Hallo Gast

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Esther van der Meer

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
201
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Een tweede elektrische auto
« Gepost op: 08 januari, 2015, 16:50:23 »
Graag gedaan.  ;)

202
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Een tweede elektrische auto
« Gepost op: 08 januari, 2015, 16:41:09 »
Beste Saikon,

Het is aan de ondernemer om te bepalen wat zakelijk verantwoord is.
Dit is mijns inziens iets anders dan simpelweg iets als een zakelijke aanschaf beschouwen om hier fiscaal voordeel mee te behalen.
En dat laatste zal de inspecteur bij een controle opmerken en mogelijk niet akkoord bevinden.

Als er twijfel bestaat is mijn advies om contact op te nemen met de belastinginspecteur en een schriftelijke goedkeuring te vragen.


203
Speciale onderwerpen / Re: KOR kostensoort
« Gepost op: 15 december, 2014, 17:02:02 »
Dit bedrag boek je via Nieuwe boeking > Speciale boekingen > Ik wil de BTW afdracht/teruggave invoeren.

204
Nieuwe functionaliteiten / Re: Afschrijvingen opnieuw berekenen
« Gepost op: 11 december, 2014, 11:26:14 »
Let op:

Een auto die eenmaal als zakelijk is aangemerkt voor de IB kan niet meer zomaar overgezet worden naar prive, dat kan alleen nog in bepaalde uitzonderlijke gevallen. Je zult dus bij aanschaf of in elk geval in het jaar van aanschaf beslissen of je een auto zakelijk of prive gaat aanmerken. Als je eenmaal IB aangifte gedaan hebt of eigenlijk als je IB aangifte definitief is vastgesteld dan kun je je keuze niet meer wijzigen.

Een uitzonderlijk geval is als je minder dan 10% zakelijke kilometers gaat maken. De auto valt dan automatisch naar privevermogen.

205
Vraag & aanbod / Re: Acumulus boekhouder gezocht
« Gepost op: 09 december, 2014, 09:00:58 »
Ter info:

Er staat op https://www.siel.nl/boekhouders.php een lijstje met boekhoudkantoren die Acumulus ondersteunen.

206
Nieuwe functionaliteiten / Re: Knoppen in boeking scherm
« Gepost op: 03 december, 2014, 16:44:12 »
In het boekingsscherm (via Nieuwe boeking > Nieuwe factuur) is een optie onderin het scherm om de factuur in je tekstverwerker of als pdf te openen.

207
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Factuur gaat niet betaald worden
« Gepost op: 20 november, 2014, 14:17:40 »
Niet voor zover ik uit jouw vraag kan herleiden.

Wat zou je op de balans willen zien?

208
Nieuwe functionaliteiten / Re: BTW optelling in facturen en offerten
« Gepost op: 20 november, 2014, 09:52:01 »
Dit is een instelling die je kunt veranderen in het factuursjabloon.

Ga via Beheer > Factuursjablonen naar het betreffende sjabloon en klik op tabblad Algemeen.
Hier zie je oa de onderstaande regel staan:

Toon regels inclusief BTW J/N

Zet dit op Nee..... ;)

209
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Factuur gaat niet betaald worden
« Gepost op: 20 november, 2014, 09:24:59 »
De btw staat in de schermafbeelding niet op btw-vrij, maar op btw-21%.
Dit zie je bij de twee gele productregels  ;)
Wat je het kunt doen is:

A. klik op de eerste factuurregel en wijzig de btw in btw-vrij
    doe hetzelfde bij de tweede factuurregel
    maak een derde factuurregel met bijv. omschrijving "nog te vorderen btw", btw-vrij, bedrag -/- € 73,50
    het totaalbedrag van de factuur komt dan weer op -/- € 423,50

je kunt er ook voor kiezen om onderstaande te doen:

B. klik op de eerste factuurregel en verander de omschrijving in bijv. "creditering transporten, incl. te vorderen btw", btw-vrij, bedrag -/- € 423,50
    klik op de tweede factuurregel en verwijder deze
     het totaalbedrag van de factuur komt dan ook op -/- € 423,50

210
Vraag & aanbod / Re: Ervaren boekhouder ondersteunt nu ook Acumulus.
« Gepost op: 18 november, 2014, 12:02:39 »
Hallo Sandra,

Welkom op het forum. Fijn dat je Acumulus kunt en wilt gaan ondersteunen.
Ik heb al even op je websites gekeken en zie dat je pakketten aanbiedt met heldere transparante prijzen. Mooi!  ;)

Als je ergens tegenaan loopt, schroom niet om contact op te nemen, ik help je graag.


Groetjes en we spreken elkaar,

211
Vraag & aanbod / Re: Nieuwe Acumulus boekhouder gezocht?
« Gepost op: 29 oktober, 2014, 09:37:50 »
Hallo Jacobine,

we hebben al mailcontact gehad en elkaar telefonisch gesproken, maar nu ook hier op het forum: Welkom!
Fijn dat je Acumulus kunt en wilt gaan ondersteunen.

Als je ergens tegenaan loopt, schroom niet om contact op te nemen, ik help je graag.

Mijn eerste tip: je gegevens in dit topic heb je nu al een paar keer veranderd. Ik zie dat je gegevens op de lijst van Acumulus/Siel hiervan afwijken. Misschien goed om even naar te kijken.
Verder zou je een avatar en handtekening kunnen uploaden/ instellen bij je profiel. Dit doe je via het forum door te klikken op Profiel > Forumprofiel.

Groetjes en we spreken elkaar  ;)

212
Speciale onderwerpen / Re: voucher korting verwerken
« Gepost op: 17 oktober, 2014, 10:54:49 »
Hallo Nico,

ik heb dit in een testaccount geboekt op de volgende wijze:

product x € 23,28 in vakje incl. btw
verzendkosten € 6,75 in vakje incl. btw
korting € -1,30 in vakje incl. btw

Het totaalbedrag van de factuur komt dan op € 28,73
het bedrag aan btw komt dan op € 4,98 (1 cent verschil in btw ivm afronding op productregels: dit is niet erg)

Volgens mij moet het dan dus goed gaan.


213
Speciale onderwerpen / Re: voucher korting verwerken
« Gepost op: 08 oktober, 2014, 14:55:20 »
Hallo Nico,

ik zie dat op deze vraag nog geen reactie is gekomen.
Kun je mij de factuur van de webshop mailen (info@meerovercijfers.nl), dan kijk ik er naar.

214
Speciale onderwerpen / Re: Schenking vanuit zakelijke rekening
« Gepost op: 01 oktober, 2014, 17:29:24 »
Een schenking aan je zoon verwerk je in Acumulus via een Priveboeking (opname).

"Wijzigingen in toelaatbare reserves" is bijvoorbeeld een reservering Fiscale Oudedags Reserve (FOR).

Zie verder voor info over schenkingen onderstaande link naar de site van de belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_doen/vrijstelling_voor_schenkingen_aan_kinderen/vrijstelling_voor_schenkingen_aan_kinderen

215
Ja mooi!

Een sigaar uit eigen doos, noem ik dat..... :|

216
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Nieuwe teamleden
« Gepost op: 02 september, 2014, 17:02:36 »
Dat voelt als een goed plan  8)

217
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Nieuwe teamleden
« Gepost op: 02 september, 2014, 12:55:45 »
Gefeliciteerd! Wat leuk.

En welkom Dunya en Aris  ;)

218
Speciale onderwerpen / Re: Goodwill en inventaris
« Gepost op: 29 juli, 2014, 13:11:43 »
Graag gedaan!  ;)

219
Speciale onderwerpen / Re: Goodwill en inventaris
« Gepost op: 28 juli, 2014, 17:11:37 »
Dat is correct.

Ter controle kun je kijken bij Overzichten > Saldo-overzicht en dan bovenaan dit scherm de juiste rekening e.d. selecteren.
Als het goed is zie je dan beide boekingen staan op dezelfde datum en zie je dat ook je banksaldo kloppend is.

220
Speciale onderwerpen / Re: Goodwill en inventaris
« Gepost op: 28 juli, 2014, 16:15:37 »
Je moet deze afschrijving in twee boekingen verwerken in Acumulus.

Dus de bankmutatie aanklikken, kiezen voor zakelijke uitgave en dan eerst 35000 als inventaris boeken.
Vervolgens nogmaals de bankmutatie aanklikken en kiezen voor zakelijke uitgave en de overige 50000 boeken als goodwill.

Je krijgt dan bij het verwijderen van de bankmutatie een foutmelding dat er geen bedrag is geboekt op die datum voor dat specifieke bedrag.
Dit kun je negeren.

221
Speciale onderwerpen / Re: Goodwill en inventaris
« Gepost op: 28 juli, 2014, 15:59:28 »
Een snelle reactie:

Je kunt beide bedragen inboeken als Nieuwe boeking > Zakelijke uitgave.

Kies bij inventaris voor kostensoort "Inventaris" en geef aan dat het een investering is.

Kies bij goodwill voor kostensoort "Diversen" of maak een eigen kostensoort in Acumulus aan die je Goodwill noemt.
Geef ook hier aan dat het een investering is. Let op dat je goodwill met maximaal 10% per jaar mag afschrijven.

222
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: prive motor en youngtimer motor
« Gepost op: 28 juli, 2014, 15:54:34 »
Onderstaand een linkje naar een artikel over "Motor van de zaak".
Wellicht interessant om eens door te nemen  ;)

http://www.z24.nl/ondernemen/bijtelling-voor-de-auto-te-hoog-rijd-een-motor-van-de-zaak

223
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Prive 2de auto gekocht (grijs kenteken)
« Gepost op: 22 juli, 2014, 12:02:30 »
Ik zou de km's dan in ieder geval bijhouden zoals Bert-Jan al aangaf.

Per jaar beginstand op 01-01-20.. noteren en de zakelijke km's goed registreren, inclusief omschrijving waar je geweest bent en wat de reden van de rit was. Dus goed aantonen dat het zakelijk is geweest.

224
Nieuwe functionaliteiten / Re: Overzicht van geboekte kilometers
« Gepost op: 21 juli, 2014, 17:28:02 »
Via Overzichten -> Grootboek-overzicht -> Kies kostenplaats kilometervergoeding (+ toon inhoud) is het gegroepeerd te vinden.

Kies kostensoort kilometervergoeding  ;)

225
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Prive 2de auto gekocht (grijs kenteken)
« Gepost op: 21 juli, 2014, 17:26:21 »
Nu heb ik een brief gekregen van de belastingdienst dat ik de auto minimaal 10% voor zakelijk gebruik moet gebruiken moet ik nu kilometer registratie gaan bijhouden?

Hallo Martijn,

wat is de reden van deze brief van de belastingdienst?
Heeft dit te maken met de aanvraag van het grijs kenteken?

226
Speciale onderwerpen / Re: Omschrijvingen Bankafschriften
« Gepost op: 01 mei, 2014, 11:49:24 »
Mooi artikel.

Je bent inderdaad niet de enige, Wilbert.
(had ik ook niet verwacht, hoor....)

Misschien een goed idee om je mening duidelijk op papier te zetten en het gevoel te krijgen dat je gehoord wordt.
Dat is belangrijk voor een mens.  ;)

En hoewel ik hier aangeef dat ik het zelf vrij snel zie op een bankafschrift en ook Annalies aangeeft hoe je dingen snel kunt koppelen, neemt dat niet weg dat de banken best iets kunnen doen aan de omschrijving en waar deze aan moet voldoen.

227
Speciale onderwerpen / Re: Omschrijvingen Bankafschriften
« Gepost op: 29 april, 2014, 19:54:41 »
Dit lijkt mij niet wenselijk.... dat op het bankafschrift een waslijst aan gekochte artikelen komt te staan.
Die staan al op de factuur of pakbon, toch?   :D

Ik begrijp dat het je misschien frustreert, maar wellicht moet je het gewoon loslaten....
Dat ga ik in ieder geval nu wel doen. ;)

228
Speciale onderwerpen / Re: Omschrijvingen Bankafschriften
« Gepost op: 29 april, 2014, 19:36:41 »
Bij de afschrijving uit jouw eerste post staat oa. dat de betaling op 23-04 is gedaan om 09.32 uur.
Kenmerk is 0050001527883100.

Tesamen met het bedrag wat is afgeschreven gaat er misschien een belletje rinkelen?  :|
En zoniet, dan kun je Global Collect verzoeken om duidelijkheid over de leverancier.

Als ik naar mijn eigen bankafschrijvingen kijk, dan staat er overigens zelden iets tussen wat ik niet vrij snel kan thuisbrengen.

229
Speciale onderwerpen / Re: Omschrijvingen Bankafschriften
« Gepost op: 29 april, 2014, 17:55:20 »
Ik ben het met Annalies eens  ;D

230
Speciale onderwerpen / Re: Omschrijvingen Bankafschriften
« Gepost op: 29 april, 2014, 16:41:24 »
Dit oplossing hiervan ligt denk ik niet bij de bank, maar bij de leverancier die Global Collect heeft ingeschakeld om voor hen bedragen te incasseren.

Nadat u een product of dienst heeft gekocht, de betaling en betalingswijze heeft goedgekeurd, krijgt GlobalCollect van de leverancier de opdracht om het bedrag van uw rekening af- en/of bij te schrijven. Over het algemeen verschijnt op uw rekeningoverzicht de naam van de leverancier zodat u de herkomst eenvoudig kunt herleiden.

In sommige gevallen kiest het bedrijf ervoor om dat niet te doen en dan verschijnt GlobalCollect als financiële dienstverlener op het betalingsoverzicht.

231
Nieuwe functionaliteiten / Re: Factuurherhalingen verbeterd
« Gepost op: 23 april, 2014, 16:10:10 »
Op dit moment bestaat die mogelijkheid nog niet.

Zelf los ik dat op door dan vier factuurherhalingen aan te maken: 1 x per jaar in januari/april/juli/oktober.
Is even wat omslachtiger, maar goed... beter dan geen herhalingen  ;)

232
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: overBELASTING ;)
« Gepost op: 31 maart, 2014, 23:15:56 »
Die rust wordt nog 48 uur uitgesteld....

233
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: overBELASTING ;)
« Gepost op: 31 maart, 2014, 22:54:03 »
Maar JIJ hebt je aangifte toch wel op tijd ingediend?  ;)

234
Nieuws, wet- & regelgeving / overBELASTING ;)
« Gepost op: 31 maart, 2014, 22:47:22 »
Voor de mensen die last-minute hun aangifte nog willen versturen, of dit de hele avond al proberen:
door een storing is dit niet mogelijk. De deadline voor 1 april is twee dagen verschoven.
Aangiftes die dinsdag of woensdag binnenkomen, worden nog als tijdig gezien.

Op diverse nieuwssites en Twitter is dit te lezen:

http://allestoringen.nl/storing/belastingdienst

http://www.nu.nl/algemeen/3740573/twee-dagen-uitstel-belastingaangifte-vanwege-storing.html

https://twitter.com/Belastingdienst/status/450707768442634241



235
Nieuwe functionaliteiten / Re: Opmaak van getallen in facturen Nederlands
« Gepost op: 08 maart, 2014, 08:24:58 »
Goed werk!

236
Speciale onderwerpen / Re: Winst & Verliesberekening verschillende kostenplaatsen
« Gepost op: 12 februari, 2014, 10:55:44 »
Een tip:

Als ik dit zelf zou moeten doen (dus meerdere kostenplaatsen tegelijk), dan zou ik in Excel een opstelling maken die er gelijk aan de verlies en winstrekening als Acumulus uit ziet. Hierbij zou ik dan een aantal kolommen maken (1 per kostenplaats) en een totaalkolom.
Vervolgens kijk je in Acumulus per kostenplaats naar de verlies en winstrekening en vul je de kolommen 1 voor 1 in.
En in de totaalkolom zie je dan de totalen die je graag wilt zien.

Misschien wat meer werk, maar volgens mij een goede work-around.



237
Speciale onderwerpen / Re: Winst & Verliesberekening verschillende kostenplaatsen
« Gepost op: 12 februari, 2014, 10:36:51 »
Je kunt in Acumulus per losse kostenplaats overzichten uitdraaien of alle kostenplaatsen tegelijk.
Het is niet mogelijk om een aantal kostenplaatsen tegelijk te selecteren en daarbij andere kostenplaatsen buiten het overzicht te laten.

238
Speciale onderwerpen / Re: Winst & Verliesberekening verschillende kostenplaatsen
« Gepost op: 12 februari, 2014, 10:27:02 »
Als je via Overzichten > Verlies en winstrekening gaat en dan selecteert op - alle kostenplaatsen -:
vind je dan wat je zoekt?

239
Speciale onderwerpen / Re: BTW over zakelijk gereden kilometers
« Gepost op: 11 februari, 2014, 18:30:10 »
Ik ben nog steeds erg benieuwd waar je deze tip precies gevonden hebt.
Misschien kun je een link geven?


240
Speciale onderwerpen / Re: BTW over zakelijk gereden kilometers
« Gepost op: 11 februari, 2014, 11:00:36 »
Hallo Leonie,

waar heb je deze tip gelezen?
Ik denk dat je misschien iets verkeerd hebt geinterpreteerd:

Als je geen belaste omzet hebt (lees: je hebt alleen omzet die is vrijgesteld van btw), dan kun je geen voorbelasting aftrekken. Dus ook niet van de zakelijk gereden km's met je priveauto. 


241
Hoi Astrid,

ik doe mijn best  :D

Over je energie en inrichtingskosten en de BTW daarvan.

Persoonlijk vind ik het een vaag gebied blijven, het huurrecht als ondernemingsvermogen aanmerken.
Ik kies er in die situaties voor om alleen de huur, gemeentelasten ed als 100% zakelijke kosten op te voeren. Met daar tegenover die prive-correctie dmv 1,5% vd WOZ-waarde (in 2012 is dit 1,4%  ;))

Voor de energielasten ga ik niet uit van 100%, maar van een reeel percentage en dit voer ik apart als zakelijke kosten Huisvesting op.

Voor de inrichting ga ik uit van de werkelijke kosten die voor de werkruimte gemaakt zijn. In jouw geval zou dat 28% van de parketvloer kunnen zijn.
Je voert die kosten voor 100% in, met vermelding van de totale BTW en geeft in Acumulus aan wat het percentage voor prive is. De BTW wordt dan ook automatisch gecorrigeerd en niet volledig als voorbelasting opgevoerd door Acumulus.

242
Dank voor je opmerkzaamheid! Ik zit nog met mijn hoofd in de laatste aangiftes voor 2012...zucht...
Ik pas het ook even in de bovenstaande reactie aan om verwarring te voorkomen.

243
Hoi Karolien,

naar aanleiding van je PM hier nog even een reactie op het forum:

Je haalt geloof ik twee dingen door elkaar....

Er is zoiets als administratief splitsen van de huurwoning: hierbij bereken je aan de hand vd oppervlakte van de woning wat je zakelijk gebruikt en dit deel van de huur ed voer je dan op als zakelijke kosten.

Verder is er zoiets als het huurrecht als ondernemingsvermogen aanmerken. Dit kan alleen als je minimaal 10% van de woning zakelijk gebruikt. Hierbij voer je de volledige huur ed op als zakelijke kosten en trek je aan het eind van het jaar een bedrag af ter grootte van meestal 1,4% (in 2013 is dit 1,5% geworden) van de WOZ-waarde. Deze laatste boeking kun je invoeren in Acumulus middels een negatieve zakelijke uitgave (bedrag met een minnetje ervoor), kostensoort Huisvesting, BTW-vrij, Rekening buiten Acumulus. Of je maakt er qua boeking een bijzondere fiscale bijtelling van. Beide geeft hetzelfde resultaat.

Dat was t even in het kort....

Hier nog een link waar het in duidelijke taal beschreven wordt wat wel/niet mogelijk/aan te raden is:
http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Werkruimte%20aan%20huis/473

Groet, Esther


244
Vraag & aanbod / Workshop: In één dag Acumulus onder de knie
« Gepost op: 06 januari, 2014, 13:43:14 »
Workshop: IN EEN DAG ACUMULUS ONDER DE KNIE

Tijdens deze complete en inspirerende dag wordt 's ochtends aan een klein groepje deelnemers een CURSUS gegeven hoe u als ZZP’er of eenmanszaak uw basis boekhouding in Acumulus kunt verwerken. Er wordt een korte uitleg gegeven bij de diverse boekingen en waar u op moet letten bij bijvoorbeeld de jaarafsluiting en beginbalans. Ook worden de Jaarrekening,  Balans en Winst- en Verliesrekening uit Acumulus onder de loep genomen en uitgelegd wat u op deze overzichten kunt zien en hoe deze cijfers voor uw onderneming van belang kunnen zijn.

Na deze volle workshop-ochtend is er aansluitend een heerlijke LUNCH.

De middag is gereserveerd voor FLEXWERKEN, waarbij u zelfstandig op uw eigen laptop uw administratie in Acumulus kunt invoeren. Tijdens het flexwerken blijf ik persoonlijk aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden en wat extra uitleg bij uw boekingen in Acumulus te geven.

Voor praktische informatie, cursusdata en inschrijving kunt u kijken op de website: http://www.meerovercijfers.nl/agenda/

U bent van harte welkom!


245
Speciale onderwerpen / Re: Nieuw boekjaar voor BV
« Gepost op: 02 januari, 2014, 23:38:00 »
De term "priveboeking" is een beetje misleidend in dit geval.

Bij een BV-administratie heb je geen echte privé-opnames of - stortingen, dat klopt. Die lopen via een rekening RC Directie.

Een priveboeking in Acumulus is echter de enige manier om bijvoorbeeld een Balanspost in Acumulus te zetten, die niet via de Winst- en Verliesrekening loopt.
De boekingen voor de beginbalans van een boekjaar vallen hier ook onder. 

246
Ik vind het ook een leuk forum   :D

Ik denk dat ik redelijk wat weet van werkruimtes in huurwoningen en hoe hier het beste mee omgegaan kan worden.
De jurisprudentie en berichtgeving hierover heb ik nauwlettend gevolgd, omdat het voor een groot aantal ZZP'ers een leuke aftrekpost kan opleveren.
Maar ik ken ook mijn beperkingen... ;)

Als jij een goede fiscalist hebt die jou bijstaat, ben ik wel erg benieuwd wat hij/zij over jouw case te zeggen heeft en welk fiscaal advies daar dan uit rolt.
Hou ons op de hoogte als je wilt.

247
Jouw vraag is te ingewikkeld om hier op een forum te (laten) beantwoorden.
Je krijgt dan misschien een hoop (deels bruikbare) tips, maar de zaak is dusdanig complex dat je hier echt een goed fiscaal advies voor nodig hebt.
Verder haal je twee dingen door elkaar:
er is een verschil tussen het huurrecht als zakelijk etiketteren en administratief splitsen.
Kijk hier goed naar en probeer een duidelijk plaatje te schetsen, met cijfers/bedragen en percentages erbij.
Als je geen fiscalist wilt of kunt inschakelen, kun je hiermee een akkoord vragen bij je belastinginspecteur, net zoals Astrid heeft gedaan.

Mijn persoonlijke mening/inzicht:
Omdat je naast twee huurhuizen ook een zakelijk kantoor hebt gehuurd en nog parttime in loondienst werkt, denk ik dat dit een lastig verhaal wordt, zo niet onmogelijk.

248
Nieuwe functionaliteiten / Re: SEOshop-facturen importeren in CSV-formaat
« Gepost op: 25 november, 2013, 09:05:07 »
Super! Dank je x

249
Nieuwe functionaliteiten / Re: SEOshop-facturen importeren in CSV-formaat
« Gepost op: 25 november, 2013, 08:56:15 »
Hoi Bert-Jan,

Ik werk op dit moment voor een klant die letters gebruikt in de nummering van SEO-shop.
Betekent dit dat ik de import-functie nog niet kan gebruiken?

Groet, Esther

250
Vraag & aanbod / Re: Afsluiten en BTW aangiften
« Gepost op: 20 november, 2013, 12:53:19 »
Ik heb t gezien en je via mail geantwoord.

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9