Als je overzichten maak, bv. Saldo overzicht, dan krijg je netjes:
datum, omschrijving, toelichting, bedrag, bij/af
Het zou mijns inzien duidelijker zijn als je ook de desbetreffende leverancier danwel klant te zien krijg, en of het een zakelijke uitgaven incl. btw is vind ikzelf niet zo belangrijk evenals bij/af.
Je zou dit makkelijker en korter kunnen maken door excl. of incl. en een +/- teken ervoor te zetten
dus bv. € 500,00 excl. of - € 500,00 incl. Je houdt dan ruimte over in je overzicht voor de leverancier of klantnaam te plaatsen met faktuurnummer.
Je hebt niet alleen uitgaven (+AF) en inkomsten (+BIJ) maar ook negatieve uitgaven (-AF) en negatieve inkomsten (-BIJ). De zogenaamde creditfacturen.
Wanneer je alles alleen met een eventueel minteken weergeeft, kun je niet meer zien of het een creditfactuur betreft.
Ben je niet bang dat het een beetje druk wordt?
Het wordt denk ik juist overzichtelijker. Een boeking zoals deze, die in je overzicht staat zegt zo weinig. Je weet dat het internet kosten zijn, maar naar wie die zijn overgemaakt dat zie je totaal niet. Natuurlijk kan je in de omschrijving de klant/leveranciers naam plaatsen maar dat kost dan weer extra tikwerk cq tijd. De tekst \"zakelijke uitgaven incl. btw\" is naar mijns inziens onzinnige info evenals \"AF\" Niet betaalde facturen zou je ook met een \"*\" kunnen kenmerken. Je ziet dan in één oogopslag, omdat wel betaalde facturen geen tekst bevatten, dat die ene niet betaalde factuur nog niet voldaan is. Idee?
07-07-2010 Internetkosten - Zakelijke uitgave INCL BTW 25.00 Rabobank AF ja
25-08-2010 Online boekhouding 08/2010 - Zakelijke uitgave INCL BTW 11.84 Rabobank AF ja