Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Budgetlover

#1
Zou iemand mij hier nog mee verder kunnen helpen?
Alvast hartelijk dank!
#2
Beste Annalies,
Ik heb nog een vraag over de commissies/uitbetaling (project heeft heel lang stil gelegen, dus daarom heropen ik het topic weer).

Verkoper A via mijn webshop verkoopt 5 artikelen aan 5 verschillende kopers.
Deze 5 verschillende kopers ontvangen een automatische factuur via mijn webshop.

1. Moet ik vervolgens naar de verkoper ook 5 verschillende facturen sturen waarop ik de commissie/uitbetaling regel?
Mijn plan is om 1x per maand een uitbetaling te doen en dan een soort verzamelfactuur te maken.
Ik wil dan op de factuur het volgende zetten:
Gegenereerde omzet (dit evt. wel specificeren met de ordernummers van de klanten zodat de verkoper het terug kan vinden)
Minus De commissies die worden ingehouden

2. Mijn webshop heeft dus de mogelijkheid om automatisch facturen naar de kopers te versturen.
Dit wordt automatisch aangemaakt in de webshop en vervolgens wordt ook wel via een automatische koppeling de informatie naar acumulus gestuurd.
Is het voor de Belastingdienst een probleem dat deze twee facturen er dus vervolgens anders uitzien?
Natuurlijk is het bedrag e.d. wel hetzelfde.
Het zou natuurlijk super handig zijn als die factuur van Acumulus meteen wordt meegestuurd, maar dat ben ik nog niet tegen gekomen dat dit mogelijk is.

3. Ook heeft mijn webshop de mogelijkheid om automatisch facturen voor de commissies naar de verkopers te sturen.
Dit wordt dan automatisch verstuurd pér verkoop (de verkoper krijgt een automatische mail dat er een bestelling voor zijn product binnen is en daar zit vervolgens automatisch deze PDF factuur bij) en geeft de verkoper wel direct een handig overzicht van wat hij kan verwachten.
Kan ik deze facturen dan bijv. verzamelen en gebruiken voor punt 1 wat ik hierboven aandroeg?
En dien ik deze dan ook te uploaden in Acumulus bij de creditfactuur die ik uiteindelijk maak?

Alvast hartelijk bedankt!
#3
Vraag & aanbod / Re: mijn eigen huisstijl invoeren
02 januari, 2017, 15:30:40
Citaat van: jograssere op 02 juli, 2010, 15:38:21
Dag allemaal,

Wij hebben onze eigen huisstijl gemaakt met knip en plakwerk, hebben dit gescant en verwerkt in een word document. (Ik werk met OpenOffice.org 3.0).
Als mij in Acumulus gevraagd wordt om een jpg bestand te laden voor de factuur, offerte layout dan kan ik dat natuurlijke niet. Ik moet nu telkens de factuur downloaden, deze kopieren, mijn document met bedrijfslogo openen en plakken en dan nog eens een PDF ervan maken. Kan dit niet anders?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jo

Misschien een stomme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden. Wanneer je via Acumulus de factuur in Word opent, dan de layout bewerkt (omdat de mogelijkheden in Acumulus bijv niet toereikend zijn) en deze factuur naar de klant stuurt. Moet je deze factuur dan opnieuw uploaden bij deze boeking? De gegevens en het factuurnummer zijn uiteraard hetzelfde, maar er ontstaan twee facturen met verschillende layouts (eentje die naar de klant gaat en de 'standaard' die in Acumulus ontstaat).
#4
Bedankt voor de super snelle hulp Annalies!
#5
Hoi Annalies,

Bedankt voor je berichttje!

De inkomsten voor mij bestaan dan inderdaad uit de 10% provisie.

Wat jij aanraadt betreffende de factuur voor de aangesloten webshop, als ik het goed begrijp:

Op de factuur de volgende gegevens:
- Gegenereerde omzet                              + €10
- Ingehouden commissie (bijv 10%)         -  €1
- Eindbedrag van de factuur:                       €9,-
#6
Hoi Annalies,

Ik stel de vraag omdat website X van mij is. Deze is nu nog niet geheel in de lucht, maar zal binnenkort live gaan.

De facturen aan de kopers worden automatisch gegenereerd via de webshop. De factuurnummers hiervan komen dan overeen met de facturen die in Acumulus ingeboekt worden.

Groet Jeanine
#7
Hallo,

Ik kon een soortgelijke vraag niet vinden in het forum dus vandaar dat ik hem zelf stel.

Voor een nieuwe webshop X zit ik met het volgende. De webshop (X) wordt een verzamelplatform waar andere (web)winkels zich bij aan kunnen sluiten.
Via de webshop worden de producten van deze winkels verkocht -> het betalingsverkeer loopt dus via webshop X. Over de verkopen wordt een commissie ingehouden (bijv. 10%) en het overige bedrag wordt uitbetaald aan de desbetreffende verkoper.

Hoe kan dit het beste ingeboekt worden in Acumulus?

Ik dacht zelf het volgende, maar corrigeer me als het fout is: De koper van het product krijgt een factuur voor het aangekochte product. Deze wordt als uitgaande factuur geboekt. De uitbetaling aan de aangesloten verkoper wordt als uitgaande creditfactuur geboekt?
Moet de 10% commissie dan nog ergens anders geboekt worden, of valt dat gewoon onder de inkomsten (je boekt immers al de factuur van de koper)?

Met vriendelijke groet,
Jeanine