Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
Webkoppelingen / Re: Acumulus facturen en pakbonnen
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 01 september, 2023, 13:26:34 »
Helaas is dit vanuit de plugin niet mogelijk. Om een correcte factuur te kunnen maken moeten de verzendkosten toegevoegd worden, anders klopt de prijs niet. Als je wilt dat dit soort regels niet op de pakbon verschijnen moet dat dus op het niveau van de template van de pakbon gedaan worden. Of dit mogelijk is en hoe weet ik niet (de plugin kan via de API niet aangeven wat voor een soort regel het is, dus ik denk niet dat dit mogelijk is)
12
Webkoppelingen / Re: Acumulus facturen en pakbonnen
« Laatste bericht door Frameloos Gepost op 01 september, 2023, 13:05:41 »
Goedemiddag,

Ik maak al geruime tijd met veel plezier gebruik van de Woocommerce plugin voor koppeling met de Acumulus boekhoudsoftware, dit werkt perfect. Ik gebruik de in Acumulus gegenereerde pakbon en factuur bij de levering aan de klant. Nu wil het geval dat alle orderregels op de pakbon vermeld worden, inclusief de regel voor verzendkosten. Ik vroeg me af of het mogelijk is een functie toe te voegen waarmee deze regel voor verzendkosten op de pakbon verborgen kan worden? Dit op een zelfde manier als nu al mogelijk is voor negatieve/korting regels. Als het goed is geeft Woocommerce aan de orderregel mee als het om verzendkosten gaat. Alternatief kan dit mogelijk bereikt worden dmv filteren op termen zoals 'verzendkosten' of 'shipping costs'. Wellicht is het mogelijk op een veld toe te voegen in de Acumulus settings waar dmv UI door de gebruiker filter woorden kunnen worden toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat dit voor andere diensten en gebruikers ook nuttig is.

Alvast bedankt!

Groet,

Kjell
13
Webkoppelingen / Re: Woocommerce > veldverwijzingen - bestelnotitie en betaalwijze
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 31 augustus, 2023, 09:34:14 »
Ik ben een apart topic gestart over veldverwijzingen: Versie 8 van de Acumulus plugin: veldverwijzingen

Ik denk dat een van de voorbeelden daar precies is wat jij vraagt.
14
Webkoppelingen / Versie 8 van de Acumulus plugin: veldverwijzingen
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 31 augustus, 2023, 09:25:07 »
Wat zijn veldverwijzingen?
Om voor een bestelling of terugbetaling een factuur aan te maken in Acumulus worden er veel gegevens naar Acumulus verstuurd. Een aantal van deze gegevens zijn rechtstreeks en ondubbelzinnig uit gegevens van de de bestelling te halen, maar een aantal andere gegevens zijn wat lastiger omdat ze bijvoorbeeld:
    • Gebaseerd zijn op meerdere gegevens van de bestelling. Acumulus werkt met 1 veld voor de naam, de volledige naam, veel webshops werken met aparte velden voor de voor en achternaam.
    • Naar eigen wens ingevuld kunnen worden: Acumulus werk bijvoorbeeld met het veld aanhef, daar kun je iets formeels inzetten als “Geachte mevrouw Jansen”of iets informeels als “Beste Truus”.

Om de gebruiker de vrijheid te geven om een de inhoud van een aantal velden zelf in te stellen, maakt de plugin, net zoals Acumulus in haar (factuur)sjablonen, gebruik van veldverwijzingen.

Een veldverwijzing geeft aan welke gegevens van een bestelling of terugbetaling in de webshop gebruikt moeten worden om een veld van een Acumulus (credit)factuur in te vullen.

Wat is er veranderd?
[Dit is een technische uitleg, sla dit gerust over]
De nieuwe manier is een stuk explicieter in wat er gebruikt moet worden. Voorheen kon je iets opgeven als [billing_address_1], en moest de plugin uitvinden dat dit een method op het WC_Order object was van WooCommerce. In de nieuwe manier moet je dit expliciet opgeven en wordt het [source::getOrder()::getSource()::get_billing_address_1()] (source is het uitgangspunt, pak daar de bijbehorende bestelling bij (ook als source een terugbetaling is), pak dan het webshop object van die bestelling (het WC_Order object), en roep daar de method get_billing_address_1() op aan (en dus niet: vraag de eigenschap get_billing_address_1 op).

Voorbeelden (WooCommerce, andere webshops volgen):
    • Aanhef:
        ◦ oud: [“Beste”+get_billing_first_name]
        ◦ nieuw: [“Beste”+source::getOrder()::getSource()::get_billing_first_name()]
    • Klantnotitie:
        ◦ oud: [get_customer_note]
        ◦ nieuw: [source::getSource()::get_customer_note()]

Geef in de commentaren aan als je een ander gegeven wilt gebruiken en er niet uit komt. Ook voor andere webshops.

Wat zijn de gevolgen voor jou?
Helaas kan de plugin deze conversies niet automatisch uitvoeren. Daarom bekijkt de plugin tijdens de update of je veldverwijzingen zelf een waarde hebt gegeven. Als deze er zijn, krijg je een melding op je scherm met de lijst van velden die je dient te controleren. Negeer deze melding dus niet.
15
Webkoppelingen / Re: Woocommerce > veldverwijzingen - bestelnotitie en betaalwijze
« Laatste bericht door Guido Gepost op 29 augustus, 2023, 10:26:44 »
Het forum is handig voor algemene zaken, maar niet altijd praktisch voor directe ondersteuning op bijvoorbeeld de plugins. Je kunt voor bovenstaande situatie wellicht beter een verzoek voor (pro)support insturen naar woocommerce@acumulus.nl . Dan kijken er meer ogen mee.
16
Nieuwe functionaliteiten / Re: Acumulus via SPF toestemming geven om namens eigen domein te versturen.
« Laatste bericht door RemcoVos Gepost op 10 augustus, 2023, 08:13:13 »
Wellicht is het een idee om een kleine aanvulling op te nemen in de uitleg, ik moest zelf even zoeken hoe ik een 2e server aan mijn SPF-record toevoeg, aangezien ik het ook gebruik voor mijn "eigen" mailserver.

Je moet in dat geval het include:spf.sielsystems.nl deel gewoon na de bestaande server opnemen in dezelfde regel. (Dit had ik niet verwacht, aangezien je voor een 2e mailserver een extra regel aanmaakt, maar als je dat voor SPF probeert, maak je het stuk  ;D)

We hadden al:

"Vraag de beheerder van het domein om dit door te voeren, maar let op, meerdere TXT-records in DNS voor SPF kunnen voor problemen zorgen."

in de tekst opgenomen, maar dat is misschien wat te algemeen. De controle-knop zou wel een foutmelding moeten geven als er in DNS meerdere TXT-records zijn die voor SPF zijn ingericht.

Ik zal eens kijken of ik een betere zin met een waarschuwing kan brouwen :)

Die waarschuwing is wat mij in eerste instantie tegenhield om het in te stellen, omdat ik al een SPF-record had voor mijn eigen (extern gehoste) mailserver. Ik interpreteerde dat namelijk als "er kan maar 1 server ingesteld zijn met SPF". Maar erover nadenkend, bedacht ik me dat niet kon kloppen, omdat er heel veel situaties te bedenken zijn waarin er meerdere mailservers binnen 1 domein actief zijn. Dus toen ben ik gaan zoeken en vond ik bovenstaande.
Misschien is het dus goed om aan te geven dat er niet meerdere SPF-records mogen zijn, maar dat er wel meerdere servers in één record mogen staan.

Misschien ben ik een uitzondering, en zouden de meesten inderdaad hun systeembeheerder kunnen bellen. Ik heb echter mijn hosting en domeinregistratie bij verschillende partijen, waardoor ik mijn DNS gegevens  zelf moet beheren. (Nou ja, dat, en ik ben te schraal om er iemand voor in te huren  ;D )

Goed dat jullie een foutmelding ingebouwd hebben, voor het geval iemand meerdere SPF-records aanmaakt. Daar was ik natuurlijk alleen achter gekomen als ik het fout gedaan had  ;D. Maar ik heb gelukkig wel de kennis en kunde om niet aan mijn DNS-records te gaan sleutelen voordat ik begrijp wat ik aan het doen ben  8)
17
Nieuwe functionaliteiten / Re: Acumulus via SPF toestemming geven om namens eigen domein te versturen.
« Laatste bericht door Guido Gepost op 04 augustus, 2023, 20:59:58 »
Staat er in de wiki of elders een uitleg over hoe je dit moet doen?
(en of het met mijn mailadres uberhaupt mogelijk is om in te stellen)

Er is niet 1 manier waarop dit ingesteld moet worden en is afhankelijk van de DNS/Webprovider waar jouw domein beheerd wordt. Het staat toegelicht in het tabblad van het factuursjabloon wat er moet gebeuren.

Voor jouw e-mailadres kan het in principe ook, maar moet je bij jouw provider zijn om dit in te stellen.
18
Staat er in de wiki of elders een uitleg over hoe je dit moet doen?
(en of het met mijn mailadres uberhaupt mogelijk is om in te stellen)

Voor mij is bovenstaande eerlijk gezegd soort van Chinees en dat spreek ik niet zo goed....
19
« Laatste bericht door Guido Gepost op 04 augustus, 2023, 18:08:33 »
Wellicht is het een idee om een kleine aanvulling op te nemen in de uitleg, ik moest zelf even zoeken hoe ik een 2e server aan mijn SPF-record toevoeg, aangezien ik het ook gebruik voor mijn "eigen" mailserver.

Je moet in dat geval het include:spf.sielsystems.nl deel gewoon na de bestaande server opnemen in dezelfde regel. (Dit had ik niet verwacht, aangezien je voor een 2e mailserver een extra regel aanmaakt, maar als je dat voor SPF probeert, maak je het stuk  ;D)

We hadden al:

"Vraag de beheerder van het domein om dit door te voeren, maar let op, meerdere TXT-records in DNS voor SPF kunnen voor problemen zorgen."

in de tekst opgenomen, maar dat is misschien wat te algemeen. De controle-knop zou wel een foutmelding moeten geven als er in DNS meerdere TXT-records zijn die voor SPF zijn ingericht.

Ik zal eens kijken of ik een betere zin met een waarschuwing kan brouwen :)
20
« Laatste bericht door RemcoVos Gepost op 04 augustus, 2023, 16:03:10 »
Aan de opmaak/slablonen is een tabblad toegevoegd om SPF in te stellen. Dit ondersteunt de uitgaande email op basis van een eigen domein.

Hiermee wordt het mogelijk om(na een DNS-update), vanaf het eigen e-mailadres te verzenden. Wanneer dit juist is ingesteld hoeft Acumulus niet langer From: adres@domein.nl te herschrijven naar adres=domein.nl@via.sielsystems.nl.

In het tabblad van het sjabloon staat uitgelegd hoe dit geactiveerd kan worden.

Ik vond de uitleg hier:
https://powerdmarc.com/nl/multiple-spf-records-on-email-domain/
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10