Dat betekent echter dat als je in de haast de verkeerde optie selecteert je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Want als je 30 relaties hebt met elk 30 mogelijke activiteiten is een foutje snel gemaakt.
Wat is de logica dat je niet kunt wijzigen naar een andere relatie? Als ik een e-mail beantwoord dan moet ik invullen wie het betreft en wat ik deed. De kans dat ik de verkeerde relatie invul is even groot of misschien wel groter dan de kans dat ik de verkeerde werkomschrijving invul.
Overigens is het als je meer dan 20 verschillende dingen per dag in rekening brengt wel degelijk van belang dat er steeds een stukje afvalt. Mensen bellen op. Je moet eerst alle spullen erbij zoeken, ondertussen loopt de teller nog niet. Na een minuut ofzo ben je zover. Als ze na vijf minuten klaar zijn, wat toch vaak het geval is, dan factureer je als je niet oplet twee minuten in plaats van 6, terwijl dat laatste een veel eerlijker beeld geeft van de daadwerkelijke inspanningen. E-mails die minder dan twee minuten kosten factureer ik niet, maar als ze 5 minuten kosten wel. Ik kan natuurlijk handmatig naar boven afronden, maar dat is extra ingewikkeld omdat hij niet accepteert dat je iets in de tijd wijzigt zolang de teller loopt. Op deze manier zou ik nog aan geen drie werkuren per dag komen.
Het lijkt me trouwens een goed idee om in het overzicht tijdsregistratie de optie 'vandaag' als sorteermogelijkheid toe te voegen. Je kunt nu wel sorteren op relatie, startdatum, omschrijving en je kunt ook de data invullen, maar 'vandaag' zou in mijn geval veruit het meeste gebruikt worden.
Klopt het trouwens dat als ik een directe link maak naar de urenregistratiepagina dat die na een tijdje niet meer werkt? Ik wilde hem als vaste link in de favorieten zetten maar dat lukt niet. Idem met het urenoverzicht.