Hoofdmenu

Downloaden facturen als PDF?

Gestart door Stefan V, 16 juni, 2016, 14:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Stefan V

Onder het kopje verzonden facturen naar klanten (debiteuren) kan je alle verzonden facturen zien
Hierbij heb je de mogelijkheid om meerdere facturen te downloaden naar word, hier gaat echter alle opmaak verloren en kan je dien niet echt meer gebruiken. Is het mogelijk dat hier ook de optie komt om de geselecteerde facturen naar PDF te downloaden?

Guido

Ik heb er een icoontje bijgezet om de PDF-bestanden direct apart te downloaden/openen.

Stefan V

Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik zie de betreffende knop (nog) niet?
Waar heb je hem neergezet?

Guido

Ah, ik zie dat ik naar een ander scherm heb zitten te kijken. Wat ik heb toegevoegd zijn download-linkjes in de relatie-kaart. Dit gaat echter per factuur om te voorkomen dat de PDF-bestanden (mede door de geïntegreerde plaatjes) niet te groot worden voor verwerking.

Stefan V

#4
Maar het scherm waar ik het over had? is dat ook mogelijk?
Ik bedoel dus in overzichten en dan verzonden facturen naar klanten.

HEt gaat mij er vooral om dat ik op een snelle en makkelijke manier meerdere facturen in PDF wil kunnen downloaden zonder meteen 5 klikken per factuur te moeten doen

Guido

Ik zal het eens onderzoeken. Vooralsnog is dit bijzonder complex om uit te voeren en zie ik wel wat technische beren op de weg. Ik vrees dat de best mogelijke route voorlopig even via de relatie-kaart is.

Mag ik vragen waarom je dit wilt doen? Wellicht kunnen we ergens anders iets slims bedenken.

- Guido

Stefan V

En als je het in dit scherm op dezelfde manier implementeert als je nu in het relatiescherm hebt gedaan?

Waarvoor ik het nodig heb, aan het einde van een kwartaal sla ik alle verzonden facturen nogmaals los per stuk op
De meeste heb ik al per mail en hiervoor heb ik een script dat ze dan al automatisch gedownload zijn...
Echter hier missen soms nog wel eens een paar facturen (tussen de 10 tot 100), deze haal in dan op via dit scherm
omdat in dit scherm alle facturen mooi op nummer gesorteerd zijn en dus snel gevonden kunnen worden.


Guido

Script je tegen onze API? Via de API kan je namelijk geautomatiseerd alle facturen ophalen.

1] haal een lijst van je relaties op.
2] haal per relatie een lijst met boekingen op.
3] haal per boeking de PDF-factuur binnen.

en herhaal dit voor elke relatie..

Stefan V

Nee ik script niet tegen de API want daar heb ik de kennis niet voor...
Ik heb een appje voor mijn mac gebouwd die automatisch de facturen als bijlage uit de mail download en in de juiste map zet

Allebei programmeren maar totaal andere koek ;)

Stefan V

En als je het in dit scherm op dezelfde manier implementeert als je nu in het relatiescherm hebt gedaan?

Guido

Dat kan, maar dan zul je ze alsnog per stuk moeten downloaden.

Stefan V

Dat snap ik, maar dan heb ik in ieder geval met 1 klik vanuit de lijst de mogelijkheid om te dowloaden
Dat is sneller dan elke boeking moeten opzoeken en vanuit daar aanklikken
Voor mij zou het dus echt een verbetering zijn!

Guido


Stefan V

Thnx... ik zie nu wel een icoontje, alleen gebeurt er nog niks als ik er op klik...?

Guido

Kan het zijn dat bij jou de PDF direct gedownload wordt ipv opgeslagen? Het gedrag zou exact hetzelfde moeten zijn als vanuit de relatie-kaart.

Stefan V

Er gebeurt gewoon helemaal niks als ik klik.
Heb mijn browser al opnieuw gestart, zonder resultaat (safari, macOS)

HEt werkt pas als ik rechtermuis knop en dan kies voor download gekoppeld bestand...?

Guido

Ik heb hier de Mac uit de kast getrokken en hier werkt het prima. Ik klik op het icoontje en de PDF wordt in de Download-map gezet en geopend. Zal even naar de laatste versie van OSX upgraden en het daarna nogmaals proberen.

Stefan V

Nu doet hij het wel als ik er op klik, echter krijg ik nu eerst een nieuw leeg safari scherm en wordt dan de factuur gedownload...

Guido

Dat lege scherm is een testje. Ik wacht even de updates af (tijdens een broodje pindakaas :) ) en kijk of het dan zonder kan.

Guido

Safari verslikt zich weer eens in iets dat gewoon valide HTML is.. ik denk dat ik het opgelost heb zodat het ook voor Safari werkt. Tenminste, mijn Mac accepteert het zonder gedoe.

Stefan V

Jep... hij werkt nu naar behoren!!!
Super, ik ben er blij mee! :D