Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Berg

#1
Goedemorgen,

Twee vragen
1. Hoe kan ik in de veldverwijzing de woocommerce bestelnotitie meesturen?

2. Plugin geupdate naar nieuwste versie en nu zie ik bij toelichting alleen nog maar het ordernummer terwijl dit altijd ordernummer + betaalwijze was.  In het veld toelichting staat nog
[source::getTypeLabel(2)+source::getReference()+"-"+source::getParent()::getTypeLabel(1)+source::getParent()::getReference()]
#2
Ivm de nieuwe eu btw regels is het in acumulus nu mogelijk om andere EU btw tarieven te gebruiken. Wordt dit ook doorgevoerd voor de plugins. Dus dat als hij van de webshops naar acumulus exporteert automatisch het verwerkt als een particulier/bedrijf en de juiste btw tarief gebruikt zoals ook in de order is gebruikt/
#3
Het was mij al vaker opgevallen, maar wou het toch nog even melden.
Als ik facturen handmatig naar acumulus verstuur dan neem hij de datum van versturen over ipv de besteldatum. Ondanks dat dit is ingesteld in de plugin instellingen.
Ook viel mij op dat ondanks dat ik overal heb staan alleen producten te verkopen hij vaak de verzendkosten toch als service plaats.

Trouwens nog een fout die soms voor komt
Soms wordt achter de product naam toegevoegd ' - _reduced_stock: 1'. Soms staat dit ook op een nieuwe regel (verschilt per webshop misschien, zal hier eens op letten)
#4
In Woocommerce heb ik in 'acumulus geavanceerde  instellingen > Uw factuurinstellingen > Notities' diverse regels toegevoegd. Deze worden tegenwoordig echter niet meer overgezet naar acumulus. Zo te zien bij alle webshops = zit wat verschil in qua WC en WP versies.
#5
Het is mij al meerdere keren gebeurd, grote bedrijven die wat inkopen. Dan sowieso onze leverings/betaal voorwaarden negeren, maar in sommige gevallen ook no doodleuk melden na 2 herinneringen dat de factuur pas 1 tot 2 maand later pas betaald kan worden. De laaste communcieerde het volgende
'Helaas kunnen wij uw factuur niet voor de zomervakantie betalen. Wij wachten nog op goedkeuring van de nieuwe crediteur door ons hoofdkantoor.
Mijn excuses voor de vertraging; wij zullen eind augustus de rekening betalen.'



Nou gaat de factuur van bovenstaande voorbeeld om slechts 140 euro, maar wat doen jullie met dit soort zaken? Incasso of niet? Een excuus van de medewerker is attent, maar ik moet mijn rekeningen natuurlijk ook gewoon op tijd betalen. Het is ook geen vaste klant..
Ik merk dat ik bij dit soort grotere bedrijven eerder geneigd ben om maar toe te geven, maar zij bepalen zo maar hun eigen regels wat mij toch tegen staat.
#6
Ik heb sinds kort voor een webshop uitgezet dat afgeronde bestellingen automatisch verstuurd worden naar acumulus. Ik heb ingesteld dat dit alleen verstuurd wordt als de betaalstatus 'op rekening - afgerond > acumulus' is, dit is een custom status. Dit werkt goed, echter het vreemde is dat als ik een credit uitvoer deze wel automatisch naar Acumulus wordt verstuurd. Eerst dachjt ik dat dit misschien te maken had met bestellingen die oorspronkelijk waren aangemaakt voordat ik de instellingen gewijzigd had, waardoor de credit nog gebruikt werd gemaakt van de oude instellingen. Dit blijkt echter niet het geval te zijn waardoor ik niet snap waarom dit nou kan.
#7
Standaard wordt in Woocommerce een ordernummer toegevoegd ipv een factuurnummer. Nou kan je met de plugin n WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips van WPovernight (Ewout Fernhout) een factuurnummer toevoegen. Om het makkelijk maken om orders terug te vinden vroeg ik mij af hoe dit factuurnummer meegestuurd kan worden naar acumulus. Ik heb contact gehad met WPovernight (Ewout Fernhout) en die melde het volgende


'Ik heb even snel in de broncode van de WooCommerce Acumulus koppeling gegeven, maar kan niet snel zien of zij aan de WooCommerce kant van de api al mogelijkheden hebben om het factuurnummer vast te zetten. Mogelijk zou dit kunnen met het acumulus_invoice_send_before filter maar dat moet je even navragen bij Acumulus support.'

#8
Als ik in woocommerce een terugbetaling/credit uitvoer en geen product aantal verander, maar alleen het bedrag invoer (excl btw + btw) dan komt onderin wel het totaal terug te betalen bedrag te  staan. De terugbetaling zelf gaat goed, echter komt de creditfactuur in dit geval als concept te staan met 'PRODUCT DESCRIPTION NOT PROVIDED'. In principe kan ik wel het productaantal wijzigen, echter komt deze dan automatisch weer bij de voorraad op. Dit wil ik niet altijd bij een defect/ruiling/korting.

Wat mij ook op viel was dat in de huidige versies (zie hieronder) dat in de toelichting het oorspronkelijke ordernummer melding niet meer werkt. Dit deed ik voorheen door de volgende code >
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+originalInvoiceSource::type+originalInvoiceSource::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
Bij een credit staat nu alleen nog maar het creditnota nummer + betaalmethode. 

WP versie 4.8.7
WC versie 3.5.0
Acumulus versie 5.4.8
#9
Voor een van mijn webshops biedt ik de mogelijkheid tot een proefplaatsing aan waarbij een 'borg' moet worden betaald van 10 euro. De betaling loopt via de website

Situatie
- Als de klant na de proefplaatsing niks besteld krijgt hij de borg niet terug (dit om de verzendkosten te verrekenen).
- Als de klant wel besteld krijgt de klant de borg 'terug'.
- De proefplaatsing wordt nu nog als 'product' besteld via de website. De borg kan dan meteen betaald worden. Dit is automatisch een bedrag inclusief btw. (Ik bedenk mij net dat borg volgens mij 0% moet zijn?? Dit kan ik volgens mij niet wijzigen)

Nou vraag ik mij af wat de beste manier is om dit allemaal te verrekenen / in te boeken.
1. de borg is toch een bedrag met 0% btw. In de webshop kan ik dit 'product' de btw status belastbaar of niet belastbaar geven. Maar ook de belastingklasse > normaal, reduced en 0%. Dit eerst inboeken met een nieuwe 'borgrekening' of via prive boeking?

Dan zijn er twee opties om de borg te verrekenen
1. Ik kan de borg terugboeken + losse factuur maken voor de te bestellen producten.
2. Ik kan de borg aftrekken van de totale factuur door dit op de factuur te vermelden > in dit geval een regel met een bedrag van -10,00

Ik weet nu al dat ik straks zeg van 'ooh wat simpel', maar ik kom er nu even niet meer uit (ook ivm mogelijk verschillende btw tarieven). Ook kan ik geen soortgelijke topics vinden.
#10
Ik verstuur regelmatig herinneringen. De eerste vaak alleen per mail omdat dit in de meeste gevallen genoeg is. Echter krijg ik ook regelmatig de vraag of ik ook nog even de factuur toe wil sturen omdat die mist in de boekhouding. Nou kan ik zeggen dat ze in hun mail moeten kijken omdat ze die al hebben ontvangen, of dat in de herinnering.pdf ook alle info staat, maar om klanten te vriend te houden stuur ik braaf die alsnog even handmatig op.

Het is al mogelijk om bij de herinnering e-mail de herinnering.pdf mee te sturen + UBL. Zou het niet handig zijn om ook meteen de oorspronkelijke factuur mee te kunnen sturen? Het is geen heel groot probleem gezien je ook binnen een paar seconden de mail met factuur stuurt, maar dan moet je daar wel aan denken, daarom is het automatiseren altijd beter ;)

#11
Ik heb al eens eerder last gehad van incidenteel afrondingsverschil in de combinatie Woocommerce + acumulus, echter heb ik het nu voor een webshop bij voor zo ver ik kan zien, alle transacties.
De order zijn aldoor bedragen als 25,95 wat in Acumulus komt te  staan als 25.96. Ik ben al gestopt met een afrondingscorrectie voor elke transactie te doen want kost te veel tijd. Echter heb ik nu al een lijst van in elk geval 14 transacties. Het lijk zich ook alleen voor te doen bij 1 webshop. Bij de andere gaat het, voor zo ver ik nu kan zien, wel goed.


Enig idee wat ik hier aan kan doen? Bepaalde instellingen??
#12
Een klant heeft een product retour gestuurd. Normaal gesproken zijn de retourkosten voor de klant, maar bij uitzondering heb ik deze voor rekening genomen door deze handmatig naar de klant over te boeken. Ik heb dus geen factuur/bon van de zending.

Nou is de vraag hoe boek ik dit? tel ik dit op bij de normale creditfactuur? Hierdoor wordt het bedrag van de creditfactuur hoger dan de originele factuur. Dit lijkt me niet helemaal kloppen, daarnaast waren dit 2 aparte mutaties.

#13
Ik loop al een kwartier te zoeken op het forum naar topics over Woocommerce + intracommunautaire levering echter kan hier niet heel veel over vinden.

Een webshop van mij draait op Wordpress+Woocommerce en maakt gebruik van de Acumulus koppeling. Nou is het mogelijk om in de webshop tijdens het afrekenen een btw nummer op te geven. Ik lever zowel aan Nederlandse als Belgische klanten. Als een Belgische ondernemer echter zijn btw nummer invoert zal de factuur op de normale manier ingeboekt worden in Acumulus.. Terwijl deze toch moet ingevoerd worden als 'Dit is een factuur aan een ondernemer in de EU, BTW-nr', waarbij de btw van de producten op 0% komt te staan.

Is dit misschien een instelling, of is dit helemaal niet mogelijk? Of kan ik voor deze vraag beter bij de support zijn van de plugin??

Daarnaast nog een algemene vraag over intracommunautaire levering. Wat doe je als een ondernemer uit bijvoorbeeld België zijn btw nummer niet opgeeft? Dan wel gewoon inboeken als 'gewone factuur' ?
#14
Ik gebruik al weer geruime tijd Wordpress met Woocommerce en de Acumulus koppeling. Dit werkt zeer goed, ik krijg sinds kort echter vaak de ´Waarschuwingen bij het verzenden van een factuur naar Acumulus´ melding. Dit is alleen bij bestellingen uit Belgiè (ik lever alleen in BE en NL) en ik vermoed dat het te maken heeft met dat ik een tijdje terug heb ingeschakeld dat de transactiekosten btw bevat (wat volgens de juiste instelling is).

Verzendstatus:   2 Succes. Met waarschuwingen.
Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=127). Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Controleer het BTW type van de factuur in Acumulus en corrigeer deze indien nodig, of splits de factuur en verdeel de regels over beide facturen gebaseerd op het BTW type waar de regel onder valt.

Als ik het concept factuur bekijk staan alle regels (product, verzendkosten, transactiekosten) op 21% btw, wat volgens mij gewoon klopt. Voor de rest kan ik ook niks geks vinden... Enig idee hoe dit op te lossen is?
#15
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen om producten te importeren vanuit, waar anders dan, China. Nou heb ik hier al veel informatie over gevonden alleen mis ik voor specifieke geval exacte informatie en een duidelijk stappenplan . Ik zou dan ook graag (tegen betaling) in contact willen komen met iemand met ervaring hier in. Het gaat om bestellingen van tussen de 500 en 1500 euro.

Het liefst ga ik even een keer rond de tafel, maar per e-mail mag natuurlijk ook.
#16
Bij het verwerken van bankmutaties ga ik, na het ingeboekt te hebben, vaak even terug naar de lijst om vervolgens weer terug te gaan naar het detailscherm om er zeker van te zijn dat ik hem goed heb ingeboekt.

Nou zou een vorige/Volgende knop daar ook wel handig zijn zodat je gemakkelijk door de verschillende mutaties heen kan gaan. In principe blijven het even veel stappen voor mijn geval, maar in het algemeen is het denk ik ook wel handig.

#17
Ik vroeg me af of er ook een manier is om op de hoogte te blijven van nieuwe functionaliteiten en wijzigingen in het systeem.. Nu kijk ik af en toe rond op dit forum, maar hier staan ook heel veel vragen bij voor nieuwe functionaliteiten..

Ik heb al gezocht of jullie ook een nieuwsbrief of iets van een blog hebben, echter kan ik dit niet echt vinden...