Beste Wouter,
Wanneer je automatische afschrijvingen gebruikt, gelden er (gelukkig) wat minder vereisten:
Bij gebruik van automatische afschrijvingen van rekeningen van uw afnemers, kunt u de afrekening van de bank als factuur beschouwen. Daarin moet wel vermeld zijn:
de datum waarop de afschrijving plaatsvond
de naam van uw bedrijf
een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
het btw-bedrag of gegevens aan de hand waarvan dit berekend kan worden, zoals het totaalbedrag en het btw-tarief
Bron: site Belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/verplichte_gegevens_factuur/aangepaste_regels_facturen/u_gebruikt_automatische_afschrijvingen
Vriendelijke groeten,
Paul den Ronden
Wanneer je automatische afschrijvingen gebruikt, gelden er (gelukkig) wat minder vereisten:
Bij gebruik van automatische afschrijvingen van rekeningen van uw afnemers, kunt u de afrekening van de bank als factuur beschouwen. Daarin moet wel vermeld zijn:
de datum waarop de afschrijving plaatsvond
de naam van uw bedrijf
een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
het btw-bedrag of gegevens aan de hand waarvan dit berekend kan worden, zoals het totaalbedrag en het btw-tarief
Bron: site Belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/verplichte_gegevens_factuur/aangepaste_regels_facturen/u_gebruikt_automatische_afschrijvingen
Vriendelijke groeten,
Paul den Ronden