Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#1851
Zelfstandigen rijden zakelijke kilometers liever in hun privéauto om de kosten onder controle te houden. Dat blijkt uit een peiling van FNV Zelfstandigen.

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2442010/zzper-rijdt-priveauto-kosten-besparen.html
#1852
Er is hier een beetje verwarring over. Heb je wellicht een link naar de website van de belastingdienst?
#1853
Opnieuw zijn er diverse frauduleuze \'phishing-mails\' opgedoken, waarin ING-klanten gevraagd wordt om hun gegevens \'te verifiëren\' omdat de server van ING zouden zijn aangevallen door hackers.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=213&t=4305&p=11582#p11582
#1854
Wanneer je begint aan een project om HTML5-video op de iPad mogelijk te maken, werpen de obstakels zich snel op.

http://computerworld.nl/article/12620/de-ipad-is-de-nieuwe-ie6.html
#1855
Het is nu eenvoudiger om een investering aan te passen en de verschillende afschrijvingen op elkaar af te stemmen.

Klik in de boeking op het tabblad V&W of Activa en daarna op de nieuwe knop:

Hulpscherm om afschrijvingen opnieuw te berekenen.
#1856
Sterk punt.
#1857
Heb even gegoogled:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/investeringsregelingen/investeringsregelingen-03.html

Je dient een aanvraag in en tegelijkertijd verwerk je de regelingen in Acumulus.

Je mag de auto willekeurig afschrijven met maximaal 75% in het eerste jaar. Daarvoor zul je de boeking moeten aanpassen bij V&W en Activa.
Voorts mag je een extra fiscale aftrek invoeren (Bijzondere fiscale aftrek in Acumulus). Het is mij nog niet duidelijk welk percentage wanneer geldt: 13,5, 27 of 36%.

Zodra je de aanvraag doet, zul je wel meer info krijgen.

Karen zal hier, denk ik, wel dieper in duiken.  :D
#1858
Ik ga eens kijken.

Ik heb wel een eigenwijze opmerking vooraf. Nul-emissie klinkt erg goed, maar waar komt die stroom vandaan? Uit de centrale en die heeft wel emissie.  :(
#1859
Zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) in de Nederlandse ict-markt zijn niet te spreken over de marges die intermediairs opstrijken voor het koppelen aan opdrachtgevers. De rol van de intermediairs wordt niet positief beoordeeld, al is men vaak wel afhankelijk van dergelijke partijen om aan opdrachten te komen.

Read more: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3766615/1458016/zzper-vindt-marges-intermediair-te-hoog.html#ixzz1D0sSfLxx
#1860
Webwinkels moeten elektronische apparaten weer terugnemen als de klant ervan af wil. Dat geldt voor zowel kapotte als herbruikbare producten. De kosten die ze daarbij maken moeten ze zelf betalen.

http://webwereld.nl/nieuws/105614/nieuwe-recycle-regels-funest-voor-webwinkels.html#utm_source=front_current_1&utm_medium=website&utm_campaign=ww
#1861
De tijdelijke BTW-verlaging op arbeidskosten van 19 naar 6 procent is een groot succes, stelt Bouwend Nederland. Het leverde in ruim drie maanden 800 miljoen euro extra omzet op, goed voor 4.000 banen.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/1341/bouwend-nederland-verleng-verlaging-btw
#1862
Google\'s browser Chrome verstevigt zijn positie als derde browser ter wereld. Inmiddels is het de tien procent voorbij. Internet Explorer lijkt definitief onder de 60 procent te blijven.

http://webwereld.nl/nieuws/105580/chrome-passeert-10-procent-marktaandeel.html#utm_source=front_current_3&utm_medium=website&utm_campaign=ww
#1864
\"Een dienstverrichter die voor zijn algemene voorwaarden wil verwijzen naar zijn website zal, bij offline contracteren, hiervoor de uitdrukkelijke toestemming moeten vragen aan de wederpartij.\"


Bestaat er een definitie van offline contracteren?
#1865
Nieuwe functionaliteiten / kostensoort
23 januari, 2011, 13:43:41
Heel formeel gezien wellicht wel. Het is een pragmatische oplossing die zou kunnen werken.
#1866
De belangrijkste aanpassingen zijn:
– De balans en de winst-en-verliesrekening hebben een nieuwe indeling met minder (deel)rubrieken, die ook beter aansluit op de bedrijfsadministratie.
– U hoeft alleen nog fiscale boekwaarden in te vullen, en niet meer de commerciële.
– U hoeft minder te specificeren en er zijn veel minder toelichtingen.
– Voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (kia) hoeft u alleen het totaal van de investeringen in te vullen, in plaats van alle afzonderlijke investeringen.
– De agrarische rubrieken zijn uit de balans verwijderd en in een aparte specificatie opgenomen.
#1867
LegraCon wees mij erop dat bij een vordering vanaf 5000 euro wel een advocaat nodig is. Ik zei dat het helemaal niet nodig was om een advocaat in te schakelen.
#1868
Oops, inderdaad 1d.

Dankje!
#1869
Ik had je al een beetje gewaarschuwd dat het geven van zo\'n lijst eerder in jouw nadeel zou kunnen werken dan in jouw voordeel.

Je hebt te maken met een conflict waar beide partijen debet aan zijn omdat afspraken onvoldoende zijn vastgelegd. Je moet niet bang zijn voor een procedure. Het is maar de vraag of de klant dat zal doen, maar als deze dat doet, ga je gewoon zelf je verhaal vertellen. Stel je geen grote rechtszaal voor maar eerder een kamer.

Het is niet ongebruikelijk dat partijen de gang op worden gestuurd voor een zelfgevonden schikking. Als jij op de gang een voorstel doet en de klant gaat daar niet op in, dan vertel je dat aan de rechter. Niet willen meewerken aan een schikking wordt niet zo gewaardeerd door de rechter.
#1870
Nieuwe functionaliteiten / kostensoort
21 januari, 2011, 00:23:16
Wij beschouwen dit als reclame & advertenties maar dat is natuurlijk algemeen.

Je kunt hier wellicht het beste een kostenplaats aanmaken. Dan kun je ook altijd precies zien wat het heeft gekost.
#1871
Je hoeft geen advocaat in te schakelen, je mag ook jezelf verdedigen indien de klant dit voor de rechter brengt.

Ik zou het er op aan laten komen. Waarschijnlijk worden jullie dan door de rechter naar de gang gestuurd om zelf een schikking te vinden.
#1872
Ik wil de bijtelling voor het privé-gebruik van mijn bedrijfs-auto invoeren.

Het werkt nog niet door in de aangifte OB bij rubriek 5d. Misschien komt dat nog. :)
#1873
Indien je alle correspondentie nog hebt, kun je aantonen dat de klant akkoord ging met de toenmalige beschrijving van de site. De klant heeft op dat moment geen verduidelijking gevraagd.

Voorts heeft de klant na levering betaald, en bij het betalen geen op- of aanmerkingen gemaakt. Hiermee heeft de klant impliciet een akkoordverklaring gegeven.

Het lijkt er op dat de klant pas daarna bezwaren is gaan krijgen. Dat kan natuurlijk maar de vraag is in hoeverre dat jou verwijtbaar is. De klant is immers akkoord gegaan met de beschrijving en de levering.

Je hebt aangegeven dat de wijzigingen een NIEUWE opdracht betreffen en daar is de klant ook mee akkoord gegaan. Indien de klant van mening was dat er sprake was van een wanprestatie, zou deze:

- dat gemeld moeten hebben bij oplevering;
- de betaling uitgesteld hebben;
- niet akkoord gegaan zijn met een nieuwe opdracht.

Het opstellen van een detail-overzicht voor beide opdrachten doet - mijns inziens - niets af aan de geldigheid van de overeenkomsten die jullie zijn aangegaan en op basis waarvan. Het is de verantwoordelijkheid van beide partijen om daar vooraf voldoende duidelijkheid in te scheppen. Jullie zijn beide akkoord gegaan met de beschrijving zoals deze bestond.

De klant is volgens mij nu niet in de positie om de betaling afhankelijk te maken van een meer gedetailleerde beschrijving. De klant is akkoord gegaan met de extra werkzaamheden onder de vlag van een nieuwe opdracht.
Bovendien zou een meer gedetailleerde omschrijving alleen maar meer stof tot discussie kunnen geven. Je kunt natuurlijk wel een beschrijving geven van wat jij hebt gemaakt voor de eerste en de tweede opdracht.
#1874
Webkoppelingen / Magento import
18 januari, 2011, 14:15:24
Ik heb hier tot mijn spijt geen aandacht meer aan besteed.

Gezien de lange todo-lijst en de huidige drukte verwacht ik helaas niet dat daar snel verandering in komt.
#1876
Een factuur heeft twee data:

- de fiscale datum (eerste datum)
- de betaaldatum (tweede).

Je kunt in januari nog prima facturen een fiscale datum geven in 2010. Alleen als je al aangifte hebt gedaan voor BTW en IB is het lastiger.
#1877
Nieuwe functionaliteiten / Landbouwregeling 5,37%
15 januari, 2011, 13:40:43
Ik ben bang dat dit niet snel zal worden gerealiseerd.

Ontwikkeling in het algemeen ligt nu een beetje stil door gebruikersvragen.
#1878
Nieuwe functionaliteiten / Factuur opmaak
13 januari, 2011, 20:27:23
De factuur blijft een punt van aandacht. Daar valt qua opmaak inderdaad nog wel e.e.a. te verbeteren.
#1879
Ik begrijp de vraag en deze is in het verleden vaker gesteld. Voorlopig verwacht ik tot mijn spijt niet dat zal worden ingebouwd. Het is wel een goed idee maar er liggen andere prioriteiten. :|
#1880
Het nieuwe Europese systeem om btw uit het buitenland terug te vorderen werkt nog allesbehalve goed, stellen ondernemers in het Financieele Dagblad. Aanvragen raken zoek, IT-systemen haperen en de uitwisseling tussen de verschillende lidstaten verloopt uitermate moeizaam.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/1298/btw-teruggave-eu-loopt-nog-slecht
#1881
Nieuwe functionaliteiten / Beetje druk
11 januari, 2011, 12:38:04
Citaat van: LegraConAls ik zie hoeveel je het afgelopen jaar al voor ons hebt gedaan, vaak ook tot in de kleine uurtjes, denk ik dat we met jou helemaal niets te klagen hebben. Maar, let op dat je jezelf niet voorbij holt! Gun jezelf ook de tijd om stil te staan en van het uitzicht te genieten.
Daar zit veel wijsheid in.

Als ik \'s avonds achter mijn laptop naar Acumulus kijk en een beetje door de schermen klik, zie ik allemaal functies voor mij die er nog niet zijn.  :|

Af en toe dwing ik mijzelf om ook eens te kijken naar wat er allemaal wel is.
#1882
Nieuwe functionaliteiten / Beetje druk
10 januari, 2011, 20:03:58
Er is niets leuker dan nieuwe dingen maken.  :cool:

Op dit moment echter loopt mijn agenda snel vol met afspraken met mensen om het jaar af te sluiten e.d.

Als het zo door gaat, verwacht ik pas vanaf 1 april weer een beetje ruimte te hebben voor nieuwe functionaliteiten.  :(

Jullie mogen gerust voorstellen doen, maar wellicht is het beter om daar even mee te wachten.
#1883
Nieuwe functionaliteiten / Kostprijs
10 januari, 2011, 20:01:11
Klinkt doordacht maar ook ingewikkeld. Ik snap de vraag wel maar ik vermoed dat dit over het algemeen wellicht minder van belang wordt geacht.
#1884
Nieuwe functionaliteiten / Uren Registratie
10 januari, 2011, 19:25:50
Is een aardig idee. Ik heb echter op dit moment nog geen ruimte om er an te beginnen.
#1885
Nieuwe functionaliteiten / Adres selecteren
09 januari, 2011, 23:42:23
Ik heb nu iets gemaakt. Zie het knopje naast naam1.
#1886
Nieuwe functionaliteiten / Adres selecteren
09 januari, 2011, 13:02:43
Aardig idee.
#1887
Nieuwe functionaliteiten / kostensoort
07 januari, 2011, 21:09:40
Dat is een erg specifieke kostensoort. We proberen het lijstje zo algemeen mogelijk te houden.

Los van een aantal kostensoorten zoals autokosten, gemengde kosten en personeelkosten, is het over het algemeen niet belangrijk onder welke kostensoort je iets boekt. Het is meer voor jezelf.
#1889
Citaat van: voschristianIk ben dit jaar voor het eerst Acumulus gaan gebruiken en loop tegen een vraag aan hoe ik mijn ondernemers(eigen) vermogen van eind 2010 kan doorvoeren op de begin balans van 2011.
Ik wil dit niet doen met een prive opnamen va
Het eigen vermogen wordt niet expliciet overgenomen naar het volgende jaar. Het eigen vermogen wordt altijd berekend op basis van de andere elementen op de balans.
Citaat van: voschristianOok een vraag betreffende studiekosten.
Ik zie dat cursus kosten in Acumulus vallen onder beperkte aftrek, maar volgens mij zijn studie/cursus kosten niet persoons gebonden toch gewoon 100 procent aftrekbaar ? Ik zit in de IT en alle cursussen die ik doe zijn van puur belang om mijn onderneming voort te zetten. Toch ?
In het algemeen valt dit onder gemengde kosten maar je kunt prima een eigen standpunt innemen dat 100% aftrek billijk is. Je zult dat zelf moeten bepalen.
#1890
Nieuwe functionaliteiten / Factuur - abonnement
06 januari, 2011, 22:27:23
Deze functie is nog niet af. Het is een groot project.
#1891
Nieuws, wet- & regelgeving / Afsluiting 2010.
06 januari, 2011, 20:04:34
Ik ga er van uit dat je de aangifte doet met het programma dat je straks kunt downloaden van de website van de belastingdienst.

Je moet dan inloggen in het beveiligde gedeelte en daar heb je inlogcodes voor nodig. Als je die nog niet hebt, kun je die aanvragen.

Alles draait om het invullen van deze aangifte. Daar heb je zakelijke gegevens voor nodig die voornamelijk uit Acumulus komen en privegegevens over andere inkomsten en een hypotheek bijvoorbeeld.
#1892
Vraag & aanbod / Startkapitaal 2011
06 januari, 2011, 18:40:04
Die moet je apart invoeren als priveboeking op 01-01-2011
#1893
Vraag & aanbod / BV en VPB
06 januari, 2011, 14:13:46
VPB is niet aftrekbaar van de winst, daarom dient deze in Acumulus te worden geboekt als een priveboeking.
#1894
Je kunt kunt door de jaren heen bladeren bij het status-overzicht. Rechts onderaan is een knopje met de jaren.
#1895
Nieuws, wet- & regelgeving / NIEUWSBRIEF ACUMULUS
05 januari, 2011, 21:58:25
:D
#1896
Nieuws, wet- & regelgeving / NIEUWSBRIEF ACUMULUS
04 januari, 2011, 22:46:58
Sjaam en ik hebben een druk jaar achter de rug. We zijn tot enkele duizenden klanten gegroeid en dat bracht de nodige uitdagingen mee. Het hele facturatie-proces is nu geautomatiseerd.

Diezelfde abonnementen-facturatie wil ik inbouwen in Acumulus. Dit project vordert aardig maar blijkt telkens groter dan ik dacht.

Daar tussendoor fietsten talloze suggesties van jullie die ik soms zo goed vond, dat ik deze meteen inbouwde. Soms gaat het snel, soms duurt het langer. Soms komt er niets van.  :rolleyes:

Er is veel gebeurd vanaf begin 2008 toen Acumulus op de markt kwam. Toen we 50 klanten hadden, gingen we uit eten om het te vieren. Enkele weken geleden zaten we aan tafel bij de belastingdienst samen met Exact, Reeleezee, Twinfield en Davilex.  :cool:

We begonnen met 1 introductiecursus per twee maanden, nu gaan we naar twee per maand.

Groeien is mooi maar het moet wel beheersbaar blijven. De huidige servers kunnen de taaklast goed aan maar we zullen dit jaar waarschijnlijk toch moeten investeren om de groei voor te blijven.

We hebben goede steun van Karen die gelukkig veel vragen op dit forum voor haar rekening neemt.

Af en toe schrijf ik een column op het forum van de KvK. Ik sluit af met de laatste:

Probeer niet succesvol te worden
http://hallo.kvk.nl/hallo/ervaringen/hele_community/archief/2011/01/04/column-probeer-niet-succesvol-te-worden.aspx

Sjaam en ik zien uit naar een prettige samenwerking met jullie in dit bijzondere jaar.

Bert-Jan
#1897
Firefox is de meest gebruikte browser van Europa en laat Internet Explorer achter zich. Nederland blijft traditioneel trouw aan de browser van Microsoft.

http://webwereld.nl/nieuws/105277/firefox-meest-gebruikte-europese-browser.html#utm_source=front_current_head&utm_medium=website&utm_campaign=ww
#1898
Nieuwe functionaliteiten / Audit File
04 januari, 2011, 11:49:51
Ik ben al een tijdje bezig om een XML-auditfile te maken maar er kwamen belangrijkere zaken tussendoor.

Een auditfile kan handig zijn maar is niet noodzakelijk. Acumulus kan voldoende overzichten bieden om een controle goed mogelijk te maken.
#1899
De ZZP-markt laat verbetering zien. Terwijl bijna de helft van de hoogopgeleide ZZP'ers aangeeft volledig bezet te zijn met opdrachten, is ook het aantal opdrachten flink toegenomen.

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2414239/markt-zzpers-trekt.html
#1900
Nieuwe functionaliteiten / Factuur
03 januari, 2011, 23:05:34
OK.

Mag ik het op de lijst van nice to have zetten?