Hoofdmenu

OpenCart-koppeling gereed

Gestart door Bert-Jan, 28 april, 2012, 23:16:21

Vorige topic - Volgende topic

Guido

Werkt SELECT date_added FROM order WHERE order_id = "19"  ?

(doublequotes dus)

Gr,
Guido.

Delight Trading

Helaas, zodra ik de quotes rondom de table naam weghaal, krijg ik ook in phpMyAdmin een error.

Vreemder is overigens dat het niet echt quotes lijken te zijn. Een quote = ' terwijl ` wordt gebruikt in de regels die het wel doen. Gewone enkele quotes van mijn toetsenbord doen het dus niet.

Bert-Jan

In Mysql kunnen tabellen en velden omsloten worden met een `

Niet met een '

Volgens mij bedoelde Guido een dubbele quote om de waarde 19.

Of heb ik het mis Guido?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Delight Trading

Klopt, ik was onduidelijk: De dubbele quotes heb ik geprobeerd om de 19, maar wat ik ook doe op die plek maakt niet uit. Zonder de `tekens om de table name werkt het niet.

Guido

Citaat van: Delight Trading op 07 juli, 2013, 20:56:07
Klopt, ik was onduidelijk: De dubbele quotes heb ik geprobeerd om de 19, maar wat ik ook doe op die plek maakt niet uit. Zonder de `tekens om de table name werkt het niet.
Wat vreemd dat je backticks nodig hebt om de naam van de tabel. Kan het zijn dat er in jouw webshop een vertaling wordt gemaakt van tabelnaam naar prefix_tabelnaam? Met andere woorden; heet je "order" tabel ook werkelijk "order" of misschien "oc_order" of iets dergelijks?

Verder zou ik je willen verzoeken om ook contact op te nemen met NeshMedia hierover. Ik heb er nog niemand anders over gehoord en het klinkt een beetje als een lokaal probleem helaas..

We horen graag van je!
Gr,
Guido.

Mouka

#55
Ik heb dezelfde error met de laaste oc plugin, oc versie 1.5.4.

Geen aangepaste installatie of zo iets gedaan, plugin versie van 09052013 werkt wel goed.

Guido

Merci voor de update. Ik meld het bij NeshMedia en vraag ze om hier naar te kijken.

Delight Trading

Goed te zien dat ik niet de enige ben in ieder geval!
Overigens gebruikt mijn install geen prefix voor de tabelnaam, heet gewoon netjes order.

Guido

NeshMedia is momenteel een nieuwe installer aan het maken welke het probleem zou moeten oplossen.

game4you

ik heb de module geinstalleerd
nu pakt hij alles over behalve de kostenplaatsen
hopelijk kan dit opgelost worden zodat hij alle orders alsnog overneemt

Bert-Jan

Ik heb even meegekeken met de teamviewer en zag dat in Opencart bij Module-beheer het dropdown-lijstje van kostenplaatsen leeg was. Alsof de picklist niet werkt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Delight Trading

Neem aan dat in dit draadje komt te staan wanneer de nieuwe versie te downloaden is? Ben natuurlijk erg benieuwd!
Qua kostenplaatsen durf ik niets te zeggen, die heb ik nog niet opgevoerd.

neshmedia

@Game4u

Kun je ons tijdelijk toegang geven tot de webwinkel installatie (gebruikersnaam + wachtwoord)
+
FTP toegang (Host, gebruikersnaam + wachtwoord).

Dit mag naar acumulus@neshmedia.com.

@Delight Trading
De nieuwe versie is morgen gereed.

game4you

Heb de mail verstuurd hopelijk is het wat kleins
En kunnen alle orders vanaf januari alsnog in acumulus komen

Guido

Versie 2.0.3, een bugfix-release voor bovengenoemd probleem is geupload :D

https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2740.0.html

Delight Trading

Zojuist geinstalleerd, de layout en de module een keer opnieuw opgeslagen, en ik krijg het volgende:

Fatal error: Call to a member function getCountry() on a non-object in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 67

Enig idee? Ik zie de aanroep naar de functie wel in de php code maar de functie zelf inderdaad nergens.

game4you

Je kan de orders ook niet meer veranderen van inverwerking naar verzonden enzo ?
Alle statussen blijven staan
Hoop dat neshmedia snel tijd heeft om ernaar te kijken

Mouka

De versie 2.0.3 werkt voor mij, ik krijg geen foutmeldingen meer.

Delight Trading

Ter volledigheid: De melding die ik opgeef komt enkel bij het naar Completed zetten, andere statuswijzigingen werken wel gewoon. Bij het doorzetten naar Acumulus gaat er dus bij mij in ieder geval iets niet goed met een getCountry functie.

game4you

ja je hebt gelijk
ik had de andere dingen niet geprobeerd hahaha
maar alleen bij het op verzonden zetten krijg ik dit te zien


Fatal error: Call to a member function getCountry() on a non-object in /home/cloud182/domains/game4you.nl/public_html/system/library/acumulus.php on line 67

Delight Trading

Enig nieuws wellicht? Mijn klanten komen voor 99% uit Nederland dus desnoods haal ik die hele regel eruit :-)

Guido

Ik vraag NeshMedia nog even om hier naar te kijken.

Guido

#72
Citaat van: Delight Trading op 11 juli, 2013, 10:52:46
Enig nieuws wellicht? Mijn klanten komen voor 99% uit Nederland dus desnoods haal ik die hele regel eruit :-)
Ik vermoed dat je als workaround even de regel kunt vervangen door:

$countryInfo = "NL";

waarmee je de boel op nl forceert. De getCountry functie lijkt in zijn geheel te ontbreken, c.q. is geen object... maar het resultaat wordt verderop wel gebruikt. Probeer eens of dat werkt ;)

Delight Trading

Geprobeerd, echter dan komt het volgende issue, een brei van foutmeldingen:

Notice: Undefined index: payment_company in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 80Notice: Undefined index: payment_firstname in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 82Notice: Undefined index: payment_lastname in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 82Notice: Undefined index: payment_address_1 in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 84Notice: Undefined index: payment_address_2 in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 85Notice: Undefined index: payment_postcode in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 86Notice: Undefined index: payment_city in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 87Notice: Undefined index: telephone in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 91Notice: Undefined index: fax in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 92Notice: Undefined index: email in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 93Notice: Undefined index: entry_costheadings in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 103Notice: Undefined index: entry_invoicetemplates in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 108Notice: Undefined index: order_product in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 114Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 114Notice: Undefined index: order_total in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 131Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/library/acumulus.php on line 131

Delight Trading

Aanvulling: De order komt dan dus wel in Acumulus, echter zonder data over de klant en bedrag en dergelijke.

tomk

Citaat van: Delight Trading op 11 juli, 2013, 11:13:35
Aanvulling: De order komt dan dus wel in Acumulus, echter zonder data over de klant en bedrag en dergelijke.
Ik heb dit probleem helaas niet kunnen nabootsen.

Kun je ons tijdelijk toegang geven tot de webwinkel installatie (gebruikersnaam + wachtwoord)
+
FTP toegang (Host, gebruikersnaam + wachtwoord).

Dit mag naar acumulus@neshmedia.com.

Dan ga ik zoeken naar de oorzaak en oplossing.

Delight Trading

De gegevens zojuist op de mail gezet, alvast bedankt!

tomk

@Delight Trading & @game4you

Wij hebben de problemen op jullie installaties opgelost.


Delight Trading

Nice, ik zie het!

Nog wel even een vraagje: Zat er inderdaad een foutje in het script, of lag het samen met mijn installatie? Dit omdat ik nog mods ga toevoegen, en natuurlijk niet de huidige installatie om zeep wil helpen!

In ieder geval dank voor de service!

game4you

Tomk

bedankt ervoor !!!
zoals Delight ik ben ook wel eens benieuwd wat de fout nu uiteindelijk was

game4you

Nu komen alle orders wel in acumulus
alleen staat er bij BTW 0.0%
dat zou echt op al onze artikelen 21% moeten zijn

Marwout

Beste,

Wij hebben de koppeling geïnstalleerd in opencart 1.5.5.1 CE maar krijgen de foutmelding:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING or '(' in /home/webshop/domains/webshop.nl/public_html/admin/controller/module/acumulus.php on line 2

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Guido

Klinkt als een bug in de code. Ik heb jouw post even gemeld bij de ontwikkelaar met het verzoek om er naar te kijken.

erwin-burorader

RE #81: Dit betekent dat u nog op PHP <= 5.2 zit. Onze koppeling werkt alleen met PHP >= 5.3. I.v.m. beveiligingsproblemen rond oudere PHP versies raden wij u aan om zsm naar een nieuwere PHP versie over te schakelen.

Marwout

Beste Guido en Erwin,

Bedankt voor de zeer snelle reactie!
Ik zal onze hoster vragen of de PHP versie kan worden geupdate.
Ik houd jullie wel even op de hoogte  ;D

Met vriendelijke groet,

Wouter

Guido

Nieuwe versie van de opencart module zojuist online gezet :)

Met een paar belangrijke bugfixes raden we iedereen sterk aan om te upgraden naar deze laatste versie.

Let aub op de specifieke upgrade instructies!

jojor1

Beste,

ik heb nu een demo van acumulus en wilde graag weten hoe het werkt met Opencart. Nu heb ik de installatie gedaan en ook mijn gegevens ingevuld, echter krijg ik bij Uw Factuurinstellingen deze melding: "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van uw gegevens van Acumulus. Probeer het later nog eens. Zodra de verbinding hersteld is worden hier de overige instellingen getoond." wat nu?

Guido

Dat klinkt als een melding waarbij de gegevens niet correct zijn ingevoerd in de geïnstalleerde Acumulus plugin in OpenCart.  OpenCart maakt een verbinding met onze API welke gewoon bereikbaar is.

Ik neem aan dat je gewoon de installatiehandleiding gevolgd hebt?  https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2743.msg15310.html#msg15310

jojor1

Ik heb mijn gegevens goed ingevoerd, kan het aan liggen dat het nog een proefabbonement is? Ik zou graag willen weten of de koppeling werkt voordat ik de betaalde versie van jullie neem.

BTW. als ik "Verzend geen berichten naar Acumulus, verstuur alleen een mail met het bericht dat verstuurd zou worden" functie selecteer krijg ik de mogelijkheden wel te zien.

Guido

Ook met een proefabbo kun je de koppeling gebruiken. Je zit dan wel aan het max aantal boekingen vast overigens.

jojor1

Toch maakt hij geen verbinding lijkt het, ook met een nieuw proefaccount werkt het niet. Ik heb gegevens zoals in de mail ingevoerd maar hij blijft maar die foutmelding geven. De versies zijn Acumulus module 3.4.1 (API: 3.4.0) voor OpenCart 1.5.6, graag hoor ik of er een oplossing is anders zal ik toch verder moeten kijken...

Guido

Vreemd  :| .. Kun je eens een mailtje sturen naar de ontwikkelaar van de koppeling? Misschien mis je een onderliggende tool in het platform waarop je OpenCart setup draait..

Of je hebt een bug gevonden :)

Guido

Staat de klok van je systeem goed? Als ik een header opvraag van jouw (vermoedelijke) website krijg ik een expiredatum in : Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT....

een foute klok veroorzaakt soms heel vaag gedrag.

jojor1

Bedankt voor je hulp.

Hoe kan ik de tijd van mijn opencart-systeem checken? Bestellingen die binnenkomen worden namelijk wel in de juiste tijd ingevoerd.

Ik zag btw dat in de handleiding de vraag stond of de bestanden {root}\vqmod\vqcache\vq2-admin_model_sale_order.php en {root}\vqmod\vqcache\vq2-catalog_model_checkout_order.php aangemaakt zijn, dit is wel het geval.

Hoe kan ik de support van deze module bereiken?

Guido

Support, en hoe deze het beste te bereiken staat uitgebreid uitgelegd op de downloadpagina (https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2743.0.html)

Als je wilt weten hoe laat het op de server is kun je bijvoorbeeld een tijd.php bestand uploaden met onderstaande inhoud:

<?php 
        
// Prints something like: Monday 1st of September 2014 10:47:40 PM
        
echo date('l jS \of F Y h:i:s A');
?>
     


en deze vervolgens met een browser aanroepen.

jojor1

De tijd klopt, dus dat is het niet. Ik denk dat ik maar de support ga inschakelen

Guido


Guido

Voor diegenen die OpenCart 2 gebruiken of overwegen is er nu de mogelijkheid om een koppeling te leggen met de een nieuwe versie van de OpenCart2 plugin voor Acumulus.

  https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4151.0.html