Hallo Gast

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - SKYB Yvette

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Hi,

Persoonlijk zou ik de factuur dan inderdaad in 1x afschrijven. De zakelijke kosten zijn immers ruim onder de € 450,00  ;)

2
Hi,

Helaas is tot op heden nog niet aan gegeven dat deze vervalt. Maar wie weet.....   ;D

4
Hi,

Nee, dat wijzigt nu nog niet. De regeling correctie btw voor privé gebruik auto is (nog) niet aangepast. Wie weet komt hier nog jurisprudentie over  :|

5
Speciale onderwerpen / Re: Verlies op crowdfunding, hoe inboeken?
« Gepost op: 26 januari, 2019, 16:50:55 »
Hi,

Geen dank en tot dinsdag  :|

6
Speciale onderwerpen / Re: Verlies op crowdfunding, hoe inboeken?
« Gepost op: 26 januari, 2019, 14:14:11 »
Hi Marloes,

Zullen wij dit dinsdag meteen ook bespreken  :)

7
Speciale onderwerpen / Re: meewerkende kinderen
« Gepost op: 26 januari, 2019, 14:12:57 »
Hi,

Je hebt mail  :|

8
Speciale onderwerpen / Re: meewerkende kinderen
« Gepost op: 25 januari, 2019, 19:54:06 »
Hi,

Helaas zie ik nu pas je bericht. Ik kan je hier uiteraard over adviseren. Op dit forum wordt dat lastig,  dus neem svp even privé contact met mij op. Kan via mail of telefonisch 😉.

Onderaan dit bericht staat de verwijzing naar mijn website

9
Speciale onderwerpen / Re: Personenauto hoe in te boeken
« Gepost op: 15 januari, 2019, 07:19:37 »
Hi,

Je kan de auto inboeken zoals je een normale factuur in boekt met de kostensoort vervoersmiddelen. 

De restwaarde wordt bepaald door het bedrag dat je daadwerkelijk voor de auto zou krijgen mocht je hem verkopen aan een derde na de afschrijvingstermijn. Dit is dus meer een inschatting als een berekening  :|.

In principe schrijf je de auto in minimaal 5 jaar af. Wil jij er langer over doen mag dat ook. Maar 5 jaar is ook de meest gebruikelijke afschrijvingstermijn  ;D

10
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: factuurnummers 2019
« Gepost op: 12 december, 2018, 18:13:15 »
Hi,

Uiteraard zijn wij het eens. Dat is tenslotte de regel  ;D  ;D

11
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: factuurnummers 2019
« Gepost op: 12 december, 2018, 16:23:16 »
Hi,

Geen dank namens ons beide 😉

12
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: factuurnummers 2019
« Gepost op: 12 december, 2018, 16:05:10 »
En toen waren we gelijk aan het antwoorden. 😉

13
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: factuurnummers 2019
« Gepost op: 12 december, 2018, 16:01:05 »
Hi,

Het moeten doornummeren is bedoeld om te voorkomen dat er stiekem verkopen worden gedaan waar wel een factuur voor wordt uitgeschreven maar die niet in de administratie wordt meegenomen.
 
Als 180076 op 31-12 is en 190077 op 02-01. Dan kan je het wel genoeg onderbouwen en mag het wel. Anders niet 

14
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: factuur betalen vanuit rekening borgsommen
« Gepost op: 24 oktober, 2018, 14:50:18 »
Hi,

Graag nodig ik je uit om mij even te bellen, zodat ik voorkom dat het in plaats van duidelijk onduidelijk wordt 😀

15
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: facrtuur betalen vanuit rekening borsommen
« Gepost op: 24 oktober, 2018, 13:44:09 »
Hi,

Klopt mijn aanname dat de borg in een factuur wordt verrekend? Zo ja, maak een interne overboeking van  de borgrekening naar de  betaalrekening ter hoogte van borg.  Boek de factuur in voor het hele bedrag zonder verrekening van de borg (anders neem je niet alle kosten mee in het resultaat en dat is zonde 😀) en zet de hele factuur betaald op de datum van betaling van de factuur vanuit de betaalrekening. Het saldo borg is nu naar € 0,00 enkele betaalrekening klopt ook weer.


16
Speciale onderwerpen / Re: meewerkende kinderen
« Gepost op: 22 oktober, 2018, 09:43:20 »
Hi,

In principe is er dan sprake van een fictieve dienstbetrekking en is er dus sprake van het voeren van een salarisadministratie met de normale aangifte loonheffingen etc. Ik ga er dan wel even vanuit dat hier sprake is van een eenmanszaak en geen VOF met de kinderen of BV met de kinderen als aandeelhouder. Je moet dan dus precies het zelfde doen als ware het andere personen die in loondienst zouden zijn.Je kan de salarisadministratie dan verwerken zoals omschreven in bijgaande link is omschreven: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=loonadministratie-in-acumulus

Onder bepaalde voorwaarde is er een vereenvoudigde regeling voor meewerkende kinderen. Dan hoef je maar 1x per jaar aangifte loonheffingen te doen en geen loonstaten in te vullen. Ook dan moet een eenvoudige loonadministratie bijhouden.. Hiervoor moet je wel een speciale aanmelding werkgever doen bij de belastingdienst.Zie bijgaande link https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/melding_loonheffingen_werkgever_van_meewerkende_kinderen

Overleg in ieder geval even met uw administratiekantoor wat in uw situatie van toepassing is. Eventueel kan ik u ook wel even helpen hiermee. Dit is namelijk op dit board erg lastig te beoordelen. Maar moet wel goed worden toegepast om problemen te voorkomen.

17
Speciale onderwerpen / Re: donatie verwerken in acumulus
« Gepost op: 26 december, 2017, 20:28:25 »
Hi,

Ja, dat lijkt mij een goede oplossing.

18
Nieuwe functionaliteiten / Re: AVG-, en GDPR-compliant bestanden delen
« Gepost op: 26 december, 2017, 09:26:25 »
Hi Guido,

Perfect  :)

19
Speciale onderwerpen / Re: donatie verwerken in acumulus
« Gepost op: 26 december, 2017, 09:24:46 »
Hi,

Als de donering als zakelijk kan worden gezien bijv omdat je dit gebruikt als verkooppunt of als je er een advertentie voor ontvangt, kan je het inboeken als reclame/advertentiekosten. Anders is het een prive opname.

20
Speciale onderwerpen / Re: Diensten buitenland
« Gepost op: 22 november, 2017, 07:27:18 »
Hi Jacky,

Hoe je factureert is afhankelijk waar het agentschap is gevestigd dat je opdracht geeft. Is het het kantoor in Engeland moet je dus een factuur in EU maken BTW 0%. Gaat de factuur naar het buitenland buiten de EU maak je een gewone factuur en kies je btw vrij.

 Zie ook de tabel in bijgaande link: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=facturen-naar-het-buitenland

21
Speciale onderwerpen / Re: Coach sessie
« Gepost op: 04 oktober, 2017, 10:16:55 »
Hi,

Je kan dit soort trainingen inderdaad gewoon onder cursussen inboeken. Ze worden dan als zakelijke kosten gezien. Als jij dan geen privé deel in de boeking meeneemt, voor 100% 😀. Als ik je vraag goed begrijp gaat het volgens mij dus gewoon goed zo.

22
Hi,

Bij verkoop past u de afschrijving aan, zodat de investering geheel is verwijdert van de balans (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=investering-aanpassen). Vervolgens boekt u de verkoopfactuur in. Het verschil zal als resultaat worden gezien

23
Hi,

Geen dank

24
Hi,

Dat is inderdaad voldoende dan. De btw heeft hier geen invloed op. Je mag niet de btw terug vragen. Dat heb je immers al terug gevraagd bij de inkoop van de producten.

25
Hi,

Heb je een voorraad aangelegd in je administratie? Als dit zo is kan je je voorraad muteren voor deze onverkoopbare producten. Als je geen voorrraad hebt aangelegd administratief, zijn de kosten van deze producten als in het resultaat verwerkt bij de inkoop ervan en hoef je dus niets te doen  :)

26
Speciale onderwerpen / Re: werkbureau thuiskantoor aftrekbaar?
« Gepost op: 08 juli, 2017, 14:49:38 »
Hi Gert-Jan,

Klopt in jullie situatie zal het innemen van een ander standpunt helaas écht niet verdedigbaar zijn   :|

27
Hi,

Geen dank.  :)

28
Hi,

In de bijgaande link zie je wat je moet doen bij verkoop van een bedrijfsauto. Dat maakt het allemaal wel duidelijk verwacht ik :-)

https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=verkoop-bedrijfs-auto

29
Hi,

Nee, de afschrijving is het bedrag dat de investering vermindert in een bepaalde periode. Als je bij de inkoopfactuur aangeeft dat het een investering betreft, komt de afschrijving goed. Zodra je de auto hebt verkocht, ga je dan berekenen wat de aanschrijving daadwerkelijk moest zijn en pas je dit aan. Als het zover is..... vraag het  :|

30
Hi,

Als je de youngtimer zakelijk aanschaft boek je de inkoopfactuur in op de inkoopdatum en uiteraard de verkoopfactuur op de verkoopdatum.  Daar tussen dient gewoon te worden afgeschreven over de maanden dat jij hem in je bezit hebt   :). En vergeet ook niet dat je over die periode ook de bijtellingen IB en btw moet berekenen t.z.t. :|


31
Speciale onderwerpen / Re: Ontvangen Royalties - hoe te boeken?
« Gepost op: 04 juli, 2017, 07:18:52 »
Hi,

Mijn advies is om inderdaad een verkoopfactuur aan te maken voor het bedrag dat je ontvangt. Reken dan gewoon even de dollars om naar euro's. Als je het heel precies wil doen zou je deze omwisseling per dagkoers per datum dat je een bedrag op paypal hebt ontvangen moeten omrekenen 😀

32
Speciale onderwerpen / Re: winstuitreiking vanuit cooperatie
« Gepost op: 31 mei, 2017, 17:27:29 »
Beste Gina,

Graag wil ik je toch adviseren om even telefonisch contact met mij op te nemen aangezien dit niet zomaar te beantwoorden is helaas.

33
Speciale onderwerpen / Re: winstuitreiking vanuit cooperatie
« Gepost op: 19 mei, 2017, 11:23:53 »
Beste Gina,

Kan je aangeven wat je bedoeld met cooperatie? Is er sprake een samenwerkingsverband? En wordt er in dit samenwerkingsverband winst uitgekeerd? Misschien is het eenvoudiger om dit telefonisch te bespreken  :)

34
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Verandering regels aftrek huurwoning??
« Gepost op: 06 mei, 2017, 16:04:57 »
Hi,

Ik wordt er op geattendeerd dat je het over 2017 hebt en niet 2016. Helaas is het vanaf 2017 helemaal niet meer mogelijk kosten van een onzelfstandige werkruimte af te trekken.

Tja, en advies over je administratie kan je uiteraard inwinnen bij een goede adviseur  :|

35
Hi,

Ik ga bij het beantwoorden van uw vragen er even uit dat dit een koopwoning betreft  :)

1. De wijziging in de meterkast wordt nagelvast gemaakt aan uw woning en is niet zomaar meer te verwijderen. Deze wijzigingen volgen daarom het eigenaarschap van de woning. Vermoedelijk is deze woning privé bezit. De kosten zijn dan niet zakelijk aftrekbaar.

2. Wellicht kunt u zich inderdaad op het standpunt zetten dat u het deel van de verhoging van de kosten als zakelijk deel aan merkt. U kunt uiteraard bij de belastingdienst hierover een schriftelijke uitspraak vragen voor de zekerheid.

36
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Verandering regels aftrek huurwoning??
« Gepost op: 06 mei, 2017, 11:36:38 »
Hi,

Deze regels zijn niet verandert, alleen meer in de pers gekomen  :). Of het nuttig en zinvol is, hangt af van uw situatie. Het is helaas geen algemeen advies over te geven.

37
Speciale onderwerpen / Re: Energieinvesteringsaftrek bij koophuis
« Gepost op: 11 april, 2017, 18:25:23 »
Hi,

Dit is best een lastige vraag om zo op dit forum te beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van uw specifieke situatie. In het algemeen kan je stellen dat dit niet mogelijk is. Eventueel lunt mij persoonlijk bellen dan kan ik kijken of in uw situatie dit wellicht anders is.

38
Vraag & aanbod / Re: Gezocht boekhouder met kennis van Acumulus in Purmerend
« Gepost op: 24 maart, 2017, 10:47:24 »
Hi,

Heeft u al in onderstaande lijst gekeken?

https://www.siel.nl/acumulus/boekhouders/

39
Speciale onderwerpen / Re: Kosten gebruik privé auto en youngtimer
« Gepost op: 15 februari, 2017, 11:29:33 »
Dank je  :)

40
Speciale onderwerpen / Re: FOR - % van de bruto of netto winst?
« Gepost op: 15 februari, 2017, 11:09:50 »
Hi,

Geen dank namens ons beide. Zoals je merkt zijn zowel Annalies als ik niet écht voorstander van deze regeling. Helaas maken wij te vaak mee dat het écht misloopt en er eigenlijk verkeerd is geadviseerd.

41
Speciale onderwerpen / Re: Kosten gebruik privé auto en youngtimer
« Gepost op: 15 februari, 2017, 11:07:51 »
Hi,

Annalies, je hebt gelijk ik heb het aangepast  ;D Lang leven koorts en griep  :(

42
Speciale onderwerpen / Re: FOR - % van de bruto of netto winst?
« Gepost op: 15 februari, 2017, 09:30:52 »
Hi,

Annalies, ik ben het helemaal met je eens  ;D En dan nog...... bij scheiding of beëindiging van het ondernemerschap (dus ook als je niet meer als ondernemer wordt gezien), kan het voor veel problemen zorgen. Helaas in de praktijk al diverse malen meegemaakt. Bezint eer ge begint dus :-)

43
Speciale onderwerpen / Re: FOR - % van de bruto of netto winst?
« Gepost op: 15 februari, 2017, 07:46:46 »
Hi Gert Jan,

Als je een FOR wil gaan aanleggen heeft dat wel ook andere gevolgen en consequenties. Het is een uitstelling van de betaling van belastingen. Wees je daar wel goed bewust van. Graag wil ik je er op wijzen om ook je daar goed in te verdiepen of je te laten adviseren  :|

44
Speciale onderwerpen / Re: Kosten gebruik privé auto en youngtimer
« Gepost op: 15 februari, 2017, 07:42:04 »
Hi,

Helaas geldt deze correctie inderdaad mbt de btw ook voor youngtimers inderdaad.

45
Hi,

Precies. Dat dacht ik al  :)

46
Hi,

Normaal gesproken zit er op borg geen btw en dan doe je het dus op de manier als hierbiven omschreven. Controleer de factuur van de borg even of er inderdaad sprake is van btw.

47
Speciale onderwerpen / Re: uitdraai voor hypotheek
« Gepost op: 13 januari, 2017, 09:13:24 »
 ;D

48
Speciale onderwerpen / Re: uitdraai voor hypotheek
« Gepost op: 13 januari, 2017, 07:49:07 »
Hi,

Dan hebben ze inderdaad de uitdraai: Jaarrekening ten behoeve van aangifte IB nodig.  Dit kan je vinden bij: Overzichten/Fiscaal overzicht en dan onderaan.

Let er uiteraard wel op dat de cijfers ook correct zijn  ;D

49
Speciale onderwerpen / Re: uitdraai voor hypotheek
« Gepost op: 12 januari, 2017, 23:01:32 »
Hi,

Vermoedelijk bedoelen ze dezelfde uitdraai als de uitdraai die je maakt voor het doen van je aangifte IB.

Vraag hen anders eerst wat zij precies van je wensen te ontvangen. Wellicht wordt het dan duidelijker voor je wat ze precies van je wensen.

50
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor het afsluiten van het jaar 2016
« Gepost op: 08 januari, 2017, 08:36:53 »
Hi,

Even een aanvullende tip op Annalies: Denk ook even bij je keuze aan de gevolgen voor het toepassen van de KOR-regeling 😀

Pagina's: [1] 2 3 4