Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Nieuws, wet- & regelgeving / Acumulus terugblik op 2021
« Laatste bericht door Bert-Jan Gepost op 22 december, 2021, 20:13:12 »
Het jaar 2021 was wederom een jaar van veel technische ontwikkelingen. Naast talloze updates en fixes zijn de volgende grote ontwikkelingen het waard genoemd te worden:

Cecilia
Dankzij Cecilia worden nu elke dag vele duizenden boekingen automatisch verwerkt in veel administraties. Niet alleen scheelt dat veel tijd maar het zorgt ook voor veel minder fouten.

Buitenlandse btw
Per 1 juli 2021 is Acumulus (inclusief alle webshop-plugins) volledig geschikt gemaakt voor de verwerking van buitenlandse btw op leveringen aan btw-vrije klanten in de EU.

Nieuw platform
Acumulus is overgezet op een geheel nieuw server-plaform.

Automatische controle btw-nummers
De controle en validatie van Europese BTW-nummers is door een koppeling met het VIES-platform geautomatiseerd in relatiekaart en ICP-aangifte.

Nieuwe webapp
De nieuwe webapp AcumulusMobile is gelanceerd en gaat de oude app in de app-stores op termijn volledig vervangen.

Meer banken automatisch gekoppeld
Naast Rabobank, ING en ABN AMRO zijn ook ASN Bank, SNS, Regiobank, Triodos en KNAB toegevoegd aan de automatische bankkoppelingen. Vooral de combinatie van de automatische bankkoppeling met de automatische verwerking door Cecilia, is in korte tijd populair geworden.

Verbetering jaarrekening
Het V&W-overzicht in Acumulus alsook de gehele jaarrekening is stevig onder handen genomen om beter en makkelijker aan te sluiten op de IB-aangifte van de belastingdienst.

Wij zien uit naar het volgende jaar om verder te werken aan nieuwe functies in Acumulus om het boekhoud-leven weer een stuk makkelijker en leuker te maken.

Wij wensen allen fijne feestdagen en een voorspoedig 2022!

Karin
Cecilia :)
Aris
Guido
Sjaam
Bert-Jan
52
Nieuws, wet- & regelgeving / Tips voor de jaarovergang van 2021 naar 2022
« Laatste bericht door Bert-Jan Gepost op 22 december, 2021, 11:36:48 »
Zoals elk jaar, hierbij de belangrijkste zaken waar je op moet letten om het nieuwe jaar te starten in Acumulus.

Saldi van bankrekening(en)
Maak voor iedere betaalrekening inclusief Kas een priveboeking naar deze rekening op 1 januari 2022 met het bedrag van het beginsaldo, noem deze boeking bijvoorbeeld: Beginsaldo.
Wanneer het een positief saldo is, maak je een prive-storting. Bij een negatief saldo een prive-opname.
Dit beginsaldo is op de bankafschriften hetzelfde als het eindsaldo van 2021.

Doe dit ook voor speciaal aangemaakte rekeningen (indien van toepassing) voor bijvoorbeeld:
- borg (activa);
- overlopende activa;
- leningen (passiva);
- overlopende passiva;
- rekeningen in het eigen vermogen (BV's);

Voor BV's is het altijd extra opletten of de balans geen te corrigeren bedrag toont in het eigen vermogen.

Openstaande BTW
Als het goed is, staat op de balans van 2021 alleen nog de BTW die afgedragen (of ontvangen) moet worden uit het 4e kwartaal. Deze wordt immers pas aangegeven en betaald in januari 2022.

Zorg ervoor dat de openstaande BTW op de balans van 2021 alleen het 4e kwartaal betreft. Als je niet alle afdrachten juist hebt geboekt, staat er mogelijk een te hoog bedrag aan openstaande BTW op de balans. Zou je dit opgeven bij de IB-aangifte over 2021, dan kun je direct een onterechte naheffing krijgen.

Als het bedrag op de balans niet gelijk is aan het bedrag in de aangifte omzetbelasting 4e kwartaal, dien je mogelijk e.e.a. aan te passen.

Mogelijke oorzaken van een verschil:
1. de openstaande btw van 2020 was niet op de balans van 2021 geplaatst
2. niet alle afdrachten en/of teruggaven zijn ingeboekt als Afdracht / teruggave Nederlandse BTW maar bijvoorbeeld als priveopname.
3. er zijn boekingen toegevoegd, verwijderd in perioden waar al aangifte over is gedaan.

Zet de openstaande BTW op de balans van 2022 met een nieuwe Balanspost -> BTW-vorig jaar (onderste boeking in het scherm Nieuwe boeking.
Moet je BTW afdragen, kies dan BIJ en niet AF. Datum: 01-01-2022.

Door afrondingen ontstaat er altijd een klein verschil van 1 of enkele euro's. Dat is onvermijdelijk en daar hoeft niets aan gedaan te worden.
Bij een BV kan dit verschil worden weggeboekt met een kleine afdracht BTW tegen de rekening RC DGA.

Voorraden en leningen
Heb je een lening op de balans staan op de oude manier (dus niet met een aparte rekening aan de passiva-kant), zet dan de eindwaarde van 2021 op de balans van 2022 met een Balanspost -> Passiva Lening. Kies NIET voor Saldo direct bijwerken.
Heb je voorraad op de balans staan, lees dan eerst https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=voorraadwaardering

Je kunt leningen op de balans beter bijhouden met een aparte rekening van het type Passiva - Overige. Dan houd je verschillende leningen goed uit elkaar.

Auto privé
- schrijf de kilometerstand op op 01-01-2022 indien de priveauto zakelijk zal worden gebruikt
- zet de kilometerstand als notitie in het Homescherm zodat je deze makkelijk kunt vinden

Auto op naam van de zaak
- verwerk de bijtelling zakelijke auto voordat je btw-aangifte Q4 doet (als je hier pas aan denkt bij de IB-aangifte, ben je mogelijk te laat)

Investeringen en investeringsaftrek
- controleer of er nog een investering gedaan kan worden in 2021 om aan € 2400 te komen voor de investeringsaftrek

Bankgegevens
- download een volledig CSV-bestand uit elke bankomgeving voor elke rekening zolang deze nog beschikbaar is van heel 2021.

Urenregistratie
- start een nieuw project/dossier tbv niet-relatie-gebonden-uren-registratie voor 2022 en laat het project lopen van 01-01-2022 tot 31-12-2022

Drempel buitenlandse btw opnieuw instellen in webshop
Zet in de webshop-software op 01-01-2022 "drempel niet gehaald" om omzet onder de drempel met Nederlandse btw te factureren.

Factuurnummering
Acumulus zal in 2022 starten met het factuurnummer 20220001. Als je wilt starten met een ander nummer, kun je een 0-factuur boeken op 01-01-2022 met het gewenste startnummer (-1).
Stel, je wilt 2022 starten met het nummer 20221234. Dan boek je een factuur op 01-01-2022 met het nummer 20221233 (een stapje lager). De eerst volgende factuur zal dan 20221234 worden. Zodra de factuurnummering loopt, kun je de eerste 0-factuur gewoon verwijderen.
53
Webkoppelingen / Re: product koppeling
« Laatste bericht door Guido Gepost op 13 december, 2021, 16:53:12 »
Hallo beste leden, en ontwikkelaars.

Ik ben benieuwd of er ergens een mogelijkheid is om Woocommerce producten te koppelen met Acumulus. Zodat deze altijd 1 op 1 kloppen. Ik moet vaak prijzen aanpassen in Woocommerce en dan achteraf steeds opnieuw producten importeren in Acumulus.
Omdat wij ook veel offertes maken stroken de prijzen niet altijd. En omdat we steeds nieuwe producten toevoegen en oude verwijderen blijft dat wel een dingetje.


Dit zou mij enorm helpen. :)

Of zou dit via een API kunnen? Of beter nog kan het niet opgenomen worden in de bestaande Woocommerce koppeling, zodat ook producten automatisch gelinkt en bijgewerkt worden in Acumulus?

We zetten het op de roadmap, maar het zal nog even op zicht laten wachten voordat we hier mee aan de slag kunnen.
54
Speciale onderwerpen / Werkruimte in de koopwoning; de fiscale mogelijkheden
« Laatste bericht door HermesSE Gepost op 12 december, 2021, 10:52:49 »
Ik hoop van deze topic een soort algemeen werkruimte in de koopwoning topic te maken, met daarin te beginnen met de casus die bij mij en mijn partner speelt.
In ons geval geeft de belastingdienst tool voor werkruimtes niet alle antwoorden die we nodig hebben, maar als basis gebruikt kan worden: https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/werkruimte/

Aantal bronnen die geraadpleegd zijn:

https://www.noab.nl/sites/default/files/visual_select_file/noab_fiscaal_praktijknotitie_etikettering_woningen_en_werkruimten_mvu_jan_2017-1.pdf
https://www.bouwtotaal.nl/2017/05/btw-aftrek-op-verbouwing-nieuwbouw-eigen-woning/
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/tips_trucs/tips_bedrijven/kantoor_thuis_belastingdienst/
https://www.inzakengaan.nl/fiscus/eigenhuis.html
https://www.sra.nl/nieuws/000000/advieswijzers/advieswijzer-kantoor-aan-huis-2020
https://beeldrijk.org/bibliotheek/huizen/werkruimte-aan-huis/werkruimte-in-de-eigen-woning/
http://www.bpmadministratieenadvies.nl/werkruimte-in-de-eigen-woning/
https://www.fiscaalconsult.nl/629/de-eigen-woning-als-ondernemingsvermogen.htm

Indien KIA mogelijk is voor je werkruimte (bijvoorbeeld bij een onzelfstandige werkruimte in privévermogen), deze methodiek kan gebruikt worden in acumulus:
Als er sprake is van KIA aftrek is het van belang dat de activa ook op de balans geactiveerd blijft staan. Mocht er namelijk sprake zijn van verkoop of schenking binnen 5 jaar is er namelijk sprake van desinvestering en zal er genoten KIA terug moeten worden betaald. Na deze 5 jaar zou er dan een correctie boeking kunnen worden gedaan om de activa te de-activeren op de balans. Zelf zou ik dan de activa dan in 1x afschrijven en een negatieve aankoop inboeken voor het zelfde bedrag. Dit over privé verrekenen en in de aangifte IB dit dan corrigeren

Eigen casus:

In navolging op mijn vorige topic https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,7950.0.html de volgende vraagstelling m.b.t. werkruimtes aan een (privé) huis aangezien dat een waar kluwen van (on)mogelijkheden is. Je zou bijna denken dat deze ratjetoe van regelgeving is ontstaan vanuit een lobby van fiscaal adviseurs haha!

De volgende situatie is er:
Partner A en B bouwen samen een woning, die behoort tot het privévermogen, d.m.v. particulier opdrachtgeverschap.
Hierbij is een 60/40 verhouding tussen partner A (60%) en B (40%) die alleen een samenlevingscontract hebben en dus niet gehuwd zijn.

Partner A heeft hierin een onzelfstandige werkruimte Y van 15 m2 (minder dan 10% totale woning opp.). Dit is de ‘uitvalsbasis’ voor de werkzaamheden welke kenniswerk betreft. Thuiswerk wordt hier verricht indien opdracht dit toelaat. Indien niet, worden werkzaamheden bij opdrachtgever op locatie verricht. Deze, niet-kwalificerende, ruimte wordt alleen zakelijk gebruikt.
Partner B heeft hierin een zelfstandige, kwalificerende, werkruimte Z van 25 m2. Het inkomenscriterium zal hier sowieso geen probleem zijn daar persoonlijke verzorging in de ruimte aan huis wordt geboden. Buiten werkuren zal deze ruimte waarschijnlijk mondjesmaat privé worden gebruikt als leeshoek (10 tot 20% privégebruik).

Ruimte Y kan sowieso niet zakelijk geëtiketteerd, ruimte Z wel, maar twijfelen of die keuze interessant is. Beiden ruimtes verwachten we dat we deze de komende 20 jaar zakelijk zullen gebruiken (en dan een heel eind richting pensioen te kunnen).

BTW vragen voor beiden werkruimtes. cursief een eerste aanzet tot antwoord:
1.   Mag de BTW op de (ver)bouwkosten (ruwbouw) terug gevraagd worden? Zo ja, is dit naar rato zakelijk gebruik?
Het antwoord hierop lijkt ja voor beiden ruimten (bron: sra.nl). Of het naar rato zakelijk gebruik is, dat verwacht ik wel, maar geen eenduidig antwoord gevonden. Voor ruimtes die duidelijk gemengd gebruik hebben, bijvoorbeeld een entree ruimte die zowel zakelijk als prive wordt gebruikt, is het antwoord voor de BTW mij ook nog niet duidelijk. Wat wel duidelijk wordt, is dat mits je niet binnen 2 jaar je woning weer verkoopt er vrijwel geen scenario is te bedenken waarin het ongunstig is om een groot mogelijk deel van de woning zakelijk te etiketteren
2.   Mag de BTW op de inrichtingskosten (afbouw) terug gevraagd worden? Zo ja, is dit naar rato zakelijk gebruik?
Antwoord idem aan vraag 1
3.   We willen de BTW bij ingebruikname van de woning (en dus ook de werkruimtes) in rekening brengen. Aangezien de bouw van de woning ongeveer 12 maanden zal duren kan er wel een aardig gat zitten tussen de eerste factuur waar BTW-aftrek van mogelijk is en het daadwerkelijk in rekening brengen van de BTW-aftrek.
Keuze moment ligt bij eerste gebruikname en dat is pas bij oplevering waar logischerwijs al snel 12 maanden tussen start bouw (eerste facturen) en oplevering

IB kosten aftrekvragen:
4.   Werkruimte Z is dus wel-kwalificerende werkruimte in een woning die privévermogen vormt. Hoe bepaald je hier tegenwoordig de jaarlijkse aftrek voor? De aftrek was hiervoor voorheen jaarlijks vier procent is het fictief rendement op het box 3 vermogen waarnaar de WOZ waarde van deze ruimte naar toe is verschoven. De waarde van de werkruimte plus een evenredig deel van je hypotheek verschuift van box 1 (eigen woning) naar box 3. Daardoor missen we een deel van de hypotheekrenteaftrek wat gezien huidige rente niveaus nihil is en doordat je ook een deel van het eigenwoningforfait in box 1 niet meer in mindering te brengen op je hypotheekrenteaftrek waarschijnlijk zelfs al gunstiger over een jaar of 5 a 10. Mogelijk wordt HRA zelfs nog verder afgebouwd. De jaarlijkse kostenaftrek was vroeger relatief eenvoudig te bepalen door 4% van WOZ waarde van alleen de werkruimte naar iets meer ingewikkelds wat met mogelijke aanpassingen aan de VRH misschien nog wel moeilijker gaat worden?
Het uitgangspunt voor de aftrek van de werkruimte is daarbij dat deze bezitting zo veel mogelijk wordt toegerekend aan de hoogste schijf waarover het vermogen in box 3 in aanmerking wordt genomen. Dit is gunstig, want deze berekeningswijze leidt tot een maximale aftrek. Een ander uitgangspunt is dat als de bezitting moet worden toegerekend aan het heffingsvrije vermogen, gerekend wordt met het forfaitaire rendement van schijf 1. Voor 2021 is dat 1,9%, voor 2022 is dat 1,82%.

Een voorbeeldsommetje a.d.h.v. info http://www.bpmadministratieenadvies.nl/werkruimte-in-de-eigen-woning/ levert het volgende op
WOZ huis800000,- euro
WOZ werkruimte Z50000,- euro
hypotheek700000,- euro
Hypotheekrente1,2%
Bruto aftrek hypoteek8400,- euro1.2% van 7 ton
huurwaardeforfait3600,- euro
Saldo Aftrek4800,- euro
Werkruimte zakelijke etiketteren
WOZ huis750000,- euro
WOZ werkruimte Z50000,- euro
Hypotheekdeel prive656250,- euro
Hypotheekrente1.2%
Aftrek hypotheekrente7875,- euro
Huurwaardeforfait3375,- euro
Saldo aftrek4500,- euro
Extra vermogen box 36250,- euro
Vaste lasten werkruimte Z per jaar800,- euro
Forfaitaire aftrek werkruimte Z per jaar910,- euro1,82% over WOZ waarde werkruimte Z
Totale aftrek6410,- euro
Een verschil van extra aftrek van 1610,- per jaar indien voor een zakelijke etikettering van werkruimte Z wordt gekozen. Een WOZ waardestijging van de werkruimte van 3.2% per jaar is ongeveer gelijk aan die waardestijging wat mij doet twijfelen aan het nut van een zakelijke etikettering aangezien historisch gezien een waardestijging van gemiddeld 7% is te verwachten. Nu valt er ergens wel te verwachten dat vroeg of laat de waardestijging van woningen belast gaan worden bij een transactie, ook bij privé eigendom. Dat zou de conclusie weer veranderen.


5.   Werkruimte Z: Mag je hiervoor ook nog bouwkosten in aftrek brengen naast jaarlijkse kosten? Ik verwacht van niet i.v.m. privé etikettering. Indien we deze wel zakelijk zouden etiketteren, is dat te verwachten dat dat loont?
6.   Werkruimte Z: Hiervoor mag je bepaalde kosten zoals schoonmaakkosten, glazenwasser en verzekeringen zakelijk in aftrek brengen naast de inventaris kosten. Missen we hier nog iets in? Bijvoorbeeld onderhoudskosten of iets dergelijks?
7.   Voor zover begrepen mag hierbij alleen gebruik worden gemaakt van de KIA voor de inventaris van werkruimte Y? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Vragen vereisten factuur:
8.   Factuur dient bij voorkeur op naam eenmanszaak te staan. Dat is alleen is dat bij ruwbouw van een gehele woning nogal ongebruikelijk lijkt mij? Of toch vragen een kostenraming inc. factuur van specifiek de werkruimte gedeeltes op te laten maken door de factuur.
Volgens bpmadministratieenadvies.nl hoeft dat factuur niet op de zaak te staan in geval van een eenmanszaak.

Onderverdeling bouwkosten werkruimte t.o.v. woningruimte methodes:
9.   Is het ook mogelijk een goed onderbouwde onderverdeling van kosten die je kan toebedelen aan werkruimte t.o.v. rest woning is afdoende?
Klassieke onderverdeling is enkel naar verhouding oppervlak woonruimte t.o.v. overige privé woningruimte waarbij oppervlakten die gemengd gebruik bevatten buiten beschouwing of naar rato prive/zakelijk gebruik worden meegenomen. Voorbeeld; buitengevelbekleding is voor totale woning 100 m2, en buitengevelbekleding van werkruimte Y is 20 m2. 20% van stucwerkkosten kan dus in aftrek voor deze onderneming, etc. Ik benoem dit specifiek omdat alleen kijken naar de totale kosten en naar rato m2 leefoppervlak t.o.v. werkruimte een veel kleinere aftrek zou opleveren. Vanwege een grote (goedkope en nauwelijks afgewerkte) kelderruimte en ‘loze’ vliering die het totale leefbare oppervlak flink opschroeft en daarmee zou voorkomen dat deze rato (leefopp. / werkruimte opp.) daadwerkelijk een goede weergave is van de gemaakte kosten.
Het enige wat ik tegenkom is verdeling naar rato m2. Ik begrijp dat dit het makkelijkst te controleren is, echter kan dit 2 kanten op vrij scheve situaties geven wat toch niet de insteek van de belastingregel kan zijn.

10.   Iemand nog tips of ander inzichten die tot een betere fiscale optimalisatie leidt? Zien we ook nog iets over het hoofd i.v.m. de 60/40% eigendoms splitsing? En bijvoorbeeld toch voor de administratieve splitsing gaan voor werkruimte Z en deze onder het ondernemingsvermogen laten vallen? Of is dat snel al niet interessant doordat er al snel sprake zal zijn van een negatieve afschrijving door waardestijging vastgoed?

Zoals in het eerdere topic dat ik hiervoor al aan hebt gemaakt: zal ik sowieso nog een boekhouder hier naar laten kijken gezien het doolhof aan (on)mogelijkheden die de belastingdienst hier heeft gecreëerd, maar wil graag goed vooraf geïnformeerd zijn.

Ik zal dit bericht aanpassen als er meer aanvullende info beschikbaar is.
55
Webkoppelingen / product koppeling
« Laatste bericht door Oebele Gepost op 09 december, 2021, 20:28:05 »
Hallo beste leden, en ontwikkelaars.

Ik ben benieuwd of er ergens een mogelijkheid is om Woocommerce producten te koppelen met Acumulus. Zodat deze altijd 1 op 1 kloppen. Ik moet vaak prijzen aanpassen in Woocommerce en dan achteraf steeds opnieuw producten importeren in Acumulus.
Omdat wij ook veel offertes maken stroken de prijzen niet altijd. En omdat we steeds nieuwe producten toevoegen en oude verwijderen blijft dat wel een dingetje.


Dit zou mij enorm helpen. :)

Of zou dit via een API kunnen? Of beter nog kan het niet opgenomen worden in de bestaande Woocommerce koppeling, zodat ook producten automatisch gelinkt en bijgewerkt worden in Acumulus?
56
Webkoppelingen / Buitenlandse btw instellen in uw webshop
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 02 december, 2021, 11:25:45 »
Sinds 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels voor (afstands-)verkoop aan klanten in de EU. Bij deze klanten dient u in principe het btw-tarief van het land van de klant te gebruiken. Als u echter weinig aan het buitenland verkoopt, kunt u ervoor kiezen om het Nederlandse btw tarief te blijven hanteren. Dit kan echter maar tot een totale buitenlandse omzet binnen de EU van € 10.000,- per kalenderjaar. Zodra deze grens gepasseerd is, dient u per direct en tot het eind van het jaar alsnog buitenlandse btw in rekening te brengen.

Om deze buitenlandse btw te kunnen afdragen is het belangrijk dat de webshop goed ingesteld is zodat van alle verkoopfacturen duidelijk is welke btw is gehanteerd zodat Acumulus de juiste rapportages kan aanmaken op basis waarvan belasting moet worden afdragen.

Het bijgevoegde artikel beschrijft hoe u uw webshop dient in te richten om buitenlandse btw in rekening te brengen. (Deze handleiding is in een apart document gezet om de afbeeldingen op de juiste plekken in de tekst te houden.)
57
Webkoppelingen / Re: American Express nieuw CSV formaat
« Laatste bericht door Notorious Gepost op 28 november, 2021, 10:47:08 »
Het werkt inderdaad weer. Bedankt!
58
Webkoppelingen / Re: American Express nieuw CSV formaat
« Laatste bericht door Guido Gepost op 28 november, 2021, 10:35:42 »
Met de meest recente update van het importprofiel zou het probleem nu verholpen moeten zijn.
59
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
« Laatste bericht door Guido Gepost op 26 november, 2021, 16:26:38 »
Ik heb mijn rekening gekoppeld en de mutaties van KNAB komen nu automatisch binnen :) Maar...... interne overboekingen zijn niet volledig. Als ik een boeking van mijn zakelijke spaarrekening naar betaalrekening heb, dan staat de tegenrekening niet gevuld. Daardoor wordt deze ook niet automatisch verwerkt.

Als ik de mutaties naar CSV exporteer en importeer in de 'Saldo mutaties', dan heb ik wel een tegenrekening.

Kan dit gemeld / opgelost worden ajb.

Kun je via klantenservice@acumulus.nl een balletje opgooien aub? In theorie zou het probleem eerder deze maand door Unifiedpost opgelost moeten zijn voor recente transacties, maar als de tegenrekening nog steeds ontbreekt dan heb ik o.a. contractcodes en ibannummers nodig om de case aan te vullen. Het probleem schijnt verstopt te zitten in het onderliggende type dat KNAB aan de rekening toewijst.
60
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
« Laatste bericht door Ivor | BoomerangIT Gepost op 26 november, 2021, 15:29:53 »
Ik heb mijn rekening gekoppeld en de mutaties van KNAB komen nu automatisch binnen :) Maar...... interne overboekingen zijn niet volledig. Als ik een boeking van mijn zakelijke spaarrekening naar betaalrekening heb, dan staat de tegenrekening niet gevuld. Daardoor wordt deze ook niet automatisch verwerkt.

Als ik de mutaties naar CSV exporteer en importeer in de 'Saldo mutaties', dan heb ik wel een tegenrekening.

Kan dit gemeld / opgelost worden ajb.
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10