Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Lenny Gramberg

#1
Dank je wel Stefan !!
:)
#2
Ik zou ook best dat pdf-je willen ontvangen! Apps kunnen uitzetten en accu sparen is toch essentieel.
#3
Heel veel beterschap !!
#4
Tja, op het gevaar af oudbollig gevonden te worden, ik vind de huidige ook mooier. We zijn dit al zo gewend en het is zo heerlijk makkelijk en overzichtelijk. Als het aan mij lag zou ik zeggen: hou deze investering nog even lekker in de pocket...
#5
Geweldig weer wat de dames voor elkaar hebben gekregen. Petje af en applaus !!
#6
Als je het tegen die tijd ook mogelijk kan maken om de inlogtijden in Acumulus in de urenregistratie te \"importeren\" (telt ook mee voor de 1225) zou dat helemaal geweldig zijn. Maar, eerst de IB 2012 uiteraard.
Lenny
#7
Nieuwe functionaliteiten / BTW-tarief 21% ingebouwd
06 augustus, 2012, 15:33:11
Dank voor jullie antwoord.
Ik denk dat ik eenvoudigheidshalve de 30e september ga factureren, zit ik altijd goed.
#8
Ik factureer meestal in de eerste week van een nieuwe maand over diensten verleend in de vorige maand. Bijvoorbeeld: de 7e oktober factureer ik diensten verleend in de hele maand september. Begrijp ik het goed dat ik thans het beste de 30e september kan factureren?
#9
Nieuws, wet- & regelgeving / Quote van de dag!
08 juli, 2012, 16:33:17
Eigenlijk is het nóg triester: de banken verhalen die bonus weer op de mensen die ze beroofd hebben ......
#10
Het even nagezocht op de site van Dirkzwager advocaten & notarissen. (http://dirkzwagerieit.nl/2011/07/06/de-ware-status-van-de-cookiewetgeving/). De wet is nog niet door de eerste kamer (zal wel hamerstuk zijn). Hieronder een quote van wat je waarschijnlijk zoekt.

+++Nieuwe Nederlandse wetgeving
Als gevolg van een wijziging van de ePrivacyrichtlijn moet ook de Nederlandse wet worden aangepast. In de gewijzigde richtlijn staat dat het plaatsen van cookies alleen is toegestaan "op voorwaarde dat de betrokken abonnee of gebruiker toestemming heeft verleend, na te zijn voorzien van duidelijke en volledige informatie". Dit wijkt dus af van het systeem van de huidige wet. In de richtlijn is de voorafgaande toestemming dus nieuw.
Wat houdt deze toestemming precies in? In de herziene ePrivacyrichtlijn staat in de overwegingen dat die toestemming voor plaatsen van een cookie kan "worden uitgedrukt door gebruik te maken van de desbetreffende instellingen van een browser". De Nederlandse wetgever heeft dit in het wetsvoorstel als volgt geformuleerd: 'van de gebruiker toestemming te hebben verkregen voor de desbetreffende handeling'. In de toelichting stelt de Nederlandse wetgever voor "de browserinstelling van de gebruiker bepalend te laten zijn voor de vraag of de gebruiker de vereiste toestemming voor het plaatsen en lezen van cookies heeft gegeven". +++

Dus wellicht ook nog even opgeven wat het doel van de cookie is.

Lenny
#11
Nieuwe functionaliteiten / Overzicht dossiers
25 mei, 2012, 16:34:14
Ja hoor, die is er. Bovenin bij \"zoek\" invullen \"lopend\" of \"afgerond\"  et voilá.
#12
Ik denk dat dit voor de Acumulus-ondernemers niet zo snel van belang zal zijn. De wet ziet voornamelijk op massa-schade zaken of massa-vorderingen (DES dochters, Dexia e.d.). De enkelvoudige kamer van de rechtbank (voor de kleinere zaken) valt er niet onder.
Evt zou je kunnen denken aan de woekerpolisschades, het feit of een rechtsgeldige huurkoopovereenkomst aandelen (Dexia) tot stand is gekomen als moeder de vrouw (of vader de man, natuurlijk) niet heeft mee-ondertekend e.d.   Het grote voordeel van deze wet is dat er eerder rechtszekerheid over een onderwerp is en dat de lagere rechtsbanken geen (lees:minder) tegenstrijdige uitspraken meer doen (Dexia).
#13
Nieuws, wet- & regelgeving / de Wet van Dam
01 mei, 2012, 17:20:01
De Wet van Dam en dus ook de zwarte lijst waar Jos het over heeft geldt in principe inderdaad alleen voor consumenten.
Het wachten is echter op jurisprudentie m.b.t. reflexwerking of doorwerking op (kleinere) ondernemingen. Denk bijvoorbeeld aan een kleine werkgever met een abonnement voor zijn werknemers maar op naam van zijn bedrijf.
#14
Ach, de tijd telt mee en de kosten zijn aftrekbaar (maar dit is GEEN financieel advies hoor........)
Kop op jongen! Je KAN het !!
#16
Ben het met je eens dat \"eerlijkheid en billijkheid\" eigenlijk mooier klinkt, maar ja, \'t is niet aan ons.
PS. Laten we hopen dat je wel gezond oud wordt. :P
#17
Esther, het is \"redelijkheid en billijkheid\" ( eerlijk was de rechtbank natuurlijk altijd al  ;)  )

Groetjes,
Lenny
#18
Ik denk dat vraagsteller vergeet dat elk jaar per 1-1 de \'oude\' bankstand als privestorting opgevoerd moet worden.
In dit geval zou er per 1-1 dan een storting van 340 geboekt moeten worden.
#19
Dank aan de heren van Acumulus voor hun tomeloze bijstand, geduld en inzet gedurende de dagen (en nachten!) van 2011. En aan Karen en Annalies voor hun fiscale tips en tricks. Alle vier, en alle gebruikers van dit grootse programma voor de kleine ondernemer, een heel goed, gezond en succesvol 2012 toegewenst.

Lenny Gramberg / LegraCon
Mr. H. Gramberg Legal Consultancy & Interim
#20
Behoefte is een groot woord, maar ik gebruik ze wel.  :)
#21
Tja, en met name als je je dan bedenkt dat er bij het Europees parlement maar 5% van de parlementariers aanwezig is bij een bespreking over die Euro.... niet echt vertrouwenswekkend, nee.
#22
Bert-Jan,

Wederom sla je - wat mij betreft althans - de spijker op de kop!
#23
Beste Andre,

Die 30 dagen geldt uitsluitend indien niets anders is overeengekomen. De contractsvrijheid blijft gelukkig voorop staan. Als je in jouw contracten en offertes 14 dagen opneemt, blijft het 14 dagen.

Groet,
Lenny
#24
Van harte gefeliciteerd met dit heuglijke feit. En niet alleen jullie, wij allemaal gefeliciteerd met dit forum!
\"Volgens mij loopt het goed en voorziet het in een behoefte.\" is wel de understatement van het jaar.
#25
Sinds februari dit jaar werk ik met veel plezier met de iMac Quad-Core i7; is compleet \"idiot-proof\" en inderdaad geen ellende met virussen of her-installeren. Er wordt niet voor niets gezegd: \" use an Apple each day, that keeps the stress away\"........
#26
Ivm vakantie beetje late reactie, maar, ja, er zijn nog tekstverwerker-gebruikers. Word voor Mac en Microsoft Word 2010 op de laptop. Met name voor uitgebreide juridische contracten, adviezen e.d. gebruik ik deze nog. Ben ik nu een \'fossiel\'?
Groet, Lenny
#27
Veelbelovend ....  :)
#28
Precies! Naar de zolder dus ......  :lol:
#29
Voor deze zaak was met name het volgende van belang:
quote
2.2.1. De rechtbank heeft met juistheid overwogen dat het college zich terecht op het standpunt stelt dat de fietsenhandel van [appellant] is aan te merken als detailhandel die zich niet verdraagt met de bestemming \"Bebouwing voor agrarische doeleinden\". Daarbij is van belang dat [appellant] via het internet heren-, dames- en kinderfietsen aanbiedt met het doel deze rechtstreeks aan de consument te verkopen. Uit verschillende advertenties die zich onder de gedingstukken bevinden en die afkomstig zijn van internet, blijkt dat de winkel op gezette tijden en tevens op afspraak voor het publiek geopend is en dat bestelde fietsen op die momenten op het perceel kunnen worden uitgeprobeerd, afgehaald en betaald door de klant. Uit foto's die zich onder de gedingstukken bevinden blijkt verder dat [appellant] op het perceel een aanzienlijke voorraad fietsen aanhoudt welke in ieder geval deels ten verkoop uitgestald staat. Onder die omstandigheden kan het betoog van [appellant] dat hij uitsluitend handelt via internet en dat in het geheel geen sprake is van ruimtelijke uitstraling van zijn handelsactiviteiten op het perceel, niet worden gevolgd. Bovendien is voormelde opslag van fietsen ten behoeve van de verkoop aan particulieren in strijd met de bestemming. Het aanvullen van die voorraad vereist voorts dat ook periodiek fietsen moeten worden afgeleverd op het perceel.
unquote
Bron:
Raad van State, zaaknummer 201006526/1/H1, 13 april 2011

quote
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, wil nu in gesprek gaan met de landelijke overheid en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten omdat webwinkels in gemeentelijke bestemmingsplannen tussen wal en schip dreigen te vallen. "Zij zijn niet welkom in wijken, op bedrijfsterreinen of in het landelijk gebied. Ine en winkelstraat hebben ze niks te zoeken."

Volgens Jongen zouden webwinkels dezelfde vrije status moeten krijgen als fysiotherapeuten en huisartsen. "Binnen bepaalde grenzen moeten ze zich vrijelijk kunnen vestigen." Hij zegt dat voorkomen moet worden dat de uitspraak van de Raad van State gaat leiden tot een heksenjacht op de kleinere webwinkels en startups."
unquote
Bron: Webwereld.nl
#30
Het programma Mail. Echter, als het icoontje wordt aangevinkt, wordt het programma iCal (kalender) geopend en er wordt gelijk een alarm aangemaakt op de vervaldatum.

Ik kan je trouwens de iMac 27 (i7) van harte aanbevelen! \'t Is een BEEST.   :D
#31
Citaat van: Bert-JanZijn er Mac-ervaringen?

Met de iMac gaat het fantastisch. Ik ga zelf uit van Acumulus, maar heb het wel even getest in Mac. Werkt goed.

Lenny
#32
Ondergetekende gebruikt dit met groot genoegen. Voorheen gebruikte ik \' timewriter\' - een gratis programma voor 1 persoon max. Echter, dit werkt alleen op Windows. Sinds ik ben overgestapt op de iMac was ik dus op zoek en dit is een fantastische oplossing om meerdere dossiers naast elkaar geopend te hebben en te starten en stoppen zodra je met een klus begint (of pauzeert).
Ik ben FAN!
#34
Beste Ronald,

De IB aanslag hoort niet op een zakelijke balans thuis. Dit is nl. privé.
Als het bedrag van de zakelijke rekening is geïnd, is dat een privé opname.

Groet,
Lenny
#35
Offline -> niet online i.e. niet op afstand (hier: niet via een website). Bijvoorbeeld als er via een website iets wordt gekocht en er staan op die website ook algemene voorwaarden, kan de verkoper d.m.v. het laten aanvinken van een hokje de koper laten aangeven of hij die voorwaarden aanvaardt. Bij offline kan dat niet, dus is een speciale aanvaardingshandeling van de koper (of wederpartij) nodig indien wordt verwezen naar voorwaarden die op een website staan. Geadviseerd wordt dan ook om bij online contracteren (via websites) een aanvaardingsmogelijkheid in te bouwen en bij offline contracteren (niet via website maar d.m.v. aanbod en aanvaarding per e-mail of per post) de algemene voorwaarden bij de offerte mee te sturen.
#36
De regelgeving over het ter hand stellen van algemene voorwaarden is in nog geen half jaar tijd tweemaal gewijzigd. De tweede wijziging maakt de eerste wijziging in feite weer ongedaan. De onzekerheid die hierdoor voor dienstverrichters is ontstaan wordt nu opgehelderd. Dit is met name relevant voor ondernemers die diensten verrichten en die voor hun algemene voorwaarden liever verwijzen naar hun website dan de voorwaarden steeds aan de klant te overhandigen op papier of als elektronisch bestand .....

http://dirkzwagerieit.nl/2011/01/16/aanbieders-van-diensten-kunnen-algemene-voorwaarden-toch-niet-altijd-op-hun-website-plaatsen/
#37
Misschien kunt u aangeven wat het financieel belang van deze kwestie is? D.w.z. het totale bedrag in Euro. Het zou ook prettig zijn als u zou kunnen aangeven wat wél schriftelijk is afgesproken (en dan bedoel ik ook e-mail correspondentie), met name t.a.v. de sitebouw en de afbetalingsregeling. Ook is van belang of (en hoé) u bij uw offertes algemene voorwaarden hanteert. Ik ben een bedrijfsjuridisch adviseur en wil er wel een vrijblijvende blik op werpen om uw rechtspositie enigzins in te schatten. U kunt dat, als u wilt, ook via de PM-mail aangeven.
#38
Nieuwe functionaliteiten / Beetje druk
11 januari, 2011, 09:59:06
Als ik zie hoeveel je het afgelopen jaar al voor ons hebt gedaan, vaak ook tot in de kleine uurtjes, denk ik dat we met jou helemaal niets te klagen hebben. Maar, let op dat je jezelf niet voorbij holt! Gun jezelf ook de tijd om stil te staan en van het uitzicht te genieten.  :)
#39
Nieuwe functionaliteiten / Iphone Interface
13 december, 2010, 15:57:09
of eh, BlackBerry?  :lol:
#41
Of je neemt een jurist in de arm die géén abracadabra spreekt en die geen tarieven hanteert waar je hoogtevrees van krijgt...  ;)
#42
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
#43
Maar ....

Als de algemene voorwaarden worden meegezonden met de factuur, óf als op de factuur naar de algemene voorwaarden op internet wordt verwezen, ben je toch echt te laat. De algemene voorwaarden moeten \'ter hand gesteld\' worden vóór het totstandkomen van een overeenkomst. Dus al op of bij de offerte of (bij online shops) op het bestelformulier. Onder ter hand stellen wordt mede verstaan het ter beschikking stellen op internet, waarbij het verder van belang is dat het dan om internet gerelateerde diensten gaat (m.a.w. je weet zeker dat de klant/afnemer over internet beschikt). Is dit niet zeker, ga dan op safe en stuur de algemene voorwaarden met de offerte mee.
Uiteraard is het van belang (maar als juridisch consultant preek ik nu voor eigen parochie) dat de algemene voorwaarden geen schijnveiligheid bieden en dat deze zijn gecheckt op haalbaarheid.

groet, Lenny
#44
Zolang de \'papierwinkel\' nog een harde eis is van de fiscus, lijkt het mij (nog) niet zo nodig. Vooralsnog lijkt het mij alleen een \'nice to have\' maar geen \'absolute must\".

Groetjes,
Lenny
#45
Als je jouw back-office activiteiten net zó voortvarend aanpakt als de verbluffende hulpverlening en aandacht voor dit forum, komt dat zeker goed, Bert-Jan. Good-luck!
Lenny
#46
Voor wie het nog niet wist:

+++De grens waarboven u belasting moet betalen, wordt voor 2009 eenmalig verhoogd van € 43 naar € 50. Dit staat in een brief van minister De Jager aan de Tweede Kamer. Het aangifteprogramma rekent nog met het oude bedrag, maar bij uw belastingaanslag over 2009 houden wij rekening met de nieuwe grens van € 50. Hebt u al aangifte gedaan? Dan hoeft u dit niet opnieuw te doen. +++
Bron: site belastingdienst maart 2010.

Dus voor de IB\'ers met een fiscale partner: schuiven en verdelen tot die 50! Weer 7 euro in de knip - wie het kleine niet eert ......