Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Lissa

#1
Ik zet altijd het factuurnummer in de omschrijving. Of het nou een sporadische factuur of steeds terugkerende factuur is.
Dan zou ik het wel fijn vinden als die nummers net als verkoopfactuurnummers herkend kunnen worden.
#2
Kan er ook nog een toepassing bijkomen die factuurnummers van inkoopfacturen herkent vanuit de omschrijving van de factuur? Of het veld factuurnummer in het boekingsscherm erbij plaatsen zodat we daar de factuurnummers in kunnen zetten? Ik zet ze nu altijd in de omschrijving.
#3
Afgelopen jaar heb ik met de abonnementenfunctie gewerkt, maar ik werd heel onrustig omdat ik niet kon zien wat ik voor omzet kon verwachten in een maand.

Dit jaar werk ik daarom weer met automatische factuurherhalingen. Dat is wat bewerkelijker, maar ik kan wel zien wat ik per maand nog qua omzet kan verwachten.

Kan dit wellicht bij de abonnementen ook zo geregeld worden?
#4
Ik verwerk al jaren diverse administraties in Acumulus en dat zijn er nu zoveel dat ik op zoek ben naar een teamlid die 8-12 uur per week gaat meehelpen in het verwerken van de boekingen en bij voorkeur ook de administratie in zoverre kan voorbereiden voor de BTW aangifte.

Dit kan online, maar kan ook bij mijn kantoor in Epe.
#5
Nu worden bankmutaties verwerkt en loopt de bank leeg. Maar als er dan ergens een boeking verwijderd wordt of  iets anders gewijzigd wordt dan klopt het saldo niet meer en zie je ook de transactie niet meer terug bij de bank. Dit is heel foutgevoelig, zo zit ik nu van 7 rekeningen alle maanden na te lopen voor een klant dat kost onnodig veel tijd.

Kan het niet zoals bij de meeste andere boekhoudpakketten dat de ingelezen bankmutaties in het saldo-overzicht komen en dat de boekingen dan aan de transactie gekoppeld kunnen worden. En ook dat bankmutaties niet te makkelijk verwijderd kunnen worden. Het verwijderen moet wel mogelijk blijven voor als bankmutaties bijvoorbeeld dubbel geïmporteerd zijn.

Zo wordt voorkomen dat:
- saldo's niet meer kloppen en er ineens uren besteedt worden aan het uitzoeken van het saldo.
- ondernemers direct vanuit de bank zitten te boeken in plaats van netjes de facturen te boeken. Ik zie namelijk dat er regelmatig direct vanuit de bank op betaaldatum geboekt wordt in plaats van factuurdatum, vaak liggen de facturen dan in een heel ander tijdvak dan de betaling. En doorgaans klopt de BTW niet omdat er niet naar de inkoopfacturen gekeken wordt, sterker nog, deze ontbreken vaak en dan moeten mijn klanten dan alsnog op zoek naar de documenten omdat ik zonder documenten geen controle van de boekhouding kan doen.

Ik denk dat door op deze manier met de bank te gaan werken we naar veel betere boekhoudingen toe gaan, ongeacht of een boekhouder de controle doet of dat een ondernemer alles zelf doet.
#6
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
08 oktober, 2023, 11:49:55
Hoi Guido,

Wat betekent current booked en current available?

Current Available wat bij mij getoond werd als nog beschikbaar bij een negatief saldo?
#7
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
03 oktober, 2023, 09:07:17
@Guido, ik heb nu 5 rekeningen gekoppeld en qua tegenrekeningen gaat dit goed.
Echter wordt Acumulus nu heel traag merk ik.
En...ik heb 1 rekening met een negatief saldo en daarvan wordt het saldo niet goed weergegeven.
#8
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
02 oktober, 2023, 08:59:37
Hoi Guido,

Ik werk met de Profit First methode, dan heb je niet 1 hoofdrekening, maar in de basis 5 en soms nog iets meer en onder deze hoofdrekeningen nog weer diverse spaarrekeningen. ;-)
Ik heb er gisteravond 5 of 6 gekoppeld waarvan ik denk dat ik profijt ga hebben van de koppeling en test het de komende tijd weer even goed uit.
#9
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
01 oktober, 2023, 20:20:44
Hoi Guido,

Ik heb het vanavond getest en hoera....de tegenrekeningen worden nu wel getoond bij de koppeling met KNAB :-)
Nu alleen even kijken hoeveel rekeningen ik ga koppelen, 25x 2,95 per maand is wat overdreven natuurlijk. ;-)
#10
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
01 oktober, 2023, 16:39:55
Hoi Guido,

Ja, maar als er geschoven moet worden naar de spaarrekeningen vanuit 1 rekening dan moet je wel kunnen zien om welke spaarrekening het gaat en dat is dus het hele probleem. ;-)
Maar als dit nu nog niet werkt dan vrees ik dat PSD2 helemaal geen toekomst heeft.
#11
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
01 oktober, 2023, 12:06:31
Weet iemand of bij de bankkoppeling met KNAB inmiddels de spaarrekeningen herkend worden.
Toen ik het voorheen testte bleven de velden van de spaarrekeningen leeg en dat is niet hand wanner je zoals ik en velen met mij met meerdere spaarrekeningen werkt.

En wanneer komt de koppeling met Bunq er aan? Ik heb een klant die heel graag zijn rekeningen wil gaan koppelen.
#12
Als je via 'Beheer' en dan 'Standaard-producten en -activiteiten' jouw producten en diensten aanmaakt dan kun je daar makkelijk per product/dienst het tarief aanpassen voor de betreffende klanten.
#13
O, ik doe dit wel maandelijks, maar loop nu achter omdat ik eerst de nieuwe route van boeken wilde weten.
#14
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling BD
28 april, 2023, 21:29:31
KNAB heeft zelf geen boekhoudpakket, maar werkt samen met DigiBTW.
Een draak van een boekhoudprogramma en dat kan ik weten omdat ik met meerdere boekhoudpakketten werk.
Het was zo erg dat ik een klant uiteindelijk van DigiBTW naar Acumulus heb overgezet.
Laat je niet alleen verleiden door de mogelijkheid tot deze ene koppeling, je gaat namelijk een heleboel andere handige dingen missen en op enig moment vastlopen in het programma helaas.
#15
Ik heb de nieuwe kostensoorten voor de salarisadministratie gezien.
Dit deed ik eerder als interne overboekingen zoals de handleiding aangaf.
Wat is nu de nieuwe route voor het boeken van de journaalposten?
#16
Nieuwe functionaliteiten / Re: Zapier?
17 januari, 2023, 13:39:11
@Ronald,

Ja, er zijn veel prachtige rechtstreekse koppelingen.
Af en toe verdwijnt er eentje, zoals de Payt koppeling.
Maar ook het kunnen koppelen via Zapier aan bijvoorbeeld Mailblue, Mailchimp etc. zou fijn zijn zodat we ook een nog beter gebruik kunnen maken van de Siel shop.

En wat je zegt over sponsoring, ik ben bereid te betalen voor goedwerkende koppelingen zoals de bankkoppeling (werkt volgens mij voor KNAB nog niet goed), Zapier maar bijvoorbeeld ook voor de koppelingen met webshops zoals WooCommerce.
Als dat zorg voor sneller en effectiever werken dan bespaart dat uiteindelijk weer tijd en geld. :-)
#17
Top!
#18
Dan kan de klant denk ik deze kosten ook beter op een aparte kostensoort zetten om zo duidelijk te zien welke kosten dit zijn?
#19
Hoi Annalies,

Ik denk dat dit is wat je bedoelt:

Voor de ontvangen subsidie kun je het beste een extra rekening aanmaken met de naam 'vooruitontvangen bedragen (kortlopende schulden)' en dan sla je deze op en op je deze weer.
Dan zie je extra tabbladen en ga je naar het tabblad 'Speciaal'. Dan kies je voor 'Activa – overige activa' zodat dit bedrag op de balans komt.

Dan maak je voor de ontvangen subsidie een overboeking van vooruitontvangen bedragen naar jouw betaalrekening.
En de kosten die je betaalt zet je als betaald op vooruitontvangen bedragen zodat de rekening weer leeg loopt.

Bij de aangifte inkomstenbelasting boek je hetgeen wat is uitgegeven (dat zie je dan op de rekening vooruitontvangen bedragen) als baten.
Het restant bedrag blijft op de balans staan.
#20
Hoi Annalies,

Het gaat in dit geval om een subsidie vanuit/voor een opleiding die gedaan wordt en waarvan ook al een deel uitgegeven is aan kosten.
#21
Een van mijn klanten heeft subsidie ontvangen.
Hoe kan dit het beste geboekt worden en waar moet dit in de aangifte inkomstenbelasting gezet worden?
#22
Nieuwe functionaliteiten / Re: Zapier?
09 september, 2021, 13:25:22
Mijn reactie is van 2019, maar anno 2021 wil ik toch echt graag zien dat het dit jaar nog lukt.
#23
Hallo John,

Ik krijg jouw bericht net door van Bert-Jan Wiegeraad en ik kan je hier zeker bij helpen.
Mijn kantoor zit in Epe maar ik werk volledig online en ik werk zelf ook met Acumulus.
Ook boekhouding voor een klusbedrijf is geen probleem.

Zullen we morgen even bellen?
Of stuur even een mail met je gegevens naar info@focusopwinst.nl
#24
Geweldig!
#25
Hoi Guido,

Ik zie dat in het hoofdscherm het banksaldo wordt weergegeven.
Zou dit ook in het saldo overzicht weergegeven kunnen worden zodat je dan meteen kunt zien of het nog goed gaat terwijl je aan het werk bent?
#26
Hoi Guido,

Niet alle banken berekenen hier een bedrag voor geloof ik, maar via KNAB is de bankkoppeling (voor alle rekeningen bij elkaar ) 4,50 euro incl. BTW.
#27
Hoi Guido,

Wat super dat de eerste banken nu wel gekoppeld kunnen worden.

En nu zie ik dat de kosten 2,95 zijn per koppeling, maar is dit dan 2,95 per rekening of per bank?
Per rekening zou veel zijn voor bijvoorbeeld Profit First klanten die met veel rekeningen werken. ;-)
#28
Hoi Acumulus team,

Ik weet dat vooralsnog geen voorkeur wordt gegeven aan automatische bankkoppeling met banken.
Maar ik merk dat steeds meer klanten met Profit First gaan werken en vaak gaat er dan wat mis met aanleveren van bestanden omdat ze zoveel rekeningen hebben dat het onoverzichtelijk wordt zodra ze bestanden moeten gaan downloaden, en voor mij is het onoverzichtelijk want ik zie nu niet zo snel meer wat ik dan mis.
Zelf merk ik ook dat ik altijd achteraf de boekhouding voor mijn klanten aan het doen ben. Hoewel ik wel transacties door de hele maand heen verwerk heb ik dan nog geen bankoverzichten om alles aan te koppelen.
Er op vertrouwen dat de klant alles heeft aangeleverd werkt in de praktijk ook niet, daarom kan ik nu pas achteraf wat zinnigs zeggen over de cijfers.

Ik zou echt graag een koppeling zien zodat alles wel automatisch ingeladen wordt bij de importsectie en dat we de bedragen dan dagelijks snel kunnen koppelen zoals we nu doen met de betalingen die via .CSV ingeladen worden.
Zo kunnen we dan ook snel zien wat er ontbreekt en de ondernemer echt kunnen helpen sturen op cijfers in plaats van achteraf te vertellen wat er in het bedrijf gebeurd is.

Het automatisch verwerken van de bank met de geboekte transacties hoeft van mij niet, ik zie inderdaad dat daar geregeld wat mis gaat, maar het zelf dan nog kunnen koppelen met transacties is wel fijn.

Ik ben reuze benieuwd!

Virtuele groet,
Lissa Agema
Focus op Winst


#29
Nieuwe functionaliteiten / Re: Zapier?
25 mei, 2019, 12:43:20
Ik zou ook graag zien dat Acumulus met Zapier kan werken zodat ik bijvoorbeeld mensen die een dienst via de shop aanschaffen op een Active Campaign of Mailchimp lijst terecht kunnen komen zodat ze dan automatisch een bericht kunnen krijgen over hun bestelling.
Nu moet ik helaas hiervoor een WooCommerce shop aanmaken en die koppelen met Acumulus en dan WooCommerce met ActiveWoo koppelen met Active Campaign. Het werkt allemaal wel, maar het kan zoveel eenvoudiger. :-)
#30
Dank je wel Esther en Bert-Jan!
#31
Als een eenmanszaak omgezet wordt naar een BV, kan dit dan ook zo omgezet worden in Acumulus of moet er dan toch eerst nog een nieuwe administratie opgezet worden?
Andersom kan natuurlijk ook voorkomen.
#32
Hoi Lola,

Zoom is net zoiets als Skype, maar we kunnen anders ook eerst gewoon met elkaar bellen hoor :-)

Virtuele groet,

Lissa Agema
Focus op Winst
info@focusopwinst.nl
#33
Hoi Lola,

Wil je je producten in Acumulus hebben en Mollie gekoppeld met Acumulus en dan de producten op je site zetten?
Of heb je een WooCommerce shop en wil je die gelinkt hebben met Acumulus?

Is het een idee om dan even via een Zoom meeting contact te hebben hierover?

Virtuele groet,

Lissa Agema
Focus op Winst
info@focusopwinst.nl
#34
Dit geldt dan dus ook voor relatiegeschenken?
En het zou fijn zijn als dit ook automatisch doorgevoerd zou worden in Acumulus. ;-)
#35
Speciale onderwerpen / Re: Events
09 november, 2016, 10:59:16
Dank je Esther, en kosten mogen dus 100% opgevoerd worden in plaats van 73,5%?
#36
Speciale onderwerpen / Events
24 oktober, 2016, 20:12:04
Steeds meer (online) ondernemers organiseren events en een aantal van mijn opdrachtgevers bezoeken deze.
Moeten deze facturen cursussen/seminars weggeboekt worden met percentage privé en zonder BTW of kan ik ze gewoon onder 'diverse' zetten en volledige BTW aftrekken?
#37
Hoi Hub,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en inmiddels is Acumulus hiermee bezig gelukkig.

Hartelijke groet,
Lissa
#38
Ik zou even contact opnemen met Mollie om te vragen wat hier mogelijk in is.
Mollie denkt graag met je mee hoor!
#39
Ik heb geen idee of er veel ondernemers zijn die meerdere websiteprofielen gebruiken.
Websiteprofielen gebruik je om ervoor te zorgen dat de klant bijvoorbeeld de juiste handelsnaam of naam van webwinkel te zien krijgt.
Zo heb ik bijvoorbeeld websiteprofielen voor 2SupportYou secretarieel administratieve dienstverlening en 2SupportYou IT Diensten met webwinkels Adobeplein.nl en E-bytes.nl. Zo raakt de klant niet in verwarring en wordt voorkomen dat klanten afhaken.

Nu verloopt het voor de webwinkels natuurlijk gewoon via de webwinkel. Maar ik zou ook graag voor andere diensten graag de iDeal mogelijkheid willen aanbieden.
Nu doe ik het nog wel eens zo dat ik zelf een betaallink aanmaak en wanneer ik de factuur mail dan zet ik de link in de mail.
#40
Ik zie het probleem al.

Wanneer je gewoon 1 websiteprofiel hebt dan kun je inderdaad de geheime sleutel gebruiken die hier opgegeven wordt wanneer je ingelogd bent bij Mollie: https://www.mollie.nl/developers/ideal/lite/

Maar wanneer je meerdere websiteprofielen hebt dan wordt het lastiger.
Dan moet er een profielsleutel toegevoegd worden aan de iDeal Submit URL. Maar deze is vooralsnog niet op te geven in Acumulus.
Zou hier nog een oplossing voor kunnen komen?
#41
Ik zal even gaan kijken en kom hier op terug zodat andere Mollie gebruikers niet hetzelfde wiel hoeven uit te vinden ;-)
#42
Wordt met de geheime sleutel wellicht de 'Live API key' bedoeld?
De geheime sleutel is namelijk bedoeld voor de oude creditcard API bij Mollie.