Als eerste :Wat is Acumulus toch een heerlijk programma om mee te werken en wat hebben we het goed getroffen als Acumulus fans met Sjaam en Bert-Jan met hun enorme inzet en niet nalatende nazorg . Daar wordt je echt vrolijk van.
Ontvangen documenten kunnen scannen en opslaan is een handige functie, maar het argument dat als je eigen computer crashed je alsnog slechts online een exemplaar hebt is niet helemaal waar , je hebt immers tot op heden ook nog het origineel in papier vorm . Dat je natuurlijk na het scannen niet in de prullenbak gooit. Anders wordt het als je een ontvangen email factuur niet uitgeprint hebt.
Betreffende de nieuwe funtie:
Ik zie het voordeel vooral bij een eventuele uitnodiging van de fiscus voor een controle . Of als je een extra externe boekhouder hebt om snel een totaaloverzicht te laten zien en of je aan het strand ligt met je laptop en nog eens alles wilt checken.
Voor een ondernemer die zeer veel papieren facturen ontvangt is het natuurlijk extra veel scanwerk als hij zijn facturen niet direkt per email ontvangt.
In de nabije toekomst echter zullen denk ik de meeste facturen per internet worden ontvangen. The green movement.
Dan zou dus deze nieuwe functionaliteit onontbeerlijk worden.
Voor een ondernemer die maximaal 50 facturen /maand ontvangt in papiervorm zie ik dan
nu nog niet het grote voordeel ervan in.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat iedere Acumulus klant zelf kan kiezen om deze extra functie of ( ook in de toekomst nieuwere
funties) in Acumulus zelf kan activeren en dus er ook voor wil/moet betalen.

Je betaald dan voor b.v. een nieuwe module met 3 of 4 nieuwe funties.
Samenvattend zou ik willen zeggen : Easy does it. Keep it simple. We moeten echter wel als abonnees openstaan voor nieuwe ideeën
Ik heb dan ook gezien de weinige ontvangen email facturen
nee gestemd voor deze nieuwe functie.
Mvg Gerrit Jan