Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Maria

#1
Nieuws, wet- & regelgeving / oninbare rekening
15 december, 2017, 15:59:00
Ik heb een klant die een 3-tal rekening vanaf het begin van het jaar niet betaald. Inmiddels heb ik via een incassobureau geprobeerd het geld te innen, maar dat is niet gelukt. Het advies is om nu de zaak te laten rusten.
Inmiddels heb ik natuurlijk wel BTW betaald, die ik naar ik begrijp kan terugboeken.
Welke stappen moet ik nu doorlopen?
1. Creditfactuur maken? Op welke datum zet ik dat dan, die van de originele?
2. Wordt de BTW dan vanzelf nu in het 4e kwartaal verrekend?
3. Moet ik dat nog melden bij de belastingdienst? Het gaat om een bedrag van max. 300 euro.
4. Vergeet ik nog iets?