Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Thalemma

#1
Ik heb een klein probleempje met een openstaande factuur die zeer waarschijnlijk nooit betaald gaat worden. Een grote klant van me werd op gegeven moment zo slecht van betalen, dat ik, om maar een punt te maken (tis semi-overheid en nogal soft, maar je moet wat), midden in de relatie toch mijn boeteclausule aan heb laten gaan. Na een maand of drie schoot de betaling weer los, en hebben ze openstaande facturen betaald. Op één na... ik heb in maand twee van \'wanbetaling\' een factuur gestuurd van louter boete, een lullige 200€ maar als signaal werkte het goed. Ondertussen heb ik een vervolgopdracht bij ze, deze facturen worden goed betaald, en ik ga er van uit dat die €200 open gaan blijven staan. En eerlijk gezegd interesseert me dat ook niks, het staat niet in verhouding met de overige opbrengsten van deze klant.

Maar hoe moet ik hier nu boekhoudkundig mee om gaan? Ik kan de post niet tot lengte der dagen laten open staan, ik kan hem niet gewoon verwijderen want ik heb ondertussen al de BTW van dit factuur afgedragen aan de belastingdienst. Als ik hem op betaald zet, klopt mijn rekeningniveau niet meer (en formeel hun boekhouding, neem ik aan). Nu kan ik me via kas laten betalen...?

Financieel is het me dus allemaal om het even, maar wat is wijsheid/mores/dat waar de belastingdienst bij blijft glimlachen?
#2
Ik had ook begrepen dat het altijd 19 procent is, omdat het een dienst is. Ik lever vanuit een webshop spul met 6 procent, en reken over de verzendkosten 19 procent. Ik ging er maar van uit dat de belastingdienst er vast niet over zou klagen, als ik teveel inhield. Het komt toch bij hu terecht uiteindelijk. Then again, met de belastingdienst kun je allerlei rare fratsen verwachten bij tijd en wijle...
#3
En hoe haal ik iemand weer UIT een groep? Dat krijg ik vooralsnog niet voor mekaar... En een heldere manier om terug te geraken naar de complete ongefilterde lijst mis ik eerlijk gezegd ook
#4
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
16 januari, 2011, 23:08:44
Citaat van: Bert-JanBij mij komt twitter niet op gang.

Ik weet niet wat ik moet meedelen. :rolleyes:

Och, zo moeilijk is het niet hoor... Niet te informatief willen zijn helpt  :)   je moet een beetje een mix weten te vinden tussen de persoonlijke tint, een zakelijke mededeling en liefst iets wat je imago versterkt/verbeterd, een beetje reclame is. Voorbeeld: Ik vind de snelle reacties op dit forum als gebruiker van Acumulus een positief iets, je kunt met een vraag terecht en de kans is zeer groot dat er binnen afzienbare tijd een relevant antwoord wordt gepost. Daar zou ik een tweet aan kunnen wijden, maar Bert-Jan zou dat natuurlijk ook... dan meld je dat je \'zojuist\' weer een x aantal klanten verder hebt geholpen met hun Acumulus boekhouding, en hoe fijn dat wel niet voelt. Verzin maar een persoonlijke opmerking die kant op Zo maar een zijstraat, natuurlijk, maar: Heb je de aandacht op het pakket gevestigd, heb je de snelle terugkoppeling/ondersteuning onder het licht gebracht, en er een persoonlijk tintje aan gegeven voor het warme gevoel.

Nieuwe functionaliteit? \'hard zitten zwoegen, maar nu kan Acumulus digitaal facturen versnipperen! Vele klanten vroegen dit, blij het te kunnen aanbieden! #biertjeverdiend\' Ik noem maar wat...

en het is tweewegverkeer... dus reageren op andere berichten, en luisteren naar je mentions. En niet alleen zakelijke berichten herkauwen, mensen verwachten mede-mensen op Twitter. Ik kan rustig zitten zeuren op de NS op mijn zakelijke twitteraccount, al was het maar om onder de aandacht te brengen dat ik op weg ben naar een uitdagende klus. Iedereen heeft die NS problemen tegelijk, dus dat schept een band. Op mijn prive twitteraccount kan ik wat uitgesprokener zijn, ook wat meer met \'inside\' grapjes maken die mijn volgers snappen. Ik vind het wel fijn om de beide gescheiden te houden, al is het soms moeilijk

@Thalemma
#5
Nieuwe functionaliteiten / Iphone Interface
01 januari, 2011, 23:32:44
Oh, helemaal mee eens hoor, ik werk prima vanaf de iPad met de browserversie. Het was eerder een slecht geformuleerde opmerking dat bij het eventueel ontwikkelen van een apple-app het wellicht een goed idee is om alle varianten direct mee te nemen. Nu zijn vele apps primair internetbrowsers in de kleuren van het bedrijf, begrenst op het bedrijfsdomijn, en daar zie ik ook de meerwaarde niet echt van...
#6
Nieuwe functionaliteiten / Iphone Interface
01 januari, 2011, 21:57:29
Laten we bij dat iPhone verzoek dan gelijk ook een iPad app verzoek meenemen, want ik verwacht eerlijk gezegd meer daarvan qua mogelijkheden, dan van een telefoon-app...