Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Maud de Vries

#1
In deze lijn zou ik zeggen: de kasten die ik gebruik om mijn klantendossiers op te bergen, kan ik aftrekken, omdat ze direct met het werk te maken hebben. Voor de verf op muren en tafel, die alleen voor de verhoging van de lol in de werkkamer dienen, trek ik alleen de btw af.
Is dit logisch?
#2
Citaat van: hksIk heb vanmorgen contact gehad met de servicedesk van iDEAL: er wordt inderdaad massaal opgezegd, zo begreep ik van een begripvolle mevrouw.

Blijft interessant: ik bel om te vragen hoe ik op kan zeggen, en ze vragen me niet waarom. Laat ons daar een les uit leren... ;-)

Wel jammer. Voor mij lonen de abonnementskosten niet, zoveel wordt er niet gebruik van gemaakt, maar nu zal het er zeker niet meer van worden ;-)
#3
Lijkt mij voldoende, als ik de vraag goed begrijp. Ik heb ongeveer 35 tekens nodig om in mijn map Facturen te komen, en dan nog de documentnaam van de factuur. Dat past binnen 200 tekens ;-)
#4
Als de nieuwe functie erin zit, zal ik hem best kunnen gebruiken, maar zo heel veel (e-)facturen krijg ik nou ook weer niet. Voor mij is het meer een aardigheidje dan noodzaak, en als ik ervoor zou moeten betalen, zou ik dat wrs niet doen.  

Mij zou je net zoveel of meer plezier doen als ik alleen een link kon toevoegen naar het bestand, dat ik dan lokaal opsla. Scheelt toch 3 x klikken ;-)

Elders zeg je over een bepaald aantal mb\'s gratis, en daarboven betalen. Hoeveel facturen gaan er ongeveer in 1 Mb?
#5
Hoi Bert-Jan,
Is het mogelijk om in het scherm Saldo-overzicht, in het lijstje rekeningnummers ook de Rekening buiten Acumulus toe te voegen?
#6
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
01 maart, 2010, 21:35:12
Citaat van: Joel PlasIk heb mijn briefpapier als pdf opgeslagen, vervolgens download ik een factuur in pdf formaat, en via Adobe Acrobat kun je een backgroundbestand (pdf, jpg, e.d.)  aan een pdf toewijzen (Document --> Background --> Add/Replace). Dit kun je ook opslaan als setting, zodat je met 2 muiskliks je eigen briefpapier aan een Acumulus factuur kan toevoegen.
Joel, hartstikke bedankt voor deze uitleg. Werkt perfect, met de backgroundfile.
#7
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
28 februari, 2010, 21:23:34
Ik ben nu met de proefversie van Acrobat aan het experimenteren, en ik vind het erg handig. Erg cool om én mijn huisstijl én een iDeallink en e-facturen te hebben.
Als iemand anders jouw suggestie gaat uitproberen, hoor ik het graag!
#8
Voor mijn relaties organiseer ik as woensdag 3 maart een sneak preview van een bijzondere documentaire over reclame, reclamemakers en creativiteit: Art & Copy. De film is nog niet eerder vertoond in Nederland.
Ik stel graag mede-Acumulusfans in de gelegenheid om hierbij te zijn. Mail me dan even op naardefilm@charta.nl, voor het aantal kaarten dat je wilt, en zet er ff bij dat je van dit forum komt.
Meer info en programma, en een trailer van de film: //artcopyamsterdam.wordpress.com
#9
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
28 februari, 2010, 00:32:02
Misschien kan Twitter erbij in het Forumprofiel? Daar zag ik wel andere social networks staan, die ik allemaal niet gebruik. Maar Twitter wel. Ondertussen kunnen twitteraars wellicht in dit lijntje hun twitternaam posten? ik ben @maudcharta
#10
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
26 februari, 2010, 16:06:41
Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: maudBert-Jan, enig zicht of de mogelijkheid om een backgroundbestand aan het pdf-maken er aan zit te komen? Anders ga ik serieus overwegen om daar Adobe voor aan te schaffen.
Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken maar daar gaat veel tijd in zitten.

Aha, ik begrijp: het is dus niet een kwestie van in de Acumulus-pdf-conversie een extra achtergronddocumentje opnemen, dat wij dan zelf als pdf hebben geüpload van onze sjablonen. Nou ja, dan ga ik het met Acrobat proberen. Ik heb al uitgerekend: na 613 facturen heb ik het eruit ;-) LOL
#11
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
26 februari, 2010, 15:19:20
CiteerIk heb mijn briefpapier als pdf opgeslagen, vervolgens download ik een factuur in pdf formaat, en via Adobe Acrobat kun je een backgroundbestand (pdf, jpg, e.d.)  aan een pdf toewijzen (Document --> Background --> Add/Replace). Dit kun je ook opslaan als setting, zodat je met 2 muiskliks je eigen briefpapier aan een Acumulus factuur kan toevoegen.

Maar als dit gelijk vanuit Acumulus zou kunnen, zou het wel ideaal zijn. Dus wellicht niet 2 afbeeldingen in header en footer maar gewoon 1 briefpapier-bestand...

Wow, dat is natuurlijk een ideale oplossing. Kan ik mijn mooie nieuwe huisstijl tenminste gebruiken. Ik heb alleen de gratis Reader, heb meteen gecheckt, maar daar zit het niet in (of kon ik het niet vinden). Heb ik de gewone Adobe Acrobat hiervoor nodig, of de Pro-versie, weten jullie dat misschien?

Bert-Jan, enig zicht of de mogelijkheid om een backgroundbestand aan het pdf-maken er aan zit te komen? Anders ga ik serieus overwegen om daar Adobe voor aan te schaffen.

PS Voor de Proversie is een free trial beschikbaar. Voor wie hier ook mee wil experimenteren.
#12
Nieuwe functionaliteiten / Verlanglijstje
26 februari, 2010, 00:19:09
Dat ga ik doen, maar dat wordt volgende week, okay?
#13
Nieuwe functionaliteiten / Verlanglijstje
25 februari, 2010, 12:57:24
Ja maar, maandag wordt mijn bedrijf 9 en bij een verjaardag mag toch ook een verlanglijstje? ;-)

Dank alweer.
Plus:
- bij Outlook: ik vind het helemaal niet erg om Excel als tussenstation te gebruiken, en vandaar in Acumulus te importeren. Het gaat me niet per se om Outlook.
Niettemin: je kan exporteren naar .pst, dat is het Outlookformaat, maar ook naar: kommagescheiden, tabgescheiden, in dos- en windows-variant. Weet jij dan genoeg?

En bij de productcatalogus schrijf je:
Waarom gebruik je niet een standaardproduct zonder datum en voeg je deze nog even toe als je de factuurmaakt?
> Omdat ik niet verzonnen had dat ik mocht typen in een \'standaard\'veld. Gewoon niet eens geprobeerd. Nu wel. En dus opgelost.
#14
Nieuwe functionaliteiten / Verlanglijstje
24 februari, 2010, 14:30:47
Nu ik me al een beetje ingewerkt voel in Acumulus, kom ik nog wat kleinigheden tegen. Ik meld ze maar even, bij wijze van verlanglijst.
- Als ik vanuit factuurscherm een nieuwe relatie aan moet maken, en ik kom terug in het factuurscherm, moet ik aslnog de net aangemaakte relatie opzoeken. Zou handig zijn als die default geselecteerd staat.
- Ik zou heel graag de voetregel in de pdf-factuur linkslijnend willen, ipv gecentreerd
- Ik gebruik Outlook contactpersonen. Ik weet dat ik de Acumulus-relaties naar Excel kan exporteren, maar ik zou liever vanuit Excel in Acumulus importeren. Nu moet ik mijn adressenbestand op twee plekken bijhouden.
- Ik kan bij factuurinstellingen de kopregel van \'Product\' veranderen, maar zou dat ook graag met de andere kopjes in die regel willen doen.
- Ik kan de \'productcatalogus\' niet optimaal gebruiken, omdat ik als dienstenleveraar de datum van de dienstverlening moet vermelden. Dus : Adviesgesprek 24 februari 2010. Nu moet ik 365 producten aanmaken. ;-)
Het allermooiste zou zijn als ik in veld \'aantal\' de datum zou kunnen invullen, en dat Acumulus een ingevulde datum dan herkent als aantal=1
Aiii. Wat is een mens snel verwend ;-)
Groet, Maud
#15
Errug handig.
#16
Nieuwe functionaliteiten / Het nadeel van innovatie
14 februari, 2010, 20:54:35
Citaat van: hksThymer?
http://www.thymer.nl/ Een online to do-lijst, ook al zo geweldig. Gemakkelijk en logisch. Vooral voor de taakinvoer. Als je gaat kijken, ben ik benieuwd of jij ook de overeenkomst ziet met Acumulus. Ook goed doordacht, ook ontzettend gemakkelijk in het gebruik, en ook de functies die je het meest gebruikt, het gemakkelijkst te bedienen.
#17
Nieuwe functionaliteiten / Het nadeel van innovatie
14 februari, 2010, 13:39:16
Ik maakte mij ook al zorgen. Ik wilde 2010 uitroepen tot het Jaar van de Inefficiëntie, maar hoe passen Acumulus en Thymer (ook zo\'n prachtig programma) daar dan in?
#18
Maar waar beleef je tegenwoordig nog zoveel plezier aan 75 cent? :-)
#19
Heb het aangepast, en net een factuur-to-self gestuurd, en betaald met de link. Ik vind dit echt cool!
#20
Aaah! In  Acumulus moet ik dat veranderen. Natuurlijk! Ik zocht op het iDeal-dashboard. Nu snap ik het weer.
Dank Bert-Jan.
#21
Oooooooh, ik heb te vroeg gejuicht. Nu heb ik Ideal op activeren gezet, en een rekening met link verstuurd. Ontvanger kan niet betalen, blijkt dat iDeal nog in de modus ING-test staat. Maar ik kan helemaal niet meer vinden waar ik dat op ING-Productie moet zetten. Iemand een hint?
#22
Citaat van: maudDank! Ik geloof dat ik em net een minuut geleden aan de praat heb. Ik kom over een kwartiertje terug ;-)

Ja hoor! Alle tests doorlopen. Ik ben blij!
#23
Dank! Ik geloof dat ik em net een minuut geleden aan de praat heb. Ik kom over een kwartiertje terug ;-)
#24
Hoi,
Ik probeer Ideal te testen. Van Ac. heb ik een testaccount, van Ideal ook in de testfase.
Ik ben errug onder de indruk van Ac, maar wil wel graag weten of ik er Ideal werkend in krijg, voordat ik het koop. Dat is me nog niet gelukt. Kan het zijn dat het met een testaccount van Ac helemaal niet kan? Weet een van jullie dat?

Edit: PS Ik krijg steeds een foutmelding dat de hash code niet klopt.