Hoofdmenu

Lastige vraag: wel of niet een Mac?

Gestart door Bert-Jan, 21 augustus, 2011, 22:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Ik roep al jaren dat ik een keer een Mac ga kopen.

Maar ik twijfel nog steeds.

Ik werk al jaren met Linux. Windows is mij te labiel en Apple is iets voor believers met veel geld.

Helaas loop ik nu een beetje vast met Linux. De nieuwe Gnome-shell maakt van je pc een smartphone waar je niets meer kunt vinden. KDE is geen optie omdat daar bling bling belangrijker is dan stabiliteit.

Toch maar een Mac dan?

Ik overwoog OS-X Lion te kopen maar dat blijkt alleen te kunnen als je ooit eerder een uit aluminium gefreesde design verpakking er omheen hebt gekocht die 10 tot 50 keer zo duur is als de software. Er is echter helemaal niets mis met mijn pc en monitor. Koppelverkoop heet dat.

En wat gaat de immer groeiende Apple de komende jaren doen? Steve Jobs heeft er geen moeite mee fundamentele webtechnieken te schrappen. Op een iPad kun je geen flash weergeven en zoiets basaals als het uploaden van een bestand in de browser kan ook niet. Kan dat straks ook op een gewone Mac niet meer?

Ik vond Microsoft altijd een beetje eng want die probeert altijd alle standaarden om te zetten in Microsoft-standaarden. Maar Apple lijkt niet veel Roomser. Geen probleem voor believers maar wel voor open-standaard-ik.

Ik weet het niet. Of het wordt een Mac-mini of ik wijk uit naar Xubuntu.

Bert-Jan Wiegeraad
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Wim Vriend

Citaat van: Bert-JanIk roep al jaren dat ik een keer een Mac ga kopen.

Maar ik twijfel nog steeds.

Ik werk al jaren met Linux. Windows is mij te labiel en Apple is iets voor believers met veel geld.

Helaas loop ik nu een beetje vast met Linux. De nieuwe Gnome-shell maakt van je pc een smartphone waar je niets meer kunt vinden. KDE is geen optie omdat daar bling bling belangrijker is dan stabiliteit.

Toch maar een Mac dan?