Hallo Gast

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Annalies Janssens

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 11
1
Speciale onderwerpen / Re: Lening boeken, hoe?
« Gepost op: 11 februari, 2020, 23:01:37 »
Ik denk dan dat ik je niet helemaal begrijp. Als je het verwerkt zoals ik aangeef dan krijg je geen verschil in het banksaldo
(dus eerst de foute boekingen verwijderen en opnieuw boeken zoals het hoort

Als je het zo verwerkt hebt en nu nog verschil hebt dan zit het ergens anders in.

Maar misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je iets anders.

2
Speciale onderwerpen / Re: Lening boeken, hoe?
« Gepost op: 11 februari, 2020, 14:21:47 »
Je kunt de lening op 2 manieren verwerken.

Via een rekening (zoals je nu gedaan hebt)
- bij start een opname van de rekening Lening Ford (of evt een interne overboeking dit worden in Acumulus automatisch 2 tegengestelde boekingen) van rekening Lening naar Zakelijke rekening
- bij aflossingen een interne overboeking van Zakelijk naar Lening

Of via Lening (balanspost)
Bij start Lening BIJ
Bij aflossing Lening AF en saldo muteren aanvinken

3
Vraag & aanbod / Re: boekhouder voor parttime zzp fotografe met WIA
« Gepost op: 25 januari, 2020, 13:54:10 »
Hi Claudia,

Heb je hier al eens gekeken?
https://www.siel.nl/acumulus/boekhouders/

groet, Annalies

(ik heb het in deze periode zelf veel te druk)

4
Je zet de factuur op betaald én je doet een prive storting voor de inruil van de prive auto.
Dan moet je banksaldo weer kloppen.

Gaat het om een grijs kenteken? Dan zou in 4 jaar afschrijven mogen maar ik zou het eigenlijk in de meeste gevallen niet aanraden. Mocht je deze namelijk weer gaan verkopen dan zit je gelijk met een flinke boekwinst.

5
Ik vind het erg lastig om zo te beoordelen of het helemaal klopt. Je topic begon namelijk dat er een bedrag bij de voorraad stond.
Als je eerder zo'n boeking hebt gedaan, dan kan die uit 2 boekingen bestaan. Als je er maar 1 hebt verwijderd gaat het niet goed.

Als je zekerheid wilt: Je mag me wel mailen op info@countforyou.nl met tijdelijke inlogcodes, dan kan ik het even nakijken.

6
Speciale onderwerpen / Re: Electrische auto en MIA
« Gepost op: 13 januari, 2020, 14:53:25 »
Graag gedaan!

7
Speciale onderwerpen / Re: Electrische auto en MIA
« Gepost op: 13 januari, 2020, 14:27:34 »
Het is me volgens mij duidelijk.
Het is niet dat je een toekenning hebt van € 2700. Dat bedrag is alleen een soort voorbeeldberekening van het netto voordeel wat je ervan hebt.
Ze gaan hier uit van 25% belastingvoordeel.
Ik zie dat ook op hun site.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/mia-en-vamil/voorwaarden-miavamil/rekenvoorbeelden

Je kunt in je IB aangifte dus gewoon die € 40.000 opvoeren en dan komt er een MIA te voorschijn van € 10.800 waarover je dus geen inkomstenbelasting betaalt.

8
Aha, dat verklaart het een en ander.
Onderhanden werk heeft normaalgesproken te maken met bijvoorbeeld een aannemer die veel inkopen gedaan heeft (dus al kosten gemaakt) maar er dus nog mee aan het werk is.
Dan kun je het als voorraad boeken omdat het in mindering gebracht moet worden op de eerdere inkopen
(je maakt dan alleen een correctie aan de inkoopkant)

In jouw geval is het geen voorraad dus daar moet ook geen boeking op gedaan worden.

De methode van punt 4 is precies wat je moet doen.
Maar, in je eerste vraag noemde je dat er een bedrag staat Vlottende Activa > Voorraden in de plus, 
en dat mag dan niet.
Blijkbaar heb je ergens een voorraadboeking gedaan, anders zou het daar niet staan.

Bij de saldi zou de door jou aangemaakte rekening "onderhanden werk"  juist zonder min moeten staan (het is immers een vordering)

9
Speciale onderwerpen / Re: Electrische auto en MIA
« Gepost op: 13 januari, 2020, 07:10:19 »
Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen je netto winst (dat is het verschil tussen je inkomsten en uitgaven) en belastbare winst (dat is je winst na diverse belastingvoordelen zoals ondernemersaftrek, KIA en MIA)
De ondernemersaftrek (€ 7280 in 2019) kan en mag je ook niet in Acumulus verwerken. Dat staat er namelijk volledig los van.
Dat is bijvoorbeeld ook zo met de rente van je eigen woning, heffingskortingen e.d.
Al die posten hebben invloed op het te betalen bedrag belasting.

Dan inhoudelijk over de auto:
Dat je een MIA verklaring van € 2700 hebt gekregen kan ik niet verklaren.
Kan het zijn dat je slechts een deel van de auto in 2019 hebt betaald? Dan zou het kunnen zijn dat dat verwerkt is in de toekenning.
Ik ken het formulier niet goed genoeg. Misschien kun je m als bijlage toevoegen (persoonlijke gegevens onleesbaar maken)
MIA claim je volledig in het jaar van aankoop. Het kan dus wel zijn dat je slechts een deel kunt verzilveren als je niet alles in 2019 hebt betaald maar dan kun je het restant in 2020 meenemen (maar de claim blijft in het jaar van aanschaf)

Wanneer je binnen 5 kalenderjaren (voor eind 2023) de auto weer verkopen dan moet je desinvesteringsbijtelling berekenen. Dat is dan hetzelfde % als het voordeel wat je nu hebt gekregen en dan over het bedrag waarvoor je de auto op dat moment verkoopt.


10
Nieuwe functionaliteiten / Re: Logo toevoegen aan e-mail factuursjabloon
« Gepost op: 11 januari, 2020, 10:40:59 »
Ik hoor die wens ook van veel van mijn klanten. Voor hen vaak reden om de factuur eerst naar zichzelf door te mailen zodat ze met hun email-handtekening aan de klant kunnen doorsturen.
Dus: duimpje omhoog voor deze suggestie!

11
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor de jaarovergang van 2018 naar 2019
« Gepost op: 07 januari, 2020, 18:40:10 »
Zeker, deze kun je gewoon gebruiken, is niets veranderd verder.

12
Graag gedaan!

13
Onderhanden werk is een soort voorraad en die moet in de beginbalans van 01-01-2019 geboekt worden. Dat heeft niet te maken met te ontvangen of te betalen.
https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=beginbalans

Het bedrag boek je dan als nieuwe boeking > balanspost > voorraad BIJ en het vinkje bij resultaatrekening bijwerken zet je uit.

Op 31-12-2019 doe je dan hetzelfde maar dan voorraad AF en je laat het vinkje staan. Die voorraad wordt dan als inkopen in 2019 geboekt
  (als je na de boeking kiest voor laatste boekingen dan zie je dat Acumulus voor deze handeling 2 boekingen aanmaakt)
Hiermee staat de voorraad op de balans als het goed is op 0

14
Die vrijstelling administratieve verplichtingen geldt alleen voor de BTW.
Voor het overige moet je dus gewoon nog je administratie bijhouden (en gelukkig zie je zelf ook het nut ervan in!)

De kosten van Acumulus en alle andere kosten boek je dan vanaf datum vrijstelling als BTW vrij (en als bedrag dus de kosten dus incl. BTW)
Als je bij het invoeren van de zakelijke uitgave de BTW op BTW vrij zet en op de diskette klikt dan onthoudt Acumulus die instelling en kun je ook niet per ongeluk alsnog de BTW boeken.

15
Hallo Armando,

Ik kan aan deze screenshot niet zien hoe het precies geboekt is met de restwaarde omdat er pas in 2015 is afgeschreven.

Als je wilt, mag je me mailen op info@countforyou.nl met (tijdelijke) inlogcodes (vergeet de contractcode niet) zodat ik er naar kan kijken.
Zet er dan even de link naar dit topic bij zodat ik weet waar het om gaat.

groet, Annalies


16
Graag gedaan!

17
Wil je eerst even kijken wat er voor jou van toepassing is over restwaarde (toevallig gisteren ook net een topic over)
https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,7439.msg42095.html#msg42095

Dan kunnen we kijken hoe we het t beste kunnen oplossen.

18
Dat is dan net als anders een zakelijke uitgave maar dan kies je voor BTW vrij.

19
Nieuwe functionaliteiten / Re: Feature request API: Interne overboeking
« Gepost op: 21 december, 2019, 13:49:25 »
Ik ben niet gehinderd door enige kennis van API's....

Maar:
een interne overboeking is niets meer of minder dan een prive boeking AF van de ene rekening en prive boeking BIJ op een andere rekening.
Is dat niet te bouwen?

20
Graag gedaan!

21

Maak een rekening "T-mobile lening"  aan. Daarbij kies je dan bij speciaal voor Passiva Overig.

Je kunt dan de investering van 1073.69 boeken, rekening "T mobile lening"

Elke maand betaal je een deel af. Dat bedrag boek je als interne overboeking van zakelijke rekening naar lening Tmobile
De rest van het betaalde bedrag is dan je maandbedrag bellen en dat boek je als zakelijke uitgave.


22
Het kan soms lastig zijn inderdaad maar in jouw geval is het verrassend gemakkelijk.

De enige voorwaarde voor de nieuwe regeling is dat je minder dan € 20.000 BTW-plichtige omzet hebt. Omdat jij gezondsheidkundige diensten verleent, ben je BTW vrijgesteld. Je hebt dus geen BTW-plichtige diensten.
Ik neem aan dat je op dit moment geen BTW aangifte hoeft te doen (aangezien je als het goed is vrijgesteld bent) dus er verandert ook niets.

Je valt dus niet in de nieuwe regeling omdat je sowieso niets met BTW te maken hebt.
Je inkomsten zijn vrijgesteld en de BTW over je kosten kun je niet terugvragen.

Hoop dat dit wat helderheid geeft. Zo niet, schroom niet om nog eens te vragen!

23
Graag gedaan, daar zijn wij voor!

24
Speciale onderwerpen / Re: (BTW) boeken buitenlandse onkosten
« Gepost op: 18 november, 2019, 08:15:33 »
Voor kosten die je in het buitenland maakt kun je de buitenlandse BTW niet via de normale weg terugvragen. Soms kan het via een speciaal formulier maar zijn wel drempels voor.
In Acumulus boek je die kosten incl. BTW en BTW vrij.

Aan je klant moet je eigenlijk altijd BTW doorberekenen.
Dus wat jij betaald hebt (incl. buitenlandse BTW) en daar overheen de gewone 21% Ned BTW berekenen. Maakt voor je klant niet uit, die krijg het ook weer terug.

Als je exact doorberekent wat je betaald hebt (dus geen opslag voor het een of ander) dan zou je het kunnen zien als "doorlopende kosten"
https://www.schootenadvies.nl/btw-over-doorbelaste-onkosten/

In dat geval verwerk je het in je factuur als BTW vrij (niet als BTW 0%)

25
@Fjutt.
Je mag me evt. mailen op info@countforyou.nl en dan kunnen we een belafspraak maken om te kijken of ik je iets gerichtere adviezen kan geven.

26
Dat klopt, zijn dan helemaal kosten.

27
Hoi Annelies.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het zo samenvatten:

Verkoop: Ik reken een vast bedrag en specificeer geen BTW
klopt

Inkoop:
  • Inkoop in Nederland gekocht krijg ik gewoon rekening met BTW en kan die niet meer aftrekken
klopt
  • Inkoop in EU landen worden nu ook incl BTW? en kan ik niet terug vorderen
je moet aan je leverancier doorgeven dat ze geen BTW meer mogen verleggen, dus buitenlandse BTW laten berekenen. En die BTW boek je dan gewoon mee als kosten
  • Inkoop buiten EU landen worden via import voorzien van BTW
Idem zoals inkoop binnen EU

Als er binnen EU toevallig geen BTW wordt berekend kan ik aangifte BTW zelf doen en die afdragen (en niet terug vorderen)
Klopt, je moet dan incidenteel aangifte doen

Als ik de nieuwe KOR niet wil kan ik gewoon doorgaan zoals nu enkel met afdracht van de BTW vanaf de eerste EUR.
De oude KOR bestaat helemaal niet meer en daar is ook geen ruimte voor in de aangifte. Je moet dan dus precies afdragen waar je op uit komt, zonder KOR correctie

Groet,
Frans

28
Als je nu aan iemand verkoopt met een BTW nummer, dan is je opbrengst het bedrag excl. BTW, bijvoorbeeld € 20
Stel je inkoop is € 10 ex, € 12.10 incl. BTW
Je marge is dan € 10

Als je onder de KOR wilt vallen, dan verkoop je zonder BTW (zoals jij zegt dus € 20) dan wordt je marge kleiner omdat je geen BTW van aankoop mag terugvragen. Je inkoop wordt dus € 12.10

Je mag ook niet meer inkopen met BTW verlegd (of je moet alsnog de BTW afdragen in de incidentele aangifte). Je hebt er geen voordeel van of je wel of niet in het buitenland koopt.

Waar het op neer komt is dat wanneer je aan particulieren verkoopt, dat het doorgaans voordelig is om onder de KOR te gaan vallen. Bij verkoop aan bedrijven is het onvoordelig, tenzij je je prijzen aan hen verhoogt zodat je marge gelijk blijft.
Het blijft een afweging op maat die per ondernemer anders kan uitpakken.

29
Of het bedrijf wel of niet is ingeschreven doet er niet toe. Ik denk dat je het beroep wellicht niet eens mag uitoefenen zonder die opleiding....

Je moet echt zelf de beslissing nemen....

30
Waar het om gaat:
Wanneer de opleidingskosten aan te merken zijn als bedrijfskosten, dan tellen de uren mee. Als het als persoonlijke aftrekpost geldt dan tellen de uren niet mee

Wat leesvoer:
https://www.zzpservicedesk.nl/1046/zijn-studiekosten-aftrekbaar-voor-zzp.htm  (zie laatste onderdeel waarin gezegd wordt "als je in de toekomst....." dat geldt hier voor jou)

https://beeldrijk.org/bibliotheek/de-fiscale-ondernemer/winst-opbrengsten-en-kosten/scholing-en-vakkennis-als-bedrijfskosten/   (kopje nieuwe kennis wat volgens mij volledig van toepassing is op jouw situatie)

Het gaat er niet om of je wel of geen winst maakt met dat vakgebied. Het gaat er om of je de opleiding volgt voor je huidige bedrijf (bedrijfskosten) of toekomstige activiteiten (persoonlijke aftrekpost)

Wat mij betreft is er weinig twijfel (geen bedrijfskosten) maar uiteindelijk moet je zelf de keuze maken en een standpunt innemen waar je achter staat zodat je dat bij vragen kunt motiveren.

31
Ik ben het hierin niet echt met Bert-Jan eens. Het is een opleiding voor toekomstige activiteiten die ook nog eens niets te maken lijkt te hebben met het huidige bedrijf.

Het risico is best groot. Je zou het urencriterium kunnen opvoeren maar houd er rekening mee dat het na een evt. controle afgewezen wordt. Dus maak voor jezelf een berekening wat je dan nog als belasting moet afdragen.

Kijk ook even naar het belang. Als ik zie dat je nu niet aan het urencriterium voldoet, dan heb je misschien ook weinig winst. En dan met de kosten voor de opleiding er af misschien wel verlies?
Dan maakt het misschien qua belasting niet eens uit of je wel of niet aan het urencriterium voldoet. (afhankelijk van allemaal andere factoren van de inkomstenbelasting zoals evt ander inkomen). Je spaart zo ook nog een jaar startersaftrek....

Kortom, bekijk het zelf nogmaals goed voordat je de keuze maakt.

32
Gert Jan:
Voor bedrijven maak je altijd prijsafspraken excl. BTW. Die prijs blijft dus hetzelfde. Je berekent dan alleen geen BTW meer; klant hoeft die niet te betalen aan jou en krijgt 't niet terug. Geen verschil dus.

Voor jou wel nadelig omdat je geen BTW op kosten terug krijgt.

Globaal: als je voornamelijk zaken doet met bedrijven, dan is de nieuwe regeling niet voordelig om ervoor te kiezen.

33
Speciale onderwerpen / Re: Levering van buiten EU / Aparte factuur inklaarder
« Gepost op: 10 oktober, 2019, 22:10:07 »
Mooi, graag gedaan!

34
Speciale onderwerpen / Re: Levering van buiten EU / Aparte factuur inklaarder
« Gepost op: 03 oktober, 2019, 17:18:52 »
De factuur zelf boek je dus als zakelijke uitgave, BTW vrij.

de BTW factuur moet uitgesplitst worden volgens dat excel document.
Dit worden dan 2 boekingen.
De ene waarbij een omrekening gemaakt wordt zodat het juiste BTW bedrag geboekt wordt
De andere een tegenboeking zodat per saldo de juiste kosten geboekt worden.
Beide boekingen samen moeten dan het betaalde bedrag aan Fedex zijn.

Als je er niet uitkomt, mag je de Fedex factuur wel even als bijlage hieraan hangen en dan vul ik het excel bestand voor je in.

35
Speciale onderwerpen / Re: Levering van buiten EU / Aparte factuur inklaarder
« Gepost op: 03 oktober, 2019, 16:47:57 »
De BTW apart boeken kun je doen met behulp van het excel document wat je vindt bij
Beheer > Bijlagen (rechts bovenaan) en dan het document BTW op invoer/import

De inkoopfactuur boek je dan als normale binnenlandse factuur, BTW vrij. Je boekt alleen als import of buiten EU als je helemaal geen BTW betaalt, dus ook niet via de inklaarder.

36
Speciale onderwerpen / Re: invoeren van contributies en subsidie voor vereniging
« Gepost op: 23 augustus, 2019, 22:44:13 »
Ik laat me even buiten het BTW verhaal omdat dat erg afhankelijk is van alle feitelijke zaken.

Je kunt in Acumulus een "rekening" aanmaken "contributies". Alles wat je ontvangt boek je als interne overboeking van deze rekening naar BANK.
Na afloop van een periode (maand, kwartaal, jaar; wat jij wilt) maak je een factuur voor het hele saldo van de rekening contributies.

Subsidie zou ik per keer een factuur voor aanmaken.

38
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: de 0% bijtelling auto na 5 jaar
« Gepost op: 12 mei, 2019, 10:49:54 »
Wel of niet een tweede zakelijke auto is niet het criterium!
Het gaat er om of de oude auto aan  de voorwaarden voldoet om geheel prive te mogen zetten.
Die nieuwe zakelijke auto maakt de bewijsvoering wel een stuk gemakkelijker.

39
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: de 0% bijtelling auto na 5 jaar
« Gepost op: 12 mei, 2019, 09:27:25 »
Waar het om gaat is dat je een zware bewijslast hebt voor de keuze dat je de auto van de zaak overbrengt naar prive. Dat mag alleen in hoge uitzondering (zoals geen zakelijk danwel volledig prive gebruik). De bewijsvoering is weliswaar vrij maar ik zie geen andere manier om te bewijzen dat je de auto niet meer zakelijk gebruikt dan door een sluitende kilometeradministratie.

Een tweede auto welke dan zakelijk gebruikt gaat worden is wel een goede ondersteuning van je bewijs. Bij geen tweede auto die volledig beschikbaar is voor zakelijk gebruik is wel vragen om moeilijkheden.

40
Nieuwe functionaliteiten / Re: Verwerken bankimport
« Gepost op: 28 februari, 2019, 13:51:56 »
Ach Aris toch, sorry hoor!! Ik zie dat logo en denk dat het Guido is....

Bij deze dan: Aris, heel erg bedankt voor je snelle actie!

41
Nieuwe functionaliteiten / Re: Verwerken bankimport
« Gepost op: 27 februari, 2019, 11:33:23 »
Hi Guido,

Top, het lijkt nu in elk geval goed te werken. Heel fijn, dankjewel!

gr. Annalies

42
Nieuwe functionaliteiten / Verwerken bankimport
« Gepost op: 13 februari, 2019, 18:44:48 »
Sinds een tijdje doet het volgende probleem zich voor:

In het bestand van de bankmutaties staan 10 mutaties per "pagina". Als ik de eerste pagina oversla (omdat ik nog iets moet nazoeken) verwerk ik iets van pagina 2. Daarna schiet het meteen weer terug naar pagina 1.
Bij een groot bestand van bijvoorbeeld 20 pagina's is het bijna ondoenlijk. Ik ga door naar pagina 5 en moet daarna weer van voren af aan gaan zoeken naar de juiste pagina.

Is hier iets aan te doen?

43
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor de jaarovergang van 2018 naar 2019
« Gepost op: 12 februari, 2019, 18:37:44 »
Sowieso mag je niet een boeking uit een eerder jaar verwijderen. Maar ik krijg de boekingen nog niet helemaal helder.
Misschien kun je op een rijtje zetten welke boekingen met welk bedrag en datum je het hebt geboekt.

Je mag dat ook via mail doen info@countforyou.nl

Ik denk dat het dan wat sneller opgelost is.

44
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor de jaarovergang van 2018 naar 2019
« Gepost op: 12 februari, 2019, 06:29:01 »
De boeking voor het restant wat niet betaald is, heb je nu gedaan met "rekening buiten Acumulus". Deze kun je veranderen in "deelbetalingen debiteuren". Als het goed is, is het saldo van die rekening nu exact het factuurbedrag.
Zet de factuur nu op betaald met ook als rekening "deelbetalingen" en hiermee komt de rekening op 0 en is de factuur van de balans verdwenen.
Je geeft niet aan op welke data die laatste boekingen zijn geweest maar zorg in elk geval dat er niets meer veranderd wordt in de voorgaande jaren. Factuur en laatste afboeking moeten dus in 2018 of 2019 op betaald gezet worden.

45
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: bedrijfsnaam op de bon als ZZP-er/ eenmanszaak?
« Gepost op: 02 februari, 2019, 20:13:39 »
Dat is in elk geval gunstig. Daarnaast zal wel aangetoond/aannemelijk gemaakt moeten kunnen worden dat jij zelf mee geweest bent dus in de gelegenheid was om mee te gaan.

Voor het overige vraag ik me nu ook af of het kenteken wel echt op haar naam staat. Ik vraag me namelijk af of een verzekeraar een verzekering afsluit waarvan de auto op iemand anders naam staat.

Blijft dat ik niet een uitspraak durf te doen hoe de belastingdienst hier tegenaan kijkt.
Als je zekerheid wilt kun je vooroverleg aanvragen en anders neem je een standpunt in en dat verdedig je als er vragen komen.

46
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: bedrijfsnaam op de bon als ZZP-er/ eenmanszaak?
« Gepost op: 02 februari, 2019, 10:02:25 »
Ik durf het niet zeker te zeggen met de verzekering. Op zich zou het geen probleem hoeven te zijn omdat een autoverzekering gekoppeld is aan een auto en die is zakelijk.
  Omdat je bij controle kunt verklaren dat de auto wel minimaal 10% zakelijke gebruikt wordt (ook al ben jij de chauffeur) en waarom de verzekering op jouw naam staat, lijkt het mij verdedigbaar.

47
Speciale onderwerpen / Re: Splitsen
« Gepost op: 01 februari, 2019, 19:32:40 »
Het laagste bedrag van € 50 zou ik boeken met BTW laag. Dan trek je iets te weinig BTW af. Maar je kunt het natuurlijk ook in 2 aparte boekingen doen.

€ 250 zie ik meer als soort seminar, representatie waar een behoorlijk prive aandeel in zit (hapje en drankje). Dus met 20% privé correctie.

48
Speciale onderwerpen / Re: Splitsen
« Gepost op: 01 februari, 2019, 18:16:54 »
Lijkt dus op dat je tegen betaling van een donatie voor een goed doel aanwezig mag zijn op een gala.
Dan zou ik dat boeken als donatie, btw vrij.

Maar wat zijn de andere componenten dan?

49
Speciale onderwerpen / Re: Splitsen
« Gepost op: 01 februari, 2019, 17:04:10 »
Ik heb even wat moeten rekenen (omdat je 2x laag uitsplitsing noemden en ook niet of het om een bon uit 2018 of 2019 ging) maar het is gelukt.

hoog 12.40 + 2.60 BTW
laag  32.11 + 2.89 BTW
Zit er op het gala geen BTW? Dat vind ik dan wel weer apart.
   Is het een soort seminar?

Allereerst moet je bepalen in hoeverre de BTW überhaupt aftrekbaar is. Het ligt er aan waar die BTW plichtige zaken voor zijn. Als het om consumpties gaat dan is het sowieso niet aftrekbaar.

Als je dat helder hebt, laat maar even weten, dan kunnen we bepalen hoe je dat het beste kunt boeken.

50
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: bedrijfsnaam op de bon als ZZP-er/ eenmanszaak?
« Gepost op: 01 februari, 2019, 07:52:45 »
Wat bedoel je precies met "fiscale eenheid"?

Als je een VOF hebt dan moet het echt op naam van de VOF staan. Als je een EZ hebt dan moet het wel op jouw naam staan. De EZ staat is gekoppeld aan jou als persoon.

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 11