Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
Webkoppelingen / Foutmelding Invalid conceptID (webshop koppeling Prestashop?)
« Laatste bericht door Marcel den Butter Gepost op 02 november, 2021, 12:49:52 »
Ik krijg regelmatig emails met de foutmelding Invalid conceptID. Ik merk verder niet dat er iets fout gaat. Wat betekent dit?

22
Webkoppelingen / Re: Webkoppeling Prestashop 1.7 en unieregeling. Welke instellingen?
« Laatste bericht door Marcel den Butter Gepost op 30 oktober, 2021, 09:16:53 »
Zijn de verzendkosten en/of betaalkosten ook aan 25% Zweedse btw? Of zijn die nog aan de 21% NL btw?

Die laatste melding komt omdat je de onderste optie op het verzendscherm hebt aangevinkt.

Intussen ben ik al verder. Het niet verzenden kwam doordat er nog een proces liep, dat is opgelost.

Dat de EU tax niet doorkwam, kwam doordat de grens van de "EU Commerce percentage" op 100 stond. Omdat mijn webverkopen een deel zijn van de totale omzet geldt dit niet voor mij.

Het werkt nu dus.
23
Webkoppelingen / Re: Webkoppeling Prestashop 1.7 en unieregeling. Welke instellingen?
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 30 oktober, 2021, 08:01:39 »
Zijn de verzendkosten en/of betaalkosten ook aan 25% Zweedse btw? Of zijn die nog aan de 21% NL btw?

Die laatste melding komt omdat je de onderste optie op het verzendscherm hebt aangevinkt.
24
Webkoppelingen / Webkoppeling Prestashop 1.7 en unieregeling. Welke instellingen?
« Laatste bericht door Marcel den Butter Gepost op 28 oktober, 2021, 22:20:41 »
Als ik een export wil doen van een particuliere verkoop in de EU (verzend in testmodus), krijg ik deze melding:
Reeks: bestellingreferenties van SUNFIICUF tot SUNFIICUF.
InvoiceManager::sendMultiple(): Factuur voor bestelling SUNFIICUF is verzonden (reden: test modus) Succes, met waarschuwingen
• Waarschuwing: 812: Het factuurtype (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=facturen-naar-het-buitenland) kan niet bepaald worden. De factuur is als concept opgeslagen. In Acumulus zijn deze onder "Overzichten » Concept-facturen / offertes" terug te vinden. Controleer en corrigeer daar de factuur. Dit is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van: enkele (handmatig ingevoerde) bestelregels die ten onrechte geen btw hebben; of foute "Over uw winkel" instellingen, controleer deze.

De order bevat echter wel de (in dit geval) Zweedse BTW.

De tweede afbeelding geeft aan hoe ik in de module heb aangegeven welke belastingregel gebruikt moet worden

De derde afbeelding is deels een overzicht van de belastingregel.

Wat gaat er fout?

Als ik kies voor "Altijd verzenden" krijg ik deze melding:
Reeks: bestellingreferenties van SUNFIICUF tot SUNFIICUF.
InvoiceManager::sendMultiple(): Factuur voor bestelling SUNFIICUF is niet verzonden (reden: verzenden tegengehouden door optie om niet daadwerkelijk te versturen)
25
Speciale onderwerpen / Re: Kopie van het grootboek omzet
« Laatste bericht door martini Gepost op 27 oktober, 2021, 14:28:42 »
Bedankt Sjaam, dan ga ik dat doen. Zou mooi zijn als deze velden in de toekomst toegevoegd kunnen worden aan de exports.
26
Speciale onderwerpen / Re: Kopie van het grootboek omzet
« Laatste bericht door Sjaam Gepost op 27 oktober, 2021, 12:09:09 »
Deze is export is nu niet mogelijk.
Ik denk dat u het beste de facturen (is omzet) uit Acumulus kunt exporteren.
Kies Overzichten, facturen naar klanten en selecteer het juiste jaar en vink alle facturen aan en kies onderaan voor Print facturen. U krijgt dan een download in Word waar u een PDF van kan maken waar de klanten gespecificeerd op staan.
27
Speciale onderwerpen / Kopie van het grootboek omzet
« Laatste bericht door martini Gepost op 27 oktober, 2021, 03:19:48 »
Ik moet bij de belastingdienst een "kopie van het grootboek omzet met specificatie van de desbetreffende cliënten" aanleveren.

Dus bij de export grootboek wil ik de relatienaam en relatienummer toegevoegd hebben. Hoe maak ik deze export?

Het liefst zou ik alle gevulde velden per boeking (vooral de relatie) in een export terug willen zien, dus ook als ik een saldo export maak.

Als ik bij "Geavanceerd" alles aan vink zie ik dit niet terug in de exports (zie screenshot)
28
Webkoppelingen / Re: Digitale werkbon koppeling
« Laatste bericht door Jan-Willem Gepost op 18 oktober, 2021, 12:18:47 »
Bedankt Guido voor het meedenken.
Dit is toch niet wat ik zoek.
Offertes binnen Acumulus ken ik en gebruik ik ook wel eens. Dan zijn de werkzaamheden vooraf bekend en wil de klant weten wat het gaat kosten.

Werkzaamheden die ik verricht bij de klant zijn meestal vooraf niet op een offerte aan te geven en zijn op nacalculatie (vooral reparaties/ verhelpen storingen).

Op een werkbon staan o.a. :
Klant gegevens
Object/machine gegevens
Werktijden (begin en eindtijd)
Reistijd heen en terug (begin en eindtijd)
Kilometers.
Werkzaamheden: omschreven in een aantal regels, meestal 3 tot 5.
Gebruikte onderdelen.

Als de klant akkoord is met de verrichte werkzaamheden dan tekent de klant voor akkoord.
Aan de hand van de werkbon maak ik de factuur.
Op een werkbon staan geen bedragen.
Zoek maar eens op digitale werkbon, dan begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel.

Voor mij (en misschien anderen) zou dit een mooie toevoeging zijn voor Acumulus.
Of is er een werkbonapp aan Acumulus te koppelen.
29
« Laatste bericht door Guido Gepost op 16 oktober, 2021, 15:31:02 »
Aha, niet een werkbon voor jezelf, maar voor de klant. De meeste gebruikers sturen hier een offerte voor uit per email en laten deze per email schriftelijk bevestigen.

• Stel de werkbon op zoals je normaal een factuur aanmaakt via: Nieuwe boeking -> Nieuwe factuur/offerte.
  • Voeg factuurregels toe.
  • Kies knop: "Opslaan als concept-factuur/offerte"

Je kunt nu de offerte direct versturen via het mail-icoon of naslaan via Overzichten -> Concept-facturen en offertes
Door offertes op te slaan en vanuit het overzicht te werken kun je eventueel wat meer gangbare offertes alvast vooraf opzetten, zonder een relatie te selecteren, zodat je niet elke keer weer dezelfde zaken hoeft toe te voegen.

Via het factuursjabloon kun je nog e.e.a. inregelen m.b.t. deze concept-facturen/offertes.

Lijkt dit misschien een beetje op wat je zoekt?

- Guido
30
« Laatste bericht door Jan-Willem Gepost op 16 oktober, 2021, 14:35:48 »
In Acumulus kun je hier waarschijnlijk de uren-, en project-administratie praktisch voor inzetten.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Daarnaast wil ik graag de klant een handtekening laten zetten.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10