Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Wim Vriend

#1
Annelies, hartelijk bedankt voor je snelle reactie.
Typisch Acumulus :-)
Wim
#2
Hallo beste mensen,
Nog twee maandjes en dan ben ik een ex werknemer. Moet ik dan nog wel mijn uren registratie bijhouden, om de beruchte 1225 uur per jaar aan te tonen?
Ik kan er niets over vinden maar misschien zoek ik wel verkeerd, ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
Wim Vriend
#3
Ik gebruik Sisow en Paypal
#4
Citaat van: LecramHet zijn de mensen die grote risico\'s hebben genomen om later werknemers aan het werk te krijgen. Vaak begonnen als ZZP\'er, later de verantwoordelijkheid voor het brood van meerdere mensen. Sinds ik zelf ondernemer ben zie ik steeds meer in wat een kolder die linkse partijen verkondigen.
Gelukkig heeft twee jaar Rutte ons laten zien dat het ook anders kan.
#5
Citaat van: AnnaliesAls je op 1 januari je kilometerstand noteert en op 31 december, dan weet je de totaal gereden kilometers. Je kunt dan dus ook de verhouding bepalen als je je zakelijke kilometers op deze manier aantoont.
Lijkt me raadzaam dat je op de een of andere manier die kilometerstand kunt bewijzen. Bijvoorbeeld met onderhoudsfacturen waar ook vaak de kilometerstand genoteerd wordt.
Ik zal dat zeker doen per 1 januari, maar dat houdt dan ook in dat ik mijn reparatie en benzinebonnen het hele jaar moet bewaren tot ik aan het eind van het jaar de verhouding privé/zaak kan bepalen. Daar gaat mijn kerstvakantie :(
#6
Citaat van: SjaamWellicht een overbodige toelichting maar de Belastingdienst heeft op de site een voorbeeld en nodig is een beginstand en de zakelijke kilometers. De rest kan dan eenvoudig worden afgeleid.

vriendelijke groet,
Sjaam
Als ik met mijn priveauto naar een markt ga in brabant, en ik boek op die datum de inkomsten van de verkoop, de kraamhuur en de verreden kilometers van huis naar brabant en viceversa, dan is dat toch geheel legitiem en verklaarbaar. Of moet ik in dat geval evengoed nog mijn privekilometers bijhouden ?
#7
Citaat van: Belvi
Citaat van: iVriend
Citaat van: andre van overbeekwat was dat D66 voorstel dan?
Citaat van: andre van overbeekwat was dat D66 voorstel dan?
Vanaf € 10.000,00 omzet de volledige ondernemersaftrek, alles beneden dat bedrag percentage gewijs. € 8000,00 omzet wordt dan 80% van de ondernemersaftrek enz enz
Ik kan niet zeggen dat ik omzet een goede maatstaf vindt.
Want wanneer je goederen verkoopt kom je veelal sneller aan een hoge omzet, dan een ondernemer in de diensten sfeer (die weinig kosten hoeft te maken). Dit omdat bij de verkoop van goederen de inkoopprijs een grote kostenpost is die (algemeen geaccepteerd) doorberekend wordt in de verkoopprijs, terwijl in de diensten sfeer deze persoon veel mindere kosten heeft waardoor hij niet zoveel omzet hoeft te maken om op eenzelfde of hogere winst uit te komen.

Ik denk dat een omzetcriterium, een onterechte scheefgroei zal creëren in het mogen claimen van de zelfstandigenaftrek, tussen ondernemers die diensten aanbieden (uitzendbranche uitgezonderd) en ondernemers die goederen verkopen.
Het is maar waar je staat natuurlijk. Ik vind juist dat de diensten sector zeer regelmatig absurd hoge uurtarieven berekend.
#8
Citaat van: andre van overbeekokee dank je
Dit is alleen nog maar een voorstel, nog niets definitief
#9
Citaat van: andre van overbeekwat was dat D66 voorstel dan?
Citaat van: andre van overbeekwat was dat D66 voorstel dan?
Vanaf € 10.000,00 omzet de volledige ondernemersaftrek, alles beneden dat bedrag percentage gewijs. € 8000,00 omzet wordt dan 80% van de ondernemersaftrek enz enz
#10
Citaat van: Bert-JanAlleen is nog niet bekend hoe!

Vandaag is een motie aangenomen in de tweede kamer waarin de regering wordt verzocht een meer flexibelere oplossing te vinden die recht doet aan kleine ondernemers.

Ik wacht af maar ik hoop niet dat het een oplossing wordt waarbij een bepaalde groep er een beetje op vooruit gaat en een andere groep er heel veel op achteruit gaat.

Want zo gaat dat.  :(
Als het D66 voorstel wordt uitgevoerd lijkt me dat niet slecht.
#11
Mag ik aannemen dat genoemde getallen hele euro\'s zijn ? Wat zijn trouwens accijnsgoederen.
#12
Citaat van: Bert-JanIk roep al jaren dat ik een keer een Mac ga kopen.

Maar ik twijfel nog steeds.

Ik werk al jaren met Linux. Windows is mij te labiel en Apple is iets voor believers met veel geld.

Helaas loop ik nu een beetje vast met Linux. De nieuwe Gnome-shell maakt van je pc een smartphone waar je niets meer kunt vinden. KDE is geen optie omdat daar bling bling belangrijker is dan stabiliteit.

Toch maar een Mac dan?

Ik overwoog OS-X Lion te kopen maar dat blijkt alleen te kunnen als je ooit eerder een uit aluminium gefreesde design verpakking er omheen hebt gekocht die 10 tot 50 keer zo duur is als de software. Er is echter helemaal niets mis met mijn pc en monitor. Koppelverkoop heet dat.

En wat gaat de immer groeiende Apple de komende jaren doen? Steve Jobs heeft er geen moeite mee fundamentele webtechnieken te schrappen. Op een iPad kun je geen flash weergeven en zoiets basaals als het uploaden van een bestand in de browser kan ook niet. Kan dat straks ook op een gewone Mac niet meer?

Ik vond Microsoft altijd een beetje eng want die probeert altijd alle standaarden om te zetten in Microsoft-standaarden. Maar Apple lijkt niet veel Roomser. Geen probleem voor believers maar wel voor open-standaard-ik.

Ik weet het niet. Of het wordt een Mac-mini of ik wijk uit naar Xubuntu.

Bert-Jan Wiegeraad
Hallo Bert jan,
Ik wacht altijd met een Mac aanschaffen tot er een nieuw model uitkomt. Mijn laatste mac kocht ik 3 jaar geleden voor € 845,00, ongeveer € 300,00 onder de nieuwprijs. Toevallig heb ik een paar weken geleden bij dezelfde winkel informatie gevraagd over inruil. Als ik deze Mac inruil voor het goedkoopste 27 inch model dan krijg ik er € 475,00 voor terug. Wat zou je voor een Windows PC krijgen na 3 jaar, geld meebrengen misschien ? Ikzelf ben ook een aantal jaar met Linux bezig geweest voor ik op Mac overging. Wat mij altijd het meest frustreerde bij Linux ?  De onafgemaakte programma\'s. Mensen werken aan een leuk project, er komt verschil van inzicht over de vervolgstappen en boem. Vlam in de pan. Weer een onafgemaakt programma. Ik heb nog vaak heimwee naar Linux, ik heb er altijd met veel plezier mee gewerkt. Maar de Mac is voor mij het antwoord op mijn ergernissen. Ik hoef me nu alleen nog maar te ergeren aan de absurd hoge prijs. Voor de rest werkt hij automagisch. No more Plug and Pray.
Vriendelijke groet,
Wim
#13
Citaat van: MarcusHoi Bert-Jan,

ik lees nu pas je poll. Mij lijkt boekhouden op een iPad niet echt praktisch, dat doe je veel beter op een pc / of beter nog op een mac  ;)

Wat ik eventueel wel zie zitten is de mogelijkheid om op mijn iPad een factuur te kunnen maken wanneer ik bij de klant klaar ben. Deze factuur kan ik dan meteen vanuit de iPad aan de klant e-mailen, die \'m dan direct kan overmaken waardoor ik sneller mijn geld heb.

Factuurnummer en factuur moeten dan wel automatisch synchen met Acumulus natuurlijk..op één of andere manier.

Acumulus kan op de iPad, net als thuis, gewoon met Safari gebruikt worden. Alles loopt dan automatisch synchroon. Ziet er ook op de iPad prima uit trouwens.
#14
Nieuws, wet- & regelgeving / Lunchbonnen
06 april, 2011, 10:36:26
Citaat van: EdwinDat is de reden waarom ik bijna al mijn zakelijke betalingen met pin doe, dan heb je altijd een koppeling tussen een betaling en je bankrekening. Maar kun je BTW verrekenen met een factuur waar geen BTW op staat? M.a.w. mag je zonder bewijsstuk van betaling, belasting terugvragen?

Volgens mijn boekhouder kan ik in dat geval zelf op de bon zetten dat het bedrag inclusief 19% BTW is.
#15
Citaat van: Karen TöningDat begrijp ik wel, maar eerst nog het downloadbestand zien te vinden op de site van de ABN/AMRO. Voor mij tot nog toe een vraag, voor jou dus een weet. Zou je dat weet-je willen delen?
Na het inloggen,
Klik je op Betalen>Overzichten>Mutaties downloaden
Succes verzekerd.
Wim
#16
Citaat van: Karen TöningVoor de ABN/AMRO kun je ook bankmutaties importeren. Alleen, bij de ABN/AMRO bank moet je dan, om het desbetreffende bestand te kunnen downloaden volgens mij eerst een soort lidmaatschap - tegen betaling uiteraard - afsluiten.
Je kan bij ABN/AMRO gewoon de mutaties downloaden. Kies voor een txt bestand.
#17
In ieder geval lopen de belasting jongens en meisjes weer volop te controleren op markten en braderieën.
Wim
#18
Vraag & aanbod / mijn eigen huisstijl invoeren
02 juli, 2010, 21:55:37
Citaat van: jograssereDag allemaal,

Wij hebben onze eigen huisstijl gemaakt met knip en plakwerk, hebben dit gescant en verwerkt in een word document. (Ik werk met OpenOffice.org 3.0).
Als mij in Acumulus gevraagd wordt om een jpg bestand te laden voor de factuur, offerte layout dan kan ik dat natuurlijke niet. Ik moet nu telkens de factuur downloaden, deze kopieren, mijn document met bedrijfslogo openen en plakken en dan nog eens een PDF ervan maken. Kan dit niet anders?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jo


Zou het mogelijk zijn om een aantal voorbedrukte a4tjes met jouw huisstijl te printen ( zonder factuurgegevens ) en achteraf de factuur gegevens te printen.
Wim
#19
Citaat van: hksVoor mij is cruciaal de Adobe-suite, en dan met name InDesign, Photoshop, Dreamweaver. Voor Photoshop zijn wel alternatieven, maar die zijn toch een stuk bescheidener in hun functionaliteit.

Daarnaast: ik ben er al een paar keer mee bezig geweest om een Linux-opstelling te creëren, zowel met Ubuntu als met andere distributies. Ik ben bepaald niet onhandig met computers, integendeel, maar de tijd ontbreekt gewoon om me er echt in te verdiepen. En helaas is het nog altijd zo dat je nog veel zelf moet installeren en inregelen, en zelfs lang niet alles via een grafische gebruikersschil. Er is wel uit te komen als je ruim de tijd neemt en bereid bent veel te onderzoeken, maar die tijd heb ik eenvoudig niet...

Ik hou het dus toch maar op Windows 7, zeker niet ideaal, maar het werkt en ik weet redelijk te vinden wat er niet goed gaat als het niet goed gaat.

Maar ik laat me graag uitdagen!

Paul.

Hoi Paul,
Uitdagen begin ik niet aan, maar alleen al de prijs die je betaalt voor de produkten van Adobe maakt een zoektocht in de gratis software bij Linux wel erg aantrekkelijk. In ieder geval zijn NVU en Kompozer goede vervangers van Dreamweaver, als je in een KDE omgeving gaat werken dan is er ook nog Quanta. Scribus schijnt een goede vervanger te zijn voor Indesign. En Bert Jan had al The Gimp genoemd voor Photoshop. Er zijn trouwens ook nog een paar van The Gimp afgeleide programma\'s ontstaan, deze hebben wat minder mogelijkheden als The Gimp maar zijn daardoor vaak wat makkelijker te snappen. In ondiep water is het wat moeilijker om te verdrinken zullen we maar zeggen. Ikzelf ben na een Linux tussenstop overgestapt naar Mac maar het zou me niet verbazen als ik toch weer terug ga naar Linux. Want allus gratus is niet duur.
#20
Citaat van: hksTja. Maar om veel programma\'s te kunnen draaien die je nodig hebt moet je dan toch weer een Windows-versie op die machine zetten...
Voor bijna alle Windows programma\'s is wel een Linux versie te krijgen. En dan zijn er ook nog verschillende Open source virtualisatie programma\'s waarmee je Windows kan draaien op je Linuxbakkie. Onthoudt echter wel dat je ook dan net weer zo kwetsbaar bent.
#21
Even een vervolg op het iDeal gebeuren.
Bij Assure Pay ( http://www.assurepay.nl/ ) € 0,45 per iDeal betaling en € 0,25 per batch betaling naar je bankrekening, dat hoeft niet persé een zakelijke bankrekening te zijn. Ze maken ook plugins voor verschillende software pakketten, wie weet is er na een vriendelijk verzoek ook iets beschikbaar voor Acumulus.
#22
Citaat van: hksAha! Op www.paybymail.nl staat een ander tarief! Even naar een andere website gaan scheelt dus veel geld per transactie...
En volgens mij is het gewoon dezelfde club
#23
Citaat van: hksiVriend: Je hebt het over 0,45 per betaling via Paybymail, maar ik zie op hun website dat het 0,85 per betaling is, plus 1 euro bij elke uitbetaling van alle transacties na 10 dagen. Dat is toch wel duurder.
Als je laat uitbetalen bij € 200,00 is dat een half procent betalingskosten, en die €  0,85 cent per betaling is nieuw voor me, dan hebben ze de boel verhoogd zonder kennisgeving. Ik zal is even informeren bij die club.

Onderstaand een link naar hun website en hun antwoord naar aanleiding van de vraag over een prijsverhoging.

http://www.paydutchgroup.com/PayByMail/kosten.php

   Van:    merchantsupport@paydutchgroup.com
   Onderwerp:    Antw.: Betalingskosten
   Datum:    1 juni 2010, Wk22 11:00:53 GMT+02:00
   Aan:    w.vriend@gmail.com
Beste meneer Vriend,

Ons is niets bekend over een prijsverhoging voor PaybyMail.

De huidige tarieven zijn 0,45 ect.  bij 10 werkdagen en 0,55 ect. bij 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,
PayDutch group
afdeling merchant support


Mijne heren,
Eind vorig jaar ben ik Paybymail gaan gebruiken, toen nog voor een  bedrag € 0,45 per betaling.  Via via hoorde ik dat dit bedrag  verhoogd is naar € 0,85 cent per betaling. Is dit bedrag van € 0,85  cent alleen voor nieuwe gebruikers of gaat dit voor alle gebruikers  gelden. Tot op heden heb ik geen bericht van u hierover gehad.
In afwachting van uw antwoord,
W.Vriend
#24
Citaat van: Bert-JanHet zal wel opzeggingen regenen daar bij iDEAL. Ik denk echter dat dit ook de bedoeling is.
Word ik toch nog blij met mijn paybymail. €0,45 per betaling. Ben wel benieuwd of dat nu ook duurder wordt
#25
Nieuwe functionaliteiten / Home scherm
13 mei, 2010, 10:50:51
Is het misschien een idee om in het home-scherm bij forum het aantal ongelezen berichten te zetten.
Wim
#26
http://www.ksbboekhouden.nl/
Bel Karen voor al je boekhoud problemen :)
#27
Ik vind Acumulus een heel handig en makkelijk te behappen boekhoud programma. Heel slim in elkaar gezet met in mijn ogen de juiste uitgangspunten. Door de toeloop van nieuwe leden/klanten begin ik te vrezen dat het simpele Acumulus over enige tijd niet meer zo simpel is. Veel mensen willen graag de functies hebben die hun zo makkelijk lijken en voor hun werkzaamheden zo goed van pas komen. Laat Acumulus alstublieft niet het Microsoft Office voor boekhouders worden. Honderden functies ingebouwd waardoor het duurder en ingewikkelder wordt, terwijl er maar een paar nodig zijn om je taak gedaan te krijgen.
#28
Nieuws, wet- & regelgeving / Boekhoudfraude
15 maart, 2010, 10:50:23
Citaat van: Bert-JanEr is een nieuw boek uitgebracht over boekhoudfraudes:

http://www.boublog.nl/2010/03/13/kat-en-lakeman-accountants-dekken-fraude-toe/#more-4250
Citaat van: Bert-JanEr is een nieuw boek uitgebracht over boekhoudfraudes:

http://www.boublog.nl/2010/03/13/kat-en-lakeman-accountants-dekken-fraude-toe/#more-4250
Nieuwe cursus ?
#29
Citaat van: Karen StikkelmanOver positieve vooruitgang gesproken .....
Nieuws
Hallo Karen,
Ik zag onderstaand bericht op jouw website staan, en ik was al helemaal gelukkig. Maar begrijp ik nu dat dit bericht niets met die te bewijzen 1225 uur te maken heeft. En dat ik dus gewoon weer mijn uren moet gaan bijhouden voor de belasting ?
Wim
 
Vanaf 1 januari 2010 hoeft u niet meer aan het urencriterium te voldoen om gebruik te kunnen maken van de MKB-vrijstelling
#30
Nieuwe functionaliteiten / Tijdvak saldo-overzicht
09 januari, 2010, 11:21:51
Goeiedag,
Het lijkt mij erg makkelijk als er bij het saldo overzicht een variabel in te stellen tijdvak/periode komt. Iets dergelijks als de twee kalenders in de uren registratie. Zou dit mogelijk zijn ?
Vriendelijke groet,
Wim
#31
Nieuwe functionaliteiten / Uren rapportage
05 januari, 2010, 13:07:04
Citaat van: Bert-JanIk heb dit nu toegevoegd.
Sorry, ik had die andere post hierover niet gevonden, maar wel bedankt voor de snelle afhandeling hiervan.
Vriendelijke groet,
Wim
#32
Nieuwe functionaliteiten / Uren rapportage
04 januari, 2010, 12:51:28
Goeiedag,
Zou het mogelijk zijn om in de uitdraai van de uren rapportage naast de start datum ook een einddatum te vermelden. Of kan ik dit zelf ergens aanpassen.
Vriendelijke groet,
Wim Vriend
#33
Citaat van: cb005978Met derdenrekeningen kan flink gefraudeerd worden. Kijk maar eens naar de advocaten en notarissen die momenteel in de problemen gekomen zijn.

Ik ben het met Bert-Jan en hks eens. Duurder dan de acumulus oplossing en naar mijn mening veel linker!
Jullie bezwaren tegen een derdenrekening, daar kan ik helemaal in meegaan. Dat het duurder zou zijn niet. Die € 1,00 per uitbetaling is ook €1,00 als je een aantal stortingen in één keer laat uitbetalen.
Wim
#34
Citaat van: Bert-JanKlinkt goed, ik ga er naar kijken.

even later...

Volgens mij is dit wat je bedoelt:

Pay Per Mail
Met Pay Per Mail maakt u eenvoudig een betaal-link aan, die u vervolgens per e-mail aan uw klant kunt sturen. Door te klikken op de link komt uw klant direct in de MultiSafepay-betaalomgeving waar alle relevante betaalgegevens reeds klaar staan. Pay Per Mail is de ideale oplossing voor digitale facturen. Tevens kunt u uw klanten middels Pay Per Mail achteraf laten betalen!

We kunnen dat natuurlijk inbouwen in de factuur.

Ik ben dit draadje net gaan volgen en wil jullie even attenderen op een andere aanbieder van Pay Per Mail.
Als ik alles goed heb begrepen is bij deze aanbieder de kostprijs € 0,45 cent per iDeal betaling en € 1,00 per uitbetaling. Er kan een drempel bedrag worden ingesteld waarbij je bijvoorbeeld bij €100,00 laat uitbetalen. De klant hoeft zich niet te registreren, maar zit meteen bij zijn eigen bank na het aanklikken van de link. Ik heb me al ingeschreven, en verwacht in de loop van komende week de afronding. Uiteraard zal ik jullie als daar prijs op wordt gesteld op de hoogte houden hoe e.e.a. uitpakt. Bijgaand de weblink van deze aanbieder http://www.wedeal.nl/paybymail/index.php zodat jullie ook een kijkje kunnen nemen.