Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menuCitaat van: Guido op 07 januari, 2021, 17:29:05Citaat van: MartijnH op 07 januari, 2021, 17:22:05
2) jullie wijzigen de functionaliteit, maar op de bestaande sjablonen is dit niet actief
Wat bedoel je precies? Er nog nooit onderliggende code in Acumulus aanwezig geweest om de inhoud van het veld "KvK-nummer" zoals beschikbaar in het factuursjabloon op tabblad "Algemeen" te tonen op een factuur.
Kan het zijn dat je misschien (onbedoeld) de voettekst hebt herzien ?
Ik zou persoonlijk niet alle facturen opnieuw versturen, maar de voettekst corrigeren en jouw relatie die om een aangepaste factuur vraagt deze opnieuw verstrekken.
Gr,
Guido
Citaat van: Guido op 07 januari, 2021, 17:23:31Citaat van: Marialena op 05 januari, 2021, 17:17:42Acumulus kent voor een aantal componenten van de factuur een vaste opbouw. Via het factuursjabloon heb je hier enige invloed op, maar dat betreft dan zaken als kleuren, lettertypen en regelafstanden. Positionering van componenten is helaas niet altijd instelbaar. We helpen altijd graag met het zo goed mogelijk presenteren van de eigen huisstijl. Neem hier gerust contact over op met de klantenservice. We werken met plezier aan een fraaie factuurachtergrond voorzien van de relevante bedrijfslogo's etc.
Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.
Citaat van: Marialena op 05 januari, 2021, 17:17:42Citaat van: etsearch op 29 oktober, 2020, 17:13:24Vind het fijn dat Etsearch dit ter sprake brengt en met hem nog vele anderen, zie het aantal lezers. Ik snap ook niet waarom dit in het fundament van de factuuropbouw zit, wil je in acumulus je voorraad bijhouden dan blijkt dit wel erg ingewikkeld. Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.
dan halen we de factuur door de pdfpen molen om het te schrappen........digitaal ligt de wereld voor ons open ;-)Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 13:25:30
Ik lees niet dat het aantal niet hoeft te worden vermeld.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 10:37:31
Dit is een bericht van 2011. Wat is precies jouw vraag?
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 13 januari, 2011, 20:27:23
De factuur blijft een punt van aandacht. Daar valt qua opmaak inderdaad nog wel e.e.a. te verbeteren.
Citaat van: Annalies Janssens op 01 februari, 2019, 19:32:40
Het laagste bedrag van € 50 zou ik boeken met BTW laag. Dan trek je iets te weinig BTW af. Maar je kunt het natuurlijk ook in 2 aparte boekingen doen.
€ 250 zie ik meer als soort seminar, representatie waar een behoorlijk prive aandeel in zit (hapje en drankje). Dus met 20% privé correctie.
Citaat van: nielsvo op 04 februari, 2019, 23:29:26
[
"Wij verzekeren geen grijze kentekens...
Bij OHRA verzekeren we alleen auto's voor privégebruik. Dagelijkse ritjes naar je werk vallen daar ook onder, maar bijvoorbeeld niet een complete bezorgservice. Heb je een grijs kenteken, dan kun je niet bij ons terecht. En ook niet met een auto voor zakelijk gebruik zonder grijs kenteken. Je kunt je auto wel makkelijk verzekeren bij Nationale-Nederlanden.
Wat als je al een autoverzekering bij OHRA hebt voor een auto die zakelijk wordt gebruikt? Geen zorgen, dan verandert er niets. Je kunt alleen geen wijziging voor de auto of bestuurder meer doorgeven. Wil je dat wel, dan kun je bij Nationale-Nederlanden terecht."
Citaat van: Annalies Janssens op 02 februari, 2019, 20:13:39
Dat is in elk geval gunstig. Daarnaast zal wel aangetoond/aannemelijk gemaakt moeten kunnen worden dat jij zelf mee geweest bent dus in de gelegenheid was om mee te gaan.
Voor het overige vraag ik me nu ook af of het kenteken wel echt op haar naam staat. Ik vraag me namelijk af of een verzekeraar een verzekering afsluit waarvan de auto op iemand anders naam staat.
Blijft dat ik niet een uitspraak durf te doen hoe de belastingdienst hier tegenaan kijkt.
Als je zekerheid wilt kun je vooroverleg aanvragen en anders neem je een standpunt in en dat verdedig je als er vragen komen.
Citaat van: Annalies Janssens op 02 februari, 2019, 10:02:25
Ik durf het niet zeker te zeggen met de verzekering. Op zich zou het geen probleem hoeven te zijn omdat een autoverzekering gekoppeld is aan een auto en die is zakelijk.
Omdat je bij controle kunt verklaren dat de auto wel minimaal 10% zakelijke gebruikt wordt (ook al ben jij de chauffeur) en waarom de verzekering op jouw naam staat, lijkt het mij verdedigbaar.
Citaat van: Annalies Janssens op 01 februari, 2019, 07:52:45
Wat bedoel je precies met "fiscale eenheid"?
Als je een VOF hebt dan moet het echt op naam van de VOF staan. Als je een EZ hebt dan moet het wel op jouw naam staan. De EZ staat is gekoppeld aan jou als persoon.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 10 december, 2017, 22:22:09
Als je iets zakelijk aanschaft, is het beter dat jouw naam op de bon staat. Zeker voor de btw.
Citaat van: Loekarin op 13 maart, 2016, 15:48:00
Ik zou het handig vinden als je bij Relaties zelf (door Drag and Drop o.i.d.) de volgorde van de velden zou kunnen veranderen. Ik zou het bijv. prettig en logisch vinden als de velden Email en Website onder elkaar staan, ipv het ene op Blad 1 en het andere op Blad 2. Als je zelf de volgorde van de velden in het invoerscherm kunt aanpassen, kun je dit zo instellen dat je die velden als eerste ziet, die je zelf het meeste gebruikt. Velden die je niet of minder gebruikt, komen dan meer naar achteren (op Blad 2).
Citaat van: Annalies Janssens op 07 oktober, 2018, 13:09:34
Onder kosten van de omzet hoort inkoop (bijvoorbeeld voor een webshop) of inhuur (zoals in jullie geval)
Inhuur gaat om werkzaamheden voor de core-business van je bedrijf, dus waarvoor je je opdrachtgevers weer factureert.
Als voorbeeld: als ik als boekhouder iemand betaal om mutaties van klanten te verwerken, dan is het INHUUR. Als ik daarentegen iemand mijn website te bouwen, dan is dat reclame.
Citaat van: Annalies Janssens op 05 oktober, 2018, 10:27:46
Dit lijkt me juist wel inhuur. Waarom denk je zelf van niet=
Om wat voor werkzaamheden gaat het?
A stuurt een factuur aan de opdrachtgever (verkopen) en B stuurt een factuur (verkopen) aan A (inkoop/inhuur) voor zijn aandeel
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 05 mei, 2015, 00:08:53
Ik heb al heel wat inspecteurs aan de lijn gehad met de vraag of er een XML-auditfile kon worden gemaakt.
Iedere keer heb ik verteld dat dit niet aanwezig is maar dat het wel heel goed mogelijk is om controles uit te voeren.
Iedere keer was dat voor de belastingdienst voldoende.