Mbt het 1e probleem:
Met de antwoorden op onderstaande vragen kun je waarschijnlijk achterhalen wat er mis gaat:
• Is het btw-nummer naar Acumulus verstuurd? Wordt op de relatiekaart opgeslagen.
• Wat staat er bij de “Omschrijving” (op het overzicht “Laatste boekingen”)? Nederlandse btw, levering met buitenlandse btw, intracommunautaire levering, …
Het is belangrijk dat de instellingen van de plugin vallend onder “Over uw winkel” en het veld “btw-nummer” (geavanceerde instellingen) correct zijn ingevuld.
Mbt vraag 2:
De totale EU-verkopen komen van Acumulus (omdat de webwinkel slechts een van de mogelijke verkoopkanalen is). Als deze optelt, worden er dus facturen naar EU consumenten met het standaard NL btw-regime gemaakt. Beide vragen combinerend zou ik dan zeggen:
• Het btw-nummer wordt niet herkend en dus niet verzonden, waardoor het een factuur met buitenlandse btw wordt.
• Als er ook in Acumulus geen btw wordt berekend wordt het gezien als btw-vrije of 0% producten/diensten. Aangenomen dat jullie die niet verkopen:
◦ De instellingen “Over uw winkel” staan verkeerd, of
◦ Jullie ontvangen een waarschuwingsmail hierover maar die wordt niet ontvangen: controleer het “E-mail” adres onder “Uw Acumulus account” of anders jullie spamfolder.