Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Herman

#1
Ik neem aan dat het wel een keer toegankelijk wordt?  :O

Vanavond 9 mei 2014 zal Acumulus wegens onderhoudswerkzaamheden vanaf 22:00 uur niet meer toegankelijk zijn.
#2
Wij blijven gewoon goed bezig om alles op de cent nauwkeurig perfect in te boeken, en keurig conform de wet aan de belastingdienst door te geven.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/economie/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/12/economie/Belastingdienst_laat_miljarden_liggen.xml
#3
De berekening van rente door de Belastingdienst gaat per 2012 op de schop. Het kabinet vervangt de huidige regeling van heffings- en invorderingsrente door een nieuwe renteregeling. De hoogte sluit aan bij het percentage van de wettelijke rente voor consumenten (is een verhoging). Daarnaast verandert de manier waarop de fiscus de rente berekent aanzienlijk. Er wordt alleen rente vergoed wanneer de fiscus er te lang over doet om een belastingaanslag vast te stellen bij teruggave. Sparen bij de fiscus loont dan niet meer.
#4
ING-bank gaat per 15 februari invoeren dat men 6 keer vrij geld mag storten, daarna betaalt men voor elke storting 5 euro.  Dit zowel aan kas als stort-automaat.

Ik vind het ongehoord dat een bank geld vraagt aan een klant die geld bij haar brengt. Een kleine ondernemer (zoals een salon aan huis) die gebruik maakt van een particuliere rekening, en vooral vanwege de veiligheid zijn centjes regelmatig wil storten wordt hiermee flink op kosten gejaagd!
Resultaat kan zijn dat men het geld op gaat sparen om het aantal stortingen te beperken, dit kan een risico worden.

ING heeft op de klacht geantwoord dat deze maatregel noodzakelijk is, omdat de kosten verbonden aan stortingen te hoog zouden zijn. Tegelijkertijd meldt ING dat 95% van haar klanten niet zal worden geraakt door deze nieuwe regel. Houdt dat in dat 5% van haar klanten de kosten moet dragen? Ik geloof er niets van. En ik ken dit soort regelingen. Over een jaar zal betaald moeten worden vanaf de derde storting en een jaar verder vanaf de eerste.
#6
DEN HAAG (AFN) - De heffing die ondernemers elk jaar aan de Kamer van Koophandel moeten betalen, verdwijnt vanaf 2013. Dat maakte het ministerie van Economische Zaken dinsdag bekend.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/10494122/__Geen_heffing_meer_voor_Kamer_van_Koophandel__.html
#7
Nieuwe functionaliteiten / Homescherm
25 juli, 2011, 08:44:26
De grafiek/staafdiagram is fijn en informatief. Ik vind het wat klein geworden. Iets anders is dat forse memo veld wat bij mij dus ongebruikt het halve scherm inneemt. Misschien een handige optie om het memo veld uit te schakelen in Beheer/Toon functies in home-scherm.
#8
Ivm de controle wekelijkse boekingen maak ik nu een jaar export naar xl en dan wat knip en knutselwerk om de week bonnen er uit te knippen ivm controle kas vs aantal behandelingen en opbrengst.
Is week naast maand/kwartaal een zinvolle toevoeging in Acumulus?
#9
Bert-Jan, kan de \'pull down\' lijst bij standaard producten invoer nieuwe uitgaande factuur langer zijn/worden?
Dat scheelt wat  scrollen tijdens producten de invoer.
#10
De EU-ministerraad is op 13 juli 2010 akkoord gegaan met een aanpassing van btw-richtlijn 2006/112/EG in verband met vereenvoudigde regelgeving voor facturering en in het bijzonder elektronische facturering. Een van de wijzigingen houdt in dat de belastingdiensten van de lidstaten elektronische facturen onder dezelfde voorwaarden moeten accepteren als papieren facturen en dat wettelijke belemmeringen voor de uitgifte en opslag van elektronische facturen moeten worden weggenomen.

De aanpassing bevat ook maatregelen die voor belastingdiensten tot zekerheid strekken dat de verschuldigde btw is betaald en maatregelen om btw-fraude te bestrijden. Een aanpassing betreft de reikwijdte van het kasstelsel dat de lidstaten mogen toepassen. Volgens de richtlijn mag een lidstaat het kasstelsel optioneel toepassen aan de aftrekzijde, dat wil zeggen dat een btw-ondernemer in voorkomende gevallen btw pas in aftrek kan brengen bij betalingen aan leveranciers en niet al op het moment van ontvangen van de factuur.

De lidstaten moeten uiterlijk 31 december 2012 de aanpassingen in hun wetgeving hebben doorgevoerd. Op 1 januari 2013 treden de aanpassingen in werking.
#11
Het zou wel makkelijk zijn om daarmee een uren registratie te kunnen tonen.
Ik heb inmiddels een lijstje \'producten\' ingevoerd die we zouden kunnen voorzien van de bijbehorende gemiddelde tijd.
Is dat een (toekomstige) mogelijkheid?
#12
Het zou het invoeren nog verder verbeteren als de vanuit het factuur invoerscherm nieuw aangemaakte relatie/klant direct geselecteerd zou zijn.
Ik trap er steeds weer in dat er niets geselecteerd is bij het opslaan... :rolleyes:
#13
Is het mogelijk zijn om als default 1 bij aantal in te laten vullen?