Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Paul Houkes

#2
Nieuwe functionaliteiten / Finbox
05 maart, 2012, 14:53:36
ABN Amro, ING en Rabobank introduceren FiNBOX, een digitale postbus waar facturen en andere financiële documenten in terecht kunnen komen en die van daarvandaan simpel via online bankieren kunnen worden betaald.
Is dat een ontwikkeling die jullie ook volgen bij Acumulus? Is dat in het pakket in te bouwen? Het lijkt me erg handig!
Paul.
#3
Citaat van: Bert-JanDe grafiek is volledig HTML. Dit is de eerste versie.

Mijn vriendin vindt de kleuren te hard en ik mis nog zaken als winst e.d.

Wordt vervolgd...

Tja, ik mis al jaren winst... maar ik heb er goede hoop op dat dat dit jaar goed komt! :-)
Paul.
#4
Hartstikke fijn, dat zal mijn ook Erika mooi vinden, want zij zat nu steeds wisselende factuursjablonen te uploaden...
Paul.
#5
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
09 augustus, 2010, 16:18:46
Ik vind het er goed uitzien! Ik denk dat alles snel te vinden is zo.
Paul.
#6
Die Bert-Jan krijgt alles voor mekaar.  :D
#7
Vraag & aanbod / Low budget websites
12 juli, 2010, 22:50:30
Uhm, Paul, het is misschien wel een goed idee om nog even iemand in te huren die alle grammaticale fouten uit je websites haalt... Het is geen mooi visitekaartje als je beroerd Nederlands gebruikt in de teksten. En dat bedoel ik niet lullig, hoor. :-)

Paul.
#8
Nieuwe functionaliteiten / Bugtracker / bugjes
08 juli, 2010, 23:27:04
Olin: als jouw vertrouwen in het product afhangt van dit soort lijstjes, dan verbaast me dat wel een beetje. Zelfs zonder dat wordt door Bert-Jan  altijd ontzettend snel gereageerd op verzoeken tot aanpassing en nieuwe wensen. Ik heb zelden een dusdanig goede support gezien voor een product waar je zo\'n laag bedrag voor betaalt. Voor mij is dat wat mij vertrouwen geeft in dit product, en niet de vraag of er ook een bugtracker is. Dat interesseert me echt geen fluit.

Paul.
#9
Dat vind ik ook een fijne verbetering!
Paul.
#10
Vraag & aanbod / mijn eigen huisstijl invoeren
08 juli, 2010, 23:14:55
Dag Jo,

Inderdaad is de enige manier om je logo inclusief de informatie uit je kop- en voettekst in een jpg te zetten en dit te uploaden. Je zou dit bijvoorbeeld met Photoshop kunnen maken. Daar moet dan ook de tekst in die je nu in je koptekst hebt staan. En je kunt alleen met een logo bovenin werken (de koptekst dus), en niet nog eens een extra logo onderin.

Paul
#11
Het heeft niets met Acumulus te maken, maar ik wil toch even trots melden dat mijn partner Erika een autobiografisch boek heeft geschreven dat op 23 augustus uitkomt. Titel: \'Mijn on-echtgenoot, Leven met een leugenaar.\'
Erika beschrijft hierin hoe ze in haar relatie met de vader van haar kinderen werd meegezogen in de wereld van een pathologische leugenaar. Jarenlang is zij op onvoorstelbare wijze gemanipuleerd en meegezogen in een schijnbestaan. Door haar verhaal openbaar  te maken, hoopt ze op meer aandacht voor de omgeving van deze pathologische leugenaars.
Het boek, geschreven onder het pseudoniem Maria Catharina Sondermijer (om de kinderen te beschermen), verschijnt bij Free Musketeers. Meer informatie vind je op haar website, www.mcsondermijer.nl of  op http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/2220/de-on-echtgenoot-leven-met-een-leugenaar-.html

Paul.
#12
Oke, ik pak de handschoen op en ga me de komende weken eens goed verdiepen in de pakketten die jullie noemen. Gimp had ik al eens bekeken, en dat ziet er best goed uit. Met name Scribus ga ik goed bekijken. Pagina-opmaak is belangrijk voor me, dus het moet wel goed werken. Ik ben benieuwd!

Paul.
#13
Voor mij is cruciaal de Adobe-suite, en dan met name InDesign, Photoshop, Dreamweaver. Voor Photoshop zijn wel alternatieven, maar die zijn toch een stuk bescheidener in hun functionaliteit.

Daarnaast: ik ben er al een paar keer mee bezig geweest om een Linux-opstelling te creëren, zowel met Ubuntu als met andere distributies. Ik ben bepaald niet onhandig met computers, integendeel, maar de tijd ontbreekt gewoon om me er echt in te verdiepen. En helaas is het nog altijd zo dat je nog veel zelf moet installeren en inregelen, en zelfs lang niet alles via een grafische gebruikersschil. Er is wel uit te komen als je ruim de tijd neemt en bereid bent veel te onderzoeken, maar die tijd heb ik eenvoudig niet...

Ik hou het dus toch maar op Windows 7, zeker niet ideaal, maar het werkt en ik weet redelijk te vinden wat er niet goed gaat als het niet goed gaat.

Maar ik laat me graag uitdagen!

Paul.
#14
Tja. Maar om veel programma\'s te kunnen draaien die je nodig hebt moet je dan toch weer een Windows-versie op die machine zetten...
#15
Dan verkoop je toch gewoon de boot? :-)
#16
Aha! Op www.paybymail.nl staat een ander tarief! Even naar een andere website gaan scheelt dus veel geld per transactie...
#17
iVriend: Je hebt het over 0,45 per betaling via Paybymail, maar ik zie op hun website dat het 0,85 per betaling is, plus 1 euro bij elke uitbetaling van alle transacties na 10 dagen. Dat is toch wel duurder.
#18
Ik heb vanmorgen contact gehad met de servicedesk van iDEAL: er wordt inderdaad massaal opgezegd, zo begreep ik van een begripvolle mevrouw.
#19
Dit is voor mij inderdaad aanleiding om mijn iDEAL-contract op te zeggen. Er wordt in de praktijk niet zoveel gebruik van gemaakt; hooguit drie of vier transacties per maand. En ik heb iDEAL op twee rekeningnummers, dus twee contracten, dus twee keer 20 euro per maand aan abonnement. Bizar, zo\'n aanpassing! En: jammer, het was een leuke service, maar onder deze voorwaarden stop ik er wel mee!
#20
Echtscheidingsadvocaten? Ja, zie je wel, we hadden het er in een ander topic toch al over dat je een weekje vakantie moest nemen?  :D
#21
Nieuws, wet- & regelgeving / KOR
22 maart, 2010, 21:45:19
En wat de tweede vraag betreft: gewoon eens per kwartaal (of zo vaak als je wilt) het afrondingsverschil wegboeken met een prive-opname of -storting. Dan loopt je boekhouding weer keurig zoals het hoort.

Paul.
#22
Nieuwe functionaliteiten / Meekijken op een Mac
20 maart, 2010, 10:24:08
Presentatie: ik wil voor tien of meer cliënten tegelijkertijd online een presentatie kunnen houden over praktijkvoering.  dus: mijn scherm delen via het web, zodat ik een Powerpointpresentatie kan doen, documenten delen, vragen laten stellen enzovoort. Zo te zien kan dat met Teamviewer, maar het wordt dan wel kostbaar. Misschien zijn er alternatieven.
#23
Nieuwe functionaliteiten / Meekijken op een Mac
18 maart, 2010, 11:33:20
Ziet er inderdaad interessant uit! Ik zie alleen dat je voor presentaties aan meer mensen tegelijk beperkt bent tot drie, als je de goedkoopste licentie neemt. Het is een beetje off topic, maar is er iemand die online software weet waarmee je webpresentaties kunt geven voor meerdere mensen tegelijkertijd, en dan ook nog een beetje betaalbaar?
Paul.
#24
Succes, Bert-Jan!
Paul.
#25
Veel zzp\'ers kwamen vorig jaar in de schuldsanering terecht. In 2009 waren dat er 1.595, aanmerkelijk meer dan de 1.411 zaken in 2008. Dit terwijl het totale aantal schuldsaneringen daalde: van 9.206 in 2008 tot 8.964 zaken.

Goed nieuws was er ook. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde dat personen met schulden uit een eenmanszaak iets vaker een schone lei kregen na een traject dan overige schuldenaren.

http://www.onebizz.nl/financien/in-de-rode-cijfers/veel-zzp-ers-in-schuldsanering_000579.htm?utm_source=nieuwsbrief_onebizz&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Nieuwsbrief_onebizz-09_maart_2010
#26
Klopt! Geen diesel, die hebben ze niet voor Aigootjes. En inderdaad, Bert-Jan: geen wegenbelasting. En oh ja, dat gedoe met Toyota schrikt me niet af hoor: hij remt prima. Tot nu toe.  :)
Paul.
#27
Nejoh! Aaigootje!
#28
Hihi, voor mij is dat maar 14%... en ik betaal ook al geen wegenbelasting...  :D
#29
Mooi nieuws! Echter, pas op! De kosten van de werkruimte thuis mag je alleen aftrekken als het een zelfstandig deel van de woning betreft. Een zolderkamer waar een bureau staat wordt meestal niet geaccepteerd als zelfstandige werkruimte! Vaak wordt als criterium gebruikt dat er een eigen ingang moet zijn, een apart toilet e.d. Staat er in een werkkamer ook nog een bed, desnoods een logeerbedje voor als er iemand blijft slapen, dan wordt dit zeker niet gezien als zelfstandige werkruimte.
#30
Niet alleen geimplementeerd, Jeroen, maar ook nog uitstekend bruikbaar! Het neemt me veel werk uit handen.
Paul.
#31
Maar het is overigens geen verkapte oproep om morgen GL te gaan stemmen hoor, ik heb zelf ook een andere keus.  :D
#32
Klopt. Maar als ik een verzekering tegen inkomensverlies zou kunnen sluiten die ik WEL kan betalen zou dat toch wel mooi zijn! Het is toch een vervelend momenteel gevoel om niet ziek te mogen worden omdat ik dan geen inkomen meer heb... Daar zou voor zzp\'ers best iets mogen verbeteren!
#33
GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent heeft maandag in Eindhoven een vijfpuntenplan gepresenteerd om zzp\'ers te helpen. Het plan vermindert administratieve druk, zorgt voor scholing en regelt betere verzekeringen.
\'Hier hebben kleine ondernemers wat aan in crisistijd en ook op lange termijn\', aldus van Gent.
GroenLinks maakt zich zorgen over de groep mensen die door deze economische crisis minder werk krijgen. Dit treft veel zzp\'ers in bijvoorbeeld de zorg, de bouw en de grafische sector. Ook het Centraal Planbureau concludeerde recentelijk dat de verborgen werkloosheid onder kleine ondernemers hoog is.

Achterstand
De bestaande kaders van sociale zekerheid zijn momenteel nog teveel afgestemd op de traditionele werkrelatie werkgever-werknemer, zo vindt de partij. De nieuwe arbeidsvormen, zoals freelancers of zzp\'ers, passen niet meer in dit plaatje. Zij staan op achterstand als het gaat om voorzieningen en wet- en regelgeving.

http://www.onebizz.nl/kredietcrisis/groenlinks-wil-zzp-ers-redden_000578.htm?utm_source=nieuwsbrief_onebizz&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Nieuwsbrief_onebizz-02_maart_2010Onebizz.nl
#34
Nieuwe functionaliteiten / Software offline
23 februari, 2010, 17:55:23
De kracht van een online programma is juist dat het uhm... online is! Je kunt overal bij je administratie, ook als je geen eigen laptop bij je hebt. Facturen kun je altijd als PDF of Word-bestand lokaal opslaan.

Paul.
#35
Als Jip en Janneke: voor verschillende bedrijven (binnen een Acumulus-account) kan nu nog niet automatisch. Ik los dat nu voorlopig op door het juiste briefhoofdlogo even te uploaden zodra ik facturen aanmaak.

Als logo kun je een jpg- of gifbestand gebruiken van maximaal 500 pixels breed. In Beheer en vervolgens Factuur-instellingen kun je je logo uploaden.

Paul.
#36
Yes, hier ben ik blij mee.
Paul.
#37
Dat is inderdaad een goede oplossing, Final, zo doe ik het nu ook. Maar het is een hele omweg als je facturen per mail wil sturen. Het zo juist zo prachtig zijn als dat vanuit Acumulus kon, maar dan met het goede briefhoofd!

Paul.
#38
Oh nee, ik ben te snel: het gaat erom dat het in een RTF- of PDF-bestand terecht moet komen. Daar zit natuurlijk de beperking.
#39
Dank je wel voor je aanbod, Joel. Maar: Bert-Jan meldt nu dat PDF ook kan voor zo\'n plaatje. Dat biedt wel mogelijkheden, want een PDF kan er natuurlijk gewoon goed uitzien! Bij het uploaden worden alleen jpg en gif genoemd. Kan ik een PDF gewoon uploaden?
#40
Tijd geleden dat dit draadje actief was. Nu Acumulus de mogelijkheid geeft om rechtstreeks facturen te mailen zit ik daar wel heel verlekkerd naar te kijken. maar ik stuit weer op het probleem van: één administratie (want: eenmansbedrijf) maar: twee bedrijven en dus twee verschillende facturen.

Dacht ik: dan maak ik twee logo\'s ter grootte van mijn briefhoofden, die ik dan telkens verwissel via Beheer als ik een factuur voor het ene dan wel het andere bedrijf wil mailen.

Het lukt echter absoluut niet dat briefhoofd als logo in orde te krijgen. Gemaakt in Illustrator, maar zodra ik het omzet naar GIF of JPG wordt de tekst door anti-alias loeilelijk en onscherp.

Zou een EPS-bestand als logo ook kunnen? Of kun je via de achterdeur een logo beter in het systeem krijgen, Bert-jan? (Oh nee, dan kan ik niet meer wisselen tussen de ene en de andere).

Paul.
#41
Nieuwe functionaliteiten / Het nadeel van innovatie
14 februari, 2010, 19:01:10
Thymer?
#42
Vakcentrale FNV vindt dat het urencriterium, het aantal gewerkte uren als zelfstandig ondernemer, omlaag moet. Voor zzp\'ers wordt het dan gemakkelijker om zich te handhaven als zelfstandig ondernemer en te kunnen blijven profiteren van de belastingvoordelen die daarbij horen.

Dit vraagt de FNV in een brief aan het kabinet.


De vakbond maakt zich zorgen over de financiële positie van zzp'ers. De FNV vindt dat zpp'ers amper of niet profiteren van de door het kabinet genomen crisismaatregelen.

http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/15594/fnv_vraagt_kabinet_urencriterium_zzp27%3Bers_te_verlagen
#43
Webkoppelingen / Magento import
14 januari, 2010, 12:56:47
Dit is wel een goed voorbeeld van een API: http://www.praktijkondersteuning.com/images/stories/api.jpg
#44
Aardig om te horen, maar ik ben blij dat het nu via Acumulus prima werkt, dus ik voel geen behoefte om over te stappen!  Daarnaast zijn de kosten per transactie toch flink hoger. Dus waarom zou iemand die oplossing willen kiezen?  :D
#45
Karen heeft gelijk, de belastingdienst zal vaak proberen te verrekenen als er elders nog iets openstaat.

Wat de boeking in Acumulus betreft: daar gaat vast Bert-Jan op reageren!  :)

Paul.
#46
Hoi Niekoesj,

Het klopt dat je onder de KOR valt als je over het gehele jaar minder dan 1345 euro aan btw zou hoeven af te dragen. Omdat je de eerste drie kwartalen al betaald hebt, krijg je dit geld alsnog van de Belastingdienst terug.

Het werkt als volgt: doe je aangifte van de omzetbelasting over het vierde kwartaal gewoon zoals je eerder ook gedaan hebt. Geef dus je btw-bedrag over het vierde kwartaal op en vul de voorbelasting in (dus de btw die je zelf op facturen hebt betaald).

In het vakje KOR onderaan het formulier (inderdaad 5d) vul je nu het totaal van de btw-bedragen in over het gehele jaar, bijvoorbeeld 1310 euro. Onderaan de aangifte verschijnt nu een negatief getal: dat is wat je dus over de eerste drie kwartalen al hebt betaald en dat je van de Belastingdienst terugkrijgt. Het wordt als het goed is automatisch op je rekening gestort.

Hou er rekening mee dat je nu over de btw die je niet hoeft af te dragen later wel inkomstenbelasting betaalt!

Over de KOR kun je op mijn website www.praktijkondersteuning.com meer informatie vinden, ook met rekenvoorbeelden. Ga naar Algemene informatie, en zoek even in de artikelen uit eerdere nieuwsbrieven. Voor andere geinteresseerden: daar staat ook de berekening in die van toepassing is als je meer dan 1345 maar minder dan 1883 euro zou moeten afdragen. Dan krijg je eveneens een vermindering, maar je krijgt dan niet het hele bedrag terug.

Als je denkt dat je ook over volgend jaar beneden de 1345 euro aan btw zult blijven, dan kun je bij de Belastingdienst vragen om ontheffing van de administratieve verplichting om je btw aan te geven. Meer informatie daarover vind je op http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-02.html#P23_2414

Paul Houkes
#47
Handig!
Paul.
#48
Firefox: inderdaad, prima!

Maar voor e-mail en de rest van de bubs blijf ik toch echt bij Outlook. Eerst had ik een eigen servertje draaien met Small Business Server, omdat je dan alle mailboxen kunt delen via Exchange, sinds enkele maanden gebruik ik hiervoor Exchange Online van KPN. Perfect. En tegelijk de mail op mijn Blackberry natuurlijk...

Paul.
#49
Nieuwe functionaliteiten / Status in Dossiers
26 november, 2009, 00:50:18
Gr8!
Paul.
#50
Helaas, was het maar zo\'n feest... Probeer maar eens een factuur op 75 euro incl. btw uit te laten komen. Het lukt je echt niet.  :(
Paul.