Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Maarten W

#1
Speciale onderwerpen / Re: Self-billing
20 december, 2017, 20:58:38
Als ik in de factuur in mijn administratie (met eigen nummering) verwijs naar de factuur die de opdrachtgever uit mijn naam heeft gemaakt (met een andere nummering), bestaan er meer facturen dan ik daadwerkelijk uitbetaald heb gekregen. Want er bestaan dan 2 facturen met verschillende nummers die over hetzelfde bedrag gaan. Kan dat geen kwaad?
#2
Speciale onderwerpen / Re: Self-billing
20 december, 2017, 20:24:59
Hoi Esther,

Dank je wel voor je antwoord.

Wat ik nog niet begrijp is dat er een aantal facturen dan dubbel zijn geadministreerd, zowel in Acumulus onder mijn factuurnummer als in de self-billing onder een ander factuurnummer. Levert dat geen problemen op met de belastingdienst?

Of is het mogelijk om in Acumulus een tweede factuurreeks aan te maken met een andere nummering?
#3
Speciale onderwerpen / Self-billing
20 december, 2017, 20:01:59
Ik heb op dit forum rondgezocht naar self-billing, maar daar kan ik nog niet zoveel over vinden.

Een grote opdrachtgever wil overstappen op self-billing waarbij ik zelf de BTW afdracht moet verzorgen. Kan ik een factuur in Acumulus aanmaken die verwijst naar de factuur die in self-billing bestaat zodat deze ook in mijn eigen administratie bestaat? En kan ik dan nog steeds dezelfde BTW-aangifte doen die Acumulus voor mij op een rij zet? (Deze factuur verzend ik dan niet, maar ik wil wel dat Acumulus de factuur laat openstaan totdat ik de betaling heb binnengekregen.)
Het nadeel lijkt me dat ik dan twee factuurreeksen heb (Eentje in Acumulus en eentje in de sel-billing administratie) waarin sommige facturen dubbel zijn.

Ik zou het fijn vinden als iemand me uit wil leggen wat de werkwijze is die ik in Acumulus moet toepassen om deze self-billing goed te verwerken.

Hartelijke groet,

Maarten
#4
Hallo,

Ik heb voor mijn bedrijfje een complete videocamera set aangeschaft. De camera is € 2000, het statief €500, maar de microfoon € 180, de lader en extra accu allebei ongeveer € 100. Mag ik deze totaalfactuur in een keer als investering invoeren, of moet ik alle elementen los opgeven?
Verder snap ik niet het verschil tussen beroepskosten en investeringen, los van de afschrijvingstermijn en de spreiding over meerdere jaren. Is het één fiscaal aantrekkelijker dan het ander? (Het klopt toch dat bij beide vormen de bedragen van je winst worden afgetrokken?)
Al googelend kwam ik ook nog de investeringsaftrek tegen, waar allerlei regels voor gelden. Wat is precies de investeringsaftrek? Is dat een extra aftrek bovenop mijn investeringen?

Hartelijke groet, Maarten.