Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - SKYB Yvette

#151
Hi Jacobine,

Ja die lijst bedoelde ik  ;D

Veel succes!

#152
Vraag & aanbod / Re: Acumulus boekhouder in Ede
29 oktober, 2014, 08:27:14
Hi Jacobine,

Naar ik begreep ben je net opgestart met je onderneming en heb je inmiddels contact gehad met Annalies. Zij zou jou nog de werking van Acumulus etc. gaan uitleggen.  Graag wil ik je ook helpen en je adviseren om, zoals gebruikelijk is als je een ondersteunend kantoor wil worden van een administratiepakket  Je aan te bieden voor de speciale lijst die hiertoe is bij Acumulus zelf. Dit werkt trouwens ook zo bij andere administratiepakketten  :|

Veel succes met de opstart.
#153
Hi,

Als er sprake is van bijtelling. Wil ik toch graag ook nog even verwijzen naar de bovenstaande link inzake de verkoop van een bedrijfsauto.
#154
Hi,

De nieuwe auto kunt u inboeken via een nieuwe zakelijke boeking waarbij u aangeeft dat er sprake is van een investering. U kunt in 5 jaar afschrijven. U kunt er ook voor kiezen om langer af te schrijven. Als u de auto verkoopt en de opbrengst is hoger dan de auto op de balans is gewaardeerd. Moet u over de boekwinst wel belasting afdragen.

Vervolgens kunt u de verkoop/inruil inboeken volgens de in de handleiding aangegeven methode.
https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=verkoop-bedrijfs-auto
#155
Dat is makkelijk te beantwoorden Bert-Jan. Mensen in de politiek. Je had toch niets anders verwacht, hoop ik  ;D
#156
Hi,

Kadootje uit eigen zak. Wat dacht je dan  :D
#157
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Nieuwe teamleden
02 september, 2014, 18:04:40
Hi,

Lijkt me erg leuk om de nieuwe locatie en elkaar weer een keertje te ontmoeten.
#158
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Nieuwe teamleden
02 september, 2014, 16:17:25
Hi,

Welkom bij de club!

En veel succes op de nieuwe locatie  :)
#159
Hi Ivo,

De loonheffingen zijn inderdaad alle heffingen, dus plus SV premie en premie ZWV. Eventueel kan je natuurlijk boekingsregel 2 splitsen in verschillende bedragen en dan in de omschrijving erbij zetten wat het is. Als je dat prettiger vindt.

Het totaal bruto loon (boeking 5) bestaat uit het bruto loon / bruto toeslagen / reservering vakantierechten.

Het saldo van het afrondingsverschil kun je aan het eind van het jaar corrigeren dmv een interne overboeking naar bijv. kas. Vervolgens dit kas saldo via een zakelijke credit (min) uitgave wegboeken op kostenpost diverse .
#160
Hi,

Dit zou inderdaad goed zijn. Echter wil ik u er wel op wijzen om een zeer goede kilometeradministratie en agenda bij te houden.  De belastingdienst zal vermoedelijk bij een eventueel onderzoek zeker gaan kijken of er toch eigenlijk sprake is van een camper voor privé gebruik. Wees hier dus wel echt bedacht op. U dient aan te kunnen tonen dat u de bus inderdaad hoofdzakelijk zakelijk gebruikt en uiteraard dient er bijtelling plaats te vinden.
#161
Hi,

Geen dank  :)

Leuker kan ik het inderdaad niet maken.
#162
Hi,

Als er sprake is van bemiddeling is er eigenlijk sprake van onderstaand:

Bij verkoop van een font door je vriend en betaling aan jou, rekent je vriend met je af en geeft je een afrekening. De afrekening bestaat uit drie delen:
1. De verkoop van jou van het font aan de nieuwe eigenaar
2. De bemiddelingsprovisie die je vriend  in rekening brengt aan jou
3. Het verrekenen van beide uitkomsten onder 1 en 2

Er is dus sprake van te betalen belasting (1.) en te verrekenen voorbelasting (2.) . Let erop dat de afrekenings-factuur van je vriend beide goed vermelden en dus voldoet aan de factuurvereisten.

Als er sprake is van verkoop en levering aan het buitenland, zoals jij aangeeft, kan de heffing van omzetbelasting eventueel achterwege blijven. Maar dit gaat wel onder strenge voorwaarden. Je moet daar wel zorgvuldig mee omgaan

In het kort: de verkoop naar het buitenland kan met 0% omzetbelasting plaatsvinden, mits het vervoer naar het buitenland aangetoond wordt. Bovendien: bij een levering binnen de EU geldt die 0% omzetbelasting alléén wanneer de afnemer een omzetbelastingplichtige ondernemer is. Dat moet gecontroleerd worden aan de hand van diens omzetbelasting-identificatienummer. In het belang van jullie beide zal je vriend het vervoer en de levering zó moeten regelen dat jij later aan de bewijslast kan voldoen wanneer er met 0% omzetbelasting wordt geleverd. Wanneer dat niet goed wordt geregeld kan jij namelijk echt een probleem krijgen met de belastingdienst.

Het is dus helaas wel noodzakelijk dat de btw-nummers en herkomst bekend zijn bij jullie en dus ook dat je dit goed kunt inboeken in je administratie. Ook de afreken-factuur, waarover ik hiervoor over sprak, zal dus voldoende gespecificeerd moeten zijn, zodat jij hem goed kan inboeken. Wellicht kunnen jullie hierin nog iets automatiseren. Eventueel kan je natuurlijk ook twee gescheiden facturen maken voor factuur 1. en 2.

Helaas kan ik je geen beter nieuws brengen. Nu er sprake is van bemiddeling en geen verkoop, heb ik helaas geen eenvoudige oplossing voor je kunnen bedenken  :(

#163
Hi,

Is er sprake van bemiddeling van de vriend in de verkoop of verkoop jij het font aan die vriend, waarna die vriend het voor zijn rekening weer door verkoopt. Dit is namelijk van belang voor het antwoord  :)
#164
Hi,

Zoals gebruikelijk heb ik dit nieuwtje ook op mijn facebook gezet en ik kreeg spontaan de vraag of bet een 1 april grap was  :D
#165
Speciale onderwerpen / Re: start boekhouding
21 maart, 2014, 16:12:25
Hi,

Door dit als voorgesteld in te boeken, heeft het geen effect op de afschrijvingen van de investeringen.
#166
Hi,

Perfect. Veel mensen zullen hier blij van worden  :)
#167
Geen dank namens ons allen  :)
#168
Hi,

Kort door de bocht gezegd is dat het inderdaad.  :)
#169
Hi,

Normaliter activeer je bij gebouwen de kosten van de bouw of aankoopprijs. Het hypotheek bedrag dient dan als schuld te worden geactiveerd op de balans. De hoogte van de waarde van het gebouw is dus in principe niet zomaar gelijk aan de hypotheek. Er kan immers bijv. sprakd zijn van inbreng van eigen geld etc.

De afschrijving is weer afhankelijk van de grondwaarde. Kortom ik ben het met Annalies eens dat dit niet zomaar te beantwoorden is op dit forum.
#170
Hi,

Ik ben van plan om het in ieder geval ook nog maar eens na te gaan vragen bij de belastingdienst. Wellicht geeft nu een andere medewerker Annalies weer gelijk  :(. "Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ....."
#171
Hi,

Zie mijn andere reactie op het zelfde onderwerp  ;D
#172
Hi,

Als je 0,19 cent door berekend per kilometer, zitten daar alle kosten in bijv. Parkeerkosten, benzine, verzekering, afschrijvingskosten etc. Als je dan dus gebruik maakt van een zakelijke tankpas of betalingen doet van de zakelijke bankrekening voor autokosten, zijn dit in feite prive opnames.
#173
Beste Margreet,


Graag wil ik je het volgende adviseren:

1. Boek de factuur van je klant in als een gewone nieuwe gewone factuur/offerte met daarop dus de btw

2.  Maak een nieuwe gewone factuur/offerte met een negatief bedrag voor je klant voor de proceskosten zonder btw. Gebruik hierbij dezelfde kostensoort als je onder 1. hebt  gebruikt.

3. Bij ontvangst van het resterende bedrag (factuur 1. minus factuur 2.) van je klant zet je beide facturen (1 & 2) op betaald.

4. Je maakt een nieuwe factuur/offerte aan voor de procesvergoeding voor het UWV. Verder ga je met deze factuur om als met een normale factuur.

Mocht je er toch niet uitkomen, horen we het graag van je.