>
           <periode>

Een factuur wordt nu in Acumulus als .rtf uitgedraaid, met copy-paste in Word naar bovenstaand format overgezet, als .pdf opgeslagen en verzonden en vervolgens wordt de factuur in Acumulus opgeslagen.Nogal wat handelingen met een kans op fouten...

Zou het mogelijk zijn om aan het scherm Relaties een veld "projectnummer" toe te voegen en met de optie op Relatie en Projectnummer te sorteren? Alternatief zou een .csv rapportage per project, waarbij die velden die nodig zijn voor een koppeling naar een Word-sjabloon zijn opgenomen, ook uitkomst bieden. De csv-uitvoer onder "Uren en Projecten" mist enkele van die velden.

Alvast dank

Adrie Vos





#3
Eens.

Het zou ook erg handig zijn als je blokken uren zou kunnen selecteren met "shift" "control"
#4
Bij het maken van een rapportage in een project wordt de tijd weergegeven in minuten. Is het mogelijk om dit, zoals wel op de factuur gebeurt, in uren te doen?

Met vriendelijke groet,

Adrie Vos