Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - mariooz

#1
Wat er kan gebeuren met zo\'n scherm.

Afgelopen vrijdag of zaderdag kwam er een  mega regenwolk boven almere, ja het kan in almere, ik zeg tegen Helen zal ik het scherm, electrisch, omhoog draaien ja zei Helen en ik luister altijd dus ik draai de knop om voor omhoog, het onvoorstelbare gebeurde op de helft van het naar boven gaan, in enkele seconden klapte hele scherm naar beneden, knikarmen, doek en de cassette.

Oorzaak 2 gebroken knikarmen hoe di mogelijk was ik weet het niet., natuur lijk is deze zonwering al 15 jaar oud maar toch!

Helen was GELUKKIG al binnen anders had ze dat k** ding mischien op haar hoofd gehad, met alle gevolgen van dien.

Ik zou zeggen check je zonnescherm, met name de knikarmen.

Groet Mario
#2
Goedemiddag,

Ik heb problemen met downloads van de fa. Magix, ik had al iets gekocht als download maar die krijg ik na zeker 40 x instaleren niet aan de gang.
Ik dacht even wat anders downloaden van dezelfde firma= zelfde probleem, ze hebben het over een administrator probleem, heeft iemand hier kijk op? Alle andere downlods geen enkel probleem.
Magic op de LP van Helen, vista, geen enkel probleem.

Wie het weet zeg het me alstublieft :lol:

Alvast bedankt,

Mario
#3
Bron: De Zaak

Zakelijke autorijders moeten op hun tellen passen. De komende anderhalf jaar heerst alarmfase drie: de grenzen voor de bijtelling veranderen twee maal en de eindstreep van het wegenbelastingvrij rijden nadert.

Spijkerharde datum: 1 juli 2012
Alle hens aan dek, zowel bij de importeurs als in de leasewereld en bij vlootbeheerders. Vanaf deze zomer starten de autobelastingen volgens \'Rutte-normen\'. Dat is duidelijk andere koek dan we tot nu toe onder het belastingregime Balkenende gewend zijn.

Wie na 1 juli een nieuwe zakenauto least of aanschaft, zal constateren dat nogal wat auto\'s uit de gunstige bijtellingen zijn gekukeld. De overheid zal die datum spijkerhard maken. Auto op 2 juli op kenteken gezet? Jammer maar helaas, hij valt onder het nieuwe strengere regime voor de CO2-uitstoot (Zie: BPM-tarieven 2012 »).

Deze zomer zal de klap misschien nog wel meevallen, omdat er ook na die eerste ronde van scherpere normen nog alternatieven beschikbaar blijven.

Zes maanden later zal de vólgende stap er echter hard inhakken. Dan valt bijvoorbeeld zelfs de hybride Honda Insight uit de boot.

Vooral bij de duurdere 20%-zakenauto\'s is het opletten geblazen. Pijnlijk is het als u pakweg een blommige Audi bestelt die onverwacht wat vertraging oploopt en te laat aankomt.

En als gezegd: de druk wordt opgevoerd. De grenzen voor lage bijtelling worden op 1 januari 2013 namelijk nog eens fors aangetrokken.

Saillant detail: bij leasemaatschappijen is het gangbaar om vanaf pakweg half november geen auto\'s meer op kenteken te zetten. \"Een paar weken later zijn ze op papier immers een jaar oud\", zo meldt een specialist van een grote leasemaatschappij. Wie te lang talmt, is de pineut.

Dure vergissing
Hyundai-directeur Hans Kwaad benadrukt dat het een boel geld kan schelen als je op tijd in actie komt.

Kwaad: \"Dit wordt voor de zakelijke autokoper een jaar om op je tellen te passen. Een vergissing kost je over de gangbare leasetermijn van vier, vijf jaar privé al gauw tussen de drie- en vijfduizend euro netto. Als je aan een andere auto toe bent of je contract de komende tijd afloopt, is het zaak om je in de materie te verdiepen en je goed te laten voorlichten.\"

Opties afwegen
Het is in veel gevallen sowieso slim om de opties tegen elkaar af te wegen. Zo kan het financieel voordelig zijn om een lopend contract af te kopen, zodat u op tijd onder het oude bijtellingregime met een verse leaseauto kunt starten. Als dat € 1000,- kost en u wint er vijf mille mee, ligt de keuze voor de hand.

Hyundai-directeur Kwaad voorspelt dat de leasemarkt de rest van het jaar uiterst turbulent zal worden. Er zou al een hausse aan bestellingen zijn en dat zal de komende maanden zeker verder aanzwellen als de volle omvang van de nieuwe autobelastingen bij een groter publiek duidelijk wordt.

Kwaad: \"Steeds meer kopers laten in de overeenkomst opnemen dat ze van de auto af kunnen als die na 1 juli komt. Maar het is een boeiende vraag wat je daarmee opschiet. Een prettig alternatief zal tegen die tijd wellicht niet zomaar klaarstaan.\"

Binnen de autowereld trekt men alle registers open om het probleem voor te blijven. Dat gaat zelfs zover dat aangepaste auto\'s door de fabriek worden gehomologeerd. Als je één gram CO2 boven de grens zit, kost je dat als importeur immers enorm veel verkopen.  

Buiten de boot
Bart Visser van Alphabet Lease geeft een paar sprekende voorbeelden: \"De nieuwe Peugeot 208 zou net buiten de boot vallen, maar met een paar maatregelen hebben ze er kennelijk toch twee gram CO2 afgeschaafd en dus valt dat model na 1 juli nét in het 14 procent-voordeeltarief.

\"Hetzelfde zie je bij de Mégane diesel. Ook bij Mercedes gaat dat spelen: je kunt de nieuwe B-klasse met Ambition Plus-pakket bestellen. Daar zitten dan smallere winterbanden op waarmee de B nét in het 20 procent-regime blijft. Zomerbanden zijn een optie.\"

Gaat het u duizelen? U kunt natuurlijk ook in uw huidige auto doorrijden. Dan houdt u gewoon het huidige bijtellingniveau. Maar ooit zult u toch keuzes moeten maken. Tot 2016 veranderen die bijtellingnormen namelijk elk jaar. Zeer schrale troost: alleen in 2012 is het twee keer raak.

Wegenbelasting grootste klap?
De begrenzing van de lage bijtelling zal zonder twijfel voor heel wat turbulentie in de zakelijk automarkt zorgen, zoals altijd wanneer de rijders in de privé-portemonnee worden getroffen. Toch kan het 'Rutte-belastingregime\' werkgevers en kleine bedrijven om een andere reden wel eens veel harder raken.

Veel kleine ondernemers hebben de afgelopen tijd een zeer zuinige \'belastingvrije\'\' auto gekozen, al dan niet via een leasemaatschappij. Na eind volgend jaar moet voor zulke auto\'s weer motorrijtuigenbelasting worden betaald.

Voor een benzineauto valt de klap wel mee, maar voor de enorme vloot diesel Polootjes, Fiats en Corsaatjes op onze wegen valt vanaf 1 januari 2014 een wegenbelastingrekening van zeven à acht tientjes per maand op de mat.

Niet iedereen realiseert zich dat ook leasemaatschappijen dat regelrecht aan de leaseklant zullen doorberekenen. Als u daarna nog een paar jaar met zo\'n auto rijdt, gaat het dus over duizenden euro\'s.

Snel verkopen of inleveren dan maar? U zult niet de enige zijn die dat bedenkt. Kenners voorspellen dat dergelijke auto\'s in waarde zullen kelderen. Met name de Polo Bluemotion, omdat de aantallen enorm zijn. Export is geen aantrekkelijke optie omdat er geen BPM op die auto\'s is betaald én andere landen sowieso niet zitten te wachten op een driecilinder dieseltje. Voor een viercilinder Corsaatje of DS3 kon dat laatste nog wel eens meevallen.
#4
Gestaffelde bijtelling komt eraan: fiscus geeft normen meetkastjes
De gestaffelde bijtelling voor bestelwagens lijkt er in 2013 zeker te komen. De Belastingdienst heeft namelijk laten weten aan welke normen de hiervoor vereiste meetkastjes moeten voldoen.

Gestaffelde bijtelling
De in Meetkastje bepaalt straks bijtelling privégebruik » al besproken gestaffelde bijtelling voor bestelwagens, lijkt er zeker te gaan komen. De Belastingdienst heeft namelijk aangegeven waaraan de hiervoor vereiste meetkastjes moeten voldoen.

De invoering van de gestaffelde bijtelling wordt momenteel onderzocht. Bij een positief resultaat \"is het streven dat de gestaffelde bijtelling in 2013 van start gaat voor de bestelauto van de zaak\".

Ondernemers die minder dan 2.500 kilometer per jaar privé rijden met een bestelwagen, betalen dan bijvoorbeeld een bijtelling van 10%. Daarvoor moet wel een elektronisch meetkastje, of \'geautomatiseerd rittenregistratiesysteem\', zijn ingebouwd. Dat houdt dan bij of en hoeveel er privé wordt gereden.

Normen voor meetkastjes
De huidige meetkastjes werken goed genoeg om aan te tonen dat niet meer dan 500 kilometer privé is gereden, waarmee dan bijtelling kan worden voorkomen.

Voor de gestaffelde bijtelling worden echter extra eisen gesteld, die hier na te lezen zijn » (pdf) Dit is echter vooral van belang voor bedrijven die een rittenregistratiesysteem willen ontwikkelen dat aan deze normen voldoet.

Bron:
http://www.dezaak.nl/gestaffelde-bijtelling-komt-eraan:-fiscus-geeft-normen-meetkastjes-3134223.html
#5
Vraag & aanbod / Eigen vermogen
09 januari, 2011, 16:22:26
Goedemiddag ik heb een vraagje over eigen vermogen, maar ik zal me eerst even
voorstellen, ik zit nog in de proefperiode, mijn naam is Mario Smit woon in Almere en we rommelen maar wat aan.
Waar het omgaat,  ik ben al de hele middag mee bezig. begin vermogenvan eind 2008 ben ik vergeten te boeken, maar dit lukt niet ik heb allerlei boekingen gedaan maar niet goed het moet natuurlijk wel op de balans komen bij het vermogen van eind 2009.
Oke alvast bedankt voor het lezen en als u een oplossing en tijd heeft laat me het svp even weten.
Gr. Mario  :cool:  :cool: