Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - MartijnH

#1
@GUIDO even mijn 'customer journey'.
1) ik gebruik Acumulus sinds een paar jaar. het KvK nummer wordt netjes geprint op de factuur
2)  jullie wijzigen de functionaliteit, maar op de bestaande sjablonen is dit niet actief
3) ik weet van niets
4) ik pas op een goede dag iets totaal anders aan de slabloon en opeens is de KvK nummer verdwenen.
5) ik weet van niets, geen waarschuwing, niets
6) Nu krijg is van een klant het signaal dat de factuur niet voldoet aan de Nederlandse W&R. Blijkt dat ik al 18 maanden fouten facturen stuur.
Maak er dan een vinkje van ofzo, maar het kan echt niet dat de facturen zomaar niet voldoet aan de eisen.
Wat moet ik nu doen? Alle facturen van de afgelopen 18 maanden opnieuw sturen?
#2
Sinds november 2019 wordt het KvK nummer niet meer afgedrukt op de facturen.
Deze functionaliteit is verdwenen en al mijn facturen sinds november 2019 voldoen niet aan de wettelijke eisen.
Het blijkt dat, als je iets aan de factuursjabloon wijzigt, dat dán ineens de KvK nummer niet meer wordt geprint.

Via een workaround is het wel gelukt: KvK nr in de footnote.

Verzoek: 
1) laat de facturen voldoen aan de wettelijke eisen zonder 'truukjes' uit te voeren.
2) notificeer alle gebruikers omdat de facturen die standaard worden gegenereerd, niet voldoen aan de W&R.
Het is m.i. onlogisch om in het Sjabloon wél een KvK nummer op te geven, maar deze niet af te drukken terwijl dit verplicht is.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/factuureisen
#3
Nieuwe functionaliteiten / Re: PSD2 intregratie
08 januari, 2020, 11:33:03
"Deze file koppeling is met kop & schouders mijn grootste ergernis aan het systeem en is voor mij de reden om Acumulus niet aan te bevelen aan andere ZZP-ers."
Ik geef mijn ongenoegen aan (feedback van een klant). Dit is mijn persoonlijk beleving ervaring van het pakket.
U bent het niet eens...maar het is wel mijn beleving.

PSD2:  GET transactions gaat 18 maanden terug.
De API geeft overigens alle informatie over de transactie die ook in het bestand staan, inclusief de omschrijvingen.
bron: https://developer.abnamro.com/api/account-information-v1/technical

"Het importeren is een klusje van enkele seconden. Daar zit geen noemenswaardige winst in."
- opzoeken notities: hoe ver had ik de vorige keer ook alweer geimporteerd?
- inloggen bij de bank, pasje zoeken...
- exporteren weer opzoeken, juiste date range invullen. Was het MT940, csv, excel csv, zip of zonder zip?
- uitpakken zip bestand,
- renamen naar rekeningnummer van bestand-> niet in de verkeerde importeren!
- importeren bestand:
- selecteren bank
- juiste bestandsformaat (die allemaal op elkaar lijken)
- rekening
- importeren
- controleren of de beschrijvingen van de transacties juist zijn
en dan hetzelfde riedeltje voor de andere rekeningen.....
Na de verwerking van alle boekingen:
- controleer de standen van alle rekeningen
- zoek de verschillen-> boekingen die verwijder worden komen niet terug in de 'nog te verwerken banktransacties'.
En ja, ik kom problemen tegen....verschillen tussen winst-verlies rekening en saldo-transacties...saldo-transacties en bank....

Concurrent pakket:
1) inloggen in administratie
2) ga naar afletteren: in de achtergrond is alles al gesynct.
3) verschillen tussen winst-verlies rekening en saldo-transacties...saldo-transacties en bank....onmogelijk...

"Ik ben tot slot erg voorzichtig met automatische boekingen. Dat kan dus ook automatisch misgaan"
Als ICT consultant kom ik bij vele bedrijven t.b.v. optimalisatie van bedrijfsprocessen. Boekhouder die alles met de hand wilt afletteren.... U bent de eerste :-)
Ik snap wel dat je geen magic hoeft te verwachten, maar de basale interne overboekingen...facturen...
Ik ben bereid om extra te betalen voor een PSD2 koppeling:  ik bespaar tijd en de juistheid en volledigheid van mijn administratie is geborgd.
#4
Nieuwe functionaliteiten / PSD2 intregratie
08 januari, 2020, 09:46:14
Acumulus kan alleen met de bank koppelen door handmatig te prutsen met CSV exports en imports.
Deze file koppeling is met kop & schouders mijn grootste ergernis aan het systeem en is voor mij de reden om Acumulus niet aan te bevelen aan andere ZZP-ers.
- CSV bestanden importeren is erg omslachtig en risicovol (dubbele entries, of records overgeslagen).
- Keuzes aan formaten, zelfs per bank, zorgt ervoor dat de transacties er verkeerd inkomen.
- Exporteren/importen PER rekening (terwijl het rekeningnummer gewoon in de bestanden staan)
- je kunt gewoon (per ongeluk) export van rekening 1 importeren in rekening 2. Levert een gedoe op!
- Acumulus kan niet zien of de administratie overeenkomt met de werkelijke standen van de bank.
- Verschillende keren al moeten speuren naar de verschillen.
- Corrigeren van verkeerde boekingen / entries is erg ingewikkeld
- Ik ben nu net zoveel tijd kwijt met het verwerken van de transacties t.o.v. 'vroeger' toen ik de boekhouding in een excel-sheet deed.

Tegenwoordig hebben we PSD2, een geautomatiseerde API van de banken, tijd om afscheid te nemen gedoe met bestandjes.
Concurrerende pakketten hebben ook gewoon PSD2 ondersteuning.

Dus gevraagde functionaliteit:
- Synchroniseren van banktransacties met de financiële administratie via PSD2 API
- Automatisch wegboeken van privé opnames, betaalde facturen
- Automatisch wegboeken van  'interne overboekingen' (ik lees daar meer klachten over).
- Acumulus zorgt ervoor dat alle banktransacties in de administratie staan. Juist, volledig en maar 1 keer.
- bij verwijderde boeking wordt de banktransactie gewoon weer op 'nog te boeken' gezet. Immers: alle banktransacties staan juist en volledig in de administratie