Hoofdmenu

Probleempjes overzetten administratie + verzoek meerdere facturen in 1x wijzigen

Gestart door dutchpixel, 11 januari, 2015, 23:58:36

Vorige topic - Volgende topic

dutchpixel

Ik ben druk bezig met al m'n administratie over te zetten van Moneybird naar Acumulus.
Helaas gaat dat niet helemaal vlekkeloos. Ik hoopte mijn inkoopfacturen over te zetten.
Maar blijkbaar ging er met de importfunctie iets niet helemaal lekker waardoor facturen wel geimporteerd werden maar zonder juiste datum.

Moneybird hanteert blijkbaar andere datanotatie dan de acumulus moneybird- importfunctie.

Hierdoor loop ik tegen een aantal dingen aan

- Bij het importeren geeft hij een foutmelding, maar deze is nog geen halve sec. te zien dus geen idee wat ik nou fout deed.
- Het is mij dus ook niet helemaal duidelijk of dat hij door die foutmeldingen wel of niet alle facturen importeert of maar een gedeelte
- Ook is mij niet helemaal duidelijk of die importfunctie alleen om verkoopfacturen gaat of ook om inkoopfacturen. Bovenaan de importfunctionaliteit staat namelijk "Facturen in CSV-formaat importeren. Maar bij "Overzicht laatste boekingen staat namelijk "Kostensoort, verkopen" en "boekingstype, inkomsten".
- Toen ik 71 fouten had bij de import functie klopte het totaalbedrag € wel, maar het aantal (5) niet. Maar toen ik na paar keer proberen keek had ik nog maar 3 fouten en klopte het totaalbedrag weer niet, het aantal ook niet.
- Daarna keek ik op mijn dashboard en kreeg de melding (zie screenshot) 211 boeking(en) gevonden met een foutieve datum.   Wijzig deze boekingen.
  Ik klik op wijzig deze boeking, maar kan nergens meerdere boekingen tegelijk wijzigen of verwijderen. Om nou alle 211 boekingen een voor een te verwijderen zijn nogal veel klikhandelingen. Een functionaliteit waarin je met selectboxes en liefst een "selecteer alle" functionaliteit alle foutieve boekingen kunt verwijderen zou voor mij in dit geval erg fijn zijn.

Ik weet dat veel van deze dingen waar ik tegenaan loop te maken hebben met dat financieen en niet mijn sterkste kant zijn. Maar ook zie ik dat dingen op tekstueel, functionaliteit, en gebruiksvriendelijkheid ook verbetering kunnen gebruiken. Ik wil op zich graag meedenken hierin. Want als ik het goed snap en begrijp heb ik (en anderen) daar ook profijt van.

Ook weet ik uit ervaring als visual designer/UI- designer dat zulke systemen vaak erg complex zijn. Dus ik verwacht ook niet dat jullie "dit ffe" fixen. En ik ben superblij met jullie enorm snelle support. Soms tot in de late uurtjes beantwoorden jullie nog topics. Daar kan menig bedrijf een puntje aan zuigen! Goed bezig!

Als jullie mij verder op weg kunnen helpen om mijn administratie over te zetten zou enorm fijn zijn. Want wil zo graag over naar jullie, maar het lukt mij niet om mijn hele moneybird administratie bij jullie erin te krijgen ondanks diverse manieren die ik nu geprobeerd heb.

Als jullie nog bepaalde documenten van mij nodig hebben hoor ik het graag!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Ik heb je nog even apart een email gestuurd om uit te pluizen wat er exact aan de hand is.

Guido

Een interne verwijzing stond niet goed in Acumulus waardoor je in een verkeerd scherm kwam :(