Hallo Gast

Inkopen voorraad

  • 5 Reacties
  • 2544 Gelezen
*

Leonie

  • 46
  • www.spotonorganizing.nl | www.ondernemer.support
    • Bekijk profiel
    • http://www.spotonorganizing.nl
Inkopen voorraad
« Gepost op: 02 september, 2015, 19:50:49 »

Heb even een vraag. Steeds regelmatiger koop ik iets in voor klanten wat ik dan later weer op de factuur naar hun zet. (zonder toeslag of winst)
Ik was begonnen met dat te boeken als inkopen voorraad (voor verkoop) maar moet er niet aan denken een voorraadadministratie bij te houden. (lees daar net over in de Acumulus wiki)
Kan ik dat omzeilen, en hoe kan ik dan de goederen die ik voorschiet in mijn administratie verwerken? (dus welke kostensoort?)

Hoor het graag.

Met opgeruimde groet,

Leonie Langius

Re: Inkopen voorraad
« Reactie #1 Gepost op: 02 september, 2015, 20:44:17 »
Wat is jouw weerstand tegen het bijhouden wat je hebt ingekocht en verkocht?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

*

Leonie

  • 46
  • www.spotonorganizing.nl | www.ondernemer.support
    • Bekijk profiel
    • http://www.spotonorganizing.nl
Re: Inkopen voorraad
« Reactie #2 Gepost op: 02 september, 2015, 20:50:02 »
Bert-Jan,

het is alleen extra service die ik bied aan mijn klanten. Ik verdien er niets op aangezien ik het tegen mijn inkoopprijs weer op de factuur zet. Bovendien heb ik de zaken hoorguit maar een paar dagen in huis. Dus een hoop gedoe voor niets eigenlijk.

Re: Inkopen voorraad
« Reactie #3 Gepost op: 02 september, 2015, 21:22:31 »
Formeel moet je een vorm van voorraad-administratie bijhouden om te voorkomen dat de belastingdienst jou er van zou kunnen verdenken dat je voor jezelf privé inkoopt.

Indien jij met jouw inkoop- en verkoopfacturen reeds goed kunt aangegeven dat alles dat jij inkoopt ook weer verkocht wordt, ben je al een heel eind.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

*

Esther van der Meer

  • 3213
  • Trainer, winstadviseur en Acumulus expert
    • Bekijk profiel
    • MEER over Cijfers
Re: Inkopen voorraad
« Reactie #4 Gepost op: 02 september, 2015, 21:57:55 »

Heb even een vraag. Steeds regelmatiger koop ik iets in voor klanten wat ik dan later weer op de factuur naar hun zet. (zonder toeslag of winst)
Ik was begonnen met dat te boeken als inkopen voorraad (voor verkoop) maar moet er niet aan denken een voorraadadministratie bij te houden. (lees daar net over in de Acumulus wiki)
Kan ik dat omzeilen, en hoe kan ik dan de goederen die ik voorschiet in mijn administratie verwerken? (dus welke kostensoort?)

Hoor het graag.

Met opgeruimde groet,

Leonie Langius

Hai Leonie,

door deze kosten te boeken als inkopen/voorraad en vervolgens weer te factureren aan je klant, doe je het goed!
Daar hoef je niet een aparte voorraadadministratie voor bij te houden.
Met financieel gezonde groet,

Esther van der Meer
MEER over Cijfers
www.meerovercijfers.nl

Als trainer, winstadviseur en Acumulus expert help ik ondernemers met inzicht in cijfers en rust in financiën. #ProfitFirst 
 

*

Leonie

  • 46
  • www.spotonorganizing.nl | www.ondernemer.support
    • Bekijk profiel
    • http://www.spotonorganizing.nl
Re: Inkopen voorraad
« Reactie #5 Gepost op: 04 september, 2015, 16:56:15 »
Dank je wel Esther,

ga ik vrolijk verder zo.