Hoofdmenu

Elektronisch laten betalen via iDEAL

Gestart door Paul Houkes, 26 oktober, 2009, 16:37:38

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Paul, dank voor de goede tip en promotie.

Niekoesj, dank voor de technische doorbraak.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Oke, ik ben aan het testen. Dit is mijn eerste resultaat:

A technical error occurred.
# Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

acceptant ID heb ik via knippen en plannen in het Merchant-veld bij het rekeningnummer gezet, ook de sleutel ingevoerd. Bankomgeving staat op ING Test,  iDEAL op Actief.

Verder valt me op dat de iDEAL-link alleen op de factuur staat als ik de PDF-versie open, niet de Word-versie! Daarmee is dus aanpassing van de factuur via mijn befaamde macro onmogelijk geworden. Kan het ook op de Word-versie, of geeft dat technische problemen?

Paul.

Bert-Jan

Ik zal de link ook inbouwen in de Word-versie.

Heb je iDEAL-basic aangevraagd?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Ja, aanvraag is geaccepteerd. Verder begrijp ik dat je me straks verder op weg helpt; dank je wel alvast.
Fijn dat de link ook in de Word-versie kan!

Bert-Jan

De melding: Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

is iets waarvoor ik even zou bellen naar de helpdesk van ING.

Als dat de enige melding is, die je krijgt, is de rest denk ik wel in orde.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Citaat van: Bert-JanPaul, dank voor de goede tip en promotie.

Niekoesj, dank voor de technische doorbraak.

Graag gedaan natuurlijk! Aan deze nieuwe feature heb ik zelf ook wat aan ;-)

Niekoesj

Citaat van: hksOke, ik ben aan het testen. Dit is mijn eerste resultaat:

A technical error occurred.
# Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

acceptant ID heb ik via knippen en plannen in het Merchant-veld bij het rekeningnummer gezet, ook de sleutel ingevoerd. Bankomgeving staat op ING Test,  iDEAL op Actief.

Verder valt me op dat de iDEAL-link alleen op de factuur staat als ik de PDF-versie open, niet de Word-versie! Daarmee is dus aanpassing van de factuur via mijn befaamde macro onmogelijk geworden. Kan het ook op de Word-versie, of geeft dat technische problemen?

Paul.

Beste Paul,

Heb je de test-transacties goed uitgevoerd? Dit moet dacht ik onder het test-account gebeuren. 100 t/m 700 centen opsturen. Daarna is de Live-omgeving gereed voor productie. Ik mag er van uitgaan dat net contract is ondertekend bij de bank? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer?

Succes!

Paul Houkes

Het werkt! Vooral dankzij de extra hulp door Bert-Jan.  :D Het wachten is nu op het verwerken van het contract door ING, en dan kan ik ermee aan de slag.

Wie zijn facturen ook via iDEAL wil laten betalen: laat je niet ontmoedigen door het feit dat het er aanvankelijk superingewikkeld uitziet. Ik kan alleen oordelen over ING, maar de installatie gaat door de manier waarop het nu in Acumulus is opgezet perfect en zonder noemenswaardige problemen!

Tip voor Bert-Jan: zet nog even voor belangstellenden een stappenplan op een rijtje. Dat kan jezelf ook veel tijd aan ondersteuning besparen!

Paul.

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik wil me aanmelden voor Ideal op de site van ING en ik krijg steeds een melding dat er een technisch probleem is. Ik kom niet door het eerste aanmeldscherm heen.
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Jos, ik zou anders even de helpdesk van iDEAL bellen. Het gaat om iDEAL-basic.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: hksTip voor Bert-Jan: zet nog even voor belangstellenden een stappenplan op een rijtje. Dat kan jezelf ook veel tijd aan ondersteuning besparen!
Paul.
Zal ik doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Opnieuw aangevraagd nadat mijn IP adres blijkbaar gedeblokkeerd is. Aanvraag iDEAL loopt.
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Ik ben zo ver dat ik de configuratie kan gaan doen. Wat is nu de volgende stap?
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

En weer ging de telefoon om 9 uur \'s avonds.... Bert-Jan heeft me door het hele proces geleid en het werkt!

Het wachten is nu op de officiële goedkeuring en we kunnen van start!

Bedankt Bert-Jan!
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Joris van Kessel

Ik ben ook druk bezig. Ideal lite van de Rabobank aangevraagd en wacht nu op antwoord om daarna de tests uit te kunnen voeren.
Ben benieuwd, goede zaak deze nieuwe feature!!

Groet, Joris
Specialist in woningautomatisering en industriële besturingen.

Bert-Jan

Joris,

Als je de gegevens van de Rabobank hebt gekregen, zou ik wel met je mee willen kijken omdat ik de procedure bij de Rabobank nog niet heb meegemaakt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joris van Kessel

Citaat van: Bert-JanJoris,

Als je de gegevens van de Rabobank hebt gekregen, zou ik wel met je mee willen kijken omdat ik de procedure bij de Rabobank nog niet heb meegemaakt.

Is goed Bert-Jan,

Ik hou je op de hoogte!
Specialist in woningautomatisering en industriële besturingen.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik heb dit ook ingebouwd voor de factuur in Word (rtf-bestand). Alleen kent rtf geen url\'s dus moest ik de link er als tekst in plakken. Dit ziet er minder chique uit en vraagt van de ontvanger om de link te kopiëren in de browser.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Vandaag de Ideal betalingen live gezet en een voorbeeld factuur van een euro in het echie betaald.

Nu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden en kan er aan het einde van de procedure wanneer iemand klikt op \"Ga terug naar de winkel\" door gelinkt worden naar een url naar keuze? Zou beijvoorbeeld leuk zijn om naar een landingpage op je eigen site door te linken met een bedankje en gelijk wat promotie te doen.

Verder viel het me op dat de factuur niet meteen betaald werd gezet. Is dat een keuze?
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

(http://i100.photobucket.com/albums/m31/cb005978/snapshot.jpg)

Op de bovenste regel staat enkel een \"nul\" of letter  \"O\".

Kan dat misschien wat verfraaid worden met wat andere tekst?
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Citaat van: cb005978Nu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden en kan er aan het einde van de procedure wanneer iemand klikt op \"Ga terug naar de winkel\" door gelinkt worden naar een url naar keuze? Zou beijvoorbeeld leuk zijn om naar een landingpage op je eigen site door te linken met een bedankje en gelijk wat promotie te doen.
Wanneer je inlogt in het Dashbord en je klikt op Profiel -> Beveiliging, dan kun je daar je eigen retour-url\'s invoeren.

Citaat van: cb005978Verder viel het me op dat de factuur niet meteen betaald werd gezet. Is dat een keuze?
Ik zou niet direct weten hoe dat geautomatiseerd zou moeten worden. Er kan een XML-bestand worden gestuurd. Ik moet dat uitzoeken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: cb005978(http://i100.photobucket.com/albums/m31/cb005978/snapshot.jpg)

Op de bovenste regel staat enkel een \"nul\" of letter  \"O\".

Kan dat misschien wat verfraaid worden met wat andere tekst?
Ik denk dat dit de subID is. Je kunt aan een rekening een subID hangen. Ook daar moet ik verder in duiken maar ik nodig je van harte uit dit zelf ook te doen.

Pas op met het aanbrengen van subID\'s want het formulier vanuit Acumulus stuurt op dit moment altijd het nummer 0.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

CiteerNu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden

Dit is de url die je ziet wanneer je op de link in de factuur klikt en doorgelinkt wordt naar iDEAL.

Met Sub-ID\'s ga ik niet aan de slag. Ik zou eerst moeten snappen wat dat is. Misschien als je niks meestuurt, dat er dan ook niks komt te staan?
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Citaat van: cb005978
CiteerNu zie ik nog een boodwschap met een url link naar Sielsystems. Kan die onderdrukt worden

Dit is de url die je ziet wanneer je op de link in de factuur klikt en doorgelinkt wordt naar iDEAL.

Met Sub-ID\'s ga ik niet aan de slag. Ik zou eerst moeten snappen wat dat is. Misschien als je niks meestuurt, dat er dan ook niks komt te staan?
De ontvanger van de factuur wordt eerst naar een pagina van sielsystems geleid omdat deze pagina de \"webshop\" nabootst van de verzender. Normaliter heb je zelf een webshop en wordt dit formulier door jezelf op je eigen site klaargezet. Met deze constructie zorgen wij ervoor dat je zelf geen webshop hoeft te maken.

Die subID staat standaard op 0 en mag niet ontbreken zover ik heb begrepen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Afgelopen vrijdag is 1 euro van mijn privé rekening afgeschreven en die is vandaag nog niet op mijn zakelijke rekening bijgeschreven. Is dat normaal?
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Het kan wel een paar dagen duren geloof ik. Volgens mij moet je zelf kunnen aangeven hoe vaak er overboekingen plaats dienen te vinden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Hmm... Ik heb de email notificatie aangezet. Even kijken wat dat doet.

Verder heb ik de url\'s allemaal naar mijn site laten verwijzen. Ik zal aanstaand weekend even wat aparte landingpages aanmaken.
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Werken die aangepaste landingspagina\'s?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Ga ik van het weekend proberen en dan laat ik het weten. Voor zover ik weet zijn het pagina\'s met vaste (verplichte) teksten voor \"Cancel\", \"Error\". Voor succes laat ik hem verwijzen naar de homepage.

Acumulus zou natuurlijk ook zelf in de implementatie een aantal pagina\'s kunnen maken die landen op zoiets als ideal.acumulus.nl/succes en ..../cancel en ..../error

Als er een handleiding komt is dat misschien voor de noobs de betere oplossing
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Er zijn standaard landngspagina\'s op sielsystems/acumulus/ideal. Als je zelf pagina\'s maakt, is het wel goed om te bevestigen dat de betaling goed is verlopen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Citaat van: cb005978Afgelopen vrijdag is 1 euro van mijn privé rekening afgeschreven en die is vandaag nog niet op mijn zakelijke rekening bijgeschreven. Is dat normaal?

Bij mij (Rabobank) is vaak bijna realtime bijgeschreven :)

Bert-Jan

Uit de ING-FAQ:

\"Hoelang duurt het voordat de gelden zijn bijgeschreven op de rekening? \"    
\"Dit duurt maximaal 5 werkdagen. \"

\"Wat is crediteringsinterval? \"    
\"Het crediteringsinterval is de frequentie waarmee de bedragen worden bijgeschreven op de door u opgegeven rekening. U ontvangt één totaalbedrag per interval. Het crediteringsinterval staat standaard op dagelijks, maar kan gewijzigd worden naar wekelijks of maandelijks. Uw verzoek daartoe kunt u richten aan ideal@ing.nl.\"    

Standaard op dagelijks en er toch 5 dagen over doen! Mmmm.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Als je bij ING Reconciliatie uitzet, worden de bedragen per keer overgemaakt en niet per batch. Misschien gaat dat sneller. Dan ziet de klant ook jouw nummer op het afschrift en niet het tussennummer van ING. Je betaalt dan wel per bedrag i.p.v. batch.

Herstel, dit veld is niet aan te passen. Weet niet of dit met de Basic-versie te maken heeft.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Heb de euro nu binnen met valutadatum 18/11..... Ik dacht dat de banken geen \"schrijf\"dagen meer zouden toepassen. Maar het werkt dus.
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Wim Vriend

Citaat van: Bert-JanKlinkt goed, ik ga er naar kijken.

even later...

Volgens mij is dit wat je bedoelt:

Pay Per Mail
Met Pay Per Mail maakt u eenvoudig een betaal-link aan, die u vervolgens per e-mail aan uw klant kunt sturen. Door te klikken op de link komt uw klant direct in de MultiSafepay-betaalomgeving waar alle relevante betaalgegevens reeds klaar staan. Pay Per Mail is de ideale oplossing voor digitale facturen. Tevens kunt u uw klanten middels Pay Per Mail achteraf laten betalen!

We kunnen dat natuurlijk inbouwen in de factuur.

Ik ben dit draadje net gaan volgen en wil jullie even attenderen op een andere aanbieder van Pay Per Mail.
Als ik alles goed heb begrepen is bij deze aanbieder de kostprijs € 0,45 cent per iDeal betaling en € 1,00 per uitbetaling. Er kan een drempel bedrag worden ingesteld waarbij je bijvoorbeeld bij €100,00 laat uitbetalen. De klant hoeft zich niet te registreren, maar zit meteen bij zijn eigen bank na het aanklikken van de link. Ik heb me al ingeschreven, en verwacht in de loop van komende week de afronding. Uiteraard zal ik jullie als daar prijs op wordt gesteld op de hoogte houden hoe e.e.a. uitpakt. Bijgaand de weblink van deze aanbieder http://www.wedeal.nl/paybymail/index.php zodat jullie ook een kijkje kunnen nemen.

Paul Houkes

Aardig om te horen, maar ik ben blij dat het nu via Acumulus prima werkt, dus ik voel geen behoefte om over te stappen!  Daarnaast zijn de kosten per transactie toch flink hoger. Dus waarom zou iemand die oplossing willen kiezen?  :D

Bert-Jan

Hallo IVriend,

Dankjewel voor de suggestie. Als ik het goed zie, is dit een partij die er tussen gaat zitten. Daar ben ik over het algemeen niet zo\'n voorstander van.

Ik wil liever niet dat mijn klanten (mijn) geld over moeten maken naar een derde partij die het vervolgens twee weken vasthoudt. Het doel van iDEAL is o.a. een snellere betaling.

Groetjes,

Bert-Jan
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Met derdenrekeningen kan flink gefraudeerd worden. Kijk maar eens naar de advocaten en notarissen die momenteel in de problemen gekomen zijn.

Ik ben het met Bert-Jan en hks eens. Duurder dan de acumulus oplossing en naar mijn mening veel linker!
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Wim Vriend

Citaat van: cb005978Met derdenrekeningen kan flink gefraudeerd worden. Kijk maar eens naar de advocaten en notarissen die momenteel in de problemen gekomen zijn.

Ik ben het met Bert-Jan en hks eens. Duurder dan de acumulus oplossing en naar mijn mening veel linker!
Jullie bezwaren tegen een derdenrekening, daar kan ik helemaal in meegaan. Dat het duurder zou zijn niet. Die € 1,00 per uitbetaling is ook €1,00 als je een aantal stortingen in één keer laat uitbetalen.
Wim

Niekoesj

Ik heb een negatieve ervaring met een soortgelijke tussenpersoon (FastSolutions) deze ging 1.5 jaar geleden failliet en een klant van mij (waarvoor ik een inschrijfsysteem had gemaakt) had nog dikke 2000 euro bij deze jongens openstaan.

Bij de bank is directer en je hebt inderdaad stukje zekerheid!  :)
Natuurlijk kun je los van Acumulus jouw eigen pdf-facturen opsturen via zulke systemen!

Annekek

Super. Het werkt! Ben er erg blij mee.
Ik vroeg me alleen af hoe ik de kosten van een Ideal transactie moet boeken.

Groet, Anneke

Bert-Jan

Hallo Anneke,

Je bent er helemaal zelf doorheen gewandeld!

Petje af.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Citaat van: AnnekekIk vroeg me alleen af hoe ik de kosten van een Ideal transactie moet boeken.  

Deze kosten ontvang je op de rekening van je bankkosten? :) ik ontvang 1x per maand een rekening van de Rabobank. Het is wel 0% BTW maar wel zakelijk aftrekbaar!

Annekek

Het kostte me een paar uurtjes puzzelen maar het was goed te doen.

Dom misschien maar \'k snap alleen nog niet precies hoe ik het verder moet verwerken; de kosten van de transacties worden apart door de bank in rekening gebracht en niet gelijk van het bedrag wat (door klant) moet worden betaald afgetrokken?  

Gr Anneke

Bert-Jan

Volgens mij worden deze kosten separaat in rekening gebracht van de ontvanger van het geld. Dit zal dus op het bankafschrift verschijnen als bankkosten. Deze kunnen als zodanig worden geboekt met 0% BTW.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annekek

Ok, bedankt voor je snelle reactie. Ik wacht de eerste betaling af  :). En dan zie ik het wel.

Gr Anneke

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aedim

Hallo allen,

Ik heb hiervoor Moneybird gebruikt (te weinig mogelijkheden) en daarom test ik nu Acumulus! maar heb dus wel al netjes een Mollie account aangemaakt (verificatie etc.) je kunt op de mollie site zelf betaallinkjes maken! aangezien ik op dit moment 2 a 3 facturen per maand stuur vind ik dit wel een leuke en goedkope service! mijn vraag is hoe ik die betaallink in de factuur op kan nemen die ik in pdf formaat mail naar mijn opdrachtgever.

gr. jacob

Bert-Jan

Dat kan op dit moment niet.

Wat is zo\'n betaallink van Mollie?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)