Hoofdmenu

Prestashop plugin; fouten met Batchgewijs verzenden van facturen naar Acumulus

Gestart door frank-26, 08 januari, 2025, 19:24:32

Vorige topic - Volgende topic

frank-26

Als ik van tot bestelling refenentie # wil verzenden gaat het fout loopt vast of krijg fout melding
zo ook met van tot datum, alleen als je van enkel 1 bestelling referentie verzend gaat het goed en bij datum allen 1 datum de meeste orders worden dan wel verzonden maar ook niet allemaal, geeeft bij somige aan geloten boekjaar???

Door onbekende reden zijn van bijna het hele 4de kwartaal alle bestellingen als concept verzonden en om dit allemaal met de hand te verzenden gaat dit wel even duren ben ik bang.

Webwinkel: PrestaShop 8.1.3
module: Acumulus 8.3.4; Library: 8.3.4
PHP: 8.1.31; (Curl: 7.84.0 (ssl: NSS/3.90; zlib: 1.2.7))
Database: MariaDB Server 10.11.10-MariaDB-cll-lve
OS: Linux mwp32.cloud86-host.nl 3.10.0-962.3.2.lve1.5.85.el7.x86_64 #1 SMP Thu Apr 18 15:18:36 UTC 2024 x86_64

Ernstige fout: Er is een fout opgetreden. De foutmelding is gelogd en als mail verstuurd. Als de fout blijft aanhouden neem dan contact op met support. Foutmelding: Error: Call to undefined method Siel\Acumulus\PrestaShop\Invoice\Source::metadataGet() in collectPaymentFeeLine:68

erwin-burorader

Bedankt voor het melden. De fout zit hem niet zozeer in het batchformulier, maar in het verwerken van betaalkosten. Het gaat alleen mis bij bestellingen met betaalkosten.

Je kunt dit zelf oplossen door op de server deze wijziging door te voeren (met een tekst editor voor "platte" tekst):
- bestand: {web-root}/modules/acumulus/vendor/siel/acumulus/src/PrestaShop/Collectors/PaymentFeeLineCollector.php
- regel: 46
- vervang: $invoice = $propertySources->get('source');
- door: $invoice = $propertySources->get('invoice');

Ik ga dit uiteraard zelf ook oplossen, maar kan niet garanderen dat er snel een nieuwe versie uitgebracht gaat worden.

frank-26

Bedankt voor de snelle reactie.

Dit werkt, kan nu de orders met PayPal betalingskosten verzenden, maar als ik nu in prestashop op een oder click dan krijg ik een fout scherm, deze...

m.v.g. Frank

frank-26

Ik heb in bestand FormRenderer.php (/modules/acumulus/vendor/siel/acumulus/src/Helpers) in regel 712 INT toegevoegd.
Nu werkt het wel om in de order pagina te komen, weet niet of dit een correcte oplsossing is maar het werkt.