Hallo,
Wat is precies het verschil tussen BTW 0% en BTW-vrijgesteld voor mij als afnemer?
Ik wil het graag weten voor de volgende situatie:
Ik heb een tijd geleden iets gekocht in een winkel voor ons bedrijf en ik kreeg hier een standaard bonnetje van. Nu ben ik er later achter gekomen dat je alleen de BTW van een aankoop in een winkel terug kan vragen als de bon op naam staat en dat staat het helaas niet. Ik kan de BTW dus niet terug vragen.
Wat ik wel mag doen is de aankoop als kosten opgeven voor de winstberekening. Hoe boek ik dit nu? Ik dacht ik vul het formulier \'Nieuwe uitgave\' in acumulus in maar ik twijfel of ik BTW 0% of BTW-vrijgesteld moet invullen. Wat is de goede keuze?
En geldt dit ook voor uitgaven als de jaarlijkse bijdrage voor de KvK en \'overzicht zakelijke rekening\' van de ING? Bij deze twee staat namelijk helemaal niks van BTW bij, ook niet dat het BTW-vrijgesteld is.
Vast bedankt!