Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Geert de Bock

#1
Goedemorgen allen,

zo nu en dan doet een klant een bestelling met toepassing van een waardebon die een gedeeltelijke korting geeft in het winkelwagentje.

Op de orderbevestiging die door WooCommerce verzonden wordt, staat de korting keurig vermeld (zie bijlage).

Op de factuur die verzonden wordt vanuit Acumulus, staat de korting ook vermeld maar dan zonder bedrag en is het kortingsbedrag van het product afgetrokken (zie bijlage 2).

Bestaat er een mogelijkheid om de berekening in Acumulus net zo opgesteld te krijgen als in WooCommerce? Dus, waarbij het product met zijn originele prijs wordt aagegeven en de korting niet op "0"?

Dank en groeten

Geert
#2
Inderdaad verstuur ik de factuur vanuit Acumulus.

Ik begrijp je toelichting op  de administratieve kan van de zaak. En ook dat je het proces in Acumulus daarop moet afstemmen.

Wat ik niet begrijp is dat Woocommerce kennelijk een signaal krijgt de status te wijzigen als ik in Mollie een retourbetaling doe.

Of heeft Acumulus daar helemaal niets mee te maken en doet de Mollie plugin dat?



#3
Hoi,
een bestelling zet ik in Woocommerce op "afgerond" voor verzending naar Acumulus . Daar handel ik de zaak af en verzend de factuur en zo. Nou neemt de klant contact op om de bestelling te wijzigen : het moet toch een ander artikel worden en dat leidt tot een terugbetaling. Als ik er voor kies om de retourbetaling via Mollie te doen, dan wijzigt (pas na enige tijd) de status van de bestelling in Woocommerce weer in "in de wacht". Met als gevolg dat een klant weer een bestelbevestiging krijgt als ik de status weer terugzet op "afgerond".

Dit is één voorbeeld maar het gebeurt vaker op (voor mij) geheimzinnige wijze dat de status teruggezet wordt.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Is er een derde plugin die de zaak verstoort? Of zit het tussen Woocommerce en Acumulus?

Groeten

Geert
#4
Dank voor je antwoord.

Ik die het nu zoals je beschrijft : inloggen op Acumulus met mijn hoofdaccount en de plugin draait op het tweede account. En behalve die foutmelding 553, blijkt er dus wel een probleem te zijn want ik zie nu net dat de plugin tóch een probleem meldt : Fout 401: Error - Unauthorized - Authentication failed for provided credentials. 185.104.29.62. (UAEFAIL01), dus het tweede account werkt niet voor de plugin?

Een service desk, heeft Acumulus die dan? Alle links over support die ik kan vinden  wijzen naar Siel.

Of gaat dat via het forum ? Zo ja, dan bij deze het verzoek om support aan Bert-Jan Wiegeraad svp.

Groeten
Geert

#5
Hallo Erwin,

kun je nog even kijken naar bijlage en me alsjeblieft uitleggen wat ik moet doen? Deze melding krijg ik na een doorzetten van een bestelling vanuit de plugin naar Acumulus met mijn hoofdaccount (die ik niet kan wijzigen). Ik spreek engels dus ik begrijp dat ik gebruik maak van een afgekeurde rol en dat ik het beste in het account dat ik gebruik naar een nieuwe rol van het juiste type verwissel (API-gebruiker, neem ik aan?) of een nieuwe gebruiker aanmaak.

Als ik de bestaande rol probeer te wijzigen naar API-gebruiker, dan krijg ik de mededeling dat de inlognaam reeds in gebruik is (zie bijlage). Als ik de inlognaam en het wachtwoord of één van tweeën wijzig, dan kan ik niet meer inloggen in Acumulus. Ik kom er dus niet uit en krijg wel steeds deze foutmelding.

Inmiddels draait de plugin op een nieuwe gebruiker met het API-gebruikertype, dus daar nu geen foutmeldingen meer.

Graag je hulp.

Groeten
Geert

#6
 Ook emails met meldingen, nu en gisteren :

553 - Warning: You are using a deprecated user role to connect to the Acumulus API. Please add another user with an API-compliant role or change the role for the current user. - XUPR7NEC8

401 - Error - Unauthorized - Authentication failed for provided credentials. 185.104.29.62. - UAEFAIL01
#7
Ik ben erg onhandig in dit soort zaken, dus bij mij ging het in beiden mis. In zoverre dat ik in Acumulus last had met het wijzigen van de rol en later ook met de nieuwe gebruiker. Bovendien bleef ik foutmeldingen houden in de plugin. Ik weet dus niet waar het fout gaat en wat ik nu als eerste moet doen.
#8
Beste mensen,

ik zag in admin van wordpress bij de webshopkoppeling de mededeling dat mijn beheerderaccount verouderd is en dat ik beter verander naar een API account. Dat heb ik gedaan door mijn bestaande beheeraccount in de web-acumulus te wijzigen naar API-beheerder. Toen kwam de mededeling in de webshopkoppeling dat ik beter geen API-beheerderaccount gebruik maar een API-gebruikeraccount. Dat heb ik geprobeerd te wijzigen in de web-acumulus maar dat lukte niet. Toen geprobeerd om een nieuw account te maken met API-gebruikers bevoegdheden. Dat lukte ook niet omdat er iets misging met bevoegdheden.

Graag advies over wat te doen.
#9
Is zeer handig. Het is prettig om vanuit Woo direct de factuur te kunnen openen tijdens het afhandelen van een bestelling.

Nóg handiger zou zijn om daar ook de pakbon in Word toegankelijk te maken, zodat ik die kan wijzigen en daarvoor niet meer Acumulus apart hoef te openen.

Groeten en bedankt.

Geert
#10
Webkoppelingen / Re: Woocommerce en aanhef
24 februari, 2017, 10:02:33
En dat was dus de verwarring bij mij. Je moet op twee plaatsen de wijziging aanbrengen, niet alleen in het factuursjabloon op Acumulus maar ook in de instellingen op Wordpress. Ik heb steeds alleen aan de sjabloonzijde wijzigingen aangebracht.

Tja, al doende leert men. Gelukkig heb ik meer verstand van leem.

Dank aan Erwin.
#11
Webkoppelingen / Re: Woocommerce en aanhef
21 februari, 2017, 14:45:41
Ik weet niet waar het misgaat bij mij, maar nu krijg ik : "Beste [billing_first_name|shipping_first_name|billing_last_name]".

Is er iets aan te doen of gewoon niet?
#12
Webkoppelingen / Re: Woocommerce en aanhef
20 februari, 2017, 14:14:54
Dat kan ik goed volgen!!

Ik gebruik inderdaad Woocommerce.

Ik ga met [billing_first_name|shipping_first_name|billing_last_name] aan de slag.

Dank je!

Geert
#13
Webkoppelingen / Re: Woocommerce en aanhef
20 februari, 2017, 10:03:44
Beste Erwin,

excuses, maar ik kan het niet goed (genoeg) volgen. Ik heb meer aan jip en janneketaal dan aan vakkundig jargon.

Ik heb de [#billing_first_name] vervangen door [billing_first_name] met een gelijkblijvend resultaat. Geen, dus.

Ik zou denken, dan moet ik een snelle deactivate gevolgd door een activate doen. Toch? Maar ik heb alleen geen idee wat dat betekent.

Ik hoop dat je nogmaals een poging wilt doen het me uit te leggen. Heb meelij met een terzake onkundige........

Hartelijke groet,

Geert

#14
Webkoppelingen / Re: Woocommerce en aanhef
17 februari, 2017, 14:30:36
Bij werkt hij niet meer sinds de update.

Ik krijg nu : "Beste [#billing_first_name],".

Gauw teruggewijzigd in [aanhef]. Kreeg ik eerst : "Beste Geachte mevrouw/heer,". Ook "Beste" weggehaald. :|

Het functioneert wel, maar liever had ik de aanhef met de voornaam. Zeker omdat ik in de rest van het berichtje mijn klanten tutoyeer.

Is daar nog iets aan te doen?

Groeten

Geert

#15
Feitelijk gedrag : een factuur wordt niet automatisch verzonden bij een betaling via Paypal. De status in Woocommerce staat op "in behandeling". Hij wordt wel automatisch geboekt in Acumulus.

Laatste update : ook geen verzending factuur bij betaling via Ideal.

Instelling voor verzending in screenshot bijgevoegd.

Ook logs van verzendingen naar Acumulus beschikbaar.
#16
Een aanvullende vraag waarvan ik het vermoeden heb, dat het antwoord ook in dit topic thuis hoort :

een factuur wordt niet automatisch verzonden bij een betaling via Paypal. De status in Woocommerce staat op "in behandeling". Hij wordt wel automatisch geboekt in Acumulus.

Zit dat ook in de koppeling of is het wat anders?

Dank en groet.

Geert
#17
Ok, dank voor je snelle reactie!!

Even als newbee : wat is een ticket en hoe maak ik die aan?

Of bedoel je gewoon replyen met bijlagen?

Groeten

Geert

PS : heb je inmiddels op support(at)burorader.com gemaild.
#18
Beste mensen,

ik gebruik koppeling Woocommerce-Acumulus en zou graag twee verschillende factuursjablonen willen gebruiken :



  • Eén voor klanten die direct afrekenen (bijv. via Ideal) en dus betaald hebben en waarvan de bestelstatus in Woocommerce op "in behandeling" komt te staan.

  • Eén voor klanten die een overboeking willen doen en die dus niet betaald hebben. De bestelstatus in Woocommerce is dan "in de wacht". In deze sjabloon staat de extra mededeling dat de producten worden verzonden zodra de betaling is ontvangen.

In de plugin heb ik ingesteld dat de factuur verzonden wordt bij de bestelstatussen : "wacht op betaling", "in de wacht", "in behandeling", "afgerond" en "terugbetaald".

Ook heb ik ingesteld dat als er niet is betaald, daar de ene sjabloon voor wordt gebruikt. En bij wel betaald, wordt de andere sjabloon gebruikt.

Ik heb de factuursjablonen beide op "actief" staan en heb ze geen volgnummer gegeven.

Het resultaat is dat er in alle situaties slechts één factuursjabloon wordt gebruikt en het onderscheid "betaald" en "niet betaald" niet wordt gemaakt.

Mijn vraag : heb ik iets niet goed ingesteld of ben ik wat vergeten?

Graag jullie reactie.

Groeten

Geert
#19
Ik heb de instinker gevonden : ik heb onder Woocommerce de link Acumulus aangeklikt en dan krijg je dit scherm.

Ik moet naar Acumulus onder Instellingen Admin toe.

Nu kan ik verder.
#20
Zojuist gedownload en geïnstalleerd in Wordpress.
Volgens instructie naar Instellingen | Acumulus gegaan in Wordpress.
Daar als eerste op een formulier gestuit met de titel : "Batchgewijs verzenden van facturen naar Acumulus".
Wel of niet invullen en verzenden heeft geen zin, ik blijf op het formulier. Het stopt daar, lijkt het.
Ik kom niet toe aan het invullen van de gegevens van mijn Acumulus-account.

Ik wil wel graag verder! Hoe kom ik verder?

Graag hulp!