Goedemorgen,
Een paar praktische vragen. Ik heb zojuist mijn hele administratie weer leeggehaald omdat ik mijn saldo niet kloppend krijg met de bank. Ik denk dat ik verkeerd begonnen ben.
Wij hebben ons 8 oktober 2010 ingeschreven bij de KvK en ongeveer een week daarna is de bankrekening geopend. Echter heb ik voor die tijd al kosten gemaakt en deze betaald uit eigen zak. Ik wil deze fakturen (ongeveer vanaf juni dit jaar) wel inboeken zodat ik de BTW kan terug vragen.
Begin ik nu met deze fakturen in te boeken in de kas? En hef ik het negatieve saldo in de boekhouding dan op met een prive boeking?
Ook hebben wij meermalen een storting uit eigen zak gedaan op de bankrekening. Hoe boek ik deze stortingen precies?
Bvd voor het meedenken,
Claudia / Kekke Koters
Een paar praktische vragen. Ik heb zojuist mijn hele administratie weer leeggehaald omdat ik mijn saldo niet kloppend krijg met de bank. Ik denk dat ik verkeerd begonnen ben.
Wij hebben ons 8 oktober 2010 ingeschreven bij de KvK en ongeveer een week daarna is de bankrekening geopend. Echter heb ik voor die tijd al kosten gemaakt en deze betaald uit eigen zak. Ik wil deze fakturen (ongeveer vanaf juni dit jaar) wel inboeken zodat ik de BTW kan terug vragen.
Begin ik nu met deze fakturen in te boeken in de kas? En hef ik het negatieve saldo in de boekhouding dan op met een prive boeking?
Ook hebben wij meermalen een storting uit eigen zak gedaan op de bankrekening. Hoe boek ik deze stortingen precies?
Bvd voor het meedenken,
Claudia / Kekke Koters