Thnx!  
				
			 
				Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menu 
				 Dank voor je hulp!
 Dank voor je hulp!
				 
				 
				 ). In 2019 - tijdens het in elkaar zetten van de computer - bleek echter dat mijn man het verkeerde type videokaart voor de computer had besteld. Hij heeft met de leverancier gebeld en heeft de videokaart mogen retourneren en een andere videokaart besteld. Hij kreeg een nieuwe factuur waarop het bedrag van de ene videokaart volledig gecrediteerd is (een bedrag van zo'n € 700) en de andere videokaart gefactureerd is (een bedrag van zo'n € 800). Uiteraard stond op deze factuur alleen het crediteren en factureren van de videokaart en dus niet meer alle andere losse computeronderdelen die mijn man eerder al had besteld. En dit is het punt waarop ik vastloop. Hoe boek ik deze factuur/creditnota nu correct? Het bedrag dat als overlopende activa op de balans in 2018 staat, is dus niet juist doordat hij uiteindelijk een net iets duurdere videokaart heeft gekocht en ook het bedrag dat als investering is geboekt, klopt dus niet meer. Hoe pas ik dit overal correct aan, dus voor de balans 2018, maar ook voor de investering die nu dus iets hoger uitpakt, terwijl ik nu dus niet één volledige factuur meer heb? Hoe doe ik dat nu ik twee facturen heb die bij elkaar horen; de eerste factuur met het totaalbedrag van alle computeronderdelen en de tweede factuur met de facturatie/creditatie van de videokaart?
). In 2019 - tijdens het in elkaar zetten van de computer - bleek echter dat mijn man het verkeerde type videokaart voor de computer had besteld. Hij heeft met de leverancier gebeld en heeft de videokaart mogen retourneren en een andere videokaart besteld. Hij kreeg een nieuwe factuur waarop het bedrag van de ene videokaart volledig gecrediteerd is (een bedrag van zo'n € 700) en de andere videokaart gefactureerd is (een bedrag van zo'n € 800). Uiteraard stond op deze factuur alleen het crediteren en factureren van de videokaart en dus niet meer alle andere losse computeronderdelen die mijn man eerder al had besteld. En dit is het punt waarop ik vastloop. Hoe boek ik deze factuur/creditnota nu correct? Het bedrag dat als overlopende activa op de balans in 2018 staat, is dus niet juist doordat hij uiteindelijk een net iets duurdere videokaart heeft gekocht en ook het bedrag dat als investering is geboekt, klopt dus niet meer. Hoe pas ik dit overal correct aan, dus voor de balans 2018, maar ook voor de investering die nu dus iets hoger uitpakt, terwijl ik nu dus niet één volledige factuur meer heb? Hoe doe ik dat nu ik twee facturen heb die bij elkaar horen; de eerste factuur met het totaalbedrag van alle computeronderdelen en de tweede factuur met de facturatie/creditatie van de videokaart?