Ja maar met b2b ben je dus gewoon duurder als je dezelfde prijzen aanhoudt. Of mag de koper dan wel btw terugvorderen? Vind het erg onduidelijk.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menuCitaat van: Patrick op 12 september, 2018, 19:28:05Maar dan zou ik ene feature request indienen voor UBL import, want het maakt het niet uit waar de UBL vandaan komt Scan-app of een leverancier die 'm mailt.
Ik ben het erover eens dat je moet delen wat je dwars zit. Dit zit mij dwars haha. Maar om ervoor weg te gaan doe ik ook niet. Je vindt nergens zo'n uitgebreid pakket als Acumulus. (Voor zo weinig geld) Maar ik zie heel vaak voorbij komen dat mensen UBL willen importeren. Dit is de toekomst lees ik al veel op het forum. Mocht ubl worden doorgevoerd is het hele probleem opgelost. Veel Acunulus gebruikers kunnen dan zelf kiezen welke scan app ze willen gebruiken en kunnen dat dan met ubl importeren. Iedereen blij en toekomst bestendig want steeds meer bedrijven sturen al een ubl factuur mee.
Citaat van: raroos op 12 september, 2018, 16:15:01Ik begin redelijk gelijk. Ik lees iedere week (of paar weken) de bank export. Ik ben relatief veel tijd kwijt met interne overboekingen (van alle facturen die zijn betaald zet ik direct BTW op aparte spaarrekening en 33% voor de IB op een andere rekening, helaas herkent Acumulus die interne overboekingen nog niet automatisch, dus voor betaalde facturen moet ik sowieso 2 extra boekingen maken). Betaalde facturen zijn met een klikje weg, prive opnames 2 klikjes.
Misschien heb ik dan de verkeerde werkwijze.
Nu importeer ik credit card, en mijn bankafschrift.
Dan ga ik ze dus na lopen en voor elke transactie moet ik dus de bon gaan zoeken, zover ik weet moet ik toch een bon hebben? Ik moet deze bon dan in Evernote van te behandelen naar behandeld zetten. Daarna ook de boeking verwerken. Mocht de belastingdienst ooit komen controleren dan kan ik alle bonnen , die in een bak zitten voor een jaar gaan koppelen aan een transactie, ik hoop dus dat ze maar niet komen.
CiteerWaarom kan ik niet gewoon een bon of factuur naar Acumulus sturen, of foto maken met een app, zodat ze altijd gewoon in het systeem zitten? Waarom kan Acumulus dan niet proberen velden automatisch in te vullen op basis van OCR? En al een voorstel doen voor een koppeling met een bank of credit card transactie?Keuze van de maker... en keuze van de gebruiker. Ik wil wel alles in Acumulus hebben, maar ook in mijn eigen omgeving. Als je een foto maakt en direct in Acumulus schrijft, moet ik weer extra handelingen verrichten om ze in mijn eigen omgeving te zetten. Ik zou er juist meer aan hebben als de file-uploader drag'n'drop zou ondersteunen i.p.v. bladeren. En je hoeft het niet te koppelen. laat alle inkomende facturen op Dropbox / andere drive staan en dat is ook goed.
CiteerKeuzes van de maker. Ik heb Acumulus eigenlijk altijd open staan, zie het snel genoeg staan. Wat ik dan weer vervelend vind is dat achter openstaand crediteuren (bij mij dus altijd 0) het bedrag in het rood staat, schrik ik toch steeds heel even... Ja, een scheduler voor bepaalde signaleringen zou handig zijn. Er draait iets want er zijn ook herhalende facturen mogelijk. Misschien niet voldoende aangevraagd? Aan de andere kant, hoeveel facturen heb je open staan? En hoe vaak wil je dan een reminder? Ik zit er ook niet op te wachten om dagelijks een mail te krijgen dat die ene factuur nog steeds niet is betaald (wat ik weet, want nog in discussie). En de 1 wil het na 7 dagen over datum, de ander na 14. De 1 wil het elke maandagochtend, de ander elke vrijdagmiddag. Een deel van mijn werk is ook notificaties maken, en iedereen wil het maar de details per persoon verschillen zoveel (hoevaak, wanneer, welke info wil je zien, etc) dat het toch steeds compleet anders is....
Waarom kan Acumulus mij niet signeleren via email of app dat er facturen zijn die overdatum zij?
CiteerNa controle in Acumulus zelf zou dat idd op zich wel handig zijn. Maar heel eerlijk, maakt die 5 minuten heel veel uit? Het kost mij iig elk kwartaal niet veel meer dan een paar minuten. Het is in mijn ogen eerder een feature om een feature te kunnen benoemen, dan dat een gebruiker daar serieus wat aan heeft. Ik heb bv meer aan de info die ze hebben ingebouwd bij het boeken van een inkoopfactuur en bepaalde kostensoort kiest of aanvinkt dat het een buitenlandse factuur is. Dat is niet mijn dagelijks werk dus daar moet ik soms over nadenken. Dat is praktisch en nuttig in mijn ogen. Automatisch de aangifte doen bespaart mij minder tijd dan meer nuttige tips op basis van de gekozen kostensoort.
Waarom kan Acumulus niet automatisch mijn BTW invullen bij de belastingdienst?
CiteerWaar, maar veel andere pakketten zijn veel duurder. Beroepsmatig doe ik veel met Exact maar ik gebruik het zelf niet, ben niet gek. Daar betaal je 40 euro per maand en heb je nog geen eens uurtje-factuurtje functie... Maar is wel mooi uitgebreid pakket met veel opties, geschikt voor de eenmanszaak tot een behoorlijk formaat MKB. Maar dat maakt het niet voor mij het beste pakket. Daar moet ik nog steeds boekhouden. Dat vind ik dure uren. Een paar keer klikken een kwartier per week binnen Acumulus vind ik geen boekhouden, dat is even ontspanning
Natuurlijk kun je zeggen dat het allemaal niet veel werk is, correct. Het zijn geen dagen per maand, maar als ik kijk wat andere pakketen kunnen/doen dan vind ik de uren die ik hier aan besteed toch duren ure. Die besteed ik liever aan het ondernemen, en klanten helpen of nadenken hoe ik klanten kan helpen.
CiteerIk ben met je eens, het 1 sluit het ander niet uit. Een stukje inzicht in de back log met een stem-functie zo wel interessant zijn. Zowel om te zien voor ons wat er ooit aan zit te komen, maar ook voor Bert om te zien wat gebruikers graag zouden willen (ook al zetten ze het niet zelf op het forum). Maar ook dat is natuurlijk een keuze. Porsche maakt geen bouwvakker busjes. Kun je wel zeggen dat je er heel graag eentje wilt, maar ja, dan moet je bij een ander merk zijn.
Het argumenet wat ik hier vaak hoor dat het toch some fout gaat, of dat stabiliteit belangrijker is vind ik gewoon geen geldig argument. Het een sluit het ander niet uit. Waarom kunnen wij als gebruikers niet stemmen op nieuwe features? Via UserVote of iets dergelijks? Bert geeft aan dat Acumulus wel innovatief is, dan heb ik daar de communicatie over gemist of gebruik ik die features niet.
CiteerDat kan Al is het nog steeds goed en zinvol om je wensen kenbaar te maken en niet dan maar weg te gaan. Als niemand z'n wensen uitspreekt moet Bert-Jan zelf gaan bedenken wat wij zouden willen.
Uiteindelijk kan het zeker zijn dat ik andere features zoek, en dat is OK. Ik ben altijd tevreden geweest en voor bepaalde gebruikersgroepen is dit een goed product. Ik merk gewoon, dat ik zelf iets anders zoek. Zullen we het daar maar op houden
Citaat van: jkeuning op 04 december, 2016, 16:24:49Beetje laat maar ik zocht wat anders maar kwam dit tegen. Ik scan met 1 van de duizend apps m'n bonnen en die save ik op dropbox. Boekingen doe ik vanuit de bankimport, en zodra ik iets boek pak ik de juiste bijlage er even bij zodat "alles" in Acumulus zit. (en ik verplaats het bestand nog ergens anders op m'n dropbox). "Scan en Herken" zou handig zijn maar aangezien het advies eigenlijk toch is: boek vanuit de bankimport, is dat voor mij iig een beetje om het even.
Misschien zit het al in de pijplijn, of is het technisch lastig, maar bonnetjes fotograferen zoals dat kan met bv. Gekko zou echt geweldig zijn. Nu zit ik dubbel werk te doen en dat is natuurlijk vrij jammer.
Als dat fotograferen er niet van gaat komen, is er dan wel een manier om ze in elk geval heel snel en simpel in te boeken zoals bij Gekko? Dat zou handig zijn.
De reden waarom ik graag fotografeer, is dat bonnetjes verbleken en verkreukelen. En zoekraken, maar dat is vooral mijn probleem ;-)
Acumulus is nog steeds een fijn programma, hoor!
Citaat van: Esther van der Meer op 15 februari, 2017, 11:12:50Pfew ik schrok al. Van de bank naar m'n bureau is niet zover dat ik dat zelfs maar als km's kan noteren, zelfs niet op jaarbasis haha.CiteerWanneer is iets woon-werk? Vaste werkplek of alle km's naar klanten? Als dat laatste het geval is hoef ik niet zoveel te gaan rekenen.... met klanten in het hele land, waarbij ik zelden enkel even heen en weer rij voor een afspraak maar er dan ook meteen heel de dag werk, rij ik in dat geval alleen maar privé km's....
Km's naar wisselende klanten zijn zakelijke km's.
Woon-werk heeft betrekking op vaste werkplek.
Citaat van: Esther van der Meer op 15 februari, 2017, 10:44:32Wanneer is iets woon-werk? Vaste werkplek of alle km's naar klanten? Als dat laatste het geval is hoef ik niet zoveel te gaan rekenen.... met klanten in het hele land, waarbij ik zelden enkel even heen en weer rij voor een afspraak maar er dan ook meteen heel de dag werk, rij ik in dat geval alleen maar privé km's....Citaat van: Gert-Jan op 15 februari, 2017, 10:37:50
Begrijp ik het goed dat als je een nauwkeurige km registratie bijhoudt, je dan niet 1,5% van die cataloguswaarde moet verrekenen, maar het werkelijke aandeel? Dus stel ik rij 50/50 prive/zakelijk, heb 2000 euro aan BTW op al mijn autokosten betaald (dus teruggevorderd), dan moet ik 1000 euro corrigeren in het laatste kwartaal?
(dus dan wordt de vergelijking: inschatten hoe de verhouding prive/zakelijk is, hoeveel autokosten en vooral BTW daarop heb ik per jaar, en dan rekenen...).
Dat klopt, hou er wel rekening mee dat woon-werkverkeer bij de btw-berekening als privekilometers gelden!
Citaat van: SKYB Yvette op 03 januari, 2017, 08:36:49Ja die snap ik, die projecten heb ik ook (reistijd, administratie, etc). Maar ik vroeg me af wat het voordeel is van het voeren van een project per jaar, en niet gewoon alles op 1 hoop te gooien.
Hier kan je evt je uren registreren die wel mee tellen voor het urencriteruim maar dus niet relatie gebonden zijn bijv. Voeren administratie, opzetten marketingplan etc.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 20 december, 2016, 20:46:14Waarom zou ik dit doen? Is dat puur voor het overzicht of zijn er nog andere redenen/voordelen? En waarom dan alleen voor niet-relatie-gebonden uren? Ik heb meerdere projecten die nog doorlopen (en wel declarabel).
Urenregistratie
- start een nieuw project/dossier tbv niet-relatie-gebonden-uren-registratie voor 2017 en laat het project lopen van 01-01-2017 tot 31-12-2017
Citaat van: Annalies Janssens op 02 januari, 2017, 10:20:09Ik heb mn fout gezien, op de home page stond 2016 geselecteerd. Ik snapte al niet waarom ik een beginsaldo zou moeten invullen terwijl er gewoon iets staat.... in t verkeerde jaar dus....
Dat verdubbelt niet, heb je de boeking 2x gedaan?
Op 31-12 hoef je niets te doen.
Het saldo wat er eind 2016 staat boek je als privé storting op 01-01-2017 (saldo van 31-12 wordt namelijk niet meegenomen naar 2017)