Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
Webkoppelingen / Re: Acumulus facturen in Woocommerce: sjabloon & naar klant?
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 16 november, 2022, 19:53:23 »
Ik heb een artikel geschreven dat beschrijft welke mogelijkheden de plugins bieden m.b.t facturen en pakbonnen:  Zie dit onderwerp op het forum
12
Webkoppelingen / Re: Facturen in WooCommerce
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 16 november, 2022, 19:52:15 »
Ik heb een artikel geschreven dat beschrijft welke mogelijkheden de plugins bieden m.b.t facturen en pakbonnen:  Zie dit onderwerp op het forum. (en ja de hier gevraagde feature wordt besproken)
13
Webkoppelingen / Acumulus facturen en pakbonnen
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 16 november, 2022, 19:39:05 »
Versie:
16 november 2022, voor versie 7.4.x van de plugins.
We proberen dit document up-to-date te houden, maar je weet hoe dat gaat in de praktijk, dus geen garanties dat dit bij elke verandering meteen bijgewerkt wordt.

Samenvatting:
Acumulus kan facturen en pakbonnen tonen in een browser; laten downloaden; of als pdf document e-mailen. De plugins voor de verschillende webshops bieden vanaf versie 7.4.x meer ondersteuning voor het gebruiken van deze documenten. Dit artikel geeft uitleg over deze documenten en hoe ze in de plugins te gebruiken zijn.

Omdat op dit forum niet met plaatjes in de tekst gewerkt kan worden, zit het artikel in de bijgevoegde pdf. De schermafdrukken en voorbeeldcode zijn van de WooCommerce plugin omdat die het meest gebruikt wordt en de beschreven functies daar ook al het verst geïmplementeerd zijn.

Heb je vragen, opmerkingen, of suggesties? Schroom niet om je inzichten te delen als commentaar onder dit onderwerp op het Acumulus forum.
14
Webkoppelingen / Re: Buitenlandse btw instellen in uw webshop
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 15 november, 2022, 22:24:53 »
De vraag is vaker gesteld en er kan over gediscussieerd worden.

Het verzendadres hoeft niet het uiteindelijke afleveradres te zijn. Ik woon en werk zelf in Frankrijk maar bestel nog wel eens zakelijk in NL. Als de webwinkel niet naar FR verstuurd laat ik het afleveren bij familie/vrienden die toch binnenkort naar ons komen. Voor zo'n transactie is verlegede btw de juiste keuze al dient formeel gezien  de verkoper zich er van te "verzekeren" dat de goederen naar het buitenland gaan. Het verzendadres is daarbij niet het enige mogelijke bewijs.

Voor mij blijft vooralsnog factuuradres leidend
15
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:40:47 »
Mbt het 1e probleem:
Met de antwoorden op onderstaande vragen kun je waarschijnlijk achterhalen wat er mis gaat:
    • Is het btw-nummer naar Acumulus verstuurd? Wordt op de relatiekaart opgeslagen.
    • Wat staat er bij de “Omschrijving” (op het overzicht “Laatste boekingen”)? Nederlandse btw, levering met buitenlandse btw,  intracommunautaire levering, …

Het is belangrijk dat de instellingen van de plugin vallend onder “Over uw winkel” en het veld “btw-nummer” (geavanceerde instellingen) correct zijn ingevuld.

Mbt vraag 2:
De totale EU-verkopen komen van Acumulus  (omdat de webwinkel slechts een van de mogelijke verkoopkanalen is). Als deze optelt, worden er dus facturen naar EU consumenten met het standaard NL btw-regime gemaakt. Beide vragen combinerend zou ik dan zeggen:
    • Het btw-nummer wordt niet herkend en dus niet verzonden, waardoor het een factuur met buitenlandse btw wordt.
    • Als er ook in Acumulus geen btw wordt berekend wordt het gezien als btw-vrije of 0% producten/diensten. Aangenomen dat jullie die niet verkopen:
        ◦ De instellingen “Over uw winkel” staan verkeerd, of
        ◦ Jullie ontvangen een waarschuwingsmail hierover maar die wordt niet ontvangen: controleer het “E-mail” adres onder “Uw Acumulus account” of anders jullie spamfolder.


Bedankt voor de info. Ik denk het probleem lag aan dat het BTW nummer niet goed werd doorgestuurd. Deze kwam bij de geavanceerde instellingen niet overeen met de naam van het veld van de plugin die ik gebruik.
Nu ik dit heb aangepast word het BTW nummer goed doorgestuurd.

Ik zie de boeking nu ook netjes bij 3b in omzet + ICP aangifte + hij staat geboekt als intracommunautaire levering aan BE046XXXXXX.

Dus denk het nu goed staat, bedankt voor de informatie.

Alleen nog even kijken of er wel Belgische BTW word gerekend & geboekt als een Belgische consument besteld, ik heb bij EU Omzetdrempelpercentage 0 gezet.
16
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:33:02 »
Kun je https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,8083.0.html even nalopen om te zien of je de shop goed hebt ingesteld?

Waar telt het precies door mbt de drempel? In Acumulus of in de webshop?

1 ding stond er niet goed, pagina 5 welke belastingklassen definieren EU btw tarieven stond op niet van toepassing.

Drempel zou al direct op 10k moeten staan, in mijn webshop begint het vanaf 0, maar reken vanaf 1 januari al buitenlandse BTW.
17
Webkoppelingen / Re: Buitenlandse btw instellen in uw webshop
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:22:31 »
Op pagina 2 staat bij Bereken belasting gebaseerd op : Klant factuuradres.

Moet dit niet zijn klant verzendadres? Het gaat er toch om waar het pakket afgeleverd word. Als het van Nederland naar Nederland gaat moet er volgens mij Nederlandse BTW gerekend worden ongeacht of de afnemer in het buitenland is geregistreerd?
18
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 14 november, 2022, 10:35:41 »
Mbt het 1e probleem:
Met de antwoorden op onderstaande vragen kun je waarschijnlijk achterhalen wat er mis gaat:
    • Is het btw-nummer naar Acumulus verstuurd? Wordt op de relatiekaart opgeslagen.
    • Wat staat er bij de “Omschrijving” (op het overzicht “Laatste boekingen”)? Nederlandse btw, levering met buitenlandse btw,  intracommunautaire levering, …

Het is belangrijk dat de instellingen van de plugin vallend onder “Over uw winkel” en het veld “btw-nummer” (geavanceerde instellingen) correct zijn ingevuld.

Mbt vraag 2:
De totale EU-verkopen komen van Acumulus  (omdat de webwinkel slechts een van de mogelijke verkoopkanalen is). Als deze optelt, worden er dus facturen naar EU consumenten met het standaard NL btw-regime gemaakt. Beide vragen combinerend zou ik dan zeggen:
    • Het btw-nummer wordt niet herkend en dus niet verzonden, waardoor het een factuur met buitenlandse btw wordt.
    • Als er ook in Acumulus geen btw wordt berekend wordt het gezien als btw-vrije of 0% producten/diensten. Aangenomen dat jullie die niet verkopen:
        ◦ De instellingen “Over uw winkel” staan verkeerd, of
        ◦ Jullie ontvangen een waarschuwingsmail hierover maar die wordt niet ontvangen: controleer het “E-mail” adres onder “Uw Acumulus account” of anders jullie spamfolder.
19
Speciale onderwerpen / Re: Prive auto terugverkopen
« Laatste bericht door Delores Boyer Gepost op 13 november, 2022, 11:49:14 »
Goed om te weten, ik ben namelijk aan het kijken voor een nieuwe auto en ik ben er nog niet over uit of ik hem privé of zakelijk wil gaan rijden. Ik neem aan dat zakelijk voordeliger is, maar kun je er dan ook onbeperkt mee rijden en geldt dat in elk geval? Via expat car finance nl zag ik een paar aantrekkelijke manieren om de aankoop te financieren. Ik zag overigens dat als de autokosten lager zijn dan de bijtelling, dat het dan vaak beter is om privé te blijven rijden. Ik vraag me af hoe dat precies zit?
20
Nieuwe functionaliteiten / Re: SEPA incasso via Mollie
« Laatste bericht door DeWiFiSpecialist Gepost op 12 november, 2022, 12:27:03 »
Nee helaas, alleen via API
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10