Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - laconexion

#1
Bedankt voor de info!
#2
Okay dus vandaar dat er wel verschil tussen BTW-vrij en 0 % als ik zelf een factuur verzend? Een tijd geleden werd me namelijk verteld dat: "Voor Diensten aan een ondernemer buiten EU kies je voor BTW vrij en niet voor BTW 0%)". Zie: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,5826.0.html

Wat is hier dan het verschil?

#3
Om in te haken op de optie "Je kunt ook tabblad #3 van de relatie configureren".
Moeten we deze dan op 0% of op BTW-vrij zetten en wat is nou eigenlijk het verschil?
#4
Dat is helemaal duidelijk, (denk ik hahaha). Ik ga er vanavond weer eens even voor zitten maar ik denk nu dat het wel goed komt!
Ontzettend bedankt!
Groetjes,
Fernando
#5
Dag Annalies,

Ontzettend voor je antwoord. dus een uitgaande factuur maken met dezelfde cijfers. Klinkt op zich niet moeilijk maar...
De cijfers op de ontvangen creditfactuur zijn negatief (zowel subtotaal en BTW als totaal). Kan ik dat negeren en gewoon met positieve cijfers werken? Ik heb ergens gelezen dat ik eerst een inkoopfactuur moet boeken met deze stappen maar dat was wel in een ander systeem (moneybird)

Binnen MoneyBird moet je een inkomende creditfactuur toevoegen aan de inkoopfacturen a.h.v. een nieuwe factuur aan te maken en het negatieve bedrag in te vullen op de factuurregels.
Een hokje "Deze creditfactuur bevat inkomsten die onder omzet vallen" moet aangevinkt worden.
Vervolgens krijg je de mogelijkheid om de factuur als omzet mee te nemen in je administratie. Eventueel kun je ook een omzet categorie selecteren voor de factuur.
Na het opslaan zal de creditfactuur in je administratie meegenomen worden als inkomsten. In de resultatenrekening staat hij dus onder 'Omzet' en bij de BTW aangifte wordt hij meegenomen bij de leveringen en diensten.

Sorry dat ik hier nu kom met informatie van een ander systeem. Misschien is het niet relevant maar ik zou het graag zeker willen weten.

Groetjes en bedankt voor je geduld,
Fernando
#6
Goedemorgen allemaal,
Ik heb een klant die elke 2 weken de door mij geleverde diensten betaald a.h.v. creditfacturen. Zij maken dus gebruik van het zogenaamde self-billing systeem.
Kan iemand me stap voor stap van begin tot eind uitleggen hoe een dergelijke factuur verwerkt kan worden in Acumulus?

Waarschuwing: Ik ben zeer groen :blank: dus totaal geen ervaring met boekhouden en Acumulus want ben net begonnen. Dus als iemand me kan uitleggen hoe bovenstaande werkt of kan verwijzen naar een handleiding zou ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt!
Fernando