Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - mr_vandenberg

#1
Beste forumleden,

Vandaag heb ik mij aangemeld voor een proefaccount. Ik heb nu een aantal zaken bekeken en moet zeggen dat het lekker werkt. Wat ik nog niet helemaal in de vingers heb met het pakket is het inboeken van facturen/inboeken inkomsten.

Ik heb een webwinkel en werk met verschillende manieren van betaling voor mijn klanten (bankoverschrijving direct naar zakelijke rekening, paypal en twee verschillende payment providers voor iDeal, DirectEbanking etc.). Iedere maand ontvang ik een creditnota van mijn payment providers van een x aantal transacties. Het aantal mutaties op mijn bankrekening valt mee, 2 keer per maand een creditnota van de payment provider en een handjevol bankoverschrijvingen van klanten.

Om tijd te besparen en het niet moeilijker te maken dan het is ben ik het volgende van plan:

- werken met een kasstelsel
- 1x per maand de totale bijstorting van mijn paymentprovider in te boeken, waarbij de losse facturen aan klanten niet worden ingeboekt maar ter onderbouwing gelden voor de uitkering van de payment provider. Ik krijg dan twee mutaties:  1: bruto omzet (inkomsten), 2: kosten payment provider.   post 1 minus 2 is dan de netto uitbetaling die maand. De netto uitbetaling correspondeert dan weer met het bedrag op de bankrekening.

Het grote voordeel hiervan is dat ik niet alle losse facturen hoef in te boeken.

Aan de andere kant heb ik wel de informatie van alle bestellingen/ facturen in een Excel sheet staan. Het zou mooi zijn als ik op de een of andere manier de facturen wel allemaal kan importeren en een link kan leggen tussen de facturen en de betalingen van de payment provider.

Is dit mogelijk in Acumulus? Zo niet, is er dan een mogelijkheid om facturen te importeren vanuit Excel/csv?

Alvast bedankt voor jullie hulp!