Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Nieuwe functionaliteiten / Re: Wens: factuur verzonden per regel aangeven
« Laatste bericht door Guido Gepost op 19 juni, 2019, 11:27:53 »
Dank voor de suggestie. Ik vind het een prima idee, en het staat ook al even op onze eigen wensenlijst. We zijn er nu actief mee bezig en ik verwacht dat het niet lang zal duren voordat het beschikbaar kan komen.

Er is echter een klein probleempje,  dat er niet altijd historische gegevens beschikbaar zijn. Hoe we dit precies gaan vormgeven werken we nu uit.

Gr,
Guido
42
Brr, dus dat zou ik alleen voor dat aspect nog een btw-administratie moeten bijhouden. Is het een optie om die abonnementen privé te nemen en dan de kosten inclusief de in het buitenland geïnde btw op de zaak te zetten?

Ik denk niet dat dat de juiste weg is. Ik vermoed dat veel btw-vrijgestelde ondernemers helemaal niets bijhouden wat verlegde-btw betreft omdat zij er immers van uit gaan dat zij niets met btw te maken hebben.
43
Ik weet niet of een van deze meelezen in dit deel van het forum?
Maar dit staat op de diverse sites onder andere van de belastingdienst.
44
Hopelijk kan een specialist hier definitief uitsluitsel over geven, maar voor mij is een factuuradres een  ... factuuradres, ofwel het adres dat ik gebruik voor het opstellen van de factuur en dus welke regels van toepassing kunnen zijn.
45
Brr, dus dat zou ik alleen voor dat aspect nog een btw-administratie moeten bijhouden. Is het een optie om die abonnementen privé te nemen en dan de kosten inclusief de in het buitenland geïnde btw op de zaak te zetten?
46
Nog iets om op te letten: ik heb nu enkele leveranciers (onder andere software-abonnement) uit een ander land in de EU, waarbij de btw dus niet op hun factuur staat. Als ik kies voor de nieuwe KOR, wat ik waarschijnlijk doe omdat minder dan de helft van mijn omzet btw-plichtig is, moet ik dus ook die leveranties omzetten naar facturering inclusief btw. Of mis ik in deze redenering iets?

Vandaag begreep ik dat je ondanks btw-vrijstelling toch verlegde btw als zodanig moet administreren.
47
Wij zijn diverse dingen aan het automatiseren met de boekhouding nu viel echter op dat in acumulus het factuur adres gebruikt wordt binnen Opencart voor de BTW berekening.
Hierdoor ontstaat de situatie dat bij het overschrijden van het drempelbedrag naar België de BTW niet juist wordt geboekt.

Volgens de belastingdienst moet de BTW berekend worden in het land waar de prestatie wordt verricht.
Nu gaat dit dus fout als de klant een factuur adres in nederland opgeeft en een aflever adres in belgië.
48
Nieuwe functionaliteiten / Betaaltermijnen per klant en niet alleen in dagen
« Laatste bericht door Severein Gepost op 18 juni, 2019, 10:30:05 »
Wat ik heel graag zou willen, en excuses als ik een eerdere soortgelijke wens gemist heb, is een variabele per klant mbt de betaaltermijnen. Standaard is volgens sjabloon 30 dagen en dat is het zelden, in Italië is bijv. 90 dagen helaas heel gebruikelijk. En veel klanten hanteren de vorm 'op dag X van de deze maand' of 'op dag X van volgende maand', dus wat ik vandaag factureer wordt standaard op de 5e van de volgende maand gefactureerd.

Ik weet dat ik de eerste wens met een omweg kan regelen]met een omweg kan regelen, omdat de betaaltermijn nu is vastgelegd in de factuursjabloon: voor elke termijn een aparte factuur. Dat is wel een woud aan factuursjablonen, aangezien ik er vier heb (met en zonder btw en in het Engels en Nederlands). Ik heb nu negen verschillende met een vaste periodelengte, dat betekent al 36 sjablonen.

Kortom: twee velden per klant
Eentje: termijn op periode of dag? [1 waarde]
Tweede: als die waarde 'termijn' is, dan aantal dagen, als die waarde 'dag' is dan de dag (1-31).

Bij het aanmaken van een factuur kijken naar veld 1 en op basis van de bijbehorende waarde in veld 2 de datum uitrekenen. Bij een onjuiste datum (31 februari) automatisch verlagen tot de juiste datum, anders heb je weer een hele routine met een popup en code, dat is overkill vind ik.

Dit zou echt heel fijn zijn om te hebben, want nu heb ik niks aan de kleurtjes of waarschuwingen etc., het overgrote deel betaalt later dan 30 dagen, volgens contract.
49
Nieuwe functionaliteiten / Re: Document bekijken in Browser
« Laatste bericht door Gert-Jan Gepost op 14 juni, 2019, 12:18:21 »
Klopt het is "inline" dat je mee moet geven, dan geef de keuze aan de browser. PDF's toont ie bij mij normaal in de browser behalve als het niet de inline header krijgt.
50
Nieuwe functionaliteiten / Wens: factuur verzonden per regel aangeven
« Laatste bericht door 12appletree Gepost op 13 juni, 2019, 12:24:08 »
Zo eens per jaar kom ik tot de ontdekking dat ik klanten aanmaan die de factuur helemaal niet gekregen hebben. Oorzaak is veelal dat ik iets niet goed heb gedaan. Wel een factuur aangemaakt, lijstje met werkzaamheden als bijlage toegevoegd maar om de één of andere reden niet de factuur verzonden. Achteraf weet ik dan vaak nog wel dat er iets niet helemaal goed ging.....
Vandaag kwam mijn vrouw (die de administratie doet) tot de ontdekking dat er een factuur na 14 dagen nog niet betaald was, maar ook helemaal niet verzonden.  Onder het tabje 'notities' staat netjes wat er wanneer is gedaan.
Echter, in het overzicht van facturen, staat in rood netjes welke er verlopen zijn (nog niet betaald terwijl de 14 dagen termijn verstreken is), ook is er een icoontje die aangeeft of er een bijlage (document)  bij zit.
Vraag: is het mogelijk middels een icoontje, dat er wordt aangegeven dat de factuur per mail is verzonden? Dan valt het eerder op als dat icoontje ontbreekt.
Dat icoontje mag wat mij aan gaat direct naast de datum van aanmaak komen te staan.
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10