Hoofdmenu

Boekhouder gezocht met ervaring met internetaankopen, bvk omg. Nijmegen

Gestart door Loekarin, 22 december, 2020, 09:14:20

Vorige topic - Volgende topic

Loekarin

Hoi,
Helaas houdt mijn vaste boekhouder er mee op (voor wat betreft controle administratie in Acumulus), dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Wie zoek ik? Uiteraard ben je goed bekend met Acumulus. Daarnaast heb je ervaring met boekingen van internetaankopen (via websites), die van over de hele wereld kunnen komen en ook niet altijd een factuur opleveren waar op de goede manier de BTW/ VAT op staat vermeld. Ik koop namelijk regelmatig vanalles via een veelheid van websites, zoals Amazon.com, Envato Market en allerlei andere online shops. Het gaat meestal om software of dingen voor een website, zoals themes of plugins. Ook gaat het meestal om 1 ding. Ik importeer dus geen goederen uit het buitenland, maar bestel gewoon alles wat ik nodig heb online, waardoor het voor de administratie meteen een boeking uit het buitenland is of kan zijn. Digitale aankopen download je meteen naar je computer, dus heeft niks met douane te maken.
De boekhouder die ik zoek, is ruimschoots bekend met boekingen horend bij een veelheid van online aankopen van een veelheid van webshops en particulieren. MOSS regelingen, buitenlandse facturen van buiten EU inboeken als 'gewone factuur' terwijl er geen factuur van douane of inklaarder bij hoort etc. etc. is voor jou gesneden koek. Als ik je een factuur laat zien van willekeurig welke online aankoop, weet jij meteen hoe die op de juiste manier in Acumulus gezet moet worden.
En je vindt het leuk dit aan mij uit te leggen en samen met mij door te spreken.

Ik doe de boekingen in Acumulus zelf, maar zoek iemand die 1x per kwartaal de controle doet en jaarlijks de IB-aangifte. Belangrijk daarbij vind ik dat je het leuk vind om vragen (van mij) te beantwoorden, en mij te begeleiden, zodat ik zoveel mogelijk zelf kan. Ik denk al veel te weten, maar vind het prettig dat de boekhouder nog wel altijd de kwartaalcontrole BTW doet. Dit hoeft niet veel tijd te kosten.
Ik ben zelf iemand die altijd precies wil weten hoe iets in elkaar zit en dat verwacht ik van jou ook. Oog voor detail, interesse in regelgeving (m.n. BTW en belastingen), en affiniteit met kleine ZZP-ers spreken voor zich.

Ik schat dat je ongeveer 1 uur per kwartaal kwijt bent voor de BTW-controle, en hopelijk wordt dit steeds minder, omdat ik steeds meer zelf doe. Als je zelf, vanwege ervaring, meteen ziet hoe al die facturen van internetaankopen geboekt moeten worden (en je dus niet meer hoeft op te zoeken hoe het ook alweer zit met MOSS etc.), kan het nog sneller.

Wie is die leuke boekhouder die me wil ondersteunen bij het doen van mijn eigen administratie en het leuk vind te controleren of ik het allemaal goed heb gedaan?

Bij voorkeur woon je in omgeving Nijmegen, maar ook iets verder weg (Arnhem, Ede-Wageningen, Apeldoorn, Den Bosch etc.) is geen probleem.

Ik hoor graag van je!

Karin van den Bosch





Bert-Jan

Hallo Karin,

Wij kunnen jou ook helpen, als je wilt.

Zullen we hier over bellen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Loekarin

ja, is prima. Ik zet liever niet mijn telefoonnummer op een openbaar forum.

Bert-Jan

zou je even willen mailen naar klantenservice  @ acumulus . nl
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

SKYB Yvette

#4
Hi,

Er is ook een overzicht met onafhankelijke administratiekantoren die ondersteunen beschikbaar.

https://www.siel.nl/acumulus/boekhouders/

Het was gebruikelijk om op dit soort vragen naar deze ondersteunende administratiekantoren te verwijzen. :)
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

Loekarin

Hoi Yvette,

Ja, ik weet dat dit overzicht bestaat. Zie ook mijn gerelateerde opmerking op dit forum: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,7788.0.html

Ik vind dit overzicht niet handig om (makkelijk) een boekhouder of administratiekantoor te vinden. Het overzicht biedt, naar mijn mening, te weinig informatie om goed een keuze te kunnen maken. Zeker als afstand geen probleem is, omdat je alles digitaal doet, heb je de keuze uit ca. 20 organisaties. Ik heb geen zin om een voor een al die mensen te mailen/bellen of hun site te bekijken om te ontdekken wie bij me past.

SKYB Yvette

Hi,

Bedankt voor je reactie. Je kan in het overzicht kijken naar de kantoren met sterretjes. Die hebben uiteraard niet voor niets zo'n sterretje verdiend  :|.
Maar ik begrijp dat toevoegingen m.b.t. meer informatie over het kantoor erg nuttig kan zijn voor het maken van een keuze.

Succes met het maken van je keuze.
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

Loekarin

Helaas ontbreekt op de betreffende webpagina https://www.siel.nl/acumulus/boekhouders/  een uitleg over die sterretjes. Zoals: waar staat het sterretje voor? (wat betekent het?) Welke criteria worden daarvoor gehanteerd? Wie bepaalt of iemand/een organisatie een sterretje krijgt en waarom? Wordt het actueel gehouden?

Kortom, ik kan er niet zoveel mee. Ook staat voor mij een sterretje voor 'mijn persoonlijke favorieten', maar in dit geval is het dat niet. Ik kan niet zelf sterren geven aan de vermeldingen die ik 'favoriet' wil maken.

SKYB Yvette

Hi,

Ik zag dat je al over je wensen gesproken hebt met Acumulus.

Tja, dan zit er niets anders op. Dan toch te bellen en te kijken of het klikt  :|.
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

Bert-Jan

Eigenlijk een lastig onderwerp.

Wij hebben al jaren een geweldige samenwerking met een aantal boekhouders. Daar zijn we heel blij mee.

Helaas hebben wij en onze klanten ook veel slechte ervaringen. Er waren boekhouders die graag op onze lijst wilden staan en dan vervolgens de klant probeerden over te halen om met bijvoorbeeld Exact te gaan werken. Klanten raakten daar van in de war en vroegen ons vervolgens wat zij moesten doen.

Vorig jaar hebben (te)veel klanten - in paniek - gebeld omdat zij geen contact meer konden krijgen met hun boekhouder maar wel aangifte moesten doen. Wij hebben toen veel klanten zelf geholpen om boetes te voorkomen. Deze klanten wilden vanaf dat moment dat we dit gewoon elk jaar voor hen doen. Maar dan met minder stress. Onze boekhoudkundige service is derhalve uit nood geboren.

Wat ons betreft blijven we zoeken naar een goede samenwerking met zoveel mogelijk boekhouders. Wij hebben niet de capaciteit om voor alle gebruikers als boekhouder op te treden. Aan de andere kant willen we nu ook bewust aangeven dat dit tot de mogelijkheden behoort.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

SKYB Yvette

#10
HI,

Ik begrijp de bezorgdheid, maar het zou wel gepast zijn geweest om óók te verwijzen naar de aangesloten administratiekantoren  :)
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126