Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Peter H. van Setten

#1
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
08 september, 2010, 20:57:09
Ik gebruik Twitter nu bijna een jaar.
Even afhankelijk van de aard van je bedrijf; maar als je bijvoorbeeld een website, of blog hebt, en je schrijft daar regelmatig iets over dingen die voor andere andernemers nuttig zijn dan gaat het dóórplaatsen van je blog (of een link) naar twitter heel eenvoudig.

Ik gebruik web-log voor mijn blog, als ik een artikel plaats, dat ik wil delen (nu bijvoorbeeld over hoe je een Begroting maakt voor volgend jaar) dan vink ik het \"twitter-vakje\" aan en meteen als mijn artikel wordt gepubliceerd, verschijnt er een tweet, die naar al je followers gaat. Verwacht er geen spectaculaire omzetstijging van.. t is meer delen van informatie. :) Maar.. je moet eerst zaaien wil je kunnen oogsten, toch? Suc6 met je bedrijf!
#2
Nieuws, wet- & regelgeving / meewerken van partner
08 september, 2010, 20:36:42
Citaat van: karademirBeste medeondernemers en acumuli,

Ik heb een vraagje. Ik ben een zzp-er en mijn partner werkt met mij mee.
Regelmatig betaal ik haar dan ook vanuit mijn ondernemersrekening. Hoe moet ik dit afboeken? Valt zij onder personeel? Zijn die kosten dan wel aftrekbaar?

Graag jullie advies.

Hier zijn een paar oplossingen mogelijk, afhankelijk van het partnerschap... Bijvoorbeeld, wonen jullie samen, op hetzelfde adres of niet, is er sprake van een geregistreerd partnerschap voor de belastingdienst ja of nee etc.

Als het werk van je partner gelijkwaardig is aan jouw eigen taak, kun je (afhankelijk van de winst die je verwacht) overwegen een VOF (Vennootschap Onder Firma) aan te gaan. In de overeenkomst die je daarvoor schriftelijk opstelt, kun je dan regelen, hoe de winst wordt verdeeld. Daarmee kun je de te betalen Inkomstenbelasting en Premieheffing beïnvloeden.

Om een goed advies over de mogelijkheden te kunnen geven is er dus wat meer informatie nodig. Ik geef je dat advies graag en als voor het antwoord niet heel veel tijd nodig is (< 1 uur) kost mijn advies je niets.

Als haar beloning wordt aangemerkt als Loon, zijn de kosten daarvan volledig aftrekbaar van je winst (of ze verhogen je verlies). Als je een zakelijke winstverdeling afspreekt, wordt jij voor jouw winstaandeel belast en je partner voor diens deel. Dus linksom of rechtsom, maar wat je je partner toebedeeld, het wordt in de belastingheffing betrokken.
#3
Dat is een mooie waardevolle toevoeging Bert-Jan!!

Even belastingcontrole? >> auditfile maken en naar de belastingdienst mailen.. vóórdat ze komen controleren. Dat gaat de belastingdienst tijd schelen ons gebruikers koffie (of thee natuurlijk). ;-)
#4
Vraag & aanbod / Noordelingen die Acumulus gebruiken
08 september, 2010, 20:21:50
Ik zoek Acumulus-gebruikers in Het Oldambt (Voorheen Gemeenten Winschoten, Scheemda en Reiderland) of in de regio, cq provincie Groningen.

Doel: kruisbestuiving, samen werken aan een beter ondernemersresultaat voor ons allemaal

Wat heb ik jou te bieden? >> kijk maar op http://www.petervansetten.web-log.nl
#5
\"de goeie grote klant\" niet aan durven pakken, omdat je je van hem afhankelijk voelt, is zo\'n voorbeeld.
De eerste facturen worden netjes en op tijd betaald, daarna lopen de betaaltermijnen op. Omdat de relatie zo goed is, durf je \"je beste klant\" er eigenlijk niet goed op aan te spreken.... anders loopt hij misschien weg en dan...?
Bijt door de zure appel heen en neem aktie.
Uiteraard begin je het gesprek beleefd, vervolgens vraag je ook beleefd: \"heb je mijn laatste factuur ontvangen?\" Zo ja, wanneer ga je hem betalen? Accepteer een termijn, in overleg, maar.. hou je aandacht scherp. Beter een betalende klant dan eentje die je alleen maar negatieve energie kost.
Lastig? Ja zeker in het begin. Maar als jij geen aktie neemt blijf je in de stress om de openstaande post...
Helaas hoort het erbij.
Beter geen klant, dan een niet betalende klant.
#6
Als je de moeite wilt nemen om naar mijn kantoor te komen [= ook huisadres] bied ik je een gratis eerste uur \"controlling\" aan. We kijken in dat uurtje samen naar de inrichting van je bedrijfsadministratie en lopen de laatse aangifte Inkomstenbelasting door. Daar komen altijd tips uit die de moeite waard zijn..

Op mijn blog kun je lezen wat het verschil tussen Accountant, Boekhouder en Controller is. Een controller is meer, denkt niet alleen vanuit boekhouden, maar vanuit \"wat is er nodig voor dit bedrijf\" en daar gaat het toch allemaal om.

Voor acumulus gebruikers geef ik op mijn toch al goedkope Quick Scan bedrijfsdoorlichting van €285 (ex btw) een eenmalige korting van €85. Voor 200 euri hebben we 4 uur om kritisch (maar altijd positief) naar de inrichting van je (bedrijfs)administratie en boekhouding te kijken.

Ook kan ik je op afstand van dienst zijn, tenslotte zijn er met de huidige digitale snelweg vele wegen die \"snel naar Rome\" leiden.. Hoe? dat vertel ik je graag via telefoon of email.

http://www.petervansetten.web-log.nl
#7
Daarnaast is het zo, dat de regering een aantal forse extra kostenaftrekken heeft toegestaan, zo mag je in 2009 en 2010 investeringen versneld afschrijven, tot 50% per jaar. Zo levert de aankoop van een dikke nieuwe computer of een dure printer, je sneller werken op èn investeringsaftrek èn vervroegde afschrijving, waarmee je het belastbaar inkomen fors omlaag kunt brengen...
#8
Je kunt in ieder geval een evenredig deel van de aan jou in rekening gebrachte BTW in vooraftrek brengen, uiteraard moet de factuur van de energieleverancier dan wèl op de naam van het bedrijf staan.
Als je dit in het verleden niet gedaan hebt - omdat je het niet wist - kun je ook nog zelf terugkomen op je aangifte van vorig jaar, door een gecorrigeerde (suppletie) aangigfte te doen, waarin je de gecorrigeerde btw-aftrek (verhoogd) alsnog aangeeft en dus terugvraagt.
#9
Daarnaast is het handig, om in je Algemene Voorwaarden (die kun je ook als ZZP-er goed gebruiken) condities op te nemen over invorderingskosten en verschuldigde rente...
Op mijn blog http://www.petervansetten.web-log.nl kun je daar een voorbeeld van vinden.